XXL Nutrition

Nutella en heroïne

De volgende stelling kwam in me op: Een Nutella magnaat is ethisch gezien net zo verwerpelijk als een heroïne baron. Discuss!

Direct: Niets. Indirect: Good feeling en verslavend effect.

Ergo suiker is niet eens verslavend en veroorzaakt geen maatschappelijke problemen? Of wah?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Hihihi.

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:23 ----------

Shit so funny right here.

Dingen die te dom voor woorden zijn zijn vaak grappig ja..

Tabak laat een grotere afhankelijkheid bij het individu zien dan cocaïne, heroïne en methamfetamine:

Leg deze tabel eens uit? Snap het niet zo goed want cannabis is na wetenschappelijk onderzoek niet verslavend. Tevens is het onmogelijk om een overdosis te krijgen. Vaag.

De grafiek komt ook uit een boek i.p.v. een peer-reviewed journal.

drug related mortality staat er bij cannabis toch ook niet tussen?

(inmiddels wel met meer kennis van de schadelijke effecten) ruim wordt toegelaten in allerlei voedingsmiddelen.

de voedselindustrie wou ons toch geen kwaad? En de wetenschap had altijd gelijk. Hier beweer je dat met inmiddels meer kennis wel schadelijk blijkt. Dus kan wetenschap wel fouten maken.
Missi vind je de docu FED UP interessant. Daar laten ze het vergelijk met MRI zien van coke en suiker.
En zie je ook hoe er tegen gewerkt wordt om suikervrije producten te verkopen.
Veel plezier met kijken.

Jongens ik sta momenteel bol van de gefermenteerde suikers (carnaval, Limburg), dus inhoudelijk reageren wordt lastig. Wel een beetje jammer dat een gerespecteerd lid zoals Galen een beetje mee waait met de rancune tegen mijn account in dit topic. Ik zit enkel op de stoel van de duivel wat dit betreft. No complot.

Jongens ik sta momenteel bol van de gefermenteerde suikers (carnaval, Limburg), dus inhoudelijk reageren wordt lastig. Wel een beetje jammer dat een gerespecteerd lid zoals Galen een beetje mee waait met de rancune tegen mijn account in dit topic. Ik zit enkel op de stoel van de duivel wat dit betreft. No complot.

Misschien kun je het op een ander forum proberen? We hebben het hier niet zo op carnaval vierende gekkies.

Niet een rancune tegen jouw account, maar je stelling is absurd. Enerzijds wek je de suggestie dat hersenactiviteit gecorreleerd met verslaving iets slechts is, en anderzijds wek je ook nog de suggestie dat nutella en heroine op toxicologisch vlak vergelijkbaar zijn.

Als je denkt aan diabetes en obesitas en de bijkomende verkorte levensverwachting verwoest het inderdaad je leven voor een zeker deel, net als bij harddrugs. De schadelijkheid van de dosis mag dan wel verschillen, doorgaans neem je wel veel meer dosissen suiker dan dosissen hard drugs. De frequentie ligt dus veel hoger bij suiker.
Die ziekten en het korter leven zijn een combinatie van algemeen verkeerde voeding, te weinig bewegen enz. Je kan suiker daar niet zomaar uit isoleren. Voeding gaat meer over goede gewoonten, er zijn geen goede gewoonten mogelijk bij hard drugs, elke mg is er één teveel voor het lichaam.

Terug
Naar boven