AndroidHealthClinic

Nieuws NSMB Strong Man Cup Belgium

Mooie log van Alex zeg! En goed PR van Gijs ja. :D

Proficiat!

Mooi gedaan allen! Proficiat!

Uitslag geeft de juiste sterkte al aan:
Jimmy op eenzame hoogte in België met vlak daarachter 5 Nederlanders en dan de rest van de Belgen en de dappere Mohamed (klasse dat je dit geweld al aandurft).

Jimmy heeft nochtans moeten vechten voor zijn eerste plaats na pech bij het eerste onderdeel en een derde plaats op de log :) Was mooi om te zien. Het mooiste moment vond ik Gijs zijn PR op de log en de daarbij horende ontlading. Ik hoop dat iemand die op film heeft :D

gefeliciteerd jimmy en natuurlijk alex zwaar baas 170 log:thumbup:

1 jimmy
2 alex
3 jan
4 richard
5 gijs
6 didier
7 kelvin
8 florent
9 david
10 christof demal
11 mohamed zoundri

mooie wedstrijd! was een leuke wedstrijd, ik weet waar ik aan moet werken volgende offseason, kort verslagje:

duckwalk en slee: niet uitgelopen, enkele meters met slede maar hier kom ik uithouding in lower body tekort, quads gaat beter dan vroeger maar nu voelde ik het in m'n onderrug
log lift ben ik meest tevreden over, easy 130 en dan toch nog een fool's attempt op 140 gedaan maar te zwakke bovenrug (ook voor stones overigens)
super farmers wel 100 low and fat, 130 low and fat kansloos (grip David grip!!!!)
yoke ging over 15m, 16sec?? over gedaan, mooi, kon sneller maar durfde niet wegens gebrek aan vertrouwen in core (gemerkt op laatste yoke training)
Guustje...tja, Guustje... raar verhaal: hij wordt goed gefloten op de wedstrijd terwijl ik het zelf geen goeie vond wegens geen stabiliteit maar wel veruit mijn beste poging, maar blijkt achteraf dan toch niet meegeteld te zijn????? nu ja, zoals ik al zei ik zou hem zelf afgekeurd hebben, maar nu weet ik waarom ik plotseling terugviel in het klassement
stones: één van mijn minder goede onderdelen wegens mijn gestalte, 110 op 1m70 ging goed na schouderen, 125 probeerde ik normaal op 1m60 te leggen maar na falen proberen schouderen - energie op - kansloos hierna (op deze hoogte vind ik dat ik sowieso ook ga moeten leren schouderen)
ook hier punten laten liggen
conclusie: lange tijd 8e gestaan van de 11 maar teruggezakt naar 9e, voor een eerste 'internationale' stevige wedstrijd in België mag ik niet klagen, ik weet wat ik tekort kom: conditie, grip en bovenrug! offseason binnen een goeie maand knalleuh!

mijn prijs voor gek én duracell-konijn van de dag is op een ex-aequo geëindigd
- Gijsianowski "Cécémeeeeeeel" Boeijen voor zijn elegant overwinningsdans bij de 140 log lift PR en het bijna yubitsume-gewijs afsnijden van de vingers bij de 110 stone in de circle
- Mohamed "Mo/ik ben er zondag toch dus kan ik evengoed meedoen als er nog plaats is" Zoundri die na een zware trainingsweek los uit de pols toch meedoet, zijn handen openscheurt bij het eerste event en toch de wedstrijd uitdoet RESPECT :hedbang:

we zien elkaar nog wel terug jongens!:cool:

haha thanks David. Was een toffe wedstrijd!

Mijn verslagje

Vandaag internationale wedstrijd strongman cup Belgium. Natuurlijk geen al te goede voorbereiding met de NK en een paar zware trainingen er dicht op maar ja **** em de knop moest om!

Onderdeel 1 Carry en drag medley, 170 duckwalk en een hoerigzware sled van 300, alles over 15m. Uiteindelijke tijd was 70 sec en ik weet niet precies de uitslag meer maar geloof 5e achter Richard, Jan, Alex en Kelvin. Volgens mij kreeg de rest hem ook niet uitgetrokken.

Onderdeel 2 Boom last man standing (IFSA)
100 als eerste beurt en tevens als warming up beschouwd om log aan te voelen.
2e beurt 120 easy en 3e beurt 130 eigenlijk ook. Ik wist dat als het ging gebeuren er vandaag een goede kans was op een 140. En jawel in 2e instantie na een ****ing close eerste press alsnog de 140 log!! En idd ik ging echt helemaal uit mijn plaat. Voor mij is het wel zo'n grote overwinning om dit op een wedstrijd te doen na al het bloed zweet en tranen op het log afgelopen jaar. Geloof ook nog dat ik hiermee 4e werd haha.

Onderdeel 3 Super farmers medley alles 15m 100kg, 130kg, 155kg
Uiteindelijke tijd 32 sec. Ook hier weer 4e geloof ik na Jimmy (27s), Jan (31s), Richard 31 nog iets)

Onderdeel 4 Super yoke 380kg
Fijne yoke, hier zou ik mijn eigen record van 420 zeker mee verbeteren. Beetje beginnersfoutje door na de easy pick up meteen te willen lopen en meteen een onbalans. Daarna snel kunnen uitlopen. 16 sec en redelijke tijd ergens plaats 6. De mannen zoals Jimmy en Jan gingen gewoon supersonisch onder de 10sec.

Onderdeel 5 Guust. 85 kg dumbbell met 70mm handvat.
Kan ik kort over zijn. Ja doei! Bijna niemand lukte het wat een onding maar ach mss volgend jaar.

Onderdeel 6 Stones. 110 op 170 / 125 op 160 en daarna was het volgens mij 135 / 145 /155 op aflopende hoogtes.

De 1e koste weer veel tijd. Was omdat er geen voorkant op dit platform zit en dus kon je daar niet als steun gebruik van maken. Dus op de schouder en dan pushpressen etc. 2e tot de 4e gingen vrij gemakkelijk en de 5e was gelapped en wilde omhoog komen was de tijd op. Heel jammer hij was makkelijk gegaan. Voor het klassement had het niet gehoeven maar het voelt zo lekker om alles erop te leggen.

Uiteindelijk 5e en weer een wereldwedstrijd gedraaid naar mijn idee.

wat een keihard niveau..en wat een woestelingen in die top 5 en moe je je voorstellen wat eronder was geindigd was ook echt geen joke..dus ik d8 echt van shittt respect!

ik had zelf nie echt een topdag (ik heb volgens mij bij iedereen wel lopen janken, maja kvoelde me ff shitty:P ..sorry dudes).. heb iig 1 ding goed gedaan en dat was die 380 yoke uitlopen... kank iig iets afvinken.

en verder heb ik mn longen uit mn lijf geschreeuwd en ben ik supertrots op mijn buddy Jantje Beton ..die hier toch wel weer heeft laten zien dat ie vieshard allround aan het worden is..

..het was goed geregeld.. en,er was veel publiek..jimmy/patrick thnx voor de gastvrijheid en het lachen en de ervaring!

@gijs... die 140 was genadeloos!

@ sionnach..thanks ouwe belgische zydrunas:P... really appreciate that;)! jij hebt ook keihard gestreden!

Was een leuke middag. Thanks aan alle deelnemers!

*Medley was dodelijk, de slee niet volledig kunnen uitlopen
*Log lift ging mooi tot 120, 130juist niet uitgeduwd
*Farmers verloor ik mijn grip met 130, was wel een teleurstelling...Ging juist goed vooruit
*Super tevreden over mijn Yoke waar ik tot mijn eigen verbazing derde plek haalde.
*Guust ging ook lekker: 2reps
*De stones... die techniek...

Uiteindelijke 6de geworden. Mijn doel was top 8 dus we kunnen zeker niet klagen.

Ik moet wel dringend iets beginnen doen aan de techniek op stones!

Niveau lag verschrikkelijk hoog. Was natuurlijk geen verrassing :-)

Laatst bewerkt:
Het verslag van Richard staat op:

[Link niet meer beschikbaar] en het filmpje wordt nu nog verwerkt op YouTube.

@ Gijs, mooi PR op de boom.
@ Jan en Alex gefeliciteerd met jullie prestaties.

Groet, Wim

wat een keihard niveau..en wat een woestelingen in die top 5 en moe je je voorstellen wat eronder was geindigd was ook echt geen joke..dus ik d8 echt van shittt respect!

ik had zelf nie echt een topdag (ik heb volgens mij bij iedereen wel lopen janken, maja kvoelde me ff shitty:P ..sorry dudes).. heb iig 1 ding goed gedaan en dat was die 380 yoke uitlopen... kank iig iets afvinken.

en verder heb ik mn longen uit mn lijf geschreeuwd en ben ik supertrots op mijn buddy Jantje Beton ..die hier toch wel weer heeft laten zien dat ie vieshard allround aan het worden is..

..het was goed geregeld.. en,er was veel publiek..jimmy/patrick thnx voor de gastvrijheid en het lachen en de ervaring!

@gijs... die 140 was genadeloos!

@ sionnach..thanks ouwe belgische zydrunas:P... really appreciate that;)! jij hebt ook keihard gestreden!

Dat je meedeed geeft al aan dat je de juiste spirit hebt. Velen durfen dat nog niet en jij doet het gewoon!

Was een leuke middag. Thanks aan alle deelnemers!

*Medley was dodelijk, de slee niet volledig kunnen uitlopen
*Log lift ging mooi tot 120, 130juist niet uitgeduwd
*Farmers verloor ik mijn grip met 130, was wel een teleurstelling...Ging juist goed vooruit
*Super tevreden over mijn Yoke waar ik tot mijn eigen verbazing derde plek haalde.
*Guust ging ook lekker: 2reps
*De stones... die techniek...

Uiteindelijke 6de geworden. Mijn doel was top 8 dus we kunnen zeker niet klagen.

Ik moet wel dringend iets beginnen doen aan de techniek op stones!

Niveau lag verschrikkelijk hoog. Was natuurlijk geen verrassing :-)

2x die maffe dumbbell is echt super netjes! En die yoke ging gewoon heel goed. Met jou postuur zouden die stones idd niet zo'n probleem moeten zijn maar met wat training op techniek is dat volgend jaar een prooi voor je.

Het verslag van Richard staat op:

[Link niet meer beschikbaar] en het filmpje wordt nu nog verwerkt op YouTube.

@ Gijs, mooi PR op de boom.
@ Jan en Alex gefeliciteerd met jullie prestaties.

Groet, Wim

Thanks Wim, Richard was ook weer lekker in zijn element.

Was super gister!!

moooo,super bedankt mien seun voor je goeie support en coatching!!!

Jaaa,170 log gedaan,voor het eerst in mijn leven,en een super yoke had ik,15 mtr in 9 sec!!

stones waren ook goed,medley ook,timber medley ook super tevreden over,alleen die klote circus dumbel,hahahaha.maar goed.

Was goed voorelkaar verder bij de belgen!!:)

groet Jan W:D

Thanks Wim, Richard was ook weer lekker in zijn element.

Knap dat jij met jouw lichaamsgewicht stand houdt :-)
Richard was minder goed in mijn ogen, zoals ik heb geschreven in het verslag.
Een paar onderdelen gingen super.
Nu is het voor hem zaak eerst lekker vakantie te vieren en daarna voor het volgende seizoen te gaan trainen en in het naseizoen nog een paar wedstrijden doen.

Allemaal super gepresteerd jongens. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ja, vakantie hè.

Ik hoop dat ik dit keer van de NSMB (Jimmy, David!!) wel de uitslagen krijg om te publiceren op RDP. Van de Sterkste Man van België helaas nooit wat gehad.

Dus NSMB......kom op met die uitslagen. Ik wil ze graag publiceren.

GRoeten vanuit een zonnig Frankrijk!

thnx gijs voor je steun..de andere grote jongens ook..motiveert mij echt !!

nu weer terug mn grot in en max smijten met shit en hoop op de volgende wedstrijd mezelf van een verbeterde vorm te kunnen laten zien.

thnx gijs voor je steun..de andere grote jongens ook..motiveert mij echt !!

nu weer terug mn grot in en max smijten met shit en hoop op de volgende wedstrijd mezelf van een verbeterde vorm te kunnen laten zien.

Beste Mo, wat verwacht je van jezelf?!?! Je bent nog niet zo heel lang bezig en dan hier mee doen! Prestatie op zich toch. Ik weet dat jij jezelf vanalles kwalijk neemt, maar dat hoeft echt niet!!!

haha ik weet het alex..is ook wel een prestatie, al helemaal als ik kijk naar A; de voorbereiding naar de wedstrijd toe (niet) en nog es je handen scheuren na onderdeel 1. en nog es de minimale ervaring die ik heb.

maja ik ben gewoon een hard-headed ****...en zie alleen de dingen die slecht gaan en dus beter moeten. en op de bank gaan zitten wachten gebeurd er ook barweinig:P.

@jcap vette fotos man thnx..onze vervanger voor doetze ik miste em al een beetje:P

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven