OneOhEight
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m93
Hi sportertjes!
Ik volg al enkel maanden dit forum en vond dat het tijd was om mezelf ook een motivatie blog bij te houden!
Na verschillende pogingen om te vermageren wil ik het deze keer goed doen.
Momenteel meet de weegschaal 140 en wil ik naar +/- 105. Ik ben zelf 1m93 en sowiso al een vrij grote en stevige mens.
Wat doe ik hiervoor?
Ik eet gemiddeld 7 keer per dag. Heb geen vast patroon wanneer ik opsta maar mijn dag ziet er ongeveer zo uit. Owja ik drink enkel water. (wat perfect gaat)
9.00u sporten (nuchtere maag)
(12min opwarming, 2 spiergroepen elk 3 oefeningen, minstens 40min cardio)
11.00u ontbijt
(3sneden brood met beleg, als er mager beleg in huis is neem ik dit, maar anders alternatieven. let op geen chocolade!)
13.00u tussendoortje met veel water
(handvol rozijnen, magere yoghurt, stuk fruit of iets anders)
15.00u middagmaal
(3 a 4 sneden brood met beleg en groeten en fruit, of een salaadje, oid, tonijn, makreel)
16.30u klein tussendoortje met veel water
(kan een koekje zijn of een schel salami, yoghurt, stuk fruit,...-
18.30u avondeten
(wat de kokkin kookt, maar wel maar 1 bord)
20.00u tussendoortje met veel water
(zie bovenvermelde)
op zich hou ik geen rekening mee kcal en wat waar en hoeveel dit en dat. Want bedoeling is om gewoon anders te eten. En ik wil niets ontzeggen. Al let ik wel op dat ik niet te vettige zaken binnenspeel... Het ligt voornamelijk op evenveel eten als ervoor maar verspreider.
Dikmakers zoals frieten, pizza, chocolade en frisdrank wil ik tijdens mijn afslankperiode zo goed als achterwegen laten. (deze komen max. 1 maal per maand voor en dan heel beperkt (halve pizza, klein bakje friet,...)
Momenteel ben ik op 4 weken 5 kilo op deze manier kwijt geraakt.
Bij mij gaat het natuurlijk in begin heel snel omdat ik nogal gewicht heb.
Mij gaat het ook niet (momenteel) om afgetraind te zijn en vetpercentage onder 10% te krijgen. Ik wil gewoon minder massa meesleuren en iets of wat extra stevigheid krijgen. Al wil ik gerust eerst hard vermageren en dan later die stevigheid opbouwen.
Hopelijk kan ik mezelf motiveren om de 105 te halen.
Suggesties zijn altijd welkom!
Groetjes
OneOhEight
Ik volg al enkel maanden dit forum en vond dat het tijd was om mezelf ook een motivatie blog bij te houden!
Na verschillende pogingen om te vermageren wil ik het deze keer goed doen.
Momenteel meet de weegschaal 140 en wil ik naar +/- 105. Ik ben zelf 1m93 en sowiso al een vrij grote en stevige mens.
Wat doe ik hiervoor?
Ik eet gemiddeld 7 keer per dag. Heb geen vast patroon wanneer ik opsta maar mijn dag ziet er ongeveer zo uit. Owja ik drink enkel water. (wat perfect gaat)
9.00u sporten (nuchtere maag)
(12min opwarming, 2 spiergroepen elk 3 oefeningen, minstens 40min cardio)
11.00u ontbijt
(3sneden brood met beleg, als er mager beleg in huis is neem ik dit, maar anders alternatieven. let op geen chocolade!)
13.00u tussendoortje met veel water
(handvol rozijnen, magere yoghurt, stuk fruit of iets anders)
15.00u middagmaal
(3 a 4 sneden brood met beleg en groeten en fruit, of een salaadje, oid, tonijn, makreel)
16.30u klein tussendoortje met veel water
(kan een koekje zijn of een schel salami, yoghurt, stuk fruit,...-
18.30u avondeten
(wat de kokkin kookt, maar wel maar 1 bord)
20.00u tussendoortje met veel water
(zie bovenvermelde)
op zich hou ik geen rekening mee kcal en wat waar en hoeveel dit en dat. Want bedoeling is om gewoon anders te eten. En ik wil niets ontzeggen. Al let ik wel op dat ik niet te vettige zaken binnenspeel... Het ligt voornamelijk op evenveel eten als ervoor maar verspreider.
Dikmakers zoals frieten, pizza, chocolade en frisdrank wil ik tijdens mijn afslankperiode zo goed als achterwegen laten. (deze komen max. 1 maal per maand voor en dan heel beperkt (halve pizza, klein bakje friet,...)
Momenteel ben ik op 4 weken 5 kilo op deze manier kwijt geraakt.
Bij mij gaat het natuurlijk in begin heel snel omdat ik nogal gewicht heb.
Mij gaat het ook niet (momenteel) om afgetraind te zijn en vetpercentage onder 10% te krijgen. Ik wil gewoon minder massa meesleuren en iets of wat extra stevigheid krijgen. Al wil ik gerust eerst hard vermageren en dan later die stevigheid opbouwen.
Hopelijk kan ik mezelf motiveren om de 105 te halen.
Suggesties zijn altijd welkom!
Groetjes
OneOhEight
Laatst bewerkt: