Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen?

Bezoekers in dit topic

Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

m'n huis arts raadt het af
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Jizza zei:
Ik heb het 2 jaar geleden bij carevision in Amsterdam laten toen. Toendertijd 3900 euro voor de totale ingreep. Leuke was wel dat ik de helft terugkreeg van de belasting, omdat ik het kon opgeven als noodzakelijk voor de uitoefening van mijn beroep.

Ik kan het iedereen aanraden, ik was een 'modelpatient' echter, heb ook nooit pijn eraan gehad en kon twee dagen later al gewoon weer werken. Nu 2 jaar later zijn mijn ogen een klein beetje verslechterd, 100% scherp zie ik niet, maar het is nog te veel weinig om weer naar een bril over te stappen!

ik zie hier nu dus 2 mensen die de ingreep hebben laten doen en 2 ervan zien een paar jaar later al niet scherp meer.
Na een reeks ingewikkelde berekeningen kom ik uit dat dat 100% is.
toch wel veel vind ik.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

pat21 zei:
Heb jij het inmiddels al laten doen?

Nee, nog niet. Ik kijk het nog even aan.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Financieel gezien zou ik 't geen obstakelblok vinden, voor hetgeen wat je ervoor terugkrijgt, je zicht.

Maar ik heb me er eens in verdiept, en wil persoonlijk eigenlijk veel meer duidelijkheid over de risico's. Waar ik tè veel tegenschrijdige dingen over heb gelezen.

Met chirugische ingrepen en lichamelijke veranderingen is gewoon heel veel geld gemoeid, en wordt 't dus alsware een "product" dat moet verkopen.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Men vriendin heeft het laten doen.. Ze had -6 en na de operatie een resultaat van 10 op 10, wat perfect is.. Ze heeft geen last whatsoever..

Mijn grootvader was een van de eersten die het heeft laten doen.. Hij was toen +-65.. Die heeft er wel wat aan overgehouden.. Hij heeft last van druk op zijn ogen ofzoiets.. Maar dat kan natuurlijk te maken hebben met dat hij 65 was, of dat de techniek nog niet op punt stond...
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik vind het nog steeds erg interessant, maar de prijsverschillen zijn wel extreem.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Bracke zei:
Men vriendin heeft het laten doen.. Ze had -6 en na de operatie een resultaat van 10 op 10, wat perfect is.. Ze heeft geen last whatsoever..

Mijn grootvader was een van de eersten die het heeft laten doen.. Hij was toen +-65.. Die heeft er wel wat aan overgehouden.. Hij heeft last van druk op zijn ogen ofzoiets.. Maar dat kan natuurlijk te maken hebben met dat hij 65 was, of dat de techniek nog niet op punt stond...

oudere mensen hebben bijna allemaal last van teveel druk op hun ogen, hoeft daarom niks met de operatie te maken hebben
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Centaur zei:
2000 lijkt me rijkelijk veel.

Als je ouder wordt ga je de min in, als je nu dus plus hebt kan je beter wachten, want in de loop der jaren zal je zicht vanzelf wat beter gaan worden.
Nee in mijn geval zal het niet beteren dat weet ik al van de arts. Wachten wil ik zeker niet, veel te lastig met die lenzen sukkelen. Bril is helemaal geen optie. Lijf is belangrijk dus dat mag geld kosten, zeker als het mij van dit probleem afhelpt.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

houston zei:
m'n huis arts raadt het af
Wie a zegt zegt B, zei hij ook waarom?
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

gallius zei:
ik zie hier nu dus 2 mensen die de ingreep hebben laten doen en 2 ervan zien een paar jaar later al niet scherp meer.
Na een reeks ingewikkelde berekeningen kom ik uit dat dat 100% is.
toch wel veel vind ik.

Niet scherp meer is behoorlijk ongenuanceerd. Als ik naar de bioscoop ga, zie ik net zo scherp als iedereen daar, als ik bij de bushalte sta, zie ik de bus al net zo lang aankomen als de rest die daar staat.
Het zijn echt grotere afstanden waar ik meer moeite mee hebt en dan vooral leesprobleempjes en het wordt erger wanneer het schemert, maar daar heb ik altijd al last van gehad.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

TongPo zei:

Gaat ie zichzelf quoten! :D

Hehe je bent echt toe aan die oog operatie TongPo ;)
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

kheb nieuwe lenzen snds kort...-5 links :( en -3,50 rechts...:(

dure grap met lenzen,maar zoon laseroperatie kan ik niet 1 2 3 bijmekaar sprokkelen:(
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Big_T zei:
Wie a zegt zegt B, zei hij ook waarom?

Ze krijgt regelmatig mensen binnen met problemen.
niet gevraagd wat voor soort oog problemen
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik heb een vriendin die dit onlangs heeft laten doen. De eerste dagen was ze er zeer tevreden van. Zicht 100%. Maar na enkele dagen is het terug verslecht, nu na ongeveer 2 maanden moet ze er nog steeds druppeltjes in doen en zalf insmeren. Ook hebben ze haar traanbuisjes dichtgemaakt wat ik maar iets raar vind aangezien haar ogen te droog zijn. De reden daarvoor is omdat de oogdruppels niet langs die kanaaltjes kunnen verdwijnen.

Ikzelf heb mijn ogen ook laten krassen zo een tien jaar terug. Dit was niet met een lazer maar bij een oogarts thuis. En ik ben er nog altijd tevreden van. Mijn zicht blijft goed.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik hou het lekker op me daglenzen.

Die 2 minuten per ochtend die het me kost is ook geen ramp.
 
Heb ik het juist dat het om hoornvliesje van je ogen simpel weg wordt; verfijnt? Verdund beter gezegd, zodat de vertroebelingvan je eigen lens (hoornlaag) verdwijnt?

Volgens mij groeit je hoornlaag toch ook gewoon (minimalistisch).

Het is net als met strijken volgens mij, dat laseren. Als je te lang op een plek strijkt, krijg je een zwart gat :D.

Ik zit hier ook over nate denken.

iemand die iets meer kan vertellen over: Lui-oog in combi met verslechterd zicht/ laser behandeling?
 
Vriend van me heeft 't laten doen in Turkije. Hij is er heel tevreden over en nog geen problemen gehad! (De behandeling was 1,5 jaar geleden)
 
Ik loop nu al jaren te klooien met lenzen, en heb al 2 jaar in me gedachten om mijn ogen te laten laseren. Nu zijn er best veel aanbieders van deze dienst, en de prijsen lopen ook erg uiteen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee, en iets kunnen aanraden. Ook natuurlijk vertellen hoe het bij jou verlopen is ;)

Ik wil mijn ogen niet in het buitenland laten laseren
, maar wil het gewoon hier in nederland laten doen.

Je legt jezelf een onnodige beperking op. Hiermee ben je als waarde een dief van je eigen portomonnee. Niet alleen betaal je 1190 euro voor deze behandeling, ze zijn hier niet beter dan in het buitenland.

Mijn neefje heeft in de zomer zijn ogen laten laseren in Turkije bij Dunya Goz Hastanesi (World Eye Hospital) Die zitten ook in Amsterdam, maar de kosten daar zullen denk ik weinig verschillen van andere nl'se aanbieders. Iig, mijn neefje heeft de behandeling voor 430 euro ondergaan.

Mijn beste maat heeft het met oud en nieuw 2005 gedaan in Turkije, zelfde kliniek, 940 incl voor onderzoek, medicijnen en na onderzoek. Hij had -5 en -6 en droeg al 8 jaar lenzen. Hij kon de eerste dag na de behandeling dingen lezen die hij de afgelopen 8 jaar dus niet kon. Zo zijn er nog een 3tal vrienden van me gegaan.

Er zijn 3 verschillende behandelmethodes en daarmee 3 verschillende prijzen. Je kunt voor de prijs wat je betaalt in NL, een weekendje naar Istanbul gaan en het daar ook laten fixen, heb je tenminste nog een beetje vakantie gehad en Istanbul gezien. Er zijn reisburo's die een volledig vluchtpakket organiseren.

Succes met je keuze!
 
Back
Naar boven