MuscleMeat

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, klanten waarbij je niet een keer een fout mag maken, kan je echt beter kwijt zijn. Ze moeten nu diep door het stof, maar als ze hun zaakjes weer voor elkaar hebben kan je daar toch weer gewoon bestellen?
Bij klanten met een instelling zoals jij kan je het toch nooit goed doen.

En zo is het maar net.

Allereerst moet gezegd worden dat deze reactie van B&F eindelijk wel recht doet aan de situatie. Diep door het stof en excuses maken zul je. Ik ben best bereid weer terug te stappen naar B&F onder de voorwaarde dat alles transparant wordt en er tests op regelmatige basis worden gevoerd.

Overigens - maar ik laat even in het midden wat het antwoord is - verbaast het me als je als professionele partij 15 jaar in de business zit (zoals je zelf aangeeft), maar stelt niet op de hoogte te zijn geweest van wat Aminolabs heeft gedaan. Aminospiking - dat is in feite waar het hier om gaat - is het. Je hebt minder whey nodig (in plaats daarvan heb je goedkope rommelamino's en dus minder kosten (oneerlijke concurrentie). Hoe kun je daarvan niet op de hoogte zijn, maar los daarvan überhaupt je producten niet natesten (juist als je zo lang bezig bent en weet of had moeten weten dat aminospiking heel veel voorkomt)? ???

Kom maar over de brug met de nieuwe testen...

Laatst bewerkt:
Zou dit mogelijk ook een allergische reactie op kunnen leveren? Dat er meer glycine inzit (komt uit Soja heb ik begrepen en kan ik slecht tegen). Ik heb regelmatig isolaat besteld en kreeg zelfs daar een allergische reactie op. Ik dacht altijd dat er dan waarschijnlijk nog een een zodanige hoeveelheid van lactose inzat die net te hoog lag voor mij (lactose intolerant) en ik daardoor niet tegen de isolaat kon. Maar mogelijk kan dit misschien dus ook aan het hogere glycine gehalte liggen?

Zal hoogstwaarschijnlijk lactose zijn. Bij de Glycine heb je natuurlijk zo'n 1.5 gram in Whey per 100 gram. Hier kwam dan in smaak zo'n 3 gram bij gok ik. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit kan.

Zal hoogstwaarschijnlijk lactose zijn. Bij de Glycine heb je natuurlijk zo'n 1.5 gram in Whey per 100 gram. Hier kwam dan in smaak zo'n 3 gram bij gok ik. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit kan.
Dank je voor het antwoord. Ik ga hier zelf nog even verder induiken.

Ik ben als klant, zoals meerdere waarschijnlijk, geschrokken van de uitkomst van de test. Op aanraden van uw post heb ik inderdaad even contact opgenomen met de klanten service. Hier werd mij vriendelijk nogmaals het verhaal gedaan. En werd er gezocht naar een oplossing. Later deze dag word ik nog teruggebeld. Het ziet er voor mij naar uit dat B&F er alles op alles aan doet om dit recht te zetten. Dikke plus voor B&F so far! Ik zie persoonlijk absoluut geen reden om over te stappen naar een concurrent. Word vervolgd...

Jij weegt toevallig 62 kilo of....

Allereerst moet gezegd worden dat deze reactie van B&F eindelijk wel recht doet aan de situatie. Diep door het stof en excuses maken zul je. Ik ben best bereid weer terug te stappen naar B&F onder de voorwaarde dat alles transparant wordt en er tests op regelmatige basis worden gevoerd.

Overigens - maar ik laat even in het midden wat het antwoord is - verbaast het me als je als professionele partij 15 jaar in de business zit (zoals je zelf aangeeft), maar stelt niet op de hoogte te zijn geweest van wat Aminolabs heeft gedaan. Aminospiking - dat is in feite waar het hier om gaat - is het. Je hebt minder whey nodig (in plaats daarvan heb je goedkope rommelamino's en dus minder kosten (oneerlijke concurrentie). Hoe kun je daarvan niet op de hoogte zijn, maar los daarvan überhaupt je producten niet natesten (juist als je zo lang bezig bent en weet of had moeten weten dat aminospiking heel veel voorkomt).

Kom maar over de brug met de nieuwe testen...

En o ja, als de tests goed zijn en ik (en wellicht vele anderen) weer terugga, is een goede actie (2 halen 1 betalen oid) wel logisch denken jullie niet?

Allereerst moet gezegd worden dat deze reactie van B&F eindelijk wel recht doet aan de situatie. Diep door het stof en excuses maken zul je. Ik ben best bereid weer terug te stappen naar B&F onder de voorwaarde dat alles transparant wordt en er tests op regelmatige basis worden gevoerd. Overigens - maar ik laat even in het midden wat het antwoord is - verbaast het me als je als professionele partij 15 jaar in de business zit (zoals je zelf aangeeft), maar stelt niet op de hoogte te zijn geweest van wat Aminolabs heeft gedaan. Aminospiking - dat is in feite waar het hier om gaat - is het. Je hebt minder whey nodig (in plaats daarvan heb je goedkope rommelamino's en dus minder kosten (oneerlijke concurrentie). Hoe kun je daarvan niet op de hoogte zijn, maar los daarvan überhaupt je producten niet natesten (juist als je zo lang bezig bent en weet of had moeten weten dat aminospiking heel veel voorkomt). Kom maar over de brug met de nieuwe testen...

Eens we moeten en we gaan keihard knokken. Open, transparant en ik begrijp dat we prijs moeten gaan verlagen om te compenseren. Ze hebben het niet voor prijs gedaan maar voor smaak. Neemt niet weg dat je het gewoon echt niet moet willen. Op geen enkele manier. Het eiwitgehalte wordt er gewoon lager mee. Ik was daarvan niet op de hoogte en had serieus nooit verwacht dat dit kon gebeuren. Naief maar echt eerlijk.

Whey bevat van nature 1-1.5% glycine, uit de metingen komt beide keren ruim 5.5%. Dit is op zn minst 4% of dus minimaal 4 gram/100gram hoger.

Ik geef zuiver aan dat Volac geen blaam treft. Aminolabs heeft aan smaken amino's toegevoegd. Hierdoor is het eiwitpercentage lager. Daardoor wordt het eiwitpercentage dus nog lager. Dat is geen verdedigen maar juist hoe het is en negatief voor ons. We hebben alle smaken vervangen en gaan bijna op wekelijks de amino profielen testen. Aminolabs krijgt 1 kans. Wij zullen in overleg verder een goeie korting moeten geven op de Whey (lagere prijs) om alles te compenseren. Dat is het minste wat we kunnen doen naar jullie als klanten.

Volac treft geen blaam. Aminolabs treft geen blaam. Jullie wisten wat de werkelijke percentages waren.

Wat je poging om Aminolabs de schuld in de schoenen te schuiven betreft:

Zoals ook JIJ weet als je de analyse gelezen hebt, voegt amino labs 2.82% alanine toe en 4.55% glycine. Samen 7.37

Dan komt het nieuwe percentage eiwit ONGEVEER uit op 80/107.37 = 74.51% eiwit.

Dus niet 62%

Bovendien MAAKT HET NIET EENS UIT WAT ZE HEBBEN TOEGEVOEGD. B&F WIST DAT ZE IETS ZOUDEN TOEVOEGEN VOOR DE SMAAK EN DAT DUS HET PERCENTAGE EIWIT ZOALS AANGELEVERD RELATIEF LAGER ZOU UITVALLEN NA TOEVOEGING VAN DE SMAAKSTOF.

En o ja, als de tests goed zijn en ik (en wellicht vele anderen) weer terugga, is een goede actie (2 halen 1 betalen oid) wel logisch denken jullie niet?

We gaan het uiterste doen. Dat beloof ik je. Ik heb nu nog niet in kaart wat kan. Simpelweg omdat ik daar de tijd nog niet voor heb gehad. ik heb persoonlijk sinds maandag bijna niet geslapen. Geen zielig verhaal:cool: Maar zodra ik even rust en tijd heb om na te denken en te overleggen met mijn team komen we met een goeie actie om te compenseren. Doen we.

Eens we moeten en we gaan keihard knokken. Open, transparant en ik begrijp dat we prijs moeten gaan verlagen om te compenseren. Ze hebben het niet voor prijs gedaan maar voor smaak. Neemt niet weg dat je het gewoon echt niet moet willen. Op geen enkele manier. Het eiwitgehalte wordt er gewoon lager mee. Ik was daarvan niet op de hoogte en had serieus nooit verwacht dat dit kon gebeuren. Naief maar echt eerlijk.

Hopelijk gebeuren er dan in de toekomst wel vaker steekproeven op producten.
Is inderdaad wel balen dat ik dan al die jaren minder gekregen heb dan ik dacht.

Toen die test van de uni maastricht hier werd geplaatst was je nog steeds 100 procent overtuigd dat er niks met je producten aan de hand was?

De manier hoe sommigen hier reageren is net zo triest als B&F in eerste instantie reageerde. Een trolletje hier en daar nagelaten. Want: Volac!...

Ik vind het netjes dat B&F nu excuses aanbiedt en er voor zegt te gaan zorgen de juiste kwaliteit te gaan leveren.
Dat klanten bijna maandelijks mogelijk 20% "te veel" betaald hebben, is natuurlijk kut. Maar wat wil je daar aan doen? Met je buffed pony looks naar de rechter stappen en je geld terug vorderen? Dat gebeurt toch niet. Daar aansluitend, wat heeft het voor meerwaarde om nu compleet uit je panty te gaan? B&F weet immers dat ze fout zaten.

Laat ik duidelijk zijn dat ik mijn spul bij XXL vandaan haal en ik de uitslagen echt slecht vind, maar speciaal een account aan maken om B&F te kleineren is in mijn ogen triester dan die 20% whey die in je poepert is geduwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven