MuscleMeat

Open vragen naar aanleiding van Arnolds boek

MikeH

Cool Novice
Waardering
0
Ik lees nu al een tijdje arnolds boek "the new enceclopedia of modern bodybuilding".
Ne lees ik een beetje zijn manier van trainen, en er staan ook wat trainingschema's in voor 'beginners'
Ik lees veel over urenlang in de sportschool een workout doen, en schema's zoals:

Ma:Chest, Back
Di: Shoulders, Upper arms, forearms
Wo:Thighs, calves, lowerback
Do:Chest, back
Vr:Shoulders, Upper arms, forearms
Zat:Thighs, calves, lowerback

Met zo'n schema zit je meestal wel iets langer dan een uur in de sportschool, en je traint alles 2 keer in een week. Bovendien train je 6 dagen in een week dus rust is minimaal. Dit vind ik erg aantrekkelijk, jezelf helemaal afbeulen heeft niet veel nut heb ik gehoort, maar als dit meer resultaat zou opleveren vind ik dit een goede manier van trainen..het is toch echt "hardcore".

Als ik schema's hier lees, en adviezen is dat meestal een spiergroep 1 keer in een week trainen, zijn de schema's en manieren van uren in de sportschool al achterhaalt? Om redenenen als te lang trainen zorgt voor een vrijkomend hormoon die niet veel goeds doet.
En niet alles 2 keer in de week trainen voor over training.

Arnold is wel een persoon die je snel geloofd door zijn ervaring en zijn kennis, als hij dit een "Level 1" trainingschema noemt, ga ik ervan uit dat er geen 'roids van toepassing zijn, en dat dit een werkend schema is.

Zijn er mensen die ook zo'n schema volgens? Of iemand die ook zijn boek heeft gelezen. Misschien dat hij ervan uitgaat dat je geen 40-uur werk per week hebt?

laten we ff niet vergeten dat arnie op genetisch gebied een uitzondering was he...voor ons zou dit waarschijnlijk dikke overtraining worden denk ik. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Als je merkt dat je niet goed groeit en/of overtraind raakt dan stop je ermee. Lijkt me de enige manier om erachter te komen of het werkt.

En het schijnt trouwens ook zo te zijn dat arnold wel vaker verkeerde adviezen gaf he dus of het wel allemaal 100% waar is valt ook nog te betwijfelen.

Dat voor beginners ??? Ik vraag me af hoe zijn expert routines eruit zien

• Topic Starter Topic Starter
Voilá:

Mon:
Morning: Chest,back
Evening: Thights, calves

Tue:
Morning: Shoulders,upper arms, forearms, calves

Wed:
Morning: Chest back

Thur:

Fri:
Morning: Chest back

Sat:

Abdominals everyday.

Er staan een aantal schema's en training routines in, die er behoorijk uitgebreid uitzien. Met power training, supersets, gewone sets.

Ik vind deze schema's bshit, kan me ook niet voorstellen dat zoiets met naturel training voor progressie kan zorgen.

DumphuiZ zei:
Ik vind deze schema's bshit, kan me ook niet voorstellen dat zoiets met naturel training voor progressie kan zorgen.

Idd beetje kansloos, zijn dezelfde mensen die de schema's in flex gaan opvolgen om dezelfde guns te krijgen als Coleman want hij doet ook dat schema!

Maar dit is dan weer een andere situatie, arnold geeft een tip aan beginners om dit schema te volgen.
Ik zou ook geen schema van markus ruhl gaan volgen omdat hij groot is.
Maar als ruhl een schema opsteld voor beginners, dan ga je er wel ff over nadenken.

MikeH zei:
Maar dit is dan weer een andere situatie, arnold geeft een tip aan beginners om dit schema te volgen.
Maar als ruhl een schema opsteld voor beginners, dan ga je er wel ff over nadenken.

Hmm ik weet niet hoe serieus je al die schema's moet nemen.
Ze worden geloof ik nogeneens door de pro's zelf gemaakt.
Ik krijg altijd de indruk dat Flex een schema generator heeft waar telkens weer nieuwe schema's uitrollen.

Ik wou het niet zeggen wegens mogenlijk toekomstige zever maar het is inderdaad dikke zever

MikeH zei:
Arnold is wel een persoon die je snel geloofd door zijn ervaring en zijn kennis, als hij dit een "Level 1" trainingschema noemt, ga ik ervan uit dat er geen 'roids van toepassing zijn, en dat dit een werkend schema is.

Kennis is mensen die spot wetenschappen hebben gestudeert (een studie van 8 jaar) waaronder biomecanica, anatomie, endycrologie, nutritie, ...... absolute vereisten zijn om te kennen. Deze dingen kan je niet kennen door ervaring

Zo'n schema's zijn de dood voor elke natural.

Mars zei:
Hmm ik weet niet hoe serieus je al die schema's moet nemen.
Ze worden geloof ik nogeneens door de pro's zelf gemaakt.
Ik krijg altijd de indruk dat Flex een schema generator heeft waar telkens weer nieuwe schema's uitrollen.
klopt idd. ik heb die destijds eens voor een klein zakcentje inelkaar geprogrammeerd :)

MikeH zei:
Bovendien train je 6 dagen in een week dus rust is minimaal. Dit vind ik erg aantrekkelijk, jezelf helemaal afbeulen heeft niet veel nut heb ik gehoort, maar als dit meer resultaat zou opleveren vind ik dit een goede manier van trainen..het is toch echt "hardcore".

Dat licht er maar net aan wat je onder hardcore versta.

Ik heb zelf ook dit soort schema's gedaan en moet toc zeggen dat wat ik nu doe voor mij veeeeeeel meer harcore is als wat ik toen deed.

Voor mij is hardcore dat je alles in het werk stelt om het maximale uit je training te halen. En dat is niet urenlang met matige intensiteit bezig zijn, maar balls tot the wall training, dus kort maar hard.

En wie zegt trouwens dat zo'n soort schema meer resultaat opleverd? Als dat zo zou zijn dan zou iedereen nog zo trainen

MikeH zei:

hmm.. als markus iets voor beginners opstelt dan is het ook nog maar de vraag of hij er van uit gaat of deze ''beginners'' ook dezelfde shit als hem gebruiken hé?! ;)

Wakker worden en NIET de schema's van arnold gaan volgen,hier op de site staan genoeg trainingsschema's die tenminste realistisch en van deze tijd zijn!

Zo'n schema is wel leuk als je aan het kuren bent, dan herstel je ook heel snel dus zou je best wel eens alle spiergroepen 2 keer per week kunnen trainen. Maar normaal hou je dat echt niet vol, zo komen je spieren niet aan herstellen toe en zal je overtraind raken.

Dat boek heb ik ook gelezen.
En ik vind het overdreven zwaar wat hij voorstelt. Hij trainde in de morgen en ook nog eens in de avond. En hij trainde dus 6 dagen in de week. Alles 2 keer per week hoeft niet. Ik heb laatst nog in een artikel van hem in M&F gelezen dat hij wil dat je na het trainen van een spiergroep minimaal een week rust.
Ik zal je een goede tip geven. Train kort en krachtig. Je moet ervoor zorgen dat je binnen 45 minuten maximaal klaar bent met alles inclusief cardio en buikspieren. en ongeveer binnen een half uur klaar bent per dag met pompen. Neem maximaal 30 seconden rust na elke rep. Train till failure en ga dan naar huis. Hoe langer je in de sportschool zit hoe slechter het voor je is. Quantiteit is niet belangrijk in bodybuilding wel de kwaliteit. En neem genoeg rust. 1 keer per week voor 1 spiergroep is meer dan voldoende. En vergeet niet. Arnold had steroiden gebruikt en kan die oefeningen makkelijk aan.

Till Failure zei:
Ik zal je een goede tip geven. Train kort en krachtig. Je moet ervoor zorgen dat je binnen 45 minuten maximaal klaar bent met alles inclusief cardio en buikspieren.

Hoe kan je als je eerst KT en daarna cardio doet, nou binnen 45 min klaar zijn? In die tijd kan je een van beiden doen, of je moet bv s'ochtends cardio doen en s'avonds KT, maar de meeste mensen hebben daar geen tijd voor.

Till Failure zei:
Dat boek heb ik ook gelezen.
En ik vind het overdreven zwaar wat hij voorstelt. Hij trainde in de morgen en ook nog eens in de avond. En hij trainde dus 6 dagen in de week. Alles 2 keer per week hoeft niet. Ik heb laatst nog in een artikel van hem in M&F gelezen dat hij wil dat je na het trainen van een spiergroep minimaal een week rust.
Ik zal je een goede tip geven. Train kort en krachtig. Je moet ervoor zorgen dat je binnen 45 minuten maximaal klaar bent met alles inclusief cardio en buikspieren. en ongeveer binnen een half uur klaar bent per dag met pompen. Neem maximaal 30 seconden rust na elke rep. Train till failure en ga dan naar huis. Hoe langer je in de sportschool zit hoe slechter het voor je is. Quantiteit is niet belangrijk in bodybuilding wel de kwaliteit. En neem genoeg rust. 1 keer per week voor 1 spiergroep is meer dan voldoende. En vergeet niet. Arnold had steroiden gebruikt en kan die oefeningen makkelijk aan.

bump op de binnen 45 min klaar met trainen (wel zonder de cardio).
tot failure trainen is niet noodzakelijk

mvg.

Terug
Naar boven