XXL Nutrition

Gesloten nog 1 keer

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Is het niet verstandiger om je volume en herstel wat beter te gaan managen? Dan kunnen jullie gewoon 2x per week een spiergroep trainen zonder meteen gesloopt te zijn. Alles steeds maar praktisch tot failure pushen is niet helemaal optimaal, zeker niet met de gewichten waar jij mee werkt.

Bedankt voor je tips!

Maar wat bedoel je precies met je eerste zin?

Ik denk dat je globaal wel gelijk hebt met je laatste opmerking, ik ben sterk geneigd tot overtrainen, had ik ook met andere sporten last van. Aan de andere kant heb ik door trainen met hoge intensiteit mijn armen in 6 weken weer flink weten op te blazen, van +-40cm naar +45, ik "durf" daardoor eigenlijk niet meer licht te trainen.
 
Bedankt voor je tips!

Maar wat bedoel je precies met je eerste zin?

Ik denk dat je globaal wel gelijk hebt met je laatste opmerking, ik ben sterk geneigd tot overtrainen, had ik ook met andere sporten last van. Aan de andere kant heb ik door trainen met hoge intensiteit mijn armen in 6 weken weer flink weten op te blazen, van +-40cm naar +45, ik "durf" daardoor eigenlijk niet meer licht te trainen.
Ik bedoel daarmee dat je minder reps en sets moet draaien zodat je beter kunt herstellen van je trainingen en vaker kunt trainen. Misschien soms zelfs de gewichten een beetje terugschroeven. Het gaat er uiteindelijk om dat je zo lang mogelijk heel blijft zodat je kunt blijven trainen. De korte blijdschap op een paar centimeter op je armen gaat snel over als je daarna helemaal niets kunt doen vanwege één of andere blessure.

Ik heb dit zelf ook regelmatig verwaarloost en veel te veel gedaan, maar ik zie nu wel de voordelen van niet steeds balls to the wall gaan en zeker als je boven de 40 bent. Betekend dat dat ik niet hard train? Zeker niet, maar ik heb al in tijden geen noemenswaardige blessures gehad, waar ze zich voorheen opstapelden. Ik zie krachtsport als een marathon, niet als een snelle sprint. :)
 
Ik bedoel daarmee dat je minder reps en sets moet draaien zodat je beter kunt herstellen van je trainingen en vaker kunt trainen. Misschien soms zelfs de gewichten een beetje terugschroeven. Het gaat er uiteindelijk om dat je zo lang mogelijk heel blijft zodat je kunt blijven trainen. De korte blijdschap op een paar centimeter op je armen gaat snel over als je daarna helemaal niets kunt doen vanwege één of andere blessure.

Ik heb dit zelf ook regelmatig verwaarloost en veel te veel gedaan, maar ik zie nu wel de voordelen van niet steeds balls to the wall gaan en zeker als je boven de 40 bent. Betekend dat dat ik niet hard train? Zeker niet, maar ik heb al in tijden geen noemenswaardige blessures gehad, waar ze zich voorheen opstapelden. Ik zie krachtsport als een marathon, niet als een snelle sprint. :)

Ok, ik dacht juist dat ik al erg weinig sets deed.

Sinds ik gestopt ben met drinken (van alcoholhoudende dranken), is bij mij het blessurerisico ook al flink afgenomen. Kan me nog herinneren dat ik een jaar geleden, flink aangeschoten, cheat curls deed en toen een paar weken mijn linker biceps niet meer kon spannen omdat er waarschijnlijk een zenuw beklemd was geraakt. Tegenwoordig moet ik me mentaal erg oppeppen om die gewichten te kunnen tillen.
 
Kan me nog herinneren dat ik een jaar geleden, flink aangeschoten, cheat curls deed en toen een paar weken mijn linker biceps niet meer kon spannen omdat er waarschijnlijk een zenuw beklemd was geraakt.
:rolleyes: Don't drink and lift!
 
Push training gedaan met mijn zoon:

Schuin bandrukken
8x120, 6x125, 10x120kg
8x70, 2x8x75kg

Smal drukken
8x100, 8x110kg
8x60, 8x65kg

Push downs
10x60, 10x65kg
2x8x35kg

Adductie van hoge katrol
3x15x25kg
3x12x10kg
 
Hele sicke inclines man kijk ik echt tegenop nog !:D
 
Hele sicke inclines man kijk ik echt tegenop nog !:D

Dank je Kevin. Het is mij ook niet komen aanvliegen, heb daar in mijn jeugd jaren voor nodig gehad in powerlift gyms, waarbij ik ook nog een aantal plateau's moest overstijgen. Gelukkig werkt mijn muscle memory erggoed, ik ben op de bank zelfs iets sterker dan vroeger, mogelijk omdat ik nu ruim 10kg zwaarder ben.
 
Laatst bewerkt:
Een vrije dag na het weekeind werken, kon ik de training plannen in het dagdeel wanneer ik het meeste energie heb, de namiddag. Eigenlijk is dat de vooravond, maar dan had ik zelf mijn eten moeten maken en/of bittere kritiek moeten aanhoren. Meestal train ik voor mijn werk, van 1-2, of erna, rond 24:00.

Benen
Front squats

4x10x130kg

Stif legged deadlifts
3x12x100kg

Rug
Cable rows
, heb de onderste katrol van mijn pulley weer gemaakt en meteen maar weer gebruikt. Ik voel deze oefening minder op mijn onderrug dan T-bar rows, een oefening die ik daarom liever niet in 1 training doe met SL DL. Het verschil zit em vooral in het van de grond/van de aanslag trekken. Met rug verticaal, zonder naar voren of naar achter bewegen.
8x110kg
8x120kg PR
8x110kg

Pull downs naar nek
3x8x90kg, blijft lastig zonder beensteunen; tenen onder twee 40kg dumbbells hielp ook niet veel.

Schouders
Face pulls

2x15x20kg

Side raises, 1 arm per keer
3x12x15kg.

Morgen voor het werk ff biceps, woensdag weer een training met minime.
 
Laatst bewerkt:
Biceps gedaan.

EZ-halter curls
8x55kg
8x65kg (zonder cheaten)
8x65kg (beetje cheaten)
11x55kg

Concentration curls, zittend
2x8x20kg
8x17,5kg voor de linker arm, die is zwakker en iets dunner, de hele li kant eigenlijk. 20kg was te licht voor mijn re arm en te zwaar voor de li.

EZ-stang kabel curls, smalle greep
8x30kg
8x40kg
11x35kg

Morgenavond met mijn zoon bankdrukken en nog wat andere oefeningen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is allemaal best bizar sterk vind ik....

Maar als jongeman was ik op een aantal onderdelen nog veel sterker, bv. op de door jouw geciteerde, ook met triceps extensies en pulldowns. Overigens vraag ik me wel af, waar ik tegenwoordig de testosteron vandaan haal. Aan de andere kant zie ik er, ondanks slijtage en blessures, niet uit als de gemiddelde 60- man. Met bankdrukken, flyes en dumbbell curls ben ik iets sterker dan in mijn jeugd en ik zie op die onderdelen ook nog mogelijkheden tot vooruitgang. Ik zal poberen es wat foto's/filmpjes te posten, maar daar moet mijn zoon me bij helpen.
 
Laatst bewerkt:
Maar als jongeman was ik op een aantal onderdelen nog veel sterker, bv. op de door jouw geciteerde, ook met triceps extensies en pulldowns. Overigens vraag ik me wel af, waar ik tegenwoordig de testosteron vandaan haal. Aan de andere kant zie ik er, ondanks slijtage en blessures, niet uit als de gemiddelde 60- man. Met bankdrukken, flyes en dumbbell curls ben ik iets sterker dan in mijn jeugd en ik zie op die onderdelen ook nog mogelijkheden tot vooruitgang. Ik zal poberen es wat foto's/filmpjes te posten, maar daar moet mijn zoon me bij helpen.
Ja, goede genen en een leven lang intensief sporten maken je wel sterk denk ik. Dit geeft wel goede hoop voor de toekomst! :cool:
 
Ja, goede genen en een leven lang intensief sporten maken je wel sterk denk ik. Dit geeft wel goede hoop voor de toekomst! :cool:

Werken tot mijn tachtigste met mijn herniaklachten en nu al versleten knieen.
 
Weer een bijzonder geslaagde training gedaan met mijn zoon.

Pecs
Bankdrukken

2x10x82,5kg PR, 8x82,5kg
6x125kg, 7x140kg PR, 8x130kg, 6x130kg, even rustig aangedaan hierna met

Flyes
2x10x17,5kg, 14x17,5kg
20x17,5kg, 15x22,5kg, 12x27,5kg


Triceps,
Mijn zoon zat kapot maar zelf had ik nog wat over, dusss
Extensies met EZ-halter, liggend op de grond
2x10x35kg, 15x35kg, toch een PR op reps toen ik hem aanmoedigde
6x55kg, 7x67,5kg PR, 9x60kg

Dumbbell extensie, 1 arm per keer, zittend
15x17,5kg, 12x22,5kg, 9x25kg; nog een setje voor mijn zwakkere li arm: 9x22,5kg

Morgenavond doen we een pull training
 
Marina, je hebt op een haar na de 100ste like gemist. Bedankt voor no. 101.
 
Vlak voor de jaarwisseling ben ik naast borst en armen, ook rug, schouders en benen gaan trainen. Met benen ga ik weer een half jaar stoppen. Rows, squats en deadlifts zijn behoorlijk slecht voor mijn onderrug, ik voel de problemen al weer gaan opspelen. Voor mijn zoon werd het ook allemaal een beetje te veel, die gaat nu verder met borst en armen + chin ups, die hij leuk vindt om te doen.

Tevens beginnen volgende week de trainingen weer van mijn fietsclub de NoordBikers, daar zat ik al bij voordat de club officieel bestond. Om een beetje mee te kunnen komen moet ik wel flink wat tijd investeren, minstens 6-8 uur per week (voor de krachttraining zat ik wekelijks zo'n 20 uur op de fiets) . Als dat ten koste gaat van de spiergroei van mijn bovenlichaam ga ik maar op een lager pitje fietsen. Dan doe ik bv. maar de helft van de reguliere woensdagavond training van 19:00-22:00 mee, en geen extra duurtrainingen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk mijn eerste tegenvallende training in dit log, was zwak met een beetje hoofdpijn. Rug was nog erg gevoelig en strak van de (onverwacht) goede rugtraining van afgelopen maandag, pecs stonden ook nog erg dik van gister. Mijn mini viel ook een beetje tegen.


Rug (mini en me)
Pulldowns naar nek 8x80kg, 8x95kg, 8x85kg (me)
Chin ups 3x6xBW (mini) nog ff stug doorgaan

Cable rows, zonder beweging van bovenlichaam (me)
8x80kg, 8x90kg, 8x80kg


Schouders (m & m)
Facepulls
3x15x10kg (mini)
3x15x20kg (me)

Upright rows, zeer wijde greep voor lateral head, Wesley Vissers style
3x8x50kg (me) PR


Biceps (mini)
Hammer curls
3x8x17,5kg


Morgenochtend nog ff zelf biceps trainen
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven