XXL Nutrition

Nitwit's log

Dat het door genetische aanleg harder werken is, maakt het toch nog niet onmogelijk?

Vind dingen eigenlijk pas leuk als iedereen zegt dat het niet kan ;)

• Topic Starter Topic Starter
Of het nou toeval was of niet, 2 dagen nadat ik van de orthomanueel therapeut afkwam: had ik nagenoeg geen last meer van mijn SI gewricht.

Wat doe ik als ik kan? Dan train ik hard..

Wat had ik vermoeddelijk niet moeten doen? .. Juist. :o

Ik heb dus weer last van mijn SI. Toch te veel gevraagd van mijn benen/bekken, want het komt van het squatten. Daar was ik al wel achter.
Straks maar weer een belletje doen naar de therapeut. Bah. Hier kan ik zo chagerijnig van worden. :mad::(

eigen schuld, dikke SI-gewricht-bult :p

:jk:

jammer meid, get well soon

Het is gewoon zo. Te eager..te veel willen, te hard willen trainen..geen pijn voelen: dus voorbij een grens gaan die ik niet zie.

*kan mijzelf wel voor mijn kop meppen*

hehehe, zo herkenbaar :)

Of het nou toeval was of niet, 2 dagen nadat ik van de orthomanueel therapeut afkwam: had ik nagenoeg geen last meer van mijn SI gewricht.

Wat doe ik als ik kan? Dan train ik hard..

Wat had ik vermoeddelijk niet moeten doen? .. Juist. :o

Ik heb dus weer last van mijn SI. Toch te veel gevraagd van mijn benen/bekken, want het komt van het squatten. Daar was ik al wel achter.
Straks maar weer een belletje doen naar de therapeut. Bah. Hier kan ik zo chagerijnig van worden. :mad::(

Heeft het misschien toch ook met je spieren te maken
Gemiddeld 48 a 72 uur na een training heb je de meeste spierpijn
Zelf merk ik dat ook met mijn schouder, vlak na de training gaat het soms wel en dan 2 dagen later alsnog pijn en dat is dan weer een dag of 2 later weer weg.

Te herkenbaar inderdaad... Maar beterschap joh, hoop dat 'ie snel en goed herstelt zodat je er weer zorgeloos hard tegenaan kunt!

Thanks.

Training van vandaag was zoals mijn humeur is :mad:

Pull ups
1x10/1x9/1x8

Ik ben er aan uit, de ene training pak ik hammergrip pullups, de andere training chin ups. (net voorbij schouder breedte)

Shrugs
1x12x12
1x10x16
1x10x18

BB bic.curl
1x10x15
2x10x17

DB hammercurl
1x12x6
1x10x8
1x10x10

DB kickback
2x10x6
1x8x8

Flyes
2x10x8
1x10x10

Dips: 3x10
tussen 2 bankjes.

ook leuk voor chinups is overhands beginnen tot je niet meer kan,
dan onderhands en small
en dan de hammergrip ;)

mooie training wederom

Hoe staan jullie tegenover push ups? Ik werd vandaag gewezen op het idee dat push ups een goede aanvulling zou zijn.

Ik hoor graag altijd meerdere visies, dus shoot!

Waarom zou je push ups doen als je dips kan doen?

Weerstand van een push up is toch nagenoeg niets. Of je moet een manier vinden
om het te verzwaren. Bv in de cross over machine, de 2 low pulleys aan mekaar maken
en daaronder kruipen.

Push-ups is toch meer borst, en dips triceps.

Doe ze soms als warming up en gaat nog steeds niet heel makkelijk, dus zeker wel nuttig.

Push-ups is toch meer borst, en dips triceps.

Hangt een beetje van je houding op je bars af.

Als je je kin op je borst zet, benen naar achteren duwt, kantel je naar voren
en pak je eigenlijk vooral borst. Hoe verticaler je lichaam, des te meer triceps
idd.

Push ups is op zich een geweldige oefening. Het hangt er helemaal van af wat je met de oefening wilt bereiken. Voor triceps? Nee, dan 100% dips, liefst in een dipping station en niet tussen bankjes. Voor borst? Doen! De beste programmering hangt er vanaf hoe sterk je bent met push ups. Des te meer reps je kan, des te meer aan het eind ik ze in je training zou zetten.

Wat ik van hem begreep zou het ondersteunend aan mijn schouders/borst zijn.
Ik ben er dus helemaal nog niet goed in, de laatste keer dat ik het deed kwam ik niet echt heel erg ver :D (is al even geleden hoor)
Dus ik zal het op moeten bouwen.

Hmm, ik ga even kijken waar ik het ga inpassen.

Volgens mij kan je met puchups twee spiergroepen pakken. Breed ter hoogte van je schouder pak je borst en schouder.
Smal ter hoogte van je tepels pak je borst en triceps.

Ik vind het een goeie toevoeging, gewoon als extra. Heb er een App voor op mijn Iphone.
Gewoon leuk. ;-)

Tja, we willen allemaal wel eens te snel. Hoop dat je SI snel weer beter is. Volgende keer toch weer wat rustiger aan, dan kan je langer mee.

Push ups zijn een goeie combi oefening. Je kan er van alles mee mee pakken. De video van SkyBlazer bevat zeker goede tips. Alleen... what's with the hat?

Hahahaha. Arme jongen. Alsof dat zo erg is? Een mooie kale kop is nog steeds mooi.

Terug
Naar boven