AndroidHealthClinic

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Af en toe wat meer gewicht gebruikt met minder reps. Viel nu en dan tegen, hoewel ik gewend ben bij lage reps niet zo heel veel meer te kunnen tillen dan bij sets met 10-12 reps.

Rug

Pulldown naar nek

6x100kg
6x110kg
4x120kg (had 6x verwacht)
4 1/2x115kg
7x110kg

Dumbbell row
6x50kg
6x62,5kg, de zwaarste dumbbell die ik met schijven van 5kg kan maken
10x57,5kg

Triceps

EZ-halter extensies, liggend op de grond
6x50kg
6x60kg
8x50kg

Overhead kabel extensies met touw
2x10x30kg



Mijn zoon deed ook weer mee, met een push workout:

Bankdrukken
3x6x80kg

Weighted dips, vooroverleunend

4x8xBW+5kg

EZ-halter extensies, liggend op de grond

2x8x35kg, 1x12x35kg, volgende keer 40kg

 
Laatst bewerkt:
Gisteren met de (voor mij op dit moment) zware pulldowns mijn linkerschouder licht geblesseerd, ik voelde dat al bij 110kg. Ben ik tenminste weer symmetrisch, want rechts zit het al een tijdje niet goed. Deze komt ook op het lijstje van risico oefeningen en ik ga daar niet zo gauw meer korte sets mee doen. Ik train pas een maand of twee rug, dus moet niet te snel willen.

Morgen wordt het weer druk in de schuur en gaan we waarschijnlijk borst en biceps doen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Change of plans:

Mijn zoon had eergisteren nog intensief pecs getraind, hij stelde voor om pull ups te gaan doen, met het halter en de haltersteunen. Omdat hij voor mijn gevoel bezig was het trainen op te geven, heb ik dit meteen aangemoedigd, voor mezelf leek dit na mijn rugtraing van eergisteren geen goede zet, en al helemaal niet met het genoemde materiaal.

Nu is ons hele getrain begonnen omdat hij het anderhalf jaar geleden zelf had voorgesteld; we hebben dus ff een nieuw plan voor hem gemaakt, namelijk dat hij zich beter weer op een paar basisoefeningen gaat concentreren die hem goed liggen. We beginnen verschillende voorkeuren te ontwikkelen bij het trainen, zowel bij de keuze van de oefeningen als de uitvoering, en dat is goed.

Aldus:

Rug (alleen mijn zoon)

Chins
met wijde greep
3x6 , goed begin

Biceps

Hammer curls,
met dumbbells
8x35kg
12x40kg (PR)
8x40kg
9x35kg

2x8x17,5kg, 1x10x17,5kg (mijn zoon)

Kabel curls met EZ-stang, smalle greep
2x8x40kg

3x8x25kg (mijn zoon)


Morgen met mijn zoon en zijn vriendin een push training.
 
Sow, daarnet met zijn drieen een push workout gedaan. Voor het eerst powerhooks gebruikt; aan het gebruik daarvan zitten haken en ogen en ik had beide spotters hard nodig. Toch kon ik op deze (omslachtige) manier mijn zwaarste dumbbells weer gebruiken; daarmee meteen een PR neergezet, terwijl mijn bank nog niet helemaal de oude is.

Pecs
Incline dumbbell press
8x55, 9x62,5 (PR), 12x55kg
3x8x30kg
3x12x14kg

Incline flyes
3x20x25kg
3x10x18kg
3x12x8kg

Triceps
Pushdowns
8x50, 12x60 (PR), 10x55kg
3x8x35kg
3x12x15kg

Dumbbell extensie, 1 arm per keer, zittend.
12x20, 9x20kg; 12x17,5kg met mijn linkerarm die dunner en zwakker is (door een oude blessure, het scheuren van de pees van mijn m. infraspinatus, is mijn hele linkerkant zwakker)
 
Laatst bewerkt:
40 kg hammer curls bizar... Misschien beter pulldown naar borst?
 
40 kg hammer curls bizar... Misschien beter pulldown naar borst?

Pulldown naar borst doe ik ook en die heeft inderdaad de reputatie beter voor de schouders te zijn. Maar ik had nu voor het eerst in mijn leven pijn in mijn schouder bij pulldowns naar de nek, waarschijnlijk omdat ik nog niet toe ben aan gewichten boven de 100kg bij die oefening. Het is een lichte spierblessure, zo te voelen zit het niet het gewricht. Vroeger deed ik sets met 140kg naar de nek, dus ik kan nog even vooruit.

Die hammer curls doe ik zonder te cheaten, doe de armen 1 voor 1, terwijl mijn zoon het zigzaggend doet waarbij je een beetje gaat swingen. Ik riep nog tegen hem dat hij het moest filmen maar hij had zijn telefoon niet bij zich... Ik kan nog zwaarder, maar moet uitkijken. Een half jaar geleden kreeg ik al bij 35kg een beknelde zenuw waarna ik mijn biceps ruim een week niet meer kon spannen.

Met sommige oefeningen ben ik sterker dan vroeger, maar met andere oefeningen weer niet.
 
Laatst bewerkt:
Beetje lastig soms om samen te trainen, als je zowel een ander tijdschema hebt m.b.t. werk/studie EN niet allebei dezelfde spiergroepen traint.

Daarom bedacht om morgenochtend (ok, vroeg ik de middag) rug en schouders te doen, dan woensdagavond samen pecs en donderdag samen armen, misschien een keertje in supersets. Moet dan alleen nog een plekje vinden voor mijn squats.

Morgen dus T-bar rows (die ik vervelend vind om uit te voeren, maar een goed resultaat lijken te geven), pulldowns naar de borst/kin, facepulls, upright rows met wijde greep en misschien side raises.
 
Benen maar vandaag gedaan:

Front squat:
6x120kg
6x130kg
6x140kg
18x100kg (raakte de tel een beetje kwijt)

Als ik wat meer energie heb, ga ik nog wat andere beenoefeningen doen, waarschijnlijk om te beginnen een vorm van deadlift.

Morgenochtend rug en schouders.
 
Echt respect man hoe zwaar jij Front squat op jou leeftijd :bow2:
 
Dank u. Vroeger had ik 240kg met de back squat, in een wedstrijd waar ze erg streng waren, in de sportschool tilde ik meer.
 
Wedstrijden? Nog wat gewonnen?
 
Wedstrijden? Nog wat gewonnen?

Niet echt, want ik was een natural met 155/240/255kg.

Toen ik in de sportschool van John Bourne, de toenmalige voorzitter van de NBBF trainde, dacht ik wel de clubwedstrijd bodybuilding te gaan winnen. Dat dachten de anderen ook, dus ze hadden besloten er een bankdrukwedstijd van te maken, zonder mij in te lichten. Verzwakt als ik was door het strenge dieet had ik maar 1 keer het gewicht waar ik normaal 8 reps mee kon, 125kg, werd er nog derde mee.
 
Training van 12-3 weer gedaan, met meer gewicht bij de rugoefeningen. Ben pas sinds 12-2017 met rug bezig, dus verwacht ik af en toe flinke vooruitgang.

Rug

T-bar row
8x100kg
6x110kg
9x100kg, inderdaad veel beter dan de vorige keer

Pulldown naar kin/borst
3x8x85kg, zwaarder ging niet goed omdat mijn pulley geen beensteunen heeft (verkeerde zuinigheid geweest), ga ze binnenkort toch maar zelf maken


Schouders

Facepull
2x20x20kg

Upright row
2x8x45kg

Geen energie meer voor side raises.
 
Erg geslaagde chesttraining gedaan met mijn zoon.


Bankdrukken
8x130, 6x140, 8x130kg
8x80kg, 8x82,5kg, 10x80kg

Dumbbell flyes
13x30, 11x30kg
2x8x18kg, 10x18kg

Adductie diagonaal van hoge katrol naar navel, 1 arm per keer
2x15x15kg

Ik zit weer op het krachtniveau van voordat ik griep had begin februari, mijn zoon is nu sterker dan toen. Alleen zijn mijn spieren nog steeds dunner dan 2 maanden geleden, vooral mijn armen. Die zijn nu weer bijna 45cm, waren 47.

Daarom morgen een armblasttraining. Het worden waarschijnlijk EZ-halter curls en conc. curls; en EZ-halter extensies en kickbacks, allemaal zo zwaar mogelijk wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
Beetje lastig soms om samen te trainen, als je zowel een ander tijdschema hebt m.b.t. werk/studie EN niet allebei dezelfde spiergroepen traint.

Was van plan om vanavond laat bi en tri te doen, maar realiseerde me ineens dat ik morgen al om 5:30 op moest. Nieuwe afspraken gemaakt. Toen werd ik vanmiddag opgebeld dat er een zieke collega was (we werken in een ziekenhuis), of ik misschien 's middags en 's avonds kon komen. Weer andere trainingsafspraak gemaakt. Voor mij werd het een dubbele split. Daarnet biceps gedaan, na 22:00 nog ff triceps doen.

Biceps

EZ-halter curls
8x55kg
12x65kg
9x65kg
12x55kg, steeds de eerste 6-8 reps helemaal strikt; lange rust tussen sets (3 minuten)

Dumbbell curls, 1 arm per keer, met supinatie; korte rust (1 minuut)
12x30kg
8x30kg
12x25kg, weer de eerste 6-8 reps helemaal strikt

Bayesian curls
13, 12, 10x 15kg, erg korte rust (30 sec.)
 
Zo pak je ze wel aan ja

Hoe vaak pak je ze per week ?

Minstens 2x per 10 dagen, vaak 2x per week. Maar niet altijd 3 oefeningen, dat trek ik alleen als ik een training doe zonder andere spiergroepen.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Het tweede gedeelte van de dubbele split van vandaag en de training van mijn zoon:

Rug (alleen mijn zoon)
Chinups
3x6xBW

Triceps
Pushdowns
(alleen ik)
3x8x60kg, ging steeds makkelijker omdat ik er steeds meer op ging leunen

EZ-halter extensies, liggend op de grond (beiden)
10,10,9x60kg
3x8x35kg

Overhead extensies met kabel (ik)
4x15x30kg

Biceps (zoon)
Hammer curls
3x8x17,5kg

Mijn armen maten bijna 46cm.
 
Gisteren en vandaag maar niet trainen. Ben bang dat ik anders teveel ga doen. Niet trainen is wel moeilijk.

Ik zit weer ongeveer op het krachtniveau van een tijdje geleden, voordat de griep toesloeg. Spieren zijn nog wat minder maar komen weer op. Rug en schouders die ik pas sinds kort doe gaan ook goed. Nu ga ik proberen voorzichtig uit te bouwen.

Merkte al dat ik de meeste spiergroepen eerder 2x/week dan 2x/10 dagen aan het trainen ben, dat eerste is misschien niet vol te houden op de lange duur. Mijn zoon dient in dit opzicht een beetje als een kanarie in een kolenmijn, die is al een paar keer overtraind geweest.

Morgen weer een push training.
 
Merkte al dat ik de meeste spiergroepen eerder 2x/week dan 2x/10 dagen aan het trainen ben, dat eerste is misschien niet vol te houden op de lange duur. Mijn zoon dient in dit opzicht een beetje als een kanarie in een kolenmijn, die is al een paar keer overtraind geweest.
Is het niet verstandiger om je volume en herstel wat beter te gaan managen? Dan kunnen jullie gewoon 2x per week een spiergroep trainen zonder meteen gesloopt te zijn. Alles steeds maar praktisch tot failure pushen is niet helemaal optimaal, zeker niet met de gewichten waar jij mee werkt.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven