MuscleMeat

Nieuws NSMB New Commers Strong Man Cup

NSMB New Commers Strong Man Cup 2010

Super Medley - wheel flip 250kg 5flips/duck walk 120kg 15m/farmers walk 75kg 15m
Met dank aan TheMystery gingen we van 4 flips naar 5 flips omdat hij er een teveel deed. :thumbs:
Toch erg verkeken op die band. De eerste twee flips waren gewoon slecht, veel tijd op verloren. Daarna ging het wat beter gelukkig.
De duckwalk heb ik in een stabiel tempo gedaan daar ik geen tijd wilde verliezen met een drop wat ik toch veel zag gebeuren.
Farmers waren niet zo zwaar maar op dit moment ging toch mijn conditie parte spelen. Heb deze wel binnen de minuut uitgelopen.

resultaat: 6e :( (net achter corpaul)
klassement: 6e

Log Lift Max 3 beurten/start gewicht 70kg
Zoals bekend niet mijn sterkste onderdeel. En omdat ik toch wat punten bij de medley had laten liggen wist ik dat het zwaar ging worden. Het grootste probleem hier is het gebrek aan vertrouwen. Achteraf hoorde ik van velen dat ik wel zwaarder had kunnen gaan.

1e beurt 70kg - geslaagd
2e beurt 75kg - geslaagd
3e beurt 80kg - geslaagd PR
Ik durfde niet het risico aan de 85kg te pakken. Daarnaast ook nooit zo zwaar met een IFSA log gewerkt dus mag het wel een pr noemen.

resultaat: ? ergens in de middenmoot
Had niet verwacht nog steeds 6e te staan maar wist wel dat er een groot gat naar de top5 was geslagen.

Loading Race 3 biervatten 75kg en 2 droogmachines 50kg, 8m, op 1m20
De afstand werd drastisch ingekort van 15m naar 8m. Een goede beslissing in mijn ogen aangezien we maar 1 minuut de tijd kregen.
Ook hier bleken de kleinere taaie mannen weer sneller te zijn, damn! Toen ik klaar was had ik een 3e tijd maar wist dat de beste nog moesten komen.
Vooral die drogers waren lastig te hanteren en je moest ze rechtop plaatsen. Daarnaast floten ze bij mij wel erg laat af als de de opnames terug keek.

resultaat: 4e/5e? (niet zeker)

Conans Wheel 200kg
Hier had ik veel schrik voor. Bij Jan-RDP kreeg ik op een slechte dag het gewicht niet eens los. Ik moest deze mentale zwakte uit mijn hoofd zetten en gewoon knallen! Helaas ging ik wat te wild van start waardoor het gewicht niet in balans was en ik veel energie verloor. Tevens maakte ik weer mijn klassieke fout door niet te ademen. Na een rondje hoorde ik Roy (Hyped) schreeuwen: ademen Mark! Ik voelde dat ik helemaal verzuurde en als een idioot moest ik naar adem happen. Puur op karakter kon ik nog aardig ver komen. Ik schat 830° (2 en ruim een kwart rondje). Blij dat ik mijn angst voor dit onderdeel had overwonnen.

resultaat: 3e/4e?
(in elk geval een gedeelde plaats)
klassement: 5e
Eindelijk de top 5 bereikt. Maar de 3e en 4e plaats waren 5 en 6,5 punten van mij verwijderd. Bijna een onmogelijke taak nog een plek te stijgen.

Atlas Stones 70, 80, 90, 110, 125kg op 1m20
Dit is mijn onderdeel. Hier moest ik punten pakken en ik moest die 125kg steen ownen. De eerste steen ging easy, 2e was een stuk kleiner en daardoor even gripproblemen. De 110kg ging ook nog vrij goed. Snelste tijd tot op dat moment. De 125kg kreeg ik los maar net niet hoog genoeg. Daarna lag deze steen niet vlak op die gladde matten en bleef maar rollen.
Ten slotte kreeg ik na wat rust de steen los en op mijn benen. Tijdens het tillen was de tijd net voorbij. Had ik wat meer tijd gehad dan was deze wel gelukt, dat dacht Roy (maat) ook namelijk.

resultaat: 2e
klassement 4e - 72 punten

Een hele mooie dag gisteren. Het was heel spannend. Koef en Junipero hebben het me heel lastig gemaakt. Koef had ik op voorhand rekening mee gehouden, erg sterke kerels. Ook de top 2 was heel spannend.
teakwonboxer en maat Momas waren hele relaxte gasten. Hyped was ook heel nice dat hij was komen kijken. Sfeer was heel goed zeker bij de deelnemers onderling.

Zware shag?

lol,valt hij omver met zn camera op het eind?:D
wie was die buffel met zn wit shirt die daar bij ons zat?vroeg eens zn naam maar begreep hem niet :D

hehe, zal wel Marco Nafgzer zijn. Ik moet de eerste persoon die hem kan verstaan nog ontmoeten :D

wie was die buffel met zn wit shirt die daar bij ons zat?vroeg eens zn naam maar begreep hem niet :D
Dat is mijn maat Roy. Daar train ik events mee samen. Komt van Dordt dus misschien daarom moeilijk voor jou te verstaan. :D

Laatst bewerkt:

ja hij was met een actieshot bezig zei die.. had volgens mij gewoon een paar bakkies teveel op :roflol:

die buffel was denk ik Roy, maat van Mark (mc.chick)

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

vroeg eens zn naam maar begreep hem niet :D
wij verstonden jou ook niet altijd trouwens maar dat leverde wel mooie gesprekken op volgens mij :D

Is het correcte antwoord: je fanclub :p
ja die ook ja! was erg gevleid dat er zoveel mensen speciaal voor mij zover afkwamen, waren er geloof ik 22!

idd,had het soms ook moeilijk om jullie te verstaan,verstond niet alles letterlijk maar begreep wel wat jullie bedoelden ongeveer:p
gelukkig TYPEN we wel allemaal dezelfde taal:D

Hier even mijn verslagje NSMB New Commers Strong Man Cup 2010
Super Medley - wheel flip 250kg 5flips/duck walk 120kg 15m/farmers walk 75kg 15m
Wheelflip ging iets lastiger dan ik had verwacht, vooral eerste paar flips daarna ging het beter!
De duckwalk ging naar me gevoel redelijk 1 drop maar koste me niet erg veel tijd om te herstellen. Daarna farmers vielen me tegen had paar meter gelopen toen een drop daarna weer opgepakt maar toen werd ik afgefloten wegens de tijd. (moest binnen 60 sec.)
10e tijd

Log Lift Max 3 beurten/start gewicht 70kg
70kg PR
75kg PR
80-

Had zelf gehoopt op de 80 maar die zat er gisteren niet in! Overhead moet aan gewerkt worden..
Desondanks niet geheel ontevreden op dit onderdeel omdat dit de 2e keer in me leven was dat ik een log in me hand had.

Loading Race 3 biervatten 75kg en 2 droogmachines 50kg, 8m, op 1m20
Dit onderdeel ging echt super eerste 3 biervatten waren binnen no-time op de pallets.
Daarna eerste droogmachine ging ook snel bij tweede droogmachine verloor ik iets tijd.
Hierop derde tijd weten te zetten er erg tevreden mee. ( tijden lagen erg dicht bij elkaar)

Conans Wheel 200kg
Had echt geen idee wat ik hiervan moest verwachten, ik tilde de stang omhoog en in eerste instantie viel het mee. Kreeg vooral veel problemen met ademen. Mijn looptempo was niet erg hoog, volgende keer toch proberen meer vaart te maken. Maar desondanks toch 2 en een kwart rondje weten te lopen.

Weet niet precies welke plaats ik hierop heb gehaald denk rond de 5/6eplek..
Na dit onderdeel stond ik gedeelt 8e met 1 punt achterstand op nummer 7, maar nu kwamen de atlas stones en aangezien ik daar geen ervaring op had verwachte ik weinig punten te pakken.

Atlas Stones 70, 80, 90, 110, 125kg op 1m20
Atlas stones hiervoor was ik aardig zenuwachtig had totaal nog geen ervaring met stones.
Even met verschillende deelnemers (corpaul, mc chick, mike) wat gepraat en wat tips en trucks gevraagd.
Eerste steen 70 was geen probleem daarna 80 ging redelijk niet echt volgens het boekje maar hij ging erop! Toen de 90kg ik kreeg de techniek al wat beter door en ging er ook op.
Toen de 110kg kreeg hem van de grond tussen me knieén maar kreeg de steen net niet hoog genoeg.
Nog een keer geprobeerd en weer net niet hoog genoeg echt zonde! Wel een heel gaaf onderdeel om te doen!

Uiteindelijk 10e geworden..

Gezien de voorbereiden hoorde afgelopen donderdag dat ik mee kon doen, en veel events nog nooit of 1 keer heb getraind ben ik tevreden met het resultaat.
Erg leuke dag gehad en leuk om eindelijk eens wat gezichten achter de DBB nickname's te zien:)

Laatst bewerkt:
ah was jij dat :) goed gedaan, zeker die stones waren netjes voor een eerste keer.

Korte evaluatie van mijn NCC-prestaties (morge komt er een meer uitgebreid in mijn log)

Medley
5 flips met band 250 kg - Duckwalk 120/125 kg - Timbers 75kg

Flip met band ging zeer goed, alvorens de wedstrijd eens 1 x geflipt en voelde zwaar aan omwille van kleine omvang. Duckwalk ging vrij goed, denk doordat ik sumodeadlift dat ik hierdoor wel een voordeel heb tov de puur SM die altijd gewoon deadliften. Timbers waren vrij licht maar ik heb weinig stabiliteit. Deze keer viel het goed mee. 2de plaats hierop, 44 seconden nog iets als ik me niet vergis, eerst had ook 44 seconden dus weinig of geen verschil.

Loglift
Mijn slechtste en meest gevreesde onderdeel aangezien ik altijd nekblessure hier van krijg.
Begonnen met 75, IFSA loggrootte ben ik totaal niet gewoon. Pressen ging zonder al teveel benen gebruik.

Tweede beurt 80 gefaald, daarna lichte last van men nek en besloten geen derde beurt te doen.

Loading race
3 vaten 75 kg - 2 droogkasten 50 (40 zou ik eerder zeggen)
Vaten gingen vrij snel, telkens terug naar de voorwerpen gespurt voor minimaal tijdverlies. Bij de eerste droogkast beetje tijdverspeeld met grip, 2de had een gat van onder dus ging veel beter. 2de tijd hierop.

Conanswheel 200kg
Dacht dat Michel Koekoek voor mij al 4 toeren had gelopen dus wou voor 5 toeren gaan. Toen ik liep had ik geen problemen, bar begon wel te zakken maar was niet moet in men benen en had goede ademhaling. Jammer genoeg konden armen het niet meer houden en was ik gestopt bij 3 toeren en 3/4 ongeveer? Gedeelde 2de plek hierop.

Atlas stones
70-80-90-110-125
Eerste ging zeer gemakkelijk, 2de was iets moeilijker maar denk iets te nonchalant mee omgegaan. 3de even moeten neerleggen op de benen en er dan vlot opgelegd. 4de steen net niet, nog 2x geprobeerd maar ging totaal niet meer. Hoewel ik dit op training vrij gemakkelijk doe, maar dan ben ik wel fris. Beetje teleurgesteld aangezien ik hoopte op alle 5 of toch minstens de 5de had vastgenomen.

5de plaats behaald, ben hier zeker zeer tevreden mee aangezien ik maar een 3tal SM trainingen heb gedaan dit jaar.:)

wat is een toer? een rondje?

Nice al die filmpjes hier. Die van mij komen vanavond.

Kan de organisatie niet ook hier de uitslag vermelden? Ben erg benieuwd naar de punten.

Laatst bewerkt:
Jorrit

jou pa zei dat ie ook filmpjes van mij had gemaakt.
heeft ie misschien van de laad race?

want die heb ik perongeuk verwijdert, en ziet er volgens mij wel komisch uit

Ik geloof het niet, ik zal eens kijken en als ik em heb stuur ik hem doen.

Terug
Naar boven