NSMB New Commers Strong Man Cup 2010
Super Medley - wheel flip 250kg 5flips/duck walk 120kg 15m/farmers walk 75kg 15m
Met dank aan TheMystery gingen we van 4 flips naar 5 flips omdat hij er een teveel deed.

Toch erg verkeken op die band. De eerste twee flips waren gewoon slecht, veel tijd op verloren. Daarna ging het wat beter gelukkig.
De duckwalk heb ik in een stabiel tempo gedaan daar ik geen tijd wilde verliezen met een drop wat ik toch veel zag gebeuren.
Farmers waren niet zo zwaar maar op dit moment ging toch mijn conditie parte spelen. Heb deze wel binnen de minuut uitgelopen.
resultaat: 6e 
(net achter corpaul)
klassement: 6e
Log Lift Max 3 beurten/start gewicht 70kg
Zoals bekend niet mijn sterkste onderdeel. En omdat ik toch wat punten bij de medley had laten liggen wist ik dat het zwaar ging worden. Het grootste probleem hier is het gebrek aan vertrouwen. Achteraf hoorde ik van velen dat ik wel zwaarder had kunnen gaan.
1e beurt 70kg - geslaagd
2e beurt 75kg - geslaagd
3e beurt 80kg - geslaagd
PR
Ik durfde niet het risico aan de 85kg te pakken. Daarnaast ook nooit zo zwaar met een IFSA log gewerkt dus mag het wel een pr noemen.
resultaat: ? ergens in de middenmoot
Had niet verwacht nog steeds 6e te staan maar wist wel dat er een groot gat naar de top5 was geslagen.
Loading Race 3 biervatten 75kg en 2 droogmachines 50kg, 8m, op 1m20
De afstand werd drastisch ingekort van 15m naar 8m. Een goede beslissing in mijn ogen aangezien we maar 1 minuut de tijd kregen.
Ook hier bleken de kleinere taaie mannen weer sneller te zijn, damn! Toen ik klaar was had ik een 3e tijd maar wist dat de beste nog moesten komen.
Vooral die drogers waren lastig te hanteren en je moest ze rechtop plaatsen. Daarnaast floten ze bij mij wel erg laat af als de de opnames terug keek.
resultaat: 4e/5e? (niet zeker)
Conans Wheel 200kg
Hier had ik veel schrik voor. Bij Jan-RDP kreeg ik op een slechte dag het gewicht niet eens los. Ik moest deze mentale zwakte uit mijn hoofd zetten en gewoon knallen! Helaas ging ik wat te wild van start waardoor het gewicht niet in balans was en ik veel energie verloor. Tevens maakte ik weer mijn klassieke fout door niet te ademen. Na een rondje hoorde ik Roy (Hyped) schreeuwen: ademen Mark! Ik voelde dat ik helemaal verzuurde en als een idioot moest ik naar adem happen. Puur op karakter kon ik nog aardig ver komen. Ik schat 830° (2 en ruim een kwart rondje). Blij dat ik mijn angst voor dit onderdeel had overwonnen.
resultaat: 3e/4e? (in elk geval een gedeelde plaats)
klassement: 5e
Eindelijk de top 5 bereikt. Maar de 3e en 4e plaats waren 5 en 6,5 punten van mij verwijderd. Bijna een onmogelijke taak nog een plek te stijgen.
Atlas Stones 70, 80, 90, 110, 125kg op 1m20
Dit is mijn onderdeel. Hier moest ik punten pakken en ik moest die 125kg steen ownen. De eerste steen ging easy, 2e was een stuk kleiner en daardoor even gripproblemen. De 110kg ging ook nog vrij goed. Snelste tijd tot op dat moment. De 125kg kreeg ik los maar net niet hoog genoeg. Daarna lag deze steen niet vlak op die gladde matten en bleef maar rollen.
Ten slotte kreeg ik na wat rust de steen los en op mijn benen. Tijdens het tillen was de tijd net voorbij. Had ik wat meer tijd gehad dan was deze wel gelukt, dat dacht Roy (maat) ook namelijk.
resultaat: 2e
klassement 4e - 72 punten
Een hele mooie dag gisteren. Het was heel spannend. Koef en Junipero hebben het me heel lastig gemaakt. Koef had ik op voorhand rekening mee gehouden, erg sterke kerels. Ook de top 2 was heel spannend.
teakwonboxer en maat Momas waren hele relaxte gasten. Hyped was ook heel nice dat hij was komen kijken. Sfeer was heel goed zeker bij de deelnemers onderling.