Fitness Seller

Noob Rippetoe: vraag mbt focus techniek - gewicht

Ik probeerde toen mijn rechter elleboog ook nog verder naar achteren te krijgen en toen hoorde ik een redelijk luide knak in mijn schouder. Deed geen pijn verder. Dit is toch geen schouder uit de kom geweest ofzo? Dat hoort toch echt veel pijn te doen? Hoop niet dat deze blessure lang gaat duren :(

Als het geen pijn doet, is het niets om je zorgen over te maken. Mijn knieën kraken zo al gans mijn leven en ook elke keer tijdens mijn opwarming voor squats. Niets om je zorgen over te maken.

Hoe gaat het verder nog?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
De 'blessure' was na 4 dagen al weg. Heb uiteindelijk maar één training niet kunnen bench pressen. The press is nog wel wat zwaar. Vind dat sowieso een klote oefening. Ik zit na de blessure nog maar op het gewicht van barbell only (warm op met een lichtere barbell) terwijl me bench press nu op 40 kilo zit. Ik ga komende tijd nog maar eens wat aandacht besteden aan dat hoofdstuk nog een keer lezen en die filmpjes bekijken van the press.

Squatten gaat qua techniek wel steeds beter, ik heb nooit meer last van m'n onderrug. Vind het echt een hele lekkere oefening.

Ik ben de tweede week van september pas 'echt' begonnen dus misschien moet ik niet te veeleisend zijn maar dat ik nu al soms vastloop en niet elke keer het gewicht kan verhogen baart me toch enigzins zorgen. Ik denk dat ik gewoon meer moet vreten. Maar over het geheel genomen ben ik tevreden. Ik maak wel progressie, al is het wat langzaam en het is super leuk :D

Het zal inderdaad liggen aan niet genoeg eten.
Wat is je lengte, gewicht en hoeveel kcal eet je per dag?

Lengte 1.73, gewicht 63 kilo. Ik was jaren lang 54 kilo, heel erg dun, kon maar niet aankomen. Toen ging ik op mezelf wonen en binnen twee jaar 11 kilo aangekomen en daar zat geen spiertje bij :P

Hoeveel kcal ik eet weet ik niet, moet ik snel eens wat fanatieker mee bezig. Heb al wel voor elkaar gekregen om elke twee uur wat te eten, drink een whey shake naast me ontbijt, eet twee eieren per dag en eet eiwitrijk broodbeleg. Handjevol noten per dag. Als me vriendin vegetarisch kookt en er zit naar mijn idee te weinig bij, knal ik er nog een whey shake als toetje achteraan. En afhankelijk van het tijdstip van trainen/avondeten (train meestal voor het avondeten) eet ik zo'n 2 uur na de avondmaaltijd nog een bak kwark en ga dan pitten rond tienen.

Ik eet wel veel meer dan voorheen maar alles berekenen enzo..ik kijk er wat tegenop terwijl ik weet dat het belangrijk is. Ik heb wel een redelijk speklaagje op mijn buik ook. Ik weet dat SS bulken is en dat je ook altijd een beetje vet bijkomt maar ik wil niet super fluffy worden zoals veel van die Rippetoe figuren die drie liter melk per dag drinken. Dus moet daar echt even goed voor gaan zitten, maar dat vind ik niet het gemakkelijkste/leukste aspect van trainen.

Die Rippetoe figuren die 3 liter melk per dag drinken willen ook niet fluffy worden, maar ze squatten op het eind wel sets van ruim voorbij 3 plate.

Ik zie 3 makkelijke oplossingen: alleen meer eten als je lifts falen, cardio op rust dagen, of afwisselen tussen een periode cutten (en kracht enkel onderhouden) en een periode SS, bijvoorbeeld bij elke grote reset het gewicht even gelijk houden terwijl je terug naar 10% ofzo cut. Zal allemaal een hoop schelen en vereist geen strict eetschema.

Of gewoon prioriteiten stellen, je limitaties in voeding accepteren, en snel sterker worden. Daarna de melk (of whatever) verminderen of zelfs er weer uit gooien en cardio toevoegen, ben je het vet zo weer kwijt.

Zoals ik er nu in sta wil ik wel proberen flink veel te eten en sterker te worden, het vet wat er bij komt accepteer ik dan wel.

Het is alleen een hele klus om uit te zoeken wat te eten. Kip eet ik wel, maar ik wil niet teveel kip eten vanwege antiobiotica. Net als melk, ik drink het wel, maar van zo'n omstreden product ga ik niet 3 liter per dag drinken. Niet dat ik er bang voor ben, maar het feit dat het rondom gezondheid wat omstreden is maakt me wel voorzichtig.

Dat is soms zo frustrerend. Je zoekt een antwoord, je bent anderhalf uur hier met de zoekfunctie topics aan het doorspitten en aan het googlen en je vind het antwoord niet. Heel irritant dat de goede eiwitbronnen qua gezondheid vaak omstreden zijn. Ik wil het zo gezond en goed mogelijk doen maar dat uitzoeken kost nogal wat energie. Bij mij gaat dat in vrij kleine stapjes.

Ik ken het ja, je hebt eigenlijk een basis nodig die goed genoeg is zodat die staat en je de rest van je leven kunt besteden aan alles uitpluizen, perfectioneren, en afwegen welk nieuw onderzoek je wel of niet accepteerd.

Voor zover ik weet is er niks omstreden aan 1-2 shakes whey proteine per dag en ik durf te wedden dat je met wat vlees, melk, eieren, en een shakie genoeg proteine binnen krijgt.

Een pak melk, 200gr kip, en een shake met 2 scheppen whey en je hebt die dag al zeker 2 keer jouw lichaamsgewicht in gram proteine. Eet wat meer vlees wat eieren of een shake extra en je kunt met gemak 3 keer je lichaamsgewicht halen.

• Like
Waarderingen: Doef
Je hebt gelijk ja, gaat vast goed komen :). Soms doe ik nog wel eens domme dingen zoals vergeten eieren te koken de avond van te voren of er achter komen dat de kwark opeens op is. En als je het dan druk hebt op je werk... Ook genoeg water drinken is pittig. Soms drink ik ontiegelijk veel, soms 'vergeet' ik het. Het moet er allemaal nog wat in slijten.

Ben al wel super trots op mezelf dat ik keurig 3 x per week train en er nog een kick van krijg ook. Wat dat betreft heeft het bijna een therapeutisch effect. Ik ben nooit erg gedisciplineerd geweest wat betreft school, werk enz. Trainen is wel een leuke manier om mezelf te bewijzen dat ik door kan zetten en iets kan bereiken.

Give me pain till i die :D Pain is Gain oja en veel eten natuurlijk ;)

Terug
Naar boven