XXL Nutrition

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
hoe wijder, hoe meer stimulus voor de laterale schouderkop.

Ja idd dat is ook wat ik begerepen heb, als ik me niet vergis staat dat hier ook ergens in de sticky's.
Emg onderzoek schijnt dat uit te wijzen.

Ik doe ze nu inmiddels jaren en heb nog nooit geen last gehad van mijn schouders.

Schouderproblemen lijkt me een drama, zo'n beetje bij je hele UB is je schoudergewricht betrokken.
Tja......
 
Ja idd dat is ook wat ik begerepen heb, als ik me niet vergis staat dat hier ook ergens in de sticky's.
Emg onderzoek schijnt dat uit te wijzen.

Ik doe ze nu inmiddels jaren en heb nog nooit geen last gehad van mijn schouders.

Schouderproblemen lijkt me een drama, zo'n beetje bij je hele UB is je schoudergewricht betrokken.
Tja......

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar toen ik rond de 20 was en aan krachtsport deed had ik (ook) helemaal nergens last van. Nu ik bijna 60 ben en weer een poging doe, is dat anders. De spieren zijn nog ongeveer net zo sterk als toen, de rest is dat niet. Het is haast grappig dat ik bv. op de grond liggend nog steeds hele zware triceps extensies kan doen, maar dat mijn zoon me dan weer overeind moet helpen...
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Respect hoor, ik begreep al dat je op of over middelbare leeftijd bent.

Ik ben 46..... Wel wat dingetjes achter de rug (niertransplantatie bijv.). Train nu een jaartje of 4 en geen centje pijn verder......afkloppen natuurlijk.
 
Ok, dan ben jij ook een krasse. Niertransplantatie is wel heel erg heftig. Geweldig dat je later dan ook nog kan beginnen met krachtsport.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Respect hoor, ik begreep al dat je op of over middelbare leeftijd bent.

Ik ben 46..... Wel wat dingetjes achter de rug (niertransplantatie bijv.). Train nu een jaartje of 4 en geen centje pijn verder......afkloppen natuurlijk.

Edit: heb net ff jouw trainingslog snel doorgenomen, Marc, wist eerst niet dat jij er ook 1 bijhield. Die rugblessure klinkt niet fijn, ik heb daar zelf helaas ook mee te maken gehad (hernia). Ondanks dat ik een powerlifter ben geweest (155/240/255), peins ik er niet over om ooit weer back squats of deadlifts te gaan doen; T-bar row en barbellrow weet ik nog niet. Ook draag ik ALTIJD een powerlift riem bij het trainen, zelfs bij flut oefeningen als facepulls met 20kg. Daar (anti sq. of dl, nooit liften zonder belt) word ik wel eens om uitgelachen, maar dat is mijn beste advies. grtz, Nico
 
Ook draag ik ALTIJD een powerlift riem bij het trainen, zelfs bij flut oefeningen als facepulls met 20kg. Daar (anti sq. of dl, nooit liften zonder belt) word ik wel eens om uitgelachen, maar dat is mijn beste advies. grtz, Nico

100% mee eens
 
Schouderblessure speelt weer op. Die liep ik bijna een jaar geleden op met zwaar smal bankdrukken, waarbij ik het halter helemaal op mijn borst liet zakken. Dit maakt voorslaan en uitdrukken van dumbbells pijnlijk, al vanaf 20kg, dus ook bij flyes. Omdat ik vorige training weer (na 3-4 maanden niet) ben begonnen met zwaar dumbbell drukken, denk ik dat dat de boosdoener is en stop ik meteen weer met die oefening. Mijn zoon vindt het een hele goeie, dus die moet er maar mee doorgaan.

Ook train ik vaker dan ik gepland had, bijna alle spiergroepen 2x/week nu, dus even de rem erop gezet.

Daarom hebben we vanavond alleen biceps getraind en doen we triceps in een push workout, a.s. zaterdag.


Biceps

EZ halter curl
3x8x40kg (mijn zoon)
8x60, 12x65, 12x60kg (ikke)

Kabel curl met EZ stang, smalle greep (vroeger trainde ik veel vaker met een smalle greep en had ik een veel betere piek)
2x8x25kg, 1x10x25kg
8x40kg, 10x50kg (6 zuivere reps), 10x40kg

Reverse curls met EZ halter
2x12x47,5kg (alleen ik)
 
Laatst bewerkt:
hoe wijder, hoe meer stimulus voor de laterale schouderkop.

Hoe wijder, hoe korter de rom. Eigenlijk moet je hem op schouderbreedte ongeveer nemen. En echt met je ellebogen leiden om een soort van lateral raise te doen met je schouders.
False grip gebruiken om je biceps een beetje minder in de beweging te activeren.
 
Hoe wijder, hoe korter de rom. Eigenlijk moet je hem op schouderbreedte ongeveer nemen. En echt met je ellebogen leiden om een soort van lateral raise te doen met je schouders.
False grip gebruiken om je biceps een beetje minder in de beweging te activeren.

Bedankt, ook voor die tip. Maar ROM vind ik eigenlijk niet zo belangrijk, krijg er ook nog allemaal schouderblessures van (zie ook haat/liefde topic).

Wat is een false grip?
 
Sow, daarnet een push training gedaan + kniebuigen.

Behalve mijn zoon, deed ook zijn vriendin mee. We zouden rond 1 uur beginnen, maar mijn zoon had internet problemen op zijn kamer en aangezien hij informatica student is en bezig met een afstudeer werkstuk, moest dat eerst gefikst worden. Had ik als avondmens mooi de tijd om goed wakker te worden, maar had daardoor ook al sinds het opstaan, 4 uur niet gegeten voordat we begonnen.

Schuin bankdrukken, rugleuning op 30 graden
3x8x120kg
3x8x70kg (zoon)
3x8x30kg (zijn vriendin)

Triceps pushdowns
3x10x50kg
3x10x30kg
3x10x15kg

Triceps dumbbell extensies
met 2 handen
3x10x50kg
3x10x30kg
3x10x15kg

Front squat
; de vriendin van mijn zoon doet ook regelmatig aan front squats, hij deed het voor de eerste keer. Eerst de vorm geoefend met de lege stang.
3x10x120kg
3x10x60kg
3x10x40kg

Flyes; slechte timing, maar de anderen gingen afhaken en ze wilden wel nog ff squatten.
3x12x25kg

Hongerklop sloeg toe, maar toen stond wel het eten klaar!

Reps +_2, soms haalden we de 10 net niet en soms konden we wat meer.

Morgen rug en schouders en dan maandag of dinsdag bi en tri, dan hebben we alles (behalve benen en schouders) 2 keer gedaan in ruim een week.











 
Wat eet zo'n Schwarzeneggertje nou? Heb eigenlijk ook geen idee, boze tongen beweren erg veel, af en toe bijhouden dan maar:

-12:00: na laat opstaan kop bizar sterke koffie met mega veel rietsuiker, het laatste beetje was zelfs voor mij te zoet om nog op te drinken; drie gekookte eieren, helaas iets te lang laten koken, 1 banaan en een glas volle melk;

-14:00: na schilderen in huis en voor 1500m WK schaatsen snel twee bruine pompoenpit boterhammen met daartussen super veel roomboter en leverpastei naar binnen gewerkt, wilde er nog 1 gaan maken maar toen moest Sven Kramer rijden;

-17:30: geen trek meer, na nog wat schilderen, 10km WK schaatsen kijken en terras in de tuin ontdoen van dikke laag algen (eerst met sproeier met vergif dat ik nog ergens in de schuur vond, na realisatie dat onze huisdieren daar ook niet tegen kunnen, in paniek met hogedrukspuit nog eens overgedaan; daarna weer lichte paniek omdat er enorm veel aarde meekwam, waardoor de achtergevel helemaal onder de modder zat en het putje in de tuin verstopt raakte --> voortaan met azijn doen),

avondmaaltijd bestaande uit gehaktballen, rijst, bloemkool en pindasaus, mijn vrouw had het recept van het internet;

Daarna in het laatste daglicht nog een poging om de modderboel tot acceptabele proporties terug te brengen en de verfspullen op te ruimen zonder alles onder te smeren dat niet geverfd hoefde te worden;

-20:00: gevulde koek en hond (uitlaten).

Eigenlijk best maar weinig zie ik nu, ook weinig trek gehad, maar over een uur trainen en daarna waarschijnlijk nog wat binge eten.
 
Zit nu aan een bakje pinda's, na mijn zware griep heb ik nog steeds weinig trek, met name in vet voedsel niet. Misschien zo nog wat fruit, lig ik dalijk in bed niet zo te burpen.

Zoeven een pull training gedaan:

T-bar row met V-handle. Wat een vreselijke oefening, kreeg haast geen lucht. Vroeger ook maar een keer of 10 gedaan, weet nu weer waarom. Had gedacht minstens 100kg te kunnen nemen, maar in werkelijkheid:
8x80kg
8x90kg
10x80kg (8x100 maar niet geprobeerd, 90kg was al erg genoeg)

Ff afwachten hoe mijn onderrug zich gaat houden...

Pulldown naar de borst, wijde greep, iets naar achter leunend en zonder swingen. Lastig uit te voeren met zware gewichten, omdat mijn pulley geen beensteunen heeft (had niet moeten besparen op die 50 extra euro's) en mijn zoon er niet bij was om op mijn traps te duwen. Ondanks eigen gewicht van ondertussen weer 106kg, ligt de grens van omhoog dreigen te gaan ipv het gewicht al bij 70-80kg...
10x80kg
12x85kg
9x85kg
10x80kg

Facepull
2x15x20kg

Upright row, voor het eerst uitgevoerd, op "advies" van Wesley Vissers met zeer brede greep. Geen idee welk gewicht ik hierbij zou moeten nemen, was al moe en heb maar
2x8x45kg gedaan.

Nog een boterham met absurd veel roomboter en leverpastei.
2 mandarijntjes.
 
Net biceps getraind met mijn zoon. Hij had haast niet kunnen slapen en ik kamp nog met bronchitis/exacerbatie COPD die ik over heb gehouden aan de griep.

EZ bar curls
3x8x60kg, voelde me zwak + continu hoesten, was 70kg van plan geweest wat mijn "oude" gewicht is (van eind 2017)
3x8x30kg

Cable curls, 1 arm tegelijk
2x12x20kg, net toen ik zei: "dit is mijn sterke arm" schoot de karabiner los; schroefsluiting maar vastgezet
3x10x12,5kg

Reverse curls
3x12x47,5kg, dit ging wel makkelijk, mijn onderarmen groeien goed: volgende keer 50kg

Morgen bankdrukken en accessories; donderdag rug en triceps en mijn zoon een push training met bankdrukken als basis.
 
Powerlift time!!!

I.v.m. het late tijdstip en de omstandigheid dat veel andere gezinnen in de buurt kleine kinderen hebben, dit keer geen gebrul uit de schuur; enig gezucht en gekuch en de muziek van Neil Young was helaas onvermijdelijk.

Front squat
5x8x130

Als ik mijn bankje met leg extension/curl mogelijkheid niet had weggegooid had ik die oefeningen gedaan, nu maar 2 extra setjes gesquat.

Bankdrukken
3x6x135kg eerste set met moeite, tweede relatief makkelijk, derde met veel moeite

Dumbbell flyes
15,15,13x25kg volgende keer met 30kg want daar gaat mijn bank van vooruit

Kabel adductie met 1 arm vanaf de hoge katrol, weet niet precies hoe deze oefening heet, gezien in een video van Wesley Vissers
2x10x15kg, 2x20x10kg
 
Laatst bewerkt:
Die frontsquats zijn wel heavy!

Dank je!

Squatten was ooit 1 van mijn favoriete oefeningen. Dat durf ik niet meer met mijn slechte rug, maar de front squat vind ik ook een mooie. Daarmee kan ik nog zwaarder, maar ik train meestal alleen en heb geen veiligheidsbalken.

Dalijk rug en triceps trainen met mijn zoon.
 
Hele nette Frontsquats man! Stiekem wel beetje jaloers daarop haha ik had afgelopen week al aardige moeite met 110 op reps.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven