XXL Nutrition

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zit dat eigenlijk met de totale hoeveelheid eiwit?
Als ik een optelsom maak van alle aminozuren kom ik aan 71.64% ipv 70.4%.

Hoe kan dit gebeuren bij een officieel document?

Laatst bewerkt:
lol

goeie vraag. ik kom ook op 71.64% uit.

kleine meetfout bij mij dmv afgeronde waarden :trollfacex:

Wel raar dat dit iedereen ontgaan is, ook Body en Fit die toch alle belangen hierbij hebben mocht er foutieve info staan.
Het lijkt alsof ze zich er al bij neer gelegd hebben ... :grumble:

misschien dat galen of bigcat er een verklaring voor heeft ?

De N-waarde komt uit een N-bepaling adhv Dumas ofwel Kjeldahl.
Uit de uitgebreide massaspectrometrische analyse komt inderdaad 71.62%

zo ver waren we al hoor, maar hoe kan het dat er zo een significant verschil bestaat tussen de optelsom van een paar getalletjes?
En dat door een officieel labo in een officieel verslag ...

Hoe zit dat eigenlijk met de totale hoeveelheid eiwit?
Als ik een optelsom maak van alle aminozuren kom ik aan 71.64% ipv 70.4%.

Hoe kan dit gebeuren bij een officieel document?

zo ver waren we al hoor, maar hoe kan het dat er zo een significant verschil bestaat tussen de optelsom van een paar getalletjes?
En dat door een officieel labo in een officieel verslag ...

Een verschil van 1.7% relatief ofwel 1.24% absoluut, significant noemen? :rolleyes:

Er zijn 18 categorieën aan aminozuren die ik op het rapport zie weergegeven. Als ik die optel kom ik 1.24% hoger uit dan 70.4%. In het meest gunstige geval, als alles maximaal naar boven zou zijn afgerond kom je op een verschil van 0.09% uit.

Ik zie ook geen afrondingen op tienden of hele procenten dus kan het verschil niet hierdoor worden verklaard.

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

De N-waarde komt uit een N-bepaling adhv Dumas ofwel Kjeldahl.
Uit de uitgebreide massaspectrometrische analyse komt inderdaad 71.62%

Ah, ok, dat verklaart het dan. Ik zie dat niet aangegeven verder, maar het klinkt plausibel.

Er zijn 18 categorieën aan aminozuren die ik op het rapport zie weergegeven. Als ik die optel kom ik 1.24% hoger uit dan 70.4%. In het meest gunstige geval, als alles maximaal naar boven zou zijn afgerond kom je op een verschil van 0.09% uit.

Ik zie ook geen afrondingen op tienden of hele procenten dus kan het verschil niet hierdoor worden verklaard.

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Ah, ok, dat verklaart het dan. Ik zie dat niet aangegeven verder, maar het klinkt plausibel.

33afgqb.jpg

Daarom snap ik ook niet waarom de N-waarde wordt gebruikt, als sommige factoren deze waarde verhogen... Het is toch logischer om alle amino's (-2) op te tellen, dan kom je op 71,62 - 5,64 - 6,72 = 59,26?

De 78% van B&F is trouwens wel incl. alanine en glycine, als je alles optelt... Als je hierbij ook alanine en glycine weglaat, kom je op 78 - 3,90 - 1,09 = 73,01. De afwijking is dan 19%, dus nog steeds hetzelfde resultaat. Maar is dit niet een betere vergelijking?

Trouwens vind ik het weglaten van alanine en glycine begrijpelijk, maar nog steeds niet vanzelfsprekend. Dit is dan wel geen eiwit, maar dit is toch wel een bestandsdeel van whey? Volgens mij staat op de verpakking dat 22/28 = 78% whey proteine is, en niet dat het 78% eiwit is... Of is dit allemaal een kwestie van interpretatie?

Er zal geen respons komen van B&F.

Of ze posten weer het uitslag van 75,nogwat% op droge stof basis en zeggen dat ze 100% achter hun product staan.

Leuk en aardig, maar na twee testen kun je je niet meer achter dat verhaal schuilhouden... Klanten nemen massaal de benen en stappen over naar de concurrent. Als je zelfs dan niet inziet dat er iets mis is met je product heb je het ondernemerschap niet begrepen.

Vermijd inferieure kwaliteit:

Sommige aanbieders zijn heel goedkoop en beweren ook topkwaliteit te verkopen;
Er zijn aanbieders die links en rechts partijen whey eiwitten opkopen van onduidelijke afkomst en deze dan (goedkoop) aanbieden als (huis)merk product. Bij ons heeft u als een van de weinige partijen in Europa de 100% garantie dat de Whey Eiwitten altijd zijn te herleiden naar de bron in de EU.
Aldus B&&F
:roflol:

Beetje offtopic, maar iemand enig idee hoe het met de betrouwbaarheid van whey isolaat zit? Zelf eigenlijk nooit whey perfection gebruikt.

Beetje offtopic, maar iemand enig idee hoe het met de betrouwbaarheid van whey isolaat zit? Zelf eigenlijk nooit whey perfection gebruikt.

Nooit getest geweest maar je kan al raden hoe dat hier zit aangezien de prijs ook wat lager ligt dan andere isolaats ..

Maak je niet druk daarover joh!

Bij ons kies je dus voor echte kwaliteit: elke verpakking Isolaat Perfection bestaat voor 100% uit Isolac® Instant Whey Protein Isolaat van Carbery Ireland. Bij ons weet je altijd zeker wat je koopt.

Tot op de laatste milligram pure perfectie!
En dat merk je. Het ultra fijne poeder, de frisse smaak, de directe 100% Clean oplosbaarheid. Het is allemaal... PERFECT!
aldus Body en fit

Here we go again :roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven