MuscleMeat

Aankondiging Strong man Cup Belgium 2011

in 2006 bij de SM Merchtem waren er toen ook maar 5 deelnemers.
En eigelijk bleek dit één van de betere wedstrijden te zijn.
Vooral uit de reacties van het publiek konden we afleiden dat ze het beter vonden met weinig deelnemers dan met veel.
En dit gewoon om het feit dat alles veel sneller gaat en ze geen 10 - 12 - 14 keer hetzelfde hoeven te zien.

Maar waarom zo weinig deelnemers op de Belgium Cup? Word er ergens deelnemers het recht ontzegt om hieraan deel te nemen, zoals dat in Merchtem het geval was? (nog niet in 2006 voor de duidelijkheid)

In elk geval, ik had de wedstrijd laten doorgaan, en jullie zouden er geen spijt van gehad hebben.

Op zijn schouders neemt hij 180kg en loopt er 30m mee.
Bedoelen ze hier de yoke mee? :roflol:

Als er interesse voor is wil ik het artikel uit het nieuwsblad inscannen en uploaden.

Is er een verschil met de online versie? Zoja, wil ik wel eens zien dan :)

btw ;toevallig filmpjes of foto's van de demo?

Jep verschrikkelijke schrik van het beest. Ik droom erover zo erg is het.

• Topic Starter Topic Starter
Hey,

Sorry voor het lange wachten, ik was even weg geweest en kwam terug en zag dit hier allemaal.
De Cup is afgelast door te veel afzeggingen.
- Zwaar begin seizoen voor de belgen en spijtig genoeg een paar blesuurtjes
- Een paar internationale deelnemers die ook last hadden van blessures
- Mensen die ineens weer wisten of vergeten waren dat ze moeten werken en geen verlof kregen (waarom schrijf je dan meer dan maand opvoorand in)
- Mensen die ineens naar een trouw feest moesten en vergeten waren.
- De duitsers was duidelijk, ze hoorde over de controle en "Oei nee, we kunnen toch niet"
-En de franse waren zelf te mooi om iets te antwoorden op hun uitnodigingen (en ja ze waren in het frans)
- De oosterrijkers konden niet en ook niet de mannen van Zweden en Finland (plots ineens)

Spijtig dit te horen natuurlijk, dus door besluit zal de Cup volgend jaar ook afgelast worden en vervangen worden terug door Open vlaanderen (B wedstrijd)

En ik doe enkel de finale van België nog, want de rest heeft voor mij geen nut. En ik heb teveel intresse voor internationale wedstrijden (SCL, WSM, Giants) en mss ook effe werken aan men acteer carriere ;)

En de pers schrijft atlijd rare dingen, Bang ?? Ja als ik ni gegeten heb ja. Want dan kan ik raar uit den hoek komen ( Jan Wagenaar is daar nog getuigen van :D )
Maar voor de rest ... geen flauw idee. We kennen de pers en we lezen het ook, alles met een grote korrel zout nemen.

@ Gijs: Als jij van mij aan het dromen bent vriend, dan is er iets goed mis met je maat ;)
Beter wat meer van slankere dingen dromen met een strak lichaam en heel vrouwelijk met grote borsten. :D

En ik zie dat onze ouwe vriend Joeri Polfliet ook weer van de partij is :D ... Hoe gaat het ouwe rakker, long time, no see. Nog steeds de zelfde grapjas zie ik.
Alles goed met trainen ? Thuis en met de kindjes ??

PS
Er was een filpje gemaakt van de demo en ik zal het eind deze week on line zetten.
De demo heeft ons 2 nieuwe leden verworven en die gaan mee doen in de volgende NCC

Greetz gasten

Hier is het volledige artikel:

Niemand durft het opnemen tegen ‘The Belgian Beast'
maandag 01 augustus 2011, 03u00 Alle deelnemers haken af voor sterke mannen-wedstrijd

pvl
KRUIBEKE/SINT-GILLIS-WAAS/SINT-NIKLAAS - Jimmy ‘The Belgian Beast' Laureys is zonder twijfel de sterkste man van België. Althans, dat denken alle andere ‘sterke mannen'. Want op de ‘Strong Men Club' in Kruibeke durfde niemand het op te nemen tegen Jimmy The Beast.
Vrachtwagens voorttrekken, met zware stenen sleuren, gigantische gewichten dragen met één arm, ... In Bazel (Kruibeke) stond dit weekend The Strong Men Cup op het programma, een wedstrijd voor de allersterkste mannen van Vlaanderen.

Belangrijkste deelnemer was Jimmy – The Belgian Beast – Laureys, want kracht heeft hij in overvloed. Zo veel zelfs dat hij er in België met kop en schouders bovenuit steekt. Enkele weken geleden werd hij in Sint-Niklaas nog met sprekend gemak en voor de vierde opeenvolgende keer kampioen van België. Hij won er alle proeven.

Wedstrijd afgelast

En dat zijn de tegenstrevers blijkbaar nog niet vergeten, want voor de wedstrijd in Bazel haakten ze de voorbije week massaal af, zodat het evenement uiteindelijk afgelast moest worden.

‘Ik ga niet beweren dat iedereen zo veel schrik van mij heeft dat ze wegblijven', vertelt Jimmy. ‘Ik weet dat er enkele jongens geblesseerd zijn en niet konden komen. Maar toen de vier Duitsers en zes Nederlanders afhaakten en we maar met vier meer overbleven, hadden we natuurlijk geen wedstrijd meer.'

Boeing trekken

Niet afgehaakt omdat ze schrik van hem hebben? De prestaties van Jimmy Laureys zijn nochtans wel indrukwekkend. Hij tilt moeiteloos zware stenen van 200 kilogram en legt ze op een verhoog van 1,5 meter. Hij tilt met zijn armen 420 kilogram. En op zijn schouders neemt hij 180 kilogram en loopt hij er 30 meter ver mee, zonder verpinken. Al zittend trekt hij dan weer een vrachtwagen van 10 ton vooruit. En zijn huzarenstukje tot nu toe is een Boeing van 31,5 ton die hij over de startbaan trok tijdens een competitie in Litouwen.

Jimmy besliste nu om in België nog maar één wedstrijd per jaar te doen en voor de rest alleen nog aan buitenlandse competities mee te doen. ‘Ik ben net 30 geworden en heb dus nog groeimarge', zegt The Belgian Beast. Wie durft?

Paul Van Landeghem

Bron: de Standaard.

Mooi dat er toch 2 nieuwe geïnteresseerden zijn. :)

Videobeelden:
[Link niet meer beschikbaar]

Dat was die van 80kg. Yasmina had hem ook bijna gelapped, zonder hars :)

Terug
Naar boven