MuscleMeat

Op naar 100kg

Oke, geen gezeik. Dan ga 'k dat gewoon doen, veel eten en binnen no time die 90kg halen.
Zou 'k misschien niet wat leg presses erbij doen op benen dag? Je weet zelf ook dat m'n hams veel sterker zijn dan mn quads.

Lunges krijg je gewoon enorme poten van en hele goede quads ;). Maar je kunt het ook afwisselen. Dit is ook maar een voorbeeld schema he ;)

Maar 'k gain wel degelijk massa. Sinds 'k begon ben met trainen ben 'k van 58kg naar 84kg vanmorgen gegaan. Dit is nu anderhalf jaar terug. Het eerste half jaar ben 'k wel 4kg aangekomen. De resterende 20kg de laatste 12 maanden. Toen 'k voor 't eerst ging trainen bij olympic zat 'k op 77kg, dit is nu 5 maanden terug. Heb nog steeds weinig vet, zoals je zelf ook wel gezien zult hebben. Ik denk dus wel dat 'k groei. M'n armen zijn amper gegroeid sinds 'k bij olympic train (2cm), dat verschil zal je denk 'k niet zien met die 36cm armpjes van me.

Misschien is het toch wel handiger om even de nadruk te leggen op wat meer massa winnen aangezien 'k de afgelopen tijd (lees half jaar) wel veel sterker ben geworden. Maar in verhouding niet zoveel massa heb gewonnen, dat heeft rodge zeker goed gezien.

Wat zijn je verwachtingen? 20kg in een jaar is toch perfect? Als je echt puur voor massa wil gaan moet je zeker naar Rodge luisteren, maar als je ook echt sterk wil worden en veel massa wil hebben moet je een ander schema gaan hanteren.

Oke, geen gezeik. Dan ga 'k dat gewoon doen, veel eten en binnen no time die 90kg halen.
Zou 'k misschien niet wat leg presses erbij doen op benen dag? Je weet zelf ook dat m'n hams veel sterker zijn dan mn quads.

Techniek kan altijd beter. En 'k ben idd eigenwijs. Als 'k naar de gym ga wil 'k raggen, zal 'k maar opzij moeten zetten dan..

Wat zou het ermee te maken hebben volgens jou kale?

De techniek en teveel tot failure. Vaak gaan de bewegingen niet helemaal soepel. Betekend dat je teveel van je lichaam vergt en uiteindelijk tot flinke blessures kan leiden.

Wat zijn je verwachtingen? 20kg in een jaar is toch perfect? Als je echt puur voor massa wil gaan moet je zeker naar Rodge luisteren, maar als je ook echt sterk wil worden en veel massa wil hebben moet je een ander schema gaan hanteren.

De kracht komt vanzelf wel mee. Hij traint ook nog maar iets van 1,5 jaar, waarvan hij, als ik me niet vergis, de langste tijd op kracht heeft getraind. Dus begonnen met PL zonder flinke basis. Denk je dat een PL'er meteen begonnen is met elke training PR's proberen te halen op DL, SQ en BP?? Lijkt me niet. Laat 'm eerst nog een kilo of 10 bijbouwen en dan kan hij PL gericht gaan trainen. Vergeet ook niet dat hij 16 is, en waarvan die 20kg ook aardig wat groeikilo's zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Lunges krijg je gewoon enorme poten van en hele goede quads ;). Maar je kunt het ook afwisselen. Dit is ook maar een voorbeeld schema he ;)

Hehe, oke :D

20kg is zeker mooi, maar heb soms even op een bepaald gewicht gezeten. Ben ziek geweest bv, 30kg was gelukt als echt alles perfect was gegaan.
Maar je hebt idd gelijk, 20kg is niet niks, maar het kan altijd meer haha.

De techniek en teveel tot failure. Vaak gaan de bewegingen niet helemaal soepel. Betekend dat je teveel van je lichaam vergt en uiteindelijk tot flinke blessures kan leiden.

Daar heb je wel gelijk in, maar dan zie 'k nog steeds niet de link met de zooi die vorige week op m'n werk is gebeurd?
Maar zoals je al zei ben 'k idd eigenwijs. 'k ga toch maar luisteren, puur omdat je me elke training ziet trainen, dus als iemand hier weet hoe 'k train zijn jij en rodge het wel.

De kracht komt vanzelf wel mee. Hij traint ook nog maar iets van 1,5 jaar, waarvan hij, als ik me niet vergis, de langste tijd op kracht heeft getraind. Dus begonnen met PL zonder flinke basis. Denk je dat een PL'er meteen begonnen is met elke training PR's proberen te halen op DL, SQ en BP?? Lijkt me niet. Laat 'm eerst nog een kilo of 10 bijbouwen en dan kan hij PL gericht gaan trainen. Vergeet ook niet dat hij 16 is, en waarvan die 20kg ook aardig wat groeikilo's zijn ;)

'Train' idd iets tegen de 1.5 jaar. Eerste half jaar was er geen vooruitgang. Je kan dus idd niet zeggen dat 'k daar een basis heb gelegd. Daarna ben 'k zwaarder gaan trainen, lager in reps. Klopt dus wel wat je zegt.

Daar heb je wel gelijk in, maar dan zie 'k nog steeds niet de link met de zooi die vorige week op m'n werk is gebeurd?
Maar zoals je al zei ben 'k idd eigenwijs. 'k ga toch maar luisteren, puur omdat je me elke training ziet trainen, dus als iemand hier weet hoe 'k train zijn jij en rodge het wel.
.

Een tijd terug had je toch ook flink last van je rug? Na dat deadlift ongelukje met 5kg meer aan 1 kant? :p Kan een aanloop zijn geweest naar wat er gebeurd is op je werk. Maargoed, wat ik wil zeggen; voorkomen is beter dan genezen, helemaal op jou leeftijd ;)

Een tijd terug had je toch ook flink last van je rug? Na dat deadlift ongelukje met 5kg meer aan 1 kant? :p Kan een aanloop zijn geweest naar wat er gebeurd is op je werk. Maargoed, wat ik wil zeggen; voorkomen is beter dan genezen, helemaal op jou leeftijd ;)

Nja zou misschien kunnen. Moet idd geen zware blessures gaan oplopen, dan m'n ego maar wat gaan dempen ;)

Hou wel in gedachte dat vooral rug blessure's niet geheel gerelateerd aan het gewicht dat je tilt. Een strongman in mijn gym heeft 350kg gedeadlift zonder problemen, maar verdoete z'n rug met een tafeltje optillen. Ik heb het hier ook met The_Nose en dat komt omdat je bij zware lifts altijd wel geconcentreerd bent en je core goed aanspant, wat je bij zoiets als een tafeltje optillen vergeet. Lichte gewichten zijn dus geen garantie voor blessure vrij blijven.

Hou wel in gedachte dat vooral rug blessure's niet geheel gerelateerd aan het gewicht dat je tilt. Een strongman in mijn gym heeft 350kg gedeadlift zonder problemen, maar verdoete z'n rug met een tafeltje optillen. Ik heb het hier ook met The_Nose en dat komt omdat je bij zware lifts altijd wel geconcentreerd bent en je core goed aanspant, wat je bij zoiets als een tafeltje optillen vergeet. Lichte gewichten zijn dus geen garantie voor blessure vrij blijven.

Voornamelijk gerelateerd aan de techniek/uitvoering en dat kan in dit geval beter.

Btw; een maatje van me is door z'n rug is gegaan door het oppakken van een leeg pak melk, waarvan hij dacht dat deze vol was :eek:

Garanties voor blessure vrij blijven heb jammer genoeg nooit :o
Bedankt voor je opmerkingen kerel :thumbup:

Voornamelijk gerelateerd aan de techniek/uitvoering en dat kan in dit geval beter.

Btw; een maatje van me is door z'n rug is gegaan door het oppakken van een leeg pak melk, waarvan hij dacht dat deze vol was :eek:

Hehe, 'k ga m'n best doen op m'n techniek/uitvoering, en op mezelf beheersen :p

Let er dus op dat je je core goed aanspant en uitzet (en ook voldoende sterk maakt), dat is misschien nog wel belangrijker dan al het andere kwa techniek.

Let er dus op dat je je core goed aanspant en uitzet (en ook voldoende sterk maakt), dat is misschien nog wel belangrijker dan al het andere kwa techniek.

Hehe, will do ;)

Zal vanavond na training wel 'ff posten wat 'k voor lekkers gegeten heb vandaag :o

Dinsdag 25 maart

Bench press
2x10x60kg
8x60kg

Incline db press
3x8x20kg

Machine fly
3x12x79kg

Db tricep extension
3x12x20kg

Rope pushdown
3x12x23kg

Haha, wel zieke pomp. Was in 25 minuten weer weg uit de gym, haha.

Laatst bewerkt:
Not bad "Jan".

Voedsel tot nu toe vandaag:

8 crackers
8 sneden brood
200gr kipfilet
100gr macaroni (ongekookt 100gr)
100gr tonijn
100gr pindakaas
100 gr ongezouten pinda's
100gr rozijnen
250ml yoghurt
5 hele eieren
1 liter Ah chocomelk
2.5 liter halfvolle melk
1 shake

Zo nog wat kwark naar binnen lepelen, wat melk zal er ook nog wel in gaan.. wat is dat spul toch lekker hehe

Is niet eens zo veel als 'k 't zo bekijk.

Edit - Heb 't net berekend en 'k kom op 6000kcal uit. Daar heb 'k dan ook m'n mayonaise voor m'n eieren en tonijn meegerekend haha. Valt toch best mee, 100kg bw here i come!

Laatst bewerkt:
hehe netjes :D

6000 kcal is nice

25min en buiten
sterk

Hehe, vandaag in 35 min weer buiten :D

Vrijdag 28 maart

Military press
4x8x40kg

Machine side raise
3x10x45kg

Reverse fly
3x10x79kg

Weighted crunch of zo? Op zo'n k*t bankje
3x10x15kg

Rope crunch
Paar sets geprobeerd maar voelde helemaal niks ??? Zal wel wat fout doen hehe

Leg raise
3x12

Barbell shrug
3x10x100kg

Voelde m'n rug niet tijdens welke oefening ook, maandag maar voorzichtig deadliften ;)

Terug
Naar boven