MuscleMeat

Noenkel´s krachtlog

Toch benieuwd, wat zijn je stats?

• Topic Starter Topic Starter
Stats 1m75, 97kg, bf 23%, leeftijd 31j

WENDLER 5/3/1 CYCLE 2 WEEK 1

Dinsdag 04.09.12

Deadlift Doel => 5x125
5x90
5x110
5x125
2x3x110

Legpress (duidelijk zwaarder dan in vorige gym)
5x10x200, laatste 2sets serieus aan het puffen geweest :o

Legcurl
3x10x40

Seated calves
3x12x50 (stackweight)

Training afgesloten met farmer walks, 3x heen en weer doorheen de gym met 40kg l&r.
Training ging heel vlotjes was in 45min terug buiten.

Farmer walks zijn baas :)

Abbo en een vraag: je zegt dat je op performance wilt focussen. Bedoel je dan performance op de compounds of op allerhande oefeningen? Bv. leg press is namelijk wel een echte bb-oefening, daar heb je voor je squat echt weinig aan (gek maar waar).

Hy Crakie voor de moment weet ik effe niet meer wat ik wil, de laatste dagen in spanning en angst moeten leven nadat men vader (51j) binnen moest na een nachtje hartklachten, bleek na diverse onderzoeken dat 3slagaders verstopt zitten, 1 ervan is voor 99% dicht, andere 2 hebben ze kunnen verhelpen door middel van een stent te plaatsen. Is nu terug thuis, rustig aan aan het revalideren maar het was verdomme wel intens, doet je wel es nadenken, sommigen zullen dit miss zever vinden maar ben bij mezelf toch es gaan aankloppen en zien of ik wel goed bezig ben.

Heb me de laatste jaren zo zitten fixeren op zwaarder worden, ben in 6j tijd van een triestige 65kg toch wel tot aan 100kg kunnen komen maar om eerlijk te zijn is het nog verre van mooi en voel ik me echt niet meer goed in men vel, heb totaal geen conditie, puf al tijdens het trappen opgaan, voel me altijd moe en wil alleen maar eten. Voeding leek nergens meer naar... Heb nu wat begeleiding, na het verleggen van gym en ook al heb ik gezeg dat de looks er even niet toe doen moet ik toch wel, tegen mijn principes in, toegeven dat er werk aan de winkel is. Mijn doel blijft sterker worden maar met een nette fysiek, heb geleerd dat je niet zwaar hoef te staan om sterk te zijn, volgend jaar ga ik zkr terug naar de 100kg toe werken maar dan op 12-15% ipv de reeds al 25 die ik heb bereikt. Werk nu wekelijks een split af die me werd voorgeschreven voor enkele weken maar wil stiekem er toch wel het 5/3/1 of iets in die aard inhouden. Nu zit er bv in mijn split geen deadlift en ik vind dat een wreed groot gemis !! Ook heb ik voor het sterker worden al weest gaan zien voor een tractorband, wil me ook nog een sterk touw aanschaffen om zwaar pullwerk mee te gaan doen, een voorhamer en dan nog ergens farmers of iets in die aard op de kop tikken. Mijn doel is nu effe bijgeschaafd maar ik keer zker terug naar waar ik mee bezig was, alleen staat nu op het menu gezonder leven.

Poe, ik begrijp dat zoiets de zaken even in perspectief kan zetten. Ik zou ook wel even schrikken ja. Maar je weet dat dik niet per se ongezond is he? Als jij wat hoog zit in je vet zit, maar aan krachttraining en wat conditionering doet (precies wat Wendler voorschrijft) en goed eet, zal het allemaal wel meevallen hoor. Doe geen overhaaste dingen, want een plan voor de lange termijn is het allerbelangrijkste. Constant van doel switchen werkt niet.

Sterkte!

Je VP is ongetwijfeld veel te hoog. Je bent niet erg sterk maar zit wel met je gewicht flink boven je lengte.

Ga lekker lean, ook dan voel je je beter en in de spiegel is het beter. Kijk naar de dbb contest deelnemers daar zitten natty 's tussen die onder hun lengte zitten qua gewicht, maar wel rete sterk zijn en mooi gespierd...

Je VP is ongetwijfeld veel te hoog. Je bent niet erg sterk maar zit wel met je gewicht flink boven je lengte.

Ga lekker lean, ook dan voel je je beter en in de spiegel is het beter. Kijk naar de dbb contest deelnemers daar zitten natty 's tussen die onder hun lengte zitten qua gewicht, maar wel rete sterk zijn en mooi gespierd...

Duidelijke taal maar zo hoort het, thx zal ik zkr es bekijken

Wat een k*tperiode, eerst al dat gedoe met mijn vader, vorige week dan uitgeteld door een zware keelontsteking en deze week volledig plat door griep in de darmen...

Daar gaan de kg´s !

Maar er zijn nog steeds ergere dingen in het leven dan eens ziek zijn, we halen de schade wel terug in !!

idem, vorige week ziek, deze week ook buikgriep. its all in the game.. daarom bulk ik vaak ook in de zomer, omdat de winter een klote periode is om te gainen, door al die ziektes...

Poe, ik begrijp dat zoiets de zaken even in perspectief kan zetten. Ik zou ook wel even schrikken ja. Maar je weet dat dik niet per se ongezond is he? Als jij wat hoog zit in je vet zit, maar aan krachttraining en wat conditionering doet (precies wat Wendler voorschrijft) en goed eet, zal het allemaal wel meevallen hoor. Doe geen overhaaste dingen, want een plan voor de lange termijn is het allerbelangrijkste. Constant van doel switchen werkt niet.

Sterkte!

Nogmaals groot gelijk, zo dom dat ik geen vast gedacht heb en er es serieus werk van maak ipv te blijven lullen.

Vandaag serieuze teleurstelling, wil deze week nog es maxen en vandaag deadlift aan de beurt, gestrand op een triestige 1x165 terwijl mijn max normaal 1x185 was, das 20kg verlies op een zeer korte tijd...

Doet me wel weer de ogen openen en ga ik ook weer vragen stellen, wat wil ik nu eigenlijk, sterk worden of groot worden, staar me soms teveel blind op die monsters uit de boekjes terwijl er veel beter kan gekeken worden naar mannen als G-Men, 3XL en zovelen anderen... Eigenlijk moet ik gewoon het advies volgen van een tijdje terug, zolang je geen 200kg squat doet het er allemaal niet toe !!!

Aan de andere kant het verste van mijn zorgen nu, ook al blijft het door men hoofd spoken, maar deze zaterdag in allerijl mijn vader terug mogen binnenbrengen op de spoed, had weer licht infarct gedaan. Na enkele dagen observatie gisteren het probleem gevonden, deze keer was het een bloedvat ipv slagader die verstopt zat, het kon evengoed fataal zijn volgens de dokter, het bloedvat stond op springen en was vernauwd voor 90%. Terug stent gestopt, hopelijk ist het nu de laatste keer en kan het van nu af alleen maar weer beter worden.

Training vandaag

Deadlift
2x5x70
1x3x100
3x120
1x140
1x160
fx170
1x160
1x165
fx170

Dikke bummer

Frontsquat
4x6x70

Legpress dropset
6x250
8x230
10x210
12x190
15x170

Legcurl
4x6x60

Seated calf raises
4x6x60

Standind calf raises
4x12x100

Wou nog lunges doen maar de teleurstelling weegde te zwaar door en wou nog es richting ziekenhuis.

Training gister (weer geen vetten but **** it)

PushPress
2x10x20 (bar)
5x40
5x50
5x60
3x70
3x80
Fx90 kreeg hem niet gecleand
1x80
Fx85 wel gecleand maar kwam niet boven men hoofd uit tijdens de press
3x80
3x70
3x60
3x50
3x40
3x30
15x20 (bar)

HammerStrength press
4x6x45 l&r

CGBP
4x6x80 was ****ing zwaar, dacht even na men 1e set te zakken naar 70 but HELL NO

Machine flyes
15x105
12x125
10x145
8x165

Cable front raise supersetted Machine side raises
4x6x15 l&r XX 4x6x40

Tricep rope pushdown zoals aangegeven door Wendler 100reps total
5x20x20

Jammer van het falen maar toch lekkere training alhoewel ik me afvraag of ik toch niet teveel wil gaan isoleren....

Twee losse flodders van mij:

1) Vraag op dit punt in je leven niet teveel van jezelf
2) Meer algemeen: je zwabbert teveel met je doelen.

Samen: train op dit moment op onderhoud, ga eens goed na wat je nu echt wilt, en ga dan weer echt aan de slag.

Just my two cents...

Twee losse flodders van mij:

1) Vraag op dit punt in je leven niet teveel van jezelf
2) Meer algemeen: je zwabbert teveel met je doelen.

Samen: train op dit moment op onderhoud, ga eens goed na wat je nu echt wilt, en ga dan weer echt aan de slag.

Just my two cents...

+1

heb way to much aan men hoofd dat ik alles door elkaar ga slaan

Terug
Naar boven