Fitness Seller

OneOhEight afslankrace

OneOhEight

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Hi sportertjes!

Ik volg al enkel maanden dit forum en vond dat het tijd was om mezelf ook een motivatie blog bij te houden!

Na verschillende pogingen om te vermageren wil ik het deze keer goed doen.
Momenteel meet de weegschaal 140 en wil ik naar +/- 105. Ik ben zelf 1m93 en sowiso al een vrij grote en stevige mens.

Wat doe ik hiervoor?
Ik eet gemiddeld 7 keer per dag. Heb geen vast patroon wanneer ik opsta maar mijn dag ziet er ongeveer zo uit. Owja ik drink enkel water. (wat perfect gaat)

9.00u sporten (nuchtere maag)
(12min opwarming, 2 spiergroepen elk 3 oefeningen, minstens 40min cardio)

11.00u ontbijt
(3sneden brood met beleg, als er mager beleg in huis is neem ik dit, maar anders alternatieven. let op geen chocolade!)

13.00u tussendoortje met veel water
(handvol rozijnen, magere yoghurt, stuk fruit of iets anders)

15.00u middagmaal
(3 a 4 sneden brood met beleg en groeten en fruit, of een salaadje, oid, tonijn, makreel)

16.30u klein tussendoortje met veel water
(kan een koekje zijn of een schel salami, yoghurt, stuk fruit,...-

18.30u avondeten
(wat de kokkin kookt, maar wel maar 1 bord)

20.00u tussendoortje met veel water
(zie bovenvermelde)

op zich hou ik geen rekening mee kcal en wat waar en hoeveel dit en dat. Want bedoeling is om gewoon anders te eten. En ik wil niets ontzeggen. Al let ik wel op dat ik niet te vettige zaken binnenspeel... Het ligt voornamelijk op evenveel eten als ervoor maar verspreider.
Dikmakers zoals frieten, pizza, chocolade en frisdrank wil ik tijdens mijn afslankperiode zo goed als achterwegen laten. (deze komen max. 1 maal per maand voor en dan heel beperkt (halve pizza, klein bakje friet,...)

Momenteel ben ik op 4 weken 5 kilo op deze manier kwijt geraakt.
Bij mij gaat het natuurlijk in begin heel snel omdat ik nogal gewicht heb.
Mij gaat het ook niet (momenteel) om afgetraind te zijn en vetpercentage onder 10% te krijgen. Ik wil gewoon minder massa meesleuren en iets of wat extra stevigheid krijgen. Al wil ik gerust eerst hard vermageren en dan later die stevigheid opbouwen.

Hopelijk kan ik mezelf motiveren om de 105 te halen.
Suggesties zijn altijd welkom!

Groetjes
OneOhEight

Laatst bewerkt:
Allereerst, goed begin een log bij te hOuden.

Ik zou wel proberen zo veel mogelijk spiermassa vast te houden, dus ik zou nu al hoger gaan zitten in de eiwitten. Als je meer spiermassa hebt, verbrand je meer en vliegt het vet er dus ook sneller af. Strak worden gebeurt je dan ook in no- time.

Ik zou het doel stellen 1% vet per week te verliezen en dan de progressie per week bijhouden.

Success!

• Topic Starter Topic Starter
Hey Spice

op zich neem ik yoghurts, mager vlees, ...
of moet ik nog supplement nemen? deze raden ze me namelijk af in de sportschool!

bedankt alvast!

Deze ochtend naar de sportschool!

12min crosstrainer

Schouders
3 oefeningen X 12 reps

Biceps
3 oefeningen x 12 reps

20min fietsen
(cardio gedeelte ging me niet af)

nadien
3 sneden bruin brood met tonijn (natuur). mmmm

Eiwitten uit kwark, kip, vis etc etc. Supplementen zou ik nog niet mee beginnen.

minder fruit/koekjes als tussendoortjes, meer kwark/yoghurt/tonijn/kip

als je sport op nuchtere maag zou ik toch willen voorstellen 5-10gram bcaa vantevoren te nemen om spierafbraak te voorkomen. bcaa's zijn nagenoeg geen kcal dus je maag is dan wel nuchter maar je protein synthese komt wel al op gang :)

Ok meer yoghurt/tonijn en kip in het eetprogramma ipv fruit en koekjes.
1 stuk fruit als tussendoor per dag en de rest yoghurt of stukjes kip/tonijn of een schel mager vlees (kippewit, paard,...)

Net terug van het sporten

12min crosstraining

3*12 Rear Pulldown
3*12 Seated row (cable)
3*12 Seated row Wide grip
3*12 Shrug

1*25 Crunch
1*25 Situp
1*25 Crunch
1*25 Situp
1*25 Crunch
1*25 Situp

40min crosstrainer

Morgen joggen in het park en vrijdag been training!

als ik je trainingen zie staan, is het eerste wat in me opkomt dat je maar gewoon wat oefeningen doet. Het is toch echt wel belangrijk dat je een uitgebalanceerd trainingschema hebt en niet lukraak wat oefeningen gaat doen.
3 schouderoefeningen vind ik bv erg weinig en zal je niet voldoende mee gedaan hebben.
Ook wat je hierboven hebt gepost moet waarschijnlijk doorgaan voor een rugtraining? Dan is dat een zeer matige training want je hebt hiermee echt niet je rug fatsoendelijk getraind

Schrijf eens op wat je trainingschema precies is en welke oefeningen je doet in een week.
99% kans dat er vanalles te verbeteren valt ;)

Hey Baksteen bedankt om even op mijn log te komen kijken.
Ik zal een schets geven van de oefeningen dat ik normaal volg

ma:
12min crosstainer

Borst
3x12 Dumbbell Bench Press
3x12 Dumbbell Incline Fly
3x12 Stand Fly

Triceps
3x12 Skull Crusher
3x12 Cable Pushdown
3x12 Cable Bent-over Triceps Extension (with rope attachment)

Buik
3x25 Crunch
3x25 Situp

40min crosstrainer

di:
12min crosstrainer

Schouders
3x12 Shoulder Press
3x12 Dumbbell Lateral Raise
3x12 Dumbbell Seated Rear Lateral Raise

Biceps
3x12 Barbell Preacher Curl
3x12 Dumbbell Curl
3x12 Dumbbell Hammer Curl

40min crosstrainer

woe:
12min crosstrainer

Rug
3x12 Rear Pulldown
3x12 Seated row (cable)
3x12 Seated row Wide grip
3x12 Shrug

Buik
3x25 Crunch
3x25 Situp

40 min Crosstrainer

do:
12 min crosstrainer

3x12 Leg extension
3x12 Seated Leg press
3x12 Lying Leg Curl
3x12 Seated Calf Raise

40 min crosstrainer

vrij:

Buik
3x25 Crunch
3x25 Situp

40 min crosstrainer + 20min losfietsen

reacties welkom, let op. Ik wil niet verbreden. Ik wil vermageren en eventueel onderhouden wat ik heb van spier. Maar groeien voel ik (voorlopig) niets voor.

Laatst bewerkt:
Phoewee, vandaag lekkere beentraining!

12 min crosstrainer

3x12 Leg extension
3x12 Seated Leg press
3x12 Lying Leg Curl
3x12 Seated Calf Raise

40 min crosstrainer

ik vrees ervoor dat het morgen wat grappig lopen zal worden.

Gisteren ook leuke complimentjes al gekregen van mensen dat ik er precies wat vermagerd uitzag. Altijd leuk. Nog lange weg te gaan. Maar deze kleine dingen helpen je gemotiveerd door te gaan!

Hey Baksteen bedankt om even op mijn log te komen kijken.
Ik zal een schets geven van de oefeningen dat ik normaal volg

ma: borst triceps buik
di: schouders biceps
woe: rug + buik
do: benen
vrij: buik + cardio

Dit is het schema wat je volgt dus (even nog nieteens specifiek ingegaan op de oefeningen, die zijn ook niet goed namelijk).

Fout nr1: je doet 3x in de week buik... nergens voor nodig.
Beter 1 keer in de week buik harstikke goed aanpakken. Je buik heeft ook herstel tijd nodig, want het is ook een spier. En door 3x in de week buik te trainen ga je niet sneller een plattere buik krijgen.
fout nr2: 4 dagen achter elkaar (eigenlijk 5 met vrijdag erbij) trainen. Zo gun je je lichaam geen hersteltijd.
Fout nr3: je schouders worden zwaar belast 3 dagen elkaar ( bij borst, bij schouders, bij rug) en hierdoor loop je kans op blessures.

Zo valt er nog wel meer op aan te merken.

Ik stel voor volg een ander schema. 4 dagen in de week trainen, met cardio achter iedere training aan.
Misschien bevalt je mijn training wel:

ma: borst + buik
di: benen + kuiten
wo: rusten
do: schouders + triceps
vrij: rug + biceps

Zo is je schema beter ingedeeld en heb je meer rust tussen je trainingen in en hersteld je lichaam beter.

Ook vond ik de oefeningen erg vreemd die je in je trainingen verwerkt. Kom maar eens met een voorstel voor een nieuwe routine (oefeningen dus)

donderdag ben ik gaan joggen, heb ik in de tuin (intensief) gewerkt en nog savonds van een losse voetbalwedstrijd mogen genieten tussen de vrienden.

vrijdag heb ik er een rustdag van gemaakt, net zoals het weekend.

Met eten loopt alles goed. Al probeer ik meer en meer KH te mijden en eiwitten te verhogen.

omdat ik nu toch 6 weken op het ene schema heb gewerkt. Ga ik het andere eens proberen van baksteen

ma: borst + buik
di: benen + kuiten
wo: rusten
do: schouders + triceps
vrij: rug + biceps

kwa oefeningen zou ik nog steeds willen gaan voor 3 sets van 12 reps. Of moet ik piramides gaan volgen?

hou het simpel en ga gewoon voor 3x12 ( of 3x8... wat je zelf graag wilt)

Denk ook eraan dat de oefeningen bepalend zijn voor je schema.
Veel freeweights en zorg ook dat je bij bv schoudertraining eraan denkt aan alle 3 de koppen te trainen van de schouder

ik hou gewoon mijn 3x12 training aan.
Idd ik heb zelf ook een voorkeur voor freeweights.

Ivm schoudertraining. Train ik niet volgens mijn (vorig) schema de 3 koppen?

Vandaag
12 min opwarming cardio

borst
benchpress (dumbbell) 3*12
peck flys (dumbbell) 3*12
incline benchpress (dumbbell) 3*12
incline peck flys (dumbbell) 3*12

buik
crunch 3*25
situp arms crossed 3*25
lying twist 3*25

40 min crosstrainer

Kwa eten zijn we dit weekend er goed doorgekomen en zijn we vandaag weer heel sterk bezig. Koolhydraten worden verminderd en eiwitten komen erbij.

owja vandaag was er weer een kilo af en er is duidelijk spier meer zichtbaar (armen en borst). We zijn begonnen met verbouwingen aan het lichaam ;)

Vandaag wakker geworden met een slecht gevoel in mijn benen. Even rust inlassen vandaag. Morgen terug overnemen!

Eten wel nog steeds onder controle!

Hey Spice

op zich neem ik yoghurts, mager vlees, ...
of moet ik nog supplement nemen? deze raden ze me namelijk af in de sportschool!

bedankt alvast!

supplementen tja,...... je zal beter herstellen en je spiermassa zal beter groeien, ook zal je sneller en beter vet kwijt raken.
Ik zou ze dan ook maar niet nemen.

Je hebt whey nodig en visolie caps, voorlopig niks anders.
mbt je trainingen, ga ze maar meer massa gericht doen.
Daar zal je veel beter op gaan. Dus pak maar 3x6 tot 8 reps zo zwaar mogelijk en 1x 12/15 of fail met een iets lager gewicht. Als je in setje 2 en 3 de 8 makkelijk haalt is het gewicht veel te laag.

cardio na je KT geen 40 minuten maar max 20 minuten hoog intensief doen.

Vandaag benen getrained

12min opwarming cardio

Leg extension 3*15
Leg press 3*15
Leg curl 3*15
Calve Raises 3*15

20 min losfietsen

Allemaal alvast bedankt voor de input. Meerdere meningen, meerdere schema's. Veel opzoek werk! I like ;)

Vandaag benen getrained

12min opwarming cardio

Leg extension 3*15
Leg press 3*15
Leg curl 3*15
Calve Raises 3*15

20 min losfietsen

Allemaal alvast bedankt voor de input. Meerdere meningen, meerdere schema's. Veel opzoek werk! I like ;)
dit bedoel ik je zit alleen maar light weight en machines te doen.
Ga zwaar squatten als 1e oefening bij je benentraining en evt ook nog lunges erbij.
Je moet moeite hebben met lopen en vooral de trap of/af lopen na een benentraining, anders ben je niet hard genoeg geweest voor jezelf tijdens de workout

hey baksteen...

ik kan amper trappen op of af, ook door die machines.
Squaten vind ik een gevaarlijke oefening en daarom dat ik (zeker voor benen) voorkeur geef aan machines.

wat bedoel je met lightweight? want kwa gewichten ga ik altijd voor grote gewichten. (balans uitvoering oefening, moeilijkheden krijgen bij laatste 3 reps)

Als ik u was zou ik eens de macro's noteren van wat er op een dag naar binnengaat. Volgens mij is dat erg weinig voor een grote jongen als jij, zelfs in de cut.

Terug
Naar boven