AndroidHealthClinic

Op naar 100kg

• Topic Starter Topic Starter
ok dan, maar je moet je zelf er ook meer tot zetten.. over 3weken.. blabla.. gewoon volgende keer want fysiek is het zeker mogelijk.

hangt ervanaf wat je als ruim ziet. as vrijdag weer dl + rack pulls. wil dan toch wel zwaardere rack pull hebben dan mn dl, over 3 weken moet er toch wel 20 - 30kg meer op zitten dan m'n dl ervoor

zat zojuist ff je log door te scrollen en vroeg me af of je met al dat gedoe om zoveel mogelijk ijzer te liften er ook qua fysiek op vooruit gegaan bent? ik zie je regelmatig irl, en heel eerlijk... je fysiek matched niet met de kilo's die je verzet. ik heb je ook wel is gevraagd wat jou doelstelling is en toen antwoorde je dat het enkel om kracht ging, echter verwijs je er in de titel van je log naar dat het toch vooral gaat om fysiek zwaarder te worden. e in dat geval zou ik je trainingsijver,want gedreven ben je, omzetten in een programma wat resultaat gaat geven en die pr,s laten voor wat het is.

just my .02

-rodge

"Tornadoo" moet gewoon meer eten "Rodge". Dat hij niet huge wordt ligt niet aan het schema. As for the rack pulls.. je trekt gewoon niet hard genoeg mietje.

zat zojuist ff je log door te scrollen en vroeg me af of je met al dat gedoe om zoveel mogelijk ijzer te liften er ook qua fysiek op vooruit gegaan bent? ik zie je regelmatig irl, en heel eerlijk... je fysiek matched niet met de kilo's die je verzet. ik heb je ook wel is gevraagd wat jou doelstelling is en toen antwoorde je dat het enkel om kracht ging, echter verwijs je er in de titel van je log naar dat het toch vooral gaat om fysiek zwaarder te worden. e in dat geval zou ik je trainingsijver,want gedreven ben je, omzetten in een programma wat resultaat gaat geven en die pr,s laten voor wat het is.

just my .02

-rodge
Nu wil ik wel een foto van je zien tornadoo:P

just my .02

-rodge

Hehe. M'n doel is om sterker te worden en massa te winnen. Verhouding in die doelen ligt ongeveer op 60/40, in 't voordeel van sterker worden. Fysiek matched idd niet met de kilo's die 'k verzet. Maar 'k gain wel degelijk massa. Sinds 'k begon ben met trainen ben 'k van 58kg naar 84kg vanmorgen gegaan. Dit is nu anderhalf jaar terug. Het eerste half jaar ben 'k wel 4kg aangekomen. De resterende 20kg de laatste 12 maanden. Toen 'k voor 't eerst ging trainen bij olympic zat 'k op 77kg, dit is nu 5 maanden terug. Heb nog steeds weinig vet, zoals je zelf ook wel gezien zult hebben. Ik denk dus wel dat 'k groei. M'n armen zijn amper gegroeid sinds 'k bij olympic train (2cm), dat verschil zal je denk 'k niet zien met die 36cm armpjes van me. Dat die armpjes amper groeien vind 'k niet gek als je ziet wat 'k voor arm werk heb gedaan de laatste tijd. Hierom ga 'k nu wel wat setjes voor die armpjes doen
Tips etc zijn zeer welkom, zeker van iemand met een ervaring als die van jou.

"Tornadoo" moet gewoon meer eten "Rodge". Dat hij niet huge wordt ligt niet aan het schema. As for the rack pulls.. je trekt gewoon niet hard genoeg mietje.

Haha, eten zal de komende tijd beter gaan. Moet nu m'n lessen gaan volgen, wat 'k 't afgelopen halfjaar niet veel heb gedaan. Zal meer regelmaat in zitten, meer regelmaat betekent dat 'k goed zal gainen komende 3 - 4 maanden

Nu wil ik wel een foto van je zien tornadoo:P

Ik ben idd ook wel benieuwd, show some pics:D

Haha, foto's, zoals rodge al zegt wil je die niet zien, ga denk 'k geen foto's plaatsen omdat 't toch niks bijzonders is, kunnen Kale Rodge en Punani wel zeggen :roflol:

Werk -> Spit -> K*t

snel->weer->beter->kerel

spit op je 16e?? ;)

Hmm, ben niet naar een dokter geweest of zo. Heb wat gezocht op dingen waar/wat 'k 't voel en welke bewegingen pijn doen. Pijn zit zeg maar aan de rechter kant van de onderrug, net onder de onderste rib. Is een zeurende constante pijn.

Wat 'k gelezen heb is dat lage rugpijn ook wel spit word genoemd, correct me if i'm wrong ;)

Maar ja, 'k weet bij welke beweging 't gebeurd moet zijn. Kwam kort daarna plotseling opzetten. Als 't zo snel komt opzetten zal 't ook wel weer snel over zijn. Dit is gewoon irritant, maar voelt niet alsof het echt fout is. Zal over een paar dagen wel weer over zijn.. Benaming vind 'k niet zo belangrijker, als 't maar over is begin volgende week :roflol:

Pijn is minder, maar nog niet weg. ga wel met monster brute machines mn benen doen vd week

Heb iets dergelijks zelfs een aantal keer gehad, ging vanzelf ook weer over... succes met je herstel iig.

Misschien toch maar even de tip van Rodge aannemen en gewoon een goed splitschema pakken en de reps tussen de 8-12 houden. Even flink wat massa aanzetten, goed de bewegingen onder de knie krijgen. Maar voornamelijk de beweging gecontroleerd uitvoeren. Sterker word je vanzelf wel. Eenmaal een goede basis qua massa en kracht, kun je weer overstappen op PL gerichte schema's. Nu op je 16e al een rugblessure hebben, ga je niet lang volhouden.

Dat kan 'ie doen, of hij kan verder voor kracht blijven trainen en dan komt massa ook wel mee. Maar ik weet niet wat jij van training wil Tornadoo, in beide gevallen moet je de oorzaak van je blessure na gaan en aanpakken.

Alex, je werkt zelf ook bij de appie? Was vers aan 't lossen, zuivel kar flikkerde bijna vd klep af terwijl die nog bovenin stond zeg maar. Een kerel stond op de plaatst waar die kar neer zou komen als die kar ook echt eraf zou rijden. Heb toen die kar op een of andere manier gestopt, zat een aardige vaart in. Weet niet precies welke beweging de verkeerde is geweest toen. Wel dat de pijn er sindsdien zit. Klep hoeft btw niet helemaal naar beneden, hoeft maar de halve beweging te maken omdat de vrachtwagen lager staat dan 't magazijn.

Kale, zal 'k dan toch maar luisteren :D
Zou je een schema kunnen neerzetten met oefeningen zoals jij het zou aanraden? Dan ga 'k zorgen dat 'k genoeg eet en binnen no time 90kg bw haal.

Ik snap ook niet waarom nieuwelingen niet wordt verteld afstand te houden bij dat lossen enzo, gaan best vaak dingen fout met die kleppen idd.

Maar je blessure is dus waarschijnlijk niet eens door het trainen gekomen - waarom zou je dan uberhaupt iets in je schema veranderen als kracht je voornaamste doel is? (massa komt daar heus wel bij mee) Tot je hersteld bent snap ik het wel, maar daarna kun je gewoon weer zwaar trainen.

Denk dat het weinig tot niets met trainen te maken heeft idd.
Totdat het over is wil 'k zeker oppassen. Als 'k ergens geen zin in heb is 't een zware rugblessure.

Massa zal idd wel meekomen. Omgekeerd zal kracht ook wel meekomen als 'k hoger in reps ga. Denk dat je op deze leeftijd op alles sterker word en massa wint. Misschien is het toch wel handiger om even de nadruk te leggen op wat meer massa winnen aangezien 'k de afgelopen tijd (lees half jaar) wel veel sterker ben geworden. Maar in verhouding niet zoveel massa heb gewonnen, dat heeft rodge zeker goed gezien.

Kale, zal 'k dan toch maar luisteren :D
Zou je een schema kunnen neerzetten met oefeningen zoals jij het zou aanraden? Dan ga 'k zorgen dat 'k genoeg eet en binnen no time 90kg bw haal.

Ik zou het je even zo aanraden (sets zijn werksets, dus warmup niet meegerekend);

Maandag - Rug/biceps
Deadlifts 4 sets 8 reps
Pulldowns 4 sets 8-12 reps (wanneer je sterker word, eventueel chins)
Bent over rows 4 sets 8-12 reps

Barbellcurls 3 sets 8-12
Hammercurls 3 sets 8-12

Dinsdag - Borst/triceps
Benchpress 3 sets 8-12
Incline benchpress of dumbbellpress 3 sets 8-12
Flyes (incline of flat) 3 sets 12

Skullcrushers 3 sets 8-12
Pressdowns 3 sets 8-12

Woensdag - OFF

Donderdag benen
squats 4 sets 8-12
barbelllunges 3 sets 12
Stiffed leg deadlift 4 sets 8-12
lying legcurl 3 sets 12

Standing calves 3 sets 12
Seated calves 3 sets 12-15

Vrijdag schouders/traps/buik
Militairy press 4 sets 8-12
Dumbbell side raises 3 sets 12-15
Reversed flyes 3 sets 12-15

Barbellshrugs 3 sets 12-15

Rope crunches 3 sets 12-15
Legraises 3 sets 12-15

Zoiets dus.
Verder alles gecontroleerd uitvoeren en even het gewicht vergeten. Zo min mogelijk tot failure (eventueel alleen bij de laatste set).

Verder kun je het schema ook omdraaien (net waar je prioriteit ligt). Dus bijv.
Maandag benen/kuiten
Dinsdag schouders/traps/buik
Woe off
Donderdag rug/biceps
Vrijdag borst/triceps

Ik snap ook niet waarom nieuwelingen niet wordt verteld afstand te houden bij dat lossen enzo, gaan best vaak dingen fout met die kleppen idd.

Maar je blessure is dus waarschijnlijk niet eens door het trainen gekomen - waarom zou je dan uberhaupt iets in je schema veranderen als kracht je voornaamste doel is? (massa komt daar heus wel bij mee) Tot je hersteld bent snap ik het wel, maar daarna kun je gewoon weer zwaar trainen.

Aan zijn techniek valt er nog aardig wat bij te spijkeren. Daarom raad ik ook gewoon aan om even een flinke periode wat meer reps te pakken en goed te concentreren op de uitvoering. Ik weet hoe eigenwijs hij is :D (net als ik trouwens :p ) en hij wil maar zwaar en zwaar. En ging daarbij ook te vaak tot failure om toch de gewichten te verplaatsen die voor hem nog ietwat te zwaar zijn/waren. Het moet allemaal even wat soepeler gaan.. (voor je het nog niet wist, ik train in dezelfde gym als Rodge en tornadoo ;) ).

Denk dat het weinig tot niets met trainen te maken heeft idd.Totdat het over is wil 'k zeker oppassen. Als 'k ergens geen zin in heb is 't een zware rugblessure.

Persoonlijk denk ik weldegelijk dat het ermee te maken heeft ;)

Oke, geen gezeik. Dan ga 'k dat gewoon doen, veel eten en binnen no time die 90kg halen.
Zou 'k misschien niet wat leg presses erbij doen op benen dag? Je weet zelf ook dat m'n hams veel sterker zijn dan mn quads.

Techniek kan altijd beter. En 'k ben idd eigenwijs. Als 'k naar de gym ga wil 'k raggen, zal 'k maar opzij moeten zetten dan..

Wat zou het ermee te maken hebben volgens jou kale?

Terug
Naar boven