Pfff dat squaten gaan nog niet zoals ik wil. Vorige week maandag ging me techniek niet zo goed met 27,5 kg dus voor de zekerheid woensdag maar weer 27,5 kg. Dat ging lekker, zaterdag 30 kg gesquat, ging ook prima. Vandaag probeer ik 32,5 kg en direct gaat er weer vanalles ****ed up in me techniek :S. Ik hield de bar niet goed op zijn plaats, met me reet naar achteren gaan was moeilijker, voelde weer zwaar aan, had geen bounce erin.. aargh. Zit er aan te denken om woensdag maar weer 30 kg
te doen.
Is het normaal dat je zo snel en met zulk laag gewicht al niet meer iedere training gewicht toe kan voegen? Ik dacht ik moet met gemak iedere training 5 kg toe kunnen voegen, maar gezien hoe het gaat lijkt het me niet verstandig.
Sinds ik mijn knieën veel meer naar buiten drijf ga ik wel veel dieper. Het is goed mogelijk dat ik dan een buttwink heb omdat ik totaal niet flexibel ben. Het voelt niet verkeerd voor de onderrug. Kan ik als inflexibel persoon ook TE diep gaan met de Rippetoe squat? Volgens rippetoe zelf niet, en is het na een 'paar' workouts wel beter met de flexibiliteit maar ik weet het niet....