Training ging goed vandaag. Ik ben vroeg gegaan, er waren weinig mensen dus ik kon in een goeie flow alles doen.
- V-grip machine row: 3 x 8 x 95 kg, 1 x 12 x 65kg: ging heel vlot, ik heb wel het gevoel dat ik de zware niet altijd zo strikt doe als ik zou willen. Ik tik soms de bovenkant van m’n buik aan, die nogal dik is, terwijl ik dan niet altijd eraan denk om ook volledig ‘door te trekken’. Ik denk dat ik dus nog een week op 95kg ga blijven en volgende keer extra erop ga letten.
- Romanian deadlift: 1 x 8 x 60kg, 70kg, 80kg: super vlot, volgende keer moeten sets van 80kg zeker lukken.
- 1 arm triceps pushdown: 3 x 8 x 10kg, vlot, maar de machine verhoogt met 5kg per keer. Misschien 3 x 5 x 15kg?
- Barbell shrug: 1 x 8 x 100kg, 110kg, 120kg: heel vlot, volgende keer beginnen op 110 of 120kg. Bij 120kg wel mixed grip moeten nemen. Ik las ergens op het forum ook de tip om een klein beetje voorover te buigen, zodat je niet de hele tijd de bar zit te swaffelen. Het helpt!
- Triceps extension: 3 x 8 x 8kg: vlot, volgende keer naar 9kg.
- Wide grip lat pulldown: 1 x 8 x 75kg, 2 x 12 x 55kg: enige oefening die niet wou lukken, mijn vorm bij de laatste reps op 75kg trok op niks. Ik denk omdat ik die bijna als laatste heb gedaan? Teruggeschakeld naar 55kg en super strikt.
- rope triceps pulldown: 3 x 10 x 22,5kg: relatief vlot, maar denk niet dat ik ga verhogen.
Ik ben ondertussen ook met een 50kg griptrainer begonnen om toch zoveel mogelijk met overhand grip te blijven doen en ik ben thuis ook wat abs oefeningen beginnen doen. Ik weeg me nu ook ook elke dag op hetzelfde tijdstip, zoals ik uit de interessante posts van
@Bullshark in het geile hane-… voedingforum heb kunnen leren, en ik ga toch maar eens mijn vetpercentage laten meten in de gym.