AndroidHealthClinic

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben eigenlijk wel benieuwd in wat voor auto's die lui rond rijden, zegt veel over je. Zullen wel van die a-sociale Porsche Cayennes zijn of zo. Weet iemand wat er in Heerenveen voor de deur staat?

B&F hebben een dealtje gesloten met Volacswagen (VW). Alle leasebakken worden daar gehaald, kwaliteit gegarandeerd.

In

sorry+if+I'm+late+popcorn+line+was+long.jpg

In bijlage even berekend wat dit nu concreet betekent.

Trek alanine en glycine van het eiwitgehalte af en stel dit in vergelijking met de prijs. Zo bekomt met de kostprijs van een hoeveelheid "goed" eiwit.

Conclusie: xxl komt hier goedkoper uit dan Body en Fit, zowel de grote als de normale verpakkingen. (Blauwe cijfers is de realiteit die je betaalt)

:eek:

Bijlagen

Nog even iets wat ik mij afvraag;

In hoeverre kan B&F op de hoogte zijn van het misleidende eiwitgehalte d.m.v. de toegevoegde alanine en glycine? Gezien ze niet zelf labelen en verpakken. Ze vertrouwen op hun leverancier Volac, deze moet ook zeker de nodige controles uitvoeren en correct labelen maar dat is enigszins buiten B&F zijn controle.

Ook gezien ze een stikstofanalyse toegepast hebben, waaruit een acceptabel eiwitgehalte rolde.

Als ze zich hier daadwerkelijk niet bewust van zijn, zou B&F in wijze "opgelicht" zijn door Volac.

Dat is eigenlijk geen excuus. Als bedrijf dat enkel kwalitatieve producten pretendeert te verkopen, zijn ze moreel verplicht om zelf de kwaliteit van hun leveranciers te controleren. Lijkt me trouwens ook gewoon wettelijk verplicht.

Ze kunnen niet zomaar op de blauwe ogen van Aminolabs (naar nu blijkt een ironische naam) uitgaan. Overigens weet ik niet of dit bedrijf hoog staat aangeschreven, maar als je bijvoorbeeld ziet dat ze creatine ethyl ester malaat als ingrediënt aanbieden, moeten alle alarmbellen gaan rinkelen. BSN is namelijk een aantal jaren geleden in de Verenigde Staten aangeklaagd omdat deze stof chemisch gezien helemaal niet bestaat.

Of B&F willens en wetens hun trouwe klanten hebben gedupeerd (zoals het er nu naar uit ziet) interesseert me eigenlijk niet. Ze zijn op z'n minst zeer nalatig geweest en persoonlijk voel ik me zwaar genaaid. Naast het verkopen van producten die niet aan de gepretendeerde kwaliteitsnormen voldoen, is de totale minachting die blijkt uit hun reacties een dubbele klap in het gezicht van hun trouwe klanten.

Trek alanine en glycine van het eiwitgehalte af en stel dit in vergelijking met de prijs. Zo bekomt met de kostprijs van een hoeveelheid "goed" eiwit.

Conclusie: xxl komt hier goedkoper uit dan Body en Fit, zowel de grote als de normale verpakkingen. (Blauwe cijfers is de realiteit die je betaalt)

Nu neem je de prijs voor als je 4 potten whey tegelijk bestelt. De prijs voor 1x Whey Delicious van XXL is €44,95.

B&F als de duivel met een 'onafhankelijke' test komen en het tegendeel bewijzen.
Vond het altijd een fijne shop, toch in een andere daglicht nu, hopelijk onterecht.

werk jij voor XXLnutrition?

Nu neem je de prijs voor als je 4 potten whey tegelijk bestelt. De prijs voor 1x Whey Delicious van XXL is €44,95.

Je hebt gelijk !
Sorry maar ben dit ook maar rap op mijn werk ineen aan het steken dus foutjes kunnen er nog inzitten.

Rap even aangepast. Body en fit is dus cheaper, enkel als je bulk 4.5kg koopt.

Zoek nog even de samenstelling qua suikers en vetten + vulstoffen (en wat deze vulstoffen eig zijn).
Zo kunnen we bepalen of het de moeite is om toch Whey Perfection te halen, al is het maar voor 2 scoops ipv 1 scoop.

Iemand die deze samenstellingen (whey perf. en whey delicious) even rap hier nog eens kan posten aub ?

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:01 ----------

Nee, ik zoek gewoon uit hoe waar je de meeste eiwitten krijgt in tijden van economische crisis, of whatever :p

Ik sta wel open voor donaties van XXL of B&F ! :D

hierbij de aangepaste excel ...
Ik wil best 8% meer betalen als ik dan geen oplichters steun. En zodra 1 pot mij bevalt, koop ik er 4 tegelijk, dan is XXL nog goedkoper ook. En laten we nou eerlijk wezen, als je whey blijft kopen bij een bedrijf waarvan je weet dat het oplichters zijn, en je wilt niet een paar % meer betalen voor een zuiver bedrijf, dan verdien je het ook wel een beetje om genaaid te worden. We weten immers niet of er nog meer gesjoemeld wordt met andere producten. De visolie is bijv. ook merkwaardig goedkoop.

Nog even iets wat ik mij afvraag;

In hoeverre kan B&F op de hoogte zijn van het misleidende eiwitgehalte d.m.v. de toegevoegde alanine en glycine? Gezien ze niet zelf labelen en verpakken. Ze vertrouwen op hun leverancier Volac, deze moet ook zeker de nodige controles uitvoeren en correct labelen maar dat is enigszins buiten B&F zijn controle.

Ook gezien ze een stikstofanalyse toegepast hebben, waaruit een acceptabel eiwitgehalte rolde.

Als ze zich hier daadwerkelijk niet bewust van zijn, zou B&F in wijze "opgelicht" zijn door Volac.

Is wel de verantwoordelijkheid van B&F natuurlijk om ook na te gaan wat ze (door)verkopen imo.

En nu wil ik even gaan huilen omdat ik me bedrogen voel

6poz2a.gif

Laatst bewerkt:
Lol heb een lieftallige dame van de Ecca klantenservice aan de lijn. Luister nu naar wachtmuziek omdat ze aan het na vragen is of ze testen mogen bevestigen, of dat dat inbreuk maakt op de privacy van de klant. Will report back.

• Like
Waarderingen: YOGI
Ik wil best 8% meer betalen als ik dan geen oplichters steun. En zodra 1 pot mij bevalt, koop ik er 4 tegelijk, dan is XXL nog goedkoper ook. En laten we nou eerlijk wezen, als je whey blijft kopen bij een bedrijf waarvan je weet dat het oplichters zijn, en je wilt niet een paar % meer betalen voor een zuiver bedrijf, dan verdien je het ook wel een beetje om genaaid te worden. We weten immers niet of er nog meer gesjoemeld wordt met andere producten. De visolie is bijv. ook merkwaardig goedkoop.

Jongens wat gaan wij gains maken op die whey van XXL !

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

Lol heb een lieftallige dame van de Ecca klantenservice aan de lijn. Luister nu naar wachtmuziek omdat ze aan het na vragen is of ze testen mogen bevestigen, of dat dat inbreuk maakt op de privacy van de klant. Will report back.

Vraag aan Ecca maar eens hoe het komt dat hun gemeten eiwitgehalte 70.4% is en ik uitkom op 71.64% als ik gewoon optelsom maak van de aminos in de lijst ...
Ok veel verschil maakt dit niet uit, maar als we toch ophef willen maken rond een document, zorg dan tenminste dat dit van begin tot einde onweerlegbaar is en zonder fouten.
Nu lijkt de credibiliteit een lichtjes ingedeukt !

Oke f**k, er kwam uiteindelijk een vlaamse man aan de lijn die een ellenlang verhaal hield over privacy etc. Ze mogen dus niets zeggen, zelfs niet het rapportnummer bevestigen etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven