MuscleMeat

Onafhankelijke labtest Whey Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een tip om onmiddelijk de WP van de site af te halen en daar een officieel bericht te plaatsen met het eerlijke verhaal en het pas weer in de verkoop te gooien zodra jullie alles helder hebben. Als je het product op dit moment nog verkoopt zoals op de site vermeld staat ben je imo in overtreding.
Voor de duidelijkheid. De producties die het kan betreffen zijn allemaal retour. (stond in mijn eerste post vandaag) Maar ik snap dat je dat nu niet meer ziet. We hebben daarom nu ook maar 4 smaken beschikbaar op het moment. Die zijn net vanmorgen binnen.

Morgen en overmorgen komen er nog 8 smaken bij denk ik.

Ja, helaas wel. Ik was er helemaal van overtuigd dat het onmogelijk was. En dat is echt eerlijk:cool:

Dacht je dat het onderzoek opgezet was (door een concurrent) om jullie in een kwaad daglicht te stellen?

Was je op de hoogte van eerdere onderzoeken op whey producten van andere merken die ook niet positief uitgevallen waren?

Ik zou vooral de signature even aanpassen voor nu, staat een beetje raar onder de mea culpa berichten dat het de NR1 sensationele whey is. ;)

Eens. Zodra ik tijd heb strak doe ik dit direct. Anders vraag ik zo wel even iemand

---------- Toegevoegd om 13:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

Dacht je dat het onderzoek opgezet was (door een concurrent) om jullie in een kwaad daglicht te stellen? Was je op de hoogte van eerdere onderzoeken op whey producten van andere merken die ook niet positief uitgevallen waren?

Kort maar duidelijk:

1. JA

2. NEE

duidelijker kan niet.

Voor de duidelijkheid. De producties die het kan betreffen zijn allemaal retour. (stond in mijn eerste post vandaag) Maar ik snap dat je dat nu niet meer ziet. We hebben daarom nu ook maar 4 smaken beschikbaar op het moment. Die zijn net vanmorgen binnen.

Dat had ik niet gelezen, excuus, maar wie zegt dat deze 4 smaken wel overeenkomen met wat beweerd wordt? Zijn daar uitslagen van beschikbaar?

Volac treft geen blaam. Aminolabs treft geen blaam. Jullie wisten wat de werkelijke percentages waren.

Wat je poging om Aminolabs de schuld in de schoenen te schuiven betreft:

Zoals ook JIJ weet als je de analyse gelezen hebt, voegt amino labs 2.82% alanine toe en 4.55% glycine. Samen 7.37

Dan komt het nieuwe percentage eiwit ONGEVEER uit op 80/107.37 = 74.51% eiwit.

Dus niet 62%

Bovendien MAAKT HET NIET EENS UIT WAT ZE HEBBEN TOEGEVOEGD. B&F WIST DAT ZE IETS ZOUDEN TOEVOEGEN VOOR DE SMAAK EN DAT DUS HET PERCENTAGE EIWIT ZOALS AANGELEVERD RELATIEF LAGER ZOU UITVALLEN NA TOEVOEGING VAN DE SMAAKSTOF.

Volgens mij wordt je genegeerd.

Ja, helaas wel. Ik was er helemaal van overtuigd dat het onmogelijk was. En dat is echt eerlijk:cool:

Uit je eigen tests die je hier zo trots hebt neergezet bleek dat er 75% OP BASIS VAN DROGE STOF in je product zit.

Maar je was er wel van overtuigd dat 62% OP BASIS VAN HET PRODUCT ZOALS B&F DAT VERKOOPT, onmogelijk is?

Moeten wij nou echt geloven dat je zelf het verschil tussen droge stof en ruw product niet wist??

Goed verhaal!:cool:

Ik kan wel enigszins begrijpen dat B&F in de maling is genomen door de producent die voor toevoeging van de smaken zorgt. Glycine is een zoet aminozuur, zonder kcal waarde. Je kan hiermee een shake zoeter maken, zonder extra zoetstoffen en suikers te moeten toevoegen. B&F heeft waarschijnlijk altijd tests laten doen op de whey die zij van de producent ontvangen, zonder toevoeging van smaak. Staat volgens mij ook op het etiket dat het eiwitpercentage op droge stof wordt berekend.

Dat doet B&F toch ook? Andere merken verkopen? Wat een onzin argument.

En B&F verkoopt dat zeker niet? :rolleyes:
Het gaat hier om hun eigen huisproducten, niet over producten vanuit amerika.

Onzin argument?
Het is maar hoe je het bekijkt.
Ondergedoseerd verkopen onder eigen naam is oplichting,maar als er een ander merk opstaat niet meer dus.
Dan is het ineens de verantwoording van de producent.
Dat is pas een onzin argument imo.

Uiteraard doet iedereen daar aan mee en zou je jezelf buitenspel zetten als je daar niet meer aan mee doet.
Dan draai je jezelf de nek om,dat begrijp ik ook nog wel.
Maar er wordt hier continue over principes gesproken en in dat geval is principe dus niet meer belangrijk.
Ach,dat is mijn mening maar.:)

Dat had ik niet gelezen, excuus, maar wie zegt dat deze 4 smaken wel overeenkomen met wat beweerd wordt? Zijn daar uitslagen van beschikbaar?

Deze komen overeen. Het gaat om de aminoanalyse. Eiwitgehalte alleen zegt niet zoveel. Wij laten natuurlijk direct alles voor analyse uitgaan. Die uitslagen zijn nog niet beschikbaar maar zodra we die hebben plakken we die aan de website. Dat is het handigst.

Erg begrijpelijk alle reacties hier in het topic, ik verbaas me echter niet meer over de test. Dit was me bij de vorige test al duidelijk geworden en ben hier aardig kwaad over geweest aangezien ik honderden euro's gespendeert had bij B&F. De manier waarop een bedrijf zich naar buiten presenteert in (negatieve) berichtgeving zegt heel veel.

Ik heb hier toen al besloten naar een andere leverancier te gaan. Het zou ook wel erg redelijk zijn als hier een compensatie gemaakt zou worden voor al die klanten die de Whey van B&F aangeschaft hebben.

Het probleem ligt al bij de inkoop van whey met een te laag eiwitpercentage. Ze reppen met geen woord over een andere inkoop van ruw eiwit. Sterker nog ze ontkennen dat Aminolabs slechts voor een klein deel het probleem is. (en dan gaan we er maar van uit dat ze niet wisten dat AMINOLABS, aminozuren zou toevoegen).

Omdat een afwijking van ≈5% als acceptabel beschouwd wordt.

Daarbij zeggen ze nergens concreet of het eiwitgehalte van 78% de droge stof al dan niet de eindstof betreft.

Je kunt ze feitelijk genomen dus niks verwijten.

Uit je eigen tests die je hier zo trots hebt neergezet bleek dat er 75% OP BASIS VAN DROGE STOF in je product zit. Maar je was er wel van overtuigd dat 62% OP BASIS VAN HET PRODUCT ZOALS B&F DAT VERKOOPT, onmogelijk is? Moeten wij nou echt geloven dat je zelf het verschil tussen droge stof en ruw product niet wist?? Goed verhaal!:cool:

Choco is getest. Dit is bewust gedaan omdat die smaak altijd het laagst uitkomt. Dat heeft elk merk. het probleem is dat Aminolabs de amino's heeft toegevoegd. Die reken ik eraf. De losse amino's mag je niet meerekenen in het eiwit. En dan kom je zo laag. En dat is dat kwalijk.

Hoe zit het met andere producten van het huismerk?

Sinds ze ook nog :cool: zijn gaan gebruiken zijn ze gewoon arrogant. Een paar ontkenningen, Aminolabs de schuld geven en beloven dat er korting komt en de grote meerderheid zal het wel slikken.

Het laatste wat ik wil zijn is arrogant. We schuiven echt niks af. Ik wil echt open en eerlijk antwoord geven en stel mij kwetsbaar op. De antwoorden die ik je geef is hoe het is.

Omdat een afwijking van ≈5% als acceptabel beschouwd wordt.

Daarbij zeggen ze nergens concreet of het eiwitgehalte van 78% de droge stof al dan niet de eindstof betreft.

Je kunt ze feitelijk genomen dus niks verwijten.

Heb je ze ooit horen zeggen dat het niet zo netjes was om dat verschil niet aan te geven?
Nee, maar ze wisten wel dat wij er van uit gingen, en er van uit mochten gaan, dat het om ruw product gaat.

Feitelijk genomen is het overal in de voedingsmiddelenindustrie de norm om natuurlijk NIET op basis van droge stof te meten.

Daar word de hele tijd maar omheen geluld, maar het is natuurlijk de kern van de zaak: een onjuiste voorspiegeling van feiten.

Hoe zit het met andere producten van het huismerk?

De reden dat ik zo verbaast was ik ook omdat ik geloof het of niet al 15 jaar vecht om de beste producten voor de beste prijs te leveren. Er zijn amino's toegevoegd aan Whey Perfection. Dat kan ik niet ontkennen en daar moeten we heel en dan ook heel snel van leren. Neemt niet weg dat het niet zo is dat ineens al onze producten niet meer goed zijn. Al onze producten worden gemaakt door juist alleen de hoogst aangeschreven EU producten en merken. Dat is waar ik altijd voor gestaan heb en waardoor ik misschien ook dacht {dit kan ons niet gebeuren}

IK wil toch even reageren

De beschuldigingen die richting ons geuit zijn waren ook ronduit schandalig. Dit was één van de eerste reactie die ik van jullie (B&F) heb gezien op DBB zelfs EricR beschuldigde ons van het "manipuleren" van deze labtesten.

Forumleden zouden voor ons werken terwijl dit juist laster is naar ons toe. Jordy is ook al niet meer te bekennen door het slaan op de oorlogstrommel.

Ik en niemand van XXL heeft met producten van B&F gerommeld om jullie in een kwaad daglicht te zetten. Dit hebben jullie aan jullie zelf te danken door teveel op jullie producent te vertrouwen.

Wat dat betreft ben ik blij dat jullie nu zelf (waarschijnlijk via eigen testen) er achter zijn gekomen dat jullie eiwitten niet in orde zijn, dit geldt natuurlijk voor alle eiwitten die bij deze producent gemaakt worden dat snappen jullie zelf ook wel.

Ik hoop dat de belachelijke verdenkingen richting ons niet meer aanwezig zijn.

Ik weet al veel langer dat je niet blind op je producent kan vertrouwen, er kan daar bewust gerommeld worden maar ook onbewust kunnen ze daar slechte grondstoffen verwerken als ze zelf een slechte kwaliteitscontrole hebben.

Dat is dan ook de reden dat wij al lange tijd testen uit laten voeren op veel van onze producten, de producenten weten dit en zorgen ervoor dat alles in orde is.

Ik vind het jammer dat op elke post gereageerd wordt door B&F, maar mijn post genegeerd wordt. Dit terwijl B&F ons vanaf het begin beschuldigde van het in scene zetten van deze testen. Nu geeft B&F zelf toe dat Whey Perfection niet in orde is. Dat is al jaren zo natuurlijk. Daarnaast zijn er trouwens allerlei onterechte beschuldigingen geuit tegen forumleden.

De hele gang van zaken is betreurenswaardig. Aanvankelijk had ik besloten mij afzijdig te houden van deze rel, ondanks dat de resultaten natuurlijk voordelig voor XXL zijn en wij wel goed uit de DBB test kwamen. Maar door B&F’s houding voel ik geen belemmeringen meer om de resultaten verder te delen.

Ik vind het jammer dat op elke post gereageerd wordt door B&F, maar mijn post genegeerd wordt. Dit terwijl B&F ons vanaf het begin beschuldigde van het in scene zetten van deze testen. Nu geeft B&F zelf toe dat Whey Perfection niet in orde is. Dat is al jaren zo natuurlijk. Daarnaast zijn er trouwens allerlei onterechte beschuldigingen geuit tegen forumleden. De hele gang van zaken is betreurenswaardig. Aanvankelijk had ik besloten mij afzijdig te houden van deze rel, ondanks dat de resultaten natuurlijk voordelig voor XXL zijn en wij wel goed uit de DBB test kwamen. Maar door B&F’s houding voel ik geen belemmeringen meer om de resultaten verder te delen.
Dank voor je reactie. Onze initiele reactie was niet goed en daarvoor mijn excuses. Zoals ik aangaf was dat uit emotie. Geen excuus maar puur hoe het is. Dus bij deze Rene! Ik hoop dat je mijn excuses wilt accepteren en we verder op een respectvolle manier met elkaar om kunnen gaan. Dank je.

Hoe zit het met de Isolaat Perfection?
Moet dat ook niet eens getest worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven