MuscleMeat

Nieuws NSMB New Commers Strong Man Cup

Ah kijk aan Jorrit en Mike zijn natuurlijk nu wel RPB mannen dus daar ben ik zeer content mee!!

En ik kende niet alle Belgische vrienden maar dat Cor Paul er wel een beetje bovenuit stak had ik idd wel verwacht. Niettemin sterke prestatie voor je eerste wedstrijd!

18/04/10

New Comers Cup!

- Super Medley ( Duck walk 120kg 15m, wheel flip 250kg 4flips, Farmers walk 75kg 15m )
Eerste onderdeel.
Hierop een EERSTE tijd neergezet, en daarmee ook eerste geworden!
Alles viel me heel erg mee.

- Log Lift Max ( Start gewicht 70kg )
Eerste poging maar voor safe gegaan, 70kg. Die ging met gemak omhoog.
Daarna meteen naar de 80 gegaan, en ook die vloog omhoog.
Iet wat overmoedig had ik aangegeven dat ik voor mijn derde beurt 90kg wou.
Geprobeerd maar gefaald.
Hierop een VIJFDE plek.

- Loading Race ( 4 biervatten 70kg en 2 Wasmachienes 50kg, 15m, op 1m30 )
Weer een looponderdeel.
Hierop een EERSTE tijd neergezet!
Dit voelde heel goed.

- Conans Wheel ( 200kg )

Nog nooit gedaan, net als de laadrace.
Cor-Paul was voor mij en zette een verbluffende 3 3/4e ronde neer.
Om eerste te blijven moest ik hier overheen, maar bleef steken bij 2 3/4e.
Een gedeelde TWEEDE plek.

- Atlas Stones ( 70, 80, 90, 110, 125kg op 1m20 )
Hierop moest het aankomen.
Ik voelde me goed en was vast beraden die 125kg erop te krijgen.
Helaas niet erop gekregen, tot op het randje.
Gelukkig pakte Cor hem ook niet, en was het tot op het laatst spannend
Hierop een TWEEDE plek.

Overal 2e geworden!!
Totaal niet verwacht!
Ik lag lekker in de wedstrijd en voelde mij goed.
Het weer zat mee, dus al met al een top dag!
Bedankt oragisatie.

En ik kende niet alle Belgische vrienden maar dat Cor Paul er wel een beetje bovenuit stak had ik idd wel verwacht. Niettemin sterke prestatie voor je eerste wedstrijd!

thx Gijs! ik wist dat Spencer sterk was maar had niet verwacht dat ie zo in de weg zou zitten! ik moet duidelijk wat meer op snelheid gaan trainen heb ik gemerkt.

Verslag in m'n log (zie signature)

Foutje!

Ik ben nummer 2 van vandaag!
Was een super dag, en Cor, van Harte gefeliciteerd met je eerste plek!

super prestatie, gefeliciteerd man !

---------- Toegevoegd om 21:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Ah kijk aan Jorrit en Mike zijn natuurlijk nu wel RPB mannen dus daar ben ik zeer content mee!!

jaaaa trainen bij RPB pays off !!!

jaaaa trainen bij RPB pays off !!!

No kidding. De zaterdag training bij Gijs was zwaarder dan deze gehele wedstrijd. Op een wedstrijd zit je toch merendeels van de tijd uit je neus te eten terwijl je zit te wachten op je beurt. Bij RPB is het hoog volume knallen tot je dood bent :P

dat vond ik juist veel lastiger, dat je in 1x moet vlammen en geen plaats hebt voor fouten

Dan kwam de duckwalk, maar die ging slecht. Ik denk dat ik te snel probeerde te zijn en daardoor teveel naar voor hing. Ontelbaar keer dat ding gedropt en uiteindelijk was de tijd op (60 sec). Ik was nog een paar meter voor de streep en ben dus niet aan de farmers kunnen beginnen. Met het eerste onderdeel dus al meteen veel punten verloren.
Je dropte niet maar schoof weg met je rechtervoet, ik denk dat de ondergrond hard schoof. Je bent echt 3-4x weggeschoven met die voet, anders had wel goed gegaan denkik.

Wel goeie prestaties vind ik ondanks je zelf niet helemaal tevreden bent.

Laatst bewerkt:
mijn verslagje

Het was een geslaagde dag vandaag.
hele toffe wedstrijd, goed georganiseerd.

Onderdeel 1: Medley 250kg tire 5 flips + 15m 125kg duckwalk + 15m farmers walk 75kg
Dit onderdeel ging erg lekker, band zat veel explosiviteit in.
alleen iets te ruw, waardoor hij flink na stuiterde als hij op de grond kwam.

Onderdeel 2: Log lift op max
ging ook erg lekker.
1e beurt: 70 easy
2e beurt: 80 ging ook nog vrij vlot omhoog
3e beurt: 85, een PR

na deze 2 onderdelen stond ik 3e in de ranking.

Onderdeel 3: Laad race 8m - 3 bierfusten 70kg, en 2 drogers 50kg op 1.30 plaatsen)
wel binnen de minuut kunnen afronden, maar bij het 1e bierfust wilde ik te hard gaan, en toen viel ik tegen het platform aan.
ik wilde het filmpje terugkijken op de camera toen heb ik hem perongeluk verwijdert misschien heeft iemand het nog.
lijkt me leuk om terug te zien.

Onderdeel 4: Conan's wheel
net geen anderhalf rondje kunnen lopen, viel tegen.

Onderdeel 5: Stones op 1.20
70, 80, 90 easy erop
110 failde ik, te hoog gepakt, en gewoon op. deze wilde ik eigenlijk wel erop hebben. maar al met al zeer tevreden.

uiteindelijk ben ik 7e geworden.

complimenten voor de NSMB

medley : wheelflip 250 kg 5 flips die heel vlot gingen .. en toen duckwalk ..verdomme zeg ..kreeg da ding maar nie in balans bleef maar heen en weer zwieren .. veel punten verloren hier ..ben zelfs nie tot aan de farmers geraakt ..

loglift (max) : 70kg x1 vlotjes
80kgx1 redelijk zwaar gevecht maar'k had'm ..
85kg x F achja shit happens ?
loadingrace : Good shizzle ..terug wa punten op gepakt ..

conanswheel : Haha ..deze was leuk .. 2,5 rondjes met 200 kg

stones : 70,80,90 in een snelle tyd erop .. en dan 110 gelapt maar er nie op gekregen ..

8ste plaats . it was a Good day ! fijne sfeer , iedereen moedigde mekaar aan .. top !

en vanaf nu weer keihard traine en op naar de volgende wedstrijd !

Lekker gedaan Nick!

super prestaties mannen! ik moet maar snel vooral op de techniek van de log gaan werken. lomp klote ding :p zie wel dat het voor mij nog even hard trainen word maar het was leuk!

thanx spence ;) gij ook man ! potverdomme hard gestreden !

No kidding. De zaterdag training bij Gijs was zwaarder dan deze gehele wedstrijd. Op een wedstrijd zit je toch merendeels van de tijd uit je neus te eten terwijl je zit te wachten op je beurt. Bij RPB is het hoog volume knallen tot je dood bent :P

Hehe zoals ik verwachte. :p
Zelfde met een training voor een meet, je hebt op z'n minst 10x meer rust op een meet dan tijdens je training.

New Comers Cup

mijn eerste wedstrijd. toen ik mu hier voor opgaf dacht ik wel wat te kunnen gaan zetten als ik goed trainde. jammer genoeg liep ik redelijk snel na dat ik had opgegeven een blessure aan mijn knie op. hiervan heb ik tot op de dag van vandaag enorm hinder van gehad en vandaag ook heel veel pijn. in de auto op de terug weg kon ik bijna niet meer goed zitten omdat ik geen houding kon vinden die geschikt was voor die knie. toch blij dat ik mij niet heb afgemeld omdat ik hier wel over heb na zitten te denken. prestaties waren minder maar heb me vermaakt en weet nu wat ik kan en vooral wat niet.

Medley: tire 250 kg, duckwalk 125, Farmers 75 p/s

ik had mu hier wel redelijk op ingeschat. ik heb getraint met een 270 tire en bij deze had ik afgelopen maandag nog 4 flips in 19.46. alleen deze tire was zo massiever als die bij ons dus had mu er vooral mentaal enorm op verkeken. ook viel die nog een paar x vervelend waardoor die ging stuiteren en bij mijn 3e flip raakte ik mijn hele balans kwijt. dit was zeer spijtig. wel de 5 flips kunnen af maken maar hier bleef het bij. veel punten laten liggen wat ik nooit had verwacht.

Log lift max 70kg
ik was hier al heel bang voor, ik had pas 2 weken geleden voor de 1e x een 70 push press behaald en de week erna 2x70. de kracht was er wel maar de techniek is zo veel anders dan bij een barbell. ook ging het voor de wedstrijd mis bij deze log. ik wou hem even proberen maar raakte mijn hele balans kwijt en viel bijna achter over, gelukkig stond jorrit daar en kon me een setje naar voren geven. ik kreeg van mij 9 pogingen (3x3) de log 2 x bijna maar ik kon er net niet goed onderkomen. ook spijtig hier op weer punten laten liggen. maar dit had ik wel verwacht.

Load race: 3 biervaten 75kg 2 droogtrommels 50kg
ik moest hierbij als eerste en had dit ook nog nooit gedaan. (ik heb wel eens een fustje vast gehad maarja.) toch viel me dit reuze mee. ik kreeg van sanca nog de tip van houd de snelheid er in. en dit hield ik ook goed. ik rende hard terug en het tempo met de biervaten zat er ook goed in vond ik.
ook de droogtrommels vielen mij niet tegen, ik had ze redelijk snel vast en liep er goed mee. de 2e glipte 1 x bijna uit mijn hand maar ik kon hem vasthouden. ik haalde hiermee een tijd van 58.54 als ik het goed zag. geen super tijd maar ik was tevreden.

Canons Wheel 200kg
dit onderdeel mocht ik ook weer als eerste starten. ze hadden de duckwalk op het platform gezet waardoor het gewicht op een plek was. toen ik hem optilde viel ik naar achteren en liep ik een paar stappen naar achter. ik dacht echt nee k*t. want zo zwaar voelde hij niet aan. gelukkig mocht ik hem over doen van de mede atleten, wat ik ook niet anders had verwacht. en deze 2e beurt ging een stuk beter. mijn ademhaling was oke en ik liep een redelijk tempo. wel swengelde het gewicht een beetje en raakte ik soms de grond. met dit onderdeel zijn iets grotere mensen volgens mij wel in het voordeel. uit eindelijk haalde ik 1 1/4. hier was ik best tevreden mee al had er volgens mij wel 1 1/2 ingezeten.

Stones of strenght
ook dit onderdeel starte ik weer als eerste. ik had even eens dit onderdeel nog nooit gedaan. heel jammer was ik maar een paar x met jorrit mee gaan trainen bij gijs. op het begin rolde de bal elke x uit mijn handen als ik hem wou op pakken. toen probeerde ik hem iets anders met mijn handen niet tegen over elkaar. zo had ik wel minder kracht maar hij bleef wel liggen. de 2e steen van 80 was een stuk kleiner dan de 70. dit was ook heel raar. ik pakte hem redelijk snel op maar ik scahtte de hoogte te laag in en kwam net tegen de rand. dit koste tijd. hierna toch nog met suc6 er op gekregen maar bij de 90 was de tijd om. heel jammer.

Comment: uit eindelijk ben ik laatste geworden. heel jammer maar ik heb een leuke dag gehad. en zoals ik op het begin al zij ik weet nu tenminste waar ik nog hard op moet trainen. en hopen dat mijn blessure snel over is waardoor ik weer vol op kan trainen.

organisatie en mede atleten bedankt voor de leuke dag!

Toch knap dat je gewoon hebt meegedaan terwijl je een blessure hebt!

knap? eerder dom, maarja :)

proficiat aan iedereen, zag er een leuke wedstrijd uit :)

ja wat is slim. ik zit al een hele tijd van wel niet wel niet. elke x rustig aan doen want misschien hersteld het dan. maar ik wou hier nu gewoon aan mee doen. het is ook niet het slimste wat je kan doen maarja.

Terug
Naar boven