AndroidHealthClinic

Oefening voor conditie opbouw

Weet niet wat voor test hij gaat doen, laat maar weten als je het gedaan hebt.

• Topic Starter Topic Starter
als je conditie wil opbouwen en die van jou is zo slecht dan je zelf zegt, zou ik eerlijk gezegd niet onmiddellijk HIIT gaan doen. Beter eerst een basisconditie opbouwen door gewoon 3-5km te gaan joggen. Op het moment dat dit lukt op een degelijk tempo (12-13 km/h) pas beginnen denken aan HIIT ed.

Na 1 minuut op 13.5km was ik al helemaal buiten adem dus mijn conditie is idd zeer slecht....

@Guido
Dit hoor ik echt voor het eerst... ik adem boven diep in met buik en zet dan met mijn buik druk op de belt, en pas boven weer uitademen. Maar no matter hoe ik adem je hoort niet buiten adem te zijn na 2 reps van 85% van je 1RM lijkt mij..

Test is pas 2feb maar zal dan weer posten, tot die tijd sws op de loopband te vinden x.x

Na 1 minuut op 13.5km was ik al helemaal buiten adem dus mijn conditie is idd zeer slecht.... @Guido Dit hoor ik echt voor het eerst... ik adem boven diep in met buik en zet dan met mijn buik druk op de belt, en pas boven weer uitademen. Maar no matter hoe ik adem je hoort niet buiten adem te zijn na 2 reps van 85% van je 1RM lijkt mij.. Test is pas 2feb maar zal dan weer posten, tot die tijd sws op de loopband te vinden x.x
is redelijk normaal in jouw geval hoor. Als ik er lange tijd van tussen heb gelegen met de voetbal begin ik met een halfuurtje lopen á 10km/h en dan pas opbouwen. Probeer dat eens of zelfs 8 km/h. Ik bouw dan op naar 13-14 km/h en eens ik dat gedaan heb ga ik telkens paar minuten langer lopen. Tot ik zonder problemen 14 kan lopen, een uurtje lang. Dan begin ik pas aan de (eventuele) HIIT-trainingen maar in het seizoen doe ik vanaf dan gewoon voluit mee aan de trainingen. Intensief genoeg :)

Terug
Naar boven