XXL Nutrition

Contest Log Nootmuskaatje gaat voor een wasbordje

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Wat een heerlijk bankje! Stabieler dan dit wordt het niet. Toch wel fijn om niet een paar cm omhoog te komen met bank en al als ik mezelf achterover pleur met 30kg dumbbells. :roflol: Of om heen en weer te wiebelen.

Zelfde gewichten gehanteerd. Merkte wel dat m'n lichaam niet toe is aan meer vandaag. Had er veel zin in, vandaag was een goede dag. De airco is geïnstalleerd, bankje is binnen, ventilatie is gefixt, nieuwe buitenlamp hangt. Veel dingen van de te doen lijst afstrepen doet me altijd goed. :D

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
3x12x30

Db standing oh press
3x12x11,5

Single-arm low-cable crossovers
3x12x1,25

Side raises
3x12x0,5

Lying overhead triceps extensions
3x12x11,5

En de prachtige ventilatie waar ik voor heb gestreden! Kitten lukt me ook steeds beter en netter.
PXL_20240603_184141896.jpg

En pull! Laat begonnen, maar morgen een bruiloft die pas half 1 begint, dus had de tijd. Als het goed is komt morgen eindelijk de schilder, dan vrijdag weer en dan zou vanaf volgende week de screen eens opgehangen kunnen worden. We shall see.

Weighted pullups
1x12xbw
3x10x10kg (+2,5kg) :fire: voelde me wel sterk vandaag, dacht ik probeer 3x8 maar kon nog wel 2 reps pakken. :D

Db rows
3x12x31,5(+0,5kg)

Barbell shrugs
3x12x37,5(+2,5kg)

Face pulls
3x12x11 lukt me maar niet om hier gewicht op te pakken, maar is ook zo'n oefening die ik dan nog ff doe na 2 grote compounds te rammen.

Concentration curls
1x10x16,5(+1,5kg,-2reps)
2x8x16,5

Laatst bewerkt:
Sterke pull-ups hoor, voor 84 kg BW. Doe je ook armen volledig uitstrekken onderin en 'chin over the bar', dus full-rom?
Yes, alleen de laatste 2 reps kwam ik net niet hoog genoeg. Ik doe wel chin on the bar, anders stoot ik mijn hoofd tegen het plafond. :roflol:

Volgende keren op 10kg pak ik het dan steeds beter, tot ik 3x12 kan met elke rep de juiste rom. Dan pas weer verder omhoog.

Legdays worden mij niet gegund. :roflol: Ik moest de dorpelstenen nog verwijderen voor het geschilderd wordt, ik dacht die tik je er zo onderuit. Kon het ook niet eerder doen gezien de schilder niet zo betrouwbaar is. Maar er is 0 speling met het kozijn, dus moet die dingen helemaal kapot rammen met een hamer en een beitel om het er af te krijgen. Geen gevoel meer in m'n linker onderarm en ik zit op 20% :). Denk niet eens dat ik het voor half 12 af ga krijgen wanneer we moeten gaan naar de bruiloft. Had verwacht nu al klaar te zijn en dan nog ff een uurtje de benen te trainen.

Heb nu wel een beetje spijt dat ik had gekozen voor een boorhamer zonder beitelfunctie. Die zou nu heel erg welkom zijn geweest..
PXL_20240605_101238584.jpg

Legdays worden mij niet gegund. :roflol: Ik moest de dorpelstenen nog verwijderen voor het geschilderd wordt, ik dacht die tik je er zo onderuit. Kon het ook niet eerder doen gezien de schilder niet zo betrouwbaar is. Maar er is 0 speling met het kozijn, dus moet die dingen helemaal kapot rammen met een hamer en een beitel om het er af te krijgen. Geen gevoel meer in m'n linker onderarm en ik zit op 20% :). Denk niet eens dat ik het voor half 12 af ga krijgen wanneer we moeten gaan naar de bruiloft. Had verwacht nu al klaar te zijn en dan nog ff een uurtje de benen te trainen.

Heb nu wel een beetje spijt dat ik had gekozen voor een boorhamer zonder beitelfunctie. Die zou nu heel erg welkom zijn geweest..
Misschien een iets zwaardere hamer pakken ? Hoef je minder hard te slaan.

Misschien een iets zwaardere hamer pakken ? Hoef je minder hard te slaan.
Juist de zware hamer maakte het lastig, is al een flink massief metalen ding.

Ben gelukkig net op tijd klaar. Eén hand wel bond en blauw, wordt steeds schever met slaan als je uitgeput bent.

Dag lieve medeDBBers, de timing van de contest kwam overeen met wanneer ik wil beginnen met cutten, dus waarom ook niet meedoen. Wel zo leuk als er wat meer participatie is. Ik wilde eigenlijk nu al begonnen zijn, maar door een longontsteking een tijdje niet gesport (en 4kg verloren). Ondertussen al weer 2kg terug gepakt en nog verder wat massa bouwen voordat ik ga cutten. Ik zal aan 12 weken wel genoeg hebben om voor mijzelf diep genoeg te zakken, dus ga ik nog t/m eind mei door met gainen. M'n doel is niet shredded te worden, maar om iets dieper dan m'n oude shape te komen en dan terug te bouwen. Veel kracht verloren sinds de laatste keer dat ik het e.e.a. bijhield. Ik hoopte nu al weer >90kg te benchen, misschien red ik dat net eind mei nog (82,5 atm).
PXL_20220722_092551835~2.jpg
PXL_20220618_114503286~2.jpg

Al weer bijna 2 jaar geleden. In de tussentijd een kluswoning opgeknapt en nu weer de tijd om te focussen op het sporten.
Hoop nog een paar kg te pakken en dan half mei te beginnen met de kcals er af halen om begin juni te starten. Zal beginnen op 2750kcal en in het begin geleidelijk aan wat meer cardio doen.
Screenshot_20240422-144409_Fitdays.png

2023-12-29-12-06-25-285.jpg

Wordt nog aangevuld met een MBX 660 2.0 bank + leg lift optie voor leg curls/extensions, maar die is een tijdje al niet leverbaar.
Ik doe meestal push/pull/legs/push/pull. Soms doe ik pull1+push2 samen met een oefening van beide minder als UB, ligt er aan wat de plannen zijn.

Pull1
_____
Weighted pullups

1x12xbw
3x10x5kg

Db rows

4x12x27,5

Barbell shrugs
3x12x30

Face pulls
3x10x10

Concentration curls
3x12x11,5
______
Push1
______
Db benchpress
1x12x4
1x12x14
4x10x26,5

Db standing oh press
4x12x9

3x15x0

Side raises
3x10x0

Lying overhead triceps extensions
3x10x9
______
LB
______
RDL
1x12x25
4x12x45

Lunges
4x10x10

Cable crunches
4x15x25

High-to-low woodchoppers
4x15x2,5

Single-leg calf raises (smiths)
5x12x55
_______
Push2
_______
Benchpress

1x20x15
1x15x45
1x12x65
4x8x82,5

Incline db benchpress (30°)
1x12x24
2x10x22,5

Single-arm high-cable crossovers
3x12x0,5

Single-arm overhead extensions

3x10x0

Tricep pushdowns
3x12x15

Pallof press
4x12x5
______
Pull2
______
Barbell rows

1x15x15
1x15x25
4x12x55

Lat pulldowns
3x12x47,5

Rear delt rows
3x15x14

Ez bar cable curls
3x12x11,75

Hammer curls
3x10x12

Hanging knee raises
3x12xbw
1x10xbw
Voeding met het aankomen doe ik nog op gevoel en met de weegschaal. Voor het cutten ga ik wel weer mijn kcals tellen en met een schema werken.
1713790777447.png

Mijn voedingsschema is meer een basis. Avondeten varieert elke dag, maar zit vaak wel rond eenzelfde kcal (voor het gemak nu zalm + krieltjes ingevuld). Verder bewaar ik 500 kcal, dat werkte de laatste keer het meest effectief. Er is op werk geregeld taart en andere zooi, dus met 20% rest-kcal heb ik altijd ruimte om een stuk te pakken als ik daar zin in heb. Als ik die niet op werk opvul, dan eet ik vaak nog wat extra bij het avondeten/nog een handje vol noten bij m'n laatste meal/shake. Of m'n avondeten is al wat rijker aan kcal en vult die rest20% op.
Verder geen PEDs. Vit D3, whey, creatine en magnesium bisglycinaat + extra vezels neem ik dagelijks. Omega-3 haal ik uit 2-3x per week vette vis. Heb nog wel wat 8mg efedrine tabs over van 2 jaar terug, misschien dat ik dat in de laatste weken nog op maak. Denk dat ik genoeg heb voor 4 weken opbouwend van 1x8mg/dag naar 2x24mg dag. Ben zeer gevoelig voor stimulanten, 1x8mg is in de eerste dagen al effectief voor mij om mijn eetlust te remmen.

4.png

3.png

2.png

1.png
Ik volg💪zet hem op!!!

Waarom zou je die verwijderen? Huis hier al tig keer laten verven en nog nooit iets hoeven verwijderen.

Oja, natuurlijk nog succes met de contest. :thumb:

Waarom zou je die verwijderen? Huis hier al tig keer laten verven en nog nooit iets hoeven verwijderen.

Oja, natuurlijk nog succes met de contest. :thumb:
Het was helemaal afgebrokkeld en heel lelijk overheen gelakt met de verkeerde verf (gewoon lak voor hout zonder primer). Stel beunhazen die hiervoor hebben gewoond, wat een gepruts. Zoveel tijd aan het renoveren kwijt om gebeun op te lossen.

Hier zie je de bovenkant. Overal waren er chips van een mm van af waar overheen gelakt was.
Screenshot_20240605-142429_Photos.png

Laatst bewerkt:
Na veel gesloop tijd om te bouwen! Mijn favoriete bezigheid. Plafond zit er in, legday geknalt. Nieuw speeltje uitgetest, de leg lift bevalt goed.

De leg curls waren wat ingewikkeld, moet daar nog wat feeling in krijgen hoe ik die goed kan doen met de extensie.

RDL
1x12x25
4x12x62,5

Single-legged leg extensions
1x12x5
1x12x7,5
2x12x10

Single-legged lying leg curls
3x12x5

Cable crunches
3x15x30 (+1rep)

High-to-low woodchoppers
3x15x3

Single-leg calf raises (smiths)
3x12x60

veel succes, ik ga deze volgen

Niet zo lekker geslapen gisteren en weer van alles gedaan. Heb ook al weer een nieuw klusje bedacht! :o Ik ben helaas wat perfectionistisch, nu ik zo'n strakke plafond er in heb gemaakt, stoor ik me nog meer aan het plafond in de badkamer. Als ik iets lelijk vind, dan zijn dat plinten met een afgeschuinde kant die niet overal in verstek gezagen zijn (en korrels). Straalt alleen maar prutswerk en luiheid uit. En als ik dan toch bezig ben kan ik gelijk alles glad maken ipv al die naden van de agnes platen te moeten zien.
PXL_20240608_131018936.jpg

PXL_20240608_131044366.jpg

En de tren:

Benchpress
1x15x15
1x15x45
1x12x65
2x8x90 nog net zo zwaar als vorige week, bij 2 sets gehouden. Had grhoopt dat het nu wat soepeler zou gaan.

Barbell rows
1x15x15
1x15x25
1x12x60
Ging ook niet heel lekker. Voelde het wat zeuren in m'n rug, maar heb ook veel boven m'n hoofd staan werken dus die was al licht geïrriteerd. Na de 1e werkset afgekapt.

Incline db benchpress (30°)
3x12x26,5 (+1,5kg) toch nog ergens wat er op.
^ Na de eerste set ook gelijk de hoofdpad extensie besteld voor op m'n bankje. Kom met m'n nek tegen het einde van het bankje aan, niet zo'n heerlijke houding. :p

Lat pulldowns
3x12x50

Tricep pushdowns
3x12x16,25

Ez bar cable curls
3x14x13,75

Beetje een trieste bedoeling.. Had gehoopt dat het na een goede nachtrust wat beter zou gaan, maar vond de training tegenvallen. De combinatie van minder eten en buiten het sporten om nog druk zijn valt weinig kracht mee te winnen en zit het herstel ook wat in de weg. Maar het gaat wel lekker qua stats, weeg nu 83kg en m'n waist is 78,5cm, zowel 1.5kg als 1.5cm op de waist verloren.

Helemaal niet gek die taille, gas erop🚀

Als ik hier ff een jaartje lurk kan ik binnen no time zelf al mijn verbouwingen doen. Dus in!

Helemaal niet gek die taille, gas erop🚀
Hopelijk dit keer onder de 74cm! :D
Als ik hier ff een jaartje lurk kan ik binnen no time zelf al mijn verbouwingen doen. Dus in!
Kan het wel aanraden, scheelt een hoop geld en als je het laat doen heb je risico dat er echt debiele beunhazen langskomen. Maar het is wel veel werk, ik ben alles aan het leren om nu 2x een plafond te plaatsen en gipsplaten te verwerken, vervolgens ga ik de komende 10-20 jaar geen gipsplaat meer aanraken. Een timmerman doet het zo, ik ben er wel ff zoet mee.

In de zomer kun je de DIY vloerisolatie volgen! :p

Laatst bewerkt:
Was de bedoeling gisteren te sporten, maar kon een lens voor m'n camera scoren die ik al enkele maanden op MP volgde voor onze trip naar IJsland. Scheelde 150 euro tov nieuw, dus bijna 2 uur rijden in totaal vond ik het wel waard. :p Kan hem na Oostenrijk en IJsland wel weer met winst verkopen om de benzinekosten te compenseren.

Best een prima training, alleen wel heel moe. Gisteren om 11 u savonds de wc beneden afgerond toen ik terug was met m'n lensje en daarna nog de woonkamer versierd omdat deerna vandaag jarig is. Ben de hele dag in beweging geweest, kan nooit goed slapen als ik in de uur a 2 voorafgaand druk bezig ben geweest. Lukte me net bijna niet om de 30kg omhoog te krijgen. :o

Maar goed, zolang we niet omlaag gaan in gewicht mag ik weinig klagen. Had alleen gehoopt dat dit pas na een maand zou gebeuren op z'n vroegst. :p

Db benchpress
1x12x4
1x12x14
3x12x30

Db standing oh press
3x12x11,5

3x14x1,25 (+2reps) :)

Side raises
3x12x0,5

Single-arm overhead extensions
3x12x0,5

Best een lekkere training! Veel te laat gemaakt weer, deze week hebben we de uitwisselingsleerlingen uit Duitsland. Afgesloten met een bbq eind middag/begin avond, laat thuis. Maar morgen enkel twee busritjes, een paar uur openluchtmuseum en wat vrije tijd in Arnhem, dus ik red het wel met wat minder slaap. Hopelijk vanaf volgende week weer terug in m'n oude ritme vallen.

Weighted pullups
1x12xbw
3x12x10kg (+2reps) :fire:

Db rows
3x12x31,5

Barbell shrugs
3x12x37,5

Face pulls
3x12x11

Concentration curls
3x10x16,5 (alle sets op x10) :flexgrin:

Vandaag staat ook eindelijk onze mooie moerbei boom! Gekregen van een neef van m'n schoonmoeder, die wist dat we op zoek waren naar eentje. Zou hij 1.5 maand geleden plaatsen gezien het moeilijk met een Peugeot 107 mee kan, maar ondertussen weet je wel hoe dat gaat met vakmensen hier. Maar deze kregen we gratis, dus over hem ga ik niet lopen klagen. :p

Nu hopen op een rijke bloei. De laatste keer dat ik een kom vol moerbeien heb gegeten is 10 jaar geleden uit de tuin van m'n overgrootmoeder. Werd als kind altijd verwelkomt met een kom vol, 1 van de lekkerste vruchten vind ik. Maar die zijn zo snel beschadigd na het plukken dat je het nergens kunt kopen. Dus ik m'n vrouw overgehaald om specifiek deze te hebben voor de vruchten, ik zie al onrijpe besjes her en der. :D
IMG-20240612-WA0004.jpg

Best een lekkere training! Veel te laat gemaakt weer, deze week hebben we de uitwisselingsleerlingen uit Duitsland. Afgesloten met een bbq eind middag/begin avond, laat thuis. Maar morgen enkel twee busritjes, een paar uur openluchtmuseum en wat vrije tijd in Arnhem, dus ik red het wel met wat minder slaap. Hopelijk vanaf volgende week weer terug in m'n oude ritme vallen.

Weighted pullups
1x12xbw

Db rows
3x12x31,5

Barbell shrugs
3x12x37,5

Face pulls
3x12x11

Concentration curls

Vandaag staat ook eindelijk onze mooie moerbei boom! Gekregen van een neef van m'n schoonmoeder, die wist dat we op zoek waren naar eentje. Zou hij 1.5 maand geleden plaatsen gezien het moeilijk met een Peugeot 107 mee kan, maar ondertussen weet je wel hoe dat gaat met vakmensen hier. Maar deze kregen we gratis, dus over hem ga ik niet lopen klagen. :p

Nu hopen op een rijke bloei. De laatste keer dat ik een kom vol moerbeien heb gegeten is 10 jaar geleden uit de tuin van m'n overgrootmoeder. Werd als kind altijd verwelkomt met een kom vol, 1 van de lekkerste vruchten vind ik. Maar die zijn zo snel beschadigd na het plukken dat je het nergens kunt kopen. Dus ik m'n vrouw overgehaald om specifiek deze te hebben voor de vruchten, ik zie al onrijpe besjes her en der. :D
IMG-20240612-WA0004.jpg
Moerbeien zijn heerlijk 😋

Weighted pullups
1x12xbw

Db rows
3x12x31,5

Barbell shrugs
3x12x37,5

Face pulls
3x12x11

Concentration curls

IMG-20240612-WA0004.jpg
Mooi boompje, maar moerbeien heb ik nog nooit gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven