Fitness Seller

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
En vergeet dan niet even je excuus naar de concurent en de klanten te maken. Overigens zou het jullie sieren als jullie een FB bericht aanmaken waarin jullie de stand van zaken uitleggen... want natuurlijk niet iedereen leest op DBB... en ook de consument die hier niet leest heeft mijn inziens gewoon recht om te weten dat er wat fout is gegaan bij jullie. Beter kom je gewoon clean dan dat men het weer elders online moet lezen, want dan is het weer "ja maar B&F heeft het daar gehouden! Zie, doofpot!" en raak je alsnog klanten kwijt.
We hebben nooit verwacht dat dit kon gebeuren en we gaan er alles aan doen om het vertrouwen in ons te herstellen. Geen doofpot. Ik vertel open en eerlijk wat ik denk. 1 ding weet ik zeker dat we hiervan moeten leren en moeten zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Ik heb het hele vorige topic gelezen (ook jullie totaal debiele reactie, die je als bedrijf gewoon niet kan en niet mag geven naar je klanten. Ongeacht of de klant gelijk heeft of niet. Jullie hadden dit PR technisch zoveel beter moeten aanpakken. Uiteindelijk moet je nu kleur bekennen en terug krabbelen... als je het in het eerste topic totaal anders had aangepakt had B&F mijn inziens niet zo ontzettend voor lul gestaan) en XXL voert regelmatig ZELF tests uit. Jullie komen aan met een document van de producent van de whey... "Ja, nee, kijk, hier, producent zegt is goed. Einde discussie". Wij van wc-eend....

Op wat voor termijn komen jullie erop terug? En wat gaan jullie doen voor de klanten die dus 20% minder whey hebben gekregen dan wat hun beloofd is?

Ik ben zeer benieuwd hoe jullie dit gaan aanpakken. Begrijp me niet verkeerd, ik bestel al jaren bij B&F.. en over het algemeen ben ik zeer tevreden over jullie... maar dit kan gewoon niet. Niet de behandeling van de klanten op het forum vanuit jullie, maar ook zeker niet dat er een product wordt aangeboden die gewoon niet strookt met wat jullie claimen te leveren.

Volledig mee eens!!
Ben benieuwd...

We hebben het logischerwijs zelf ook gelezen. Onze reactie is hetzelfde als die van jullie. Naar het zich laat aanzien hebben ze om het smaakaroma beter te krijgen inderdaad de aminozuren Glycine en Alanine toegevoegd. Ook al zijn het aminozuren hierdoor wordt het eiwitgehalte heel simpel wel lager als wat je mag verwachten! Dit hebben ze nooit bij ons gemeld. Over onze reactie naar onze leverancier kan ik niet teveel in detail treden helaas. Wat ik kan aangeven is dat we per direct maatregelen genomen hebben. Dit zal niet meer voorkomen.
We hebben niet voor niets 15 jaar keihard gevochten om een mooi bedrijf op de bouwen. We moeten en willen hiervan leren. We gaan er alles aan doen om het vertrouwen van de consument in ons te herstellen. Alle smaken (de hele voorraad) hebben we direct terug gestuurd. Hangende ons eigen onderzoek hebben we nu alleen 4 smaken beschikbaar die net zijn geproduceerd. Morgen en overmorgen volgen er dagelijks weer 4-6 smaken.

Goede toon en beloftes.

'hangende ons eigen onderzoek' betekent dit dat de smaken die zo beschikbaar zijn worden getest door een onafhankelijk lab? En kunnen wij de uitslag binnenkort verwachten op dit forum?

Een schoonheidsfoutje hoop ik, maar het toevoegen van aminozuren zorgt niet 'heel simpel' voor een lager percentage eiwit. Dat was al laag toen jullie het bij Volac inkochten en werd juist opgehoogd door het toevoegen van de amino's.
Met andere woorden: als je dan toch de schuld in de schoenen van een ander wil schuiven, dan moet je ook Volac verantwoordelijk houden. En dat is dus onder de aanname dat Volac jullie heeft voorgelogen met een 20% procent lager percentage en jullie niet heel bewust zelf een lager percentage bij ze inkochten. Iets dat zeer onwaarschijnlijk is van een partij zo groot die een commodity verhandelt. Dat is als Friesland Campina die zijn melk met water aanlengt. Zeer onwaarschijnlijk dat zo'n groot bedrijf, zo professioneel, dat zaken doet met grootzakelijke klanten, op zo'n doorzichtige manier die boel zou proberen te tillen.

Niet dat dit iemand hier uitmaakt, want uiteindelijk is B&F als grote professionele partij helemaal zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van het eindproduct.

Het gaat er meer om dat je eens moet ophouden met ons voor te liegen, en als je dat doet, doe het dan niet zo vreselijk doorzichtig.

Laatst bewerkt:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een "fout" maken, of mensen gewoon keihard uitmaken voor leugenaar, dreigen met stappen vanwege smaad en laster, compleet uit je panty gaan, terugkomen met een onderzoek van de productent en zeggen "f**k jullie! Dit klopt gewoon! Onze whey is goed!" Om dan vervolgens toe te moeten geven dat het toch niet zo goed was. Eerst spuug je de consument/users in hun bek en dan veeg je wat lafjes met je mouw eroverheen..

We hebben verkeerd gereageerd omdat we echt dachten dat het niet kon. En dat is een eerlijk antwoord. Wat wij wisten is dat we alleen de beste grondstoffen/whey inkochten. Ik dacht persoonlijk echt dat het onmogelijk was. Dat Aminolabs aminozuren gebruikte wist ik niet. En dat is echt eerlijk. De reactie was niet goed ook al was het uit emotie.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een "fout" maken, of mensen gewoon keihard uitmaken voor leugenaar, dreigen met stappen vanwege smaad en laster, compleet uit je panty gaan, terugkomen met een onderzoek van de productent en zeggen "f**k jullie! Dit klopt gewoon! Onze whey is goed!" Om dan vervolgens toe te moeten geven dat het toch niet zo goed was.

Eerst spuug je de consument/users in hun bek en dan veeg je wat lafjes met je mouw eroverheen..

Ik weet niet of jij het weet hoor, dus voor wat het waard is zal ik het even uitleggen.

De mensen van B&F hier op het forum zijn echte mensen. Dit wilt zeggen dat het mensen zijn met emoties.
Was het onprofessioneel? JA. Tuurlijk was dat het, maar het zijn mensen, ze reageren vanuit hun gevoel en hun gedachtes (dat het volgens hun gewoon klopt) en aangezien ze vol aangevallen werden door best veel mensen hier, snap ik ook wel dat je je hard gaat verdedigen voor je bedrijf.

Wees blij dat ze hun fout toegeven en beter hun best willen doen.
Ze hadden ook gewoon kunnen doen alsof er niks was gebeurd en hopen dat er genoeg klanten blijven.

We hebben nooit verwacht dat dit kon gebeuren en we gaan er alles aan doen om het vertrouwen in ons te herstellen. Geen doofpot. Ik vertel open en eerlijk wat ik denk. 1 ding weet ik zeker dat we hiervan moeten leren en moeten zorgen dat jullie er nooit meer achter komen

fixed

Dat Aminolabs aminozuren gebruikte wist ik niet.
Wat8.jpg

Goede toon en beloftes. 'hangende ons eigen onderzoek' betekent dit dat de smaken die zo beschikbaar zijn worden getest door een onafhankelijk lab? En kunnen wij de uitslag binnenkort verwachten op dit forum? Een schoonheidsfoutje hoop ik, maar het toevoegen van aminozuren zorgt niet 'heel simpel' voor een lager percentage eiwit. Dat was al laag toen jullie het bij Volac inkochten en werd juist opgehoogd door het toevoegen van de amino's. Met andere woorden: als je dan toch de schuld in de schoenen van een ander wil schuiven, dan moet je ook Volac verantwoordelijk houden. Niet dat dit iemand hier uitmaakt, want uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit van je eindproduct zoals je dat doorverkoopt aan de consument.

Nee. Voor de duidelijkheid dit zeg ik niet om te verdedigen maar hoe het is. De Instant Whey80 van Volac bevat 80-82% eiwit, altijd.. Wat Aminolabs heeft gedaan is amino's toevoegen die ik voor de duidelijkheid niet meereken in het eiwitgehalte. Volac treft geen blaam. Niet schuiven, dat is hoe het is dus. En met het laatste heb je gelijk.

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Ik weet niet of jij het weet hoor, dus voor wat het waard is zal ik het even uitleggen. De mensen van B&F hier op het forum zijn echte mensen. Dit wilt zeggen dat het mensen zijn met emoties. Was het onprofessioneel? JA. Tuurlijk was dat het, maar het zijn mensen, ze reageren vanuit hun gevoel en hun gedachtes (dat het volgens hun gewoon klopt) en aangezien ze vol aangevallen werden door best veel mensen hier, snap ik ook wel dat je je hard gaat verdedigen voor je bedrijf. Wees blij dat ze hun fout toegeven en beter hun best willen doen. Ze hadden ook gewoon kunnen doen alsof er niks was gebeurd en hopen dat er genoeg klanten blijven.

Klopt, in alle eerlijkheid ik was woest. Ik zag een levenswerk in duigen vallen. Neemt niet weg dat de reactie zo anders had moeten zijn.

Wel flink tarded dat jullie nooit even hebben gekeken met massaspectrometrie wat er nou echt in zat. Misschien wat minder volac schreeuwers inhuren en wat geld opzij zetten voor 1 chemist part-time :rolleyes:

We hebben nooit verwacht dat dit kon gebeuren en we gaan er alles aan doen om het vertrouwen in ons te herstellen. Geen doofpot. Ik vertel open en eerlijk wat ik denk. 1 ding weet ik zeker dat we hiervan moeten leren en moeten zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren.

Prima, dat kan.. maar dan ben ik nog steeds van mening dat je toch echt wel even en public je excuus mag maken naar de users uit het vorige topic en naar de consument. Fout met opzet of niet.

We hebben verkeerd gereageerd omdat we echt dachten dat het niet kon. En dat is een eerlijk antwoord. Wat wij wisten is dat we alleen de beste grondstoffen/whey inkochten. Ik dacht persoonlijk echt dat het onmogelijk was. Dat Aminolabs aminozuren gebruikte wist ik niet. En dat is echt eerlijk. De reactie was niet goed ook al was het uit emotie.

Kijk, dat siert je. Je kan en mag als bedrijf gewoon nooit zo reageren.

Ik weet niet of jij het weet hoor, dus voor wat het waard is zal ik het even uitleggen.

De mensen van B&F hier op het forum zijn echte mensen. Dit wilt zeggen dat het mensen zijn met emoties.
Was het onprofessioneel? JA. Tuurlijk was dat het, maar het zijn mensen, ze reageren vanuit hun gevoel en hun gedachtes (dat het volgens hun gewoon klopt) en aangezien ze vol aangevallen werden door best veel mensen hier, snap ik ook wel dat je je hard gaat verdedigen voor je bedrijf.

Wees blij dat ze hun fout toegeven en beter hun best willen doen.
Ze hadden ook gewoon kunnen doen alsof er niks was gebeurd en hopen dat er genoeg klanten blijven.

Ja, dus? Prima dat het echte mensen zijn, maar zij spreken uit naam van een bedrijf. Je kan het NOOIT maken om zo als bedrijf te reageren... niet naar je klanten, niet naar hun die je bedrijf overeind houden. Want zonder klanten heb je geen inkomsten. Dus alles leuk en aardig, maar B&F had gewoon voordat ze compleet uit hun naad gingen a) tot 10 moeten tellen b) een gedegen ZELF onderzoek moeten uitvoeren en c) met een TOTAAL andere reactie moeten komen. Prima dat het het er niet mee eens bent als bedrijf, maar gelijk met smaad en laster rechtzaken te gaan dreigen? Kom op nou. Je ziet toch zelf ook wel in dat je dat als bedrijf niet kan maken?

En helemaal niet nu blijkt dat de onderzoeken gewoon ook nog eens kloppen. Dan kan je nog zo emotioneel zijn, als je niet met kritiek om kunt gaan, moet je niet op een klantenservice/webcare team gaan werken. Dan moet je lekker dingen gaan vullen in het magazijn, maar niet ergens waar je je klanten te woord moet gaan staan.

Wel flink tarded dat jullie nooit even hebben gekeken met massaspectrometrie wat er nou echt in zat. Misschien wat minder volac schreeuwers inhuren en wat geld opzij zetten voor 1 chemist part-time :rolleyes:

Spontane sollicitatie ? Galen :p

anyway , ik hoop dat b&f zo snel mogelijk hun whey (im)perfections op orde gaat brengen .

Nee. Voor de duidelijkheid dit zeg ik niet om te verdedigen maar hoe het is. De Instant Whey80 van Volac bevat 80-82% eiwit, altijd.. Wat Aminolabs heeft gedaan is amino's toevoegen die ik voor de duidelijkheid niet meereken in het eiwitgehalte. Volac treft geen blaam. Niet schuiven, dat is hoe het is dus. En met het laatste heb je gelijk.

---------- Toegevoegd om 11:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:25 ----------

Klopt, in alle eerlijkheid ik was woest. Ik zag een levenswerk in duigen vallen. Neemt niet weg dat de reactie zo anders had moeten zijn.
Maar ik ben dus even heel benieuwd, want daar heb ik geen antwoord op gehad.. :

Wat gaan jullie nu doen voor de klanten die dus niet de whey hebben gekregen die zij hebben besteld bij jullie? En wanneer komt het isolaat onderzoek terug? En last but not least : Gaat dit nog elders (lees FB, website, oid) naar buiten worden gebracht of blijft dit hier? (De te weinige eiwitten in de whey dus)

Prima, dat kan.. maar dan ben ik nog steeds van mening dat je toch echt wel even en public je excuus mag maken naar de users uit het vorige topic en naar de consument. Fout met opzet of niet. Kijk, dat siert je. Je kan en mag als bedrijf gewoon nooit zo reageren. Ja, dus? Prima dat het echte mensen zijn, maar zij spreken uit naam van een bedrijf. Je kan het NOOIT maken om zo als bedrijf te reageren... niet naar je klanten, niet naar hun die je bedrijf overeind houden. Want zonder klanten heb je geen inkomsten. Dus alles leuk en aardig, maar B&F had gewoon voordat ze compleet uit hun naad gingen a) tot 10 moeten tellen b) een gedegen ZELF onderzoek moeten uitvoeren en c) met een TOTAAL andere reactie moeten komen. Prima dat het het er niet mee eens bent als bedrijf, maar gelijk met smaad en laster rechtzaken te gaan dreigen? Kom op nou. Je ziet toch zelf ook wel in dat je dat als bedrijf niet kan maken? En helemaal niet nu blijkt dat de onderzoeken gewoon ook nog eens kloppen. Dan kan je nog zo emotioneel zijn, als je niet met kritiek om kunt gaan, moet je niet op een klantenservice/webcare team gaan werken. Dan moet je lekker dingen gaan vullen in het magazijn, maar niet ergens waar je je klanten te woord moet gaan staan.

Achteraf gezien ben ik het helemaal met je eens. :rolleyes: Helaas kan ik dit niet meer terug draaien. Maar het klopt wat je zegt..

Oké, het gaat in de goeie richting: van ontkenning naar het toegeven en inzien van de fout.
Heel veel klanten zijn teleurgesteld en voelen zich (terecht) bedrogen.
Belangrijk zal zijn, hoe jullie dit nu als organisatie aanpakken:
1) De kwaliteit van de whey verbeteren.
2) De teleurgestelde klanten terug aantrekken.
Ikzelf was altijd heel tevreden over jullie prijzen en service.
Maar door heel die affaire koop ik nu mijn whey bij de concurrent.
Jullie zullen heel inventief over de brug moeten komen om dit goed te maken.
Ik wens jullie alvast veel succes.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een "fout" maken, of mensen gewoon keihard uitmaken voor leugenaar, dreigen met stappen vanwege smaad en laster, compleet uit je panty gaan, terugkomen met een onderzoek van de productent en zeggen "f**k jullie! Dit klopt gewoon! Onze whey is goed!" Om dan vervolgens toe te moeten geven dat het toch niet zo goed was.

Eerst spuug je de consument/users in hun bek en dan veeg je wat lafjes met je mouw eroverheen..

Exact, dit geeft voor mij de doorslag zelfs om over te schakelen ipv als ze nu met een eerlijk product op de markt komen.

---------- Toegevoegd om 11:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Daar zijn wij al jaren lang vet mee.

Prima, dat kan.. maar dan ben ik nog steeds van mening dat je toch echt wel even en public je excuus mag maken naar de users uit het vorige topic en naar de consument. Fout met opzet of niet.

Kijk, dat siert je. Je kan en mag als bedrijf gewoon nooit zo reageren.

Ja, dus? Prima dat het echte mensen zijn, maar zij spreken uit naam van een bedrijf. Je kan het NOOIT maken om zo als bedrijf te reageren... niet naar je klanten, niet naar hun die je bedrijf overeind houden. Want zonder klanten heb je geen inkomsten. Dus alles leuk en aardig, maar B&F had gewoon voordat ze compleet uit hun naad gingen a) tot 10 moeten tellen b) een gedegen ZELF onderzoek moeten uitvoeren en c) met een TOTAAL andere reactie moeten komen. Prima dat het het er niet mee eens bent als bedrijf, maar gelijk met smaad en laster rechtzaken te gaan dreigen? Kom op nou. Je ziet toch zelf ook wel in dat je dat als bedrijf niet kan maken?

En helemaal niet nu blijkt dat de onderzoeken gewoon ook nog eens kloppen. Dan kan je nog zo emotioneel zijn, als je niet met kritiek om kunt gaan, moet je niet op een klantenservice/webcare team gaan werken. Dan moet je lekker dingen gaan vullen in het magazijn, maar niet ergens waar je je klanten te woord moet gaan staan.

Jij weet zo goed hoe het moet, ik neem aan dat jij zelf een bedrijf hebt en ook altijd zo perfect naar je klanten zal reageren als grotendeels het helemaal uitkotst.

Ik zeg dat het onprofessioneel is, maar niet elk bedrijf is hetzelfde. Je mag blij zijn dat B&F hier uberhaupt reageert ipv helemaal niks zegt en alleen mailtjes van serieuze klagers beantwoord.
IMO hebben de ''boze klanten'' op dit forum ook niet echt op een fatsoenlijke manier gereageerd, niet op een manier hoe een klant met een bedrijf om moet gaan.
Maar je zult vast wel vinden dat klant koning is en een bedrijf maar 'ja en amen' moet zeggen tegen de klant, terwijl de klant het bedrijf bij wijze van de huid loopt vol te schelden.

Die signature van B&F kan ook wel een rework gebruiken, tevens waar moet ik mijn bankrekeningsnummer opgeven?

Jij weet zo goed hoe het moet, ik neem aan dat jij zelf een bedrijf hebt en ook altijd zo perfect naar je klanten zal reageren als grotendeels het helemaal uitkotst.

Ik zeg dat het onprofessioneel is, maar niet elk bedrijf is hetzelfde. Je mag blij zijn dat B&F hier uberhaupt reageert ipv helemaal niks zegt en alleen mailtjes van serieuze klagers beantwoord.
IMO hebben de ''boze klanten'' op dit forum ook niet echt op een fatsoenlijke manier gereageerd, niet op een manier hoe een klant met een bedrijf om moet gaan.
Maar je zult vast wel vinden dat klant koning is en een bedrijf maar 'ja en amen' moet zeggen tegen de klant, terwijl de klant het bedrijf bij wijze van de huid loopt vol te schelden.

Sorry? We mogen blij zijn dat B&F reageert? Lol, serieus. Wat snap je niet aan "klantvriendelijkheid"? En ongetwijfeld zullen de "boze klanten" ook niet al te netjes hebben gereageerd... maar dan nog spuug je NOOIT je klanten publiekelijk vol in hun bek. NOOIT. Dat is niet alleen onprofessioneel... dat is gewoon triest en not done. En dat doe je al helemaal niet als blijkt dat die klanten ook nog gewoon eens gelijk hebben.

B&F had hun bedrijf prima kunnen verdedigen met een genuanceerde reactie ipv full frontal te gaan. Maar goed, gelukkig ziet B&F dat inmiddels zelf ook in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven