AndroidHealthClinic

Operatie Renovatie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oh op die manier, ik heb nog nooit van compartimentsyndroom gehoord. Is dit erfelijk? En chronisch dus zeg je, kom je eigenlijk nooit meer van af maar is het wel enigzins behandelbaar?
Geen idee of het erfelijk is, mijn vader en grootvader hadden het alleszins niet. Het kan wel geopereerd worden door een fasciotomie, maar da’s geen prettige operatie en kans op herval is vrij groot is mij verteld. Als ik oplet heb ik er eigenlijk niet zoveel last van, maar lopen, voetbal, tennis etc. tja

• Like
Waarderingen: K82
IMG_1199.jpeg
IMG_1208.jpeg

Foto voor en achter. Nog veel werk aan de winkel.

Bedankt.

Cardio doe ik op dit moment niet, enkel elke week een 15-20tal kilometer wandelen. Lopen is geen optie, maar ik ga volgende week beginnen met fietsen want dat zou moeten lukken.

Elke week 15-20tal km wandelen maar lopen is geen optie?

Dit begrijp ik niet helemaal.
Lopen = wandelen, niet hardlopen of joggen. Dat is sowieso niet slim bij dit overgewicht.

elke week 15-20km stevig wandelen(+6km/u) is prima

Geen idee of het erfelijk is, mijn vader en grootvader hadden het alleszins niet. Het kan wel geopereerd worden door een fasciotomie, maar da’s geen prettige operatie en kans op herval is vrij groot is mij verteld. Als ik oplet heb ik er eigenlijk niet zoveel last van, maar lopen, voetbal, tennis etc. tja

Dit kan zeker geopereerd worden, mijn vriendin heeft dit aan beide kuiten gehad. Zij kan weer trails van 30k+ hardlopen.

Na de operatie moet je zorgen dat je blijft bewegen anders groeit het te snel weer dicht. Ze heeft dit eerder met haar scheenbeenspieren gehad.

Training ging goed vandaag. Ik ben vroeg gegaan, er waren weinig mensen dus ik kon in een goeie flow alles doen.

- V-grip machine row: 3 x 8 x 95 kg, 1 x 12 x 65kg: ging heel vlot, ik heb wel het gevoel dat ik de zware niet altijd zo strikt doe als ik zou willen. Ik tik soms de bovenkant van m’n buik aan, die nogal dik is, terwijl ik dan niet altijd eraan denk om ook volledig ‘door te trekken’. Ik denk dat ik dus nog een week op 95kg ga blijven en volgende keer extra erop ga letten.
- Romanian deadlift: 1 x 8 x 60kg, 70kg, 80kg: super vlot, volgende keer moeten sets van 80kg zeker lukken.
- 1 arm triceps pushdown: 3 x 8 x 10kg, vlot, maar de machine verhoogt met 5kg per keer. Misschien 3 x 5 x 15kg?
- Barbell shrug: 1 x 8 x 100kg, 110kg, 120kg: heel vlot, volgende keer beginnen op 110 of 120kg. Bij 120kg wel mixed grip moeten nemen. Ik las ergens op het forum ook de tip om een klein beetje voorover te buigen, zodat je niet de hele tijd de bar zit te swaffelen. Het helpt!
- Triceps extension: 3 x 8 x 8kg: vlot, volgende keer naar 9kg.
- Wide grip lat pulldown: 1 x 8 x 75kg, 2 x 12 x 55kg: enige oefening die niet wou lukken, mijn vorm bij de laatste reps op 75kg trok op niks. Ik denk omdat ik die bijna als laatste heb gedaan? Teruggeschakeld naar 55kg en super strikt.
- rope triceps pulldown: 3 x 10 x 22,5kg: relatief vlot, maar denk niet dat ik ga verhogen.

Ik ben ondertussen ook met een 50kg griptrainer begonnen om toch zoveel mogelijk met overhand grip te blijven doen en ik ben thuis ook wat abs oefeningen beginnen doen. Ik weeg me nu ook ook elke dag op hetzelfde tijdstip, zoals ik uit de interessante posts van @Bullshark in het geile hane-… voedingforum heb kunnen leren, en ik ga toch maar eens mijn vetpercentage laten meten in de gym.

Mooi weertje vandaag, dus ik was er als de kippen bij.

- BB bent over row: 3 x 8 x 80kg. Ging goed, volgende keer 85kg.
- Chest press: 3 x 8 x 55kg. Geen spotter, dus maar chest press gedaan.
- machine fly’s: 2 x 8 x 33 kg, 1 x 8 x 38kg. Ging goed, maar volgende keer terug DB fly’s doen denk ik.
- standing military press: 3 x 8 x 35kg: ging goed, maar niet veel extra meer in de tank. Volgende keer 40kg en kijken hoe het gaat.
- DB side en front raise: 3 x 8 x 8kg elk. Heel strikt, dus wat moeten terugschroeven op de front raise. Volgende keer hetzelfde.
- cable side raise: superset met 5kg

Update gewicht: 106,3 kg weekgemiddelde (-1,7kg totaal), 113 cm middel op breedste punt en ontspannen (-3 cm totaal). Ik wou een vet% meting laten doen in de gym, maar er was enkel een weegschaal. Binnenkort tang kopen en zelf doen.

Training van vandaag:
  • squat: 3 x 8 x 65kg: vlot, volgende keer 70kg.
  • Hammer curl: 2 x 8 x 18kg, 1 x 8 x 16kg. Ik voelde dat een derde set met 18kg niet meer zou lukken, dus teruggeschroefd. Volgende keer weer 18kg en gaan voor de 3 sets.
  • Front squat: 3 x 8 x 45kg. Ging eigenlijk vlot, maar laatste set wat evenwichtsproblemen met de bar. Ik weet niet of het kwam door even niet op te letten, maar volgende keer terug zelfde gewicht en kijken of het weer gebeurt.
  • BB curl: 3 x 8 x 35kg. Ging net, volgende keer zelfde gewicht.
  • Leg press: 1 x 8 x 100kg, 120kg, 140kg. Ik deed maar 2 leg oefeningen (buiten de RDL op rugdag), dus maar de leg press erbij. Alle sets super vlot en voelde niet onaangenaam aan m’n kuiten, dus volgende keer 140kg beginnen.
  • Concentration curl: 3 x 8 x 10kg. Ging net, volgende keer zelfde gewicht.

je moet dat laten doen door deskundig persoon, anders heb je er niks aan(caliper meting)

Ah ok. Ik zal eens rondvragen bij het onthaal of ze iemand kennen die dat goed kan.
zou eerst zorgen dat je taille onder de 93cm komt. ik vind het voor mezelf fijn om te weten of ik weer ff de riem aan moet trekken of dat het zo goed gaat. ik wil nu op mijn leeftijd niet boven de 14% komen.
Vaak moet je al 25,- betalen voor gedegen caliper meting, als je geen coach hebt die dat doet. niet iedere Annie in gym kan dit goed. Dus belangrijker is dat je taille afneemt en je gewicht.

zou eerst zorgen dat je taille onder de 93cm komt. ik vind het voor mezelf fijn om te weten of ik weer ff de riem aan moet trekken of dat het zo goed gaat. ik wil nu op mijn leeftijd niet boven de 14% komen.
Vaak moet je al 25,- betalen voor gedegen caliper meting, als je geen coach hebt die dat doet. niet iedere Annie in gym kan dit goed. Dus belangrijker is dat je taille afneemt en je gewicht.

Allright, bedankt. Prioriteiten. Taille 93 gaat nog even duren, maar ik ga ervoor.

Training van vandaag:
  • V-grip machine row: 3 x 8 x 95kg. Extra op m’n uitvoering gelet deze keer, goed gelukt. Nog een week op hetzelfde gewicht, daarna verhogen.
  • 1-arm triceps pushdown: 2 x 8 x 15kg, 1 x 10 x 10kg. Derde set met 15kg zat er niet in, dus terug naar 10kg. Volgende keer gaan voor de 3 sets.
  • Romanian deadlift: 1 x 8 x 80kg, 2 x 8 x 90kg. De tweede set met 90kg was even puffen, maar volgende keer beginnen op 90kg en gaan voor de 3 sets.
  • Triceps pushdown straight bar: 3 x 8 x 32,5kg. Redelijk vlot, volgende keer verhogen naar 35kg.
  • Barbell shrug: 3 x 8 x 120kg. Vlot, maar de eerste keer dat een gewicht fysiek ‘zwaar’ aanvoelt om langere tijd vast te houden. Ik ben redelijk snel verhoogd naar 120kg, dus ga denk ik volgende keer hetzelfde gewicht gebruiken.
  • Triceps extension: 3 x 8 x 9kg. Ging vlot, volgende keer verhogen.
  • Wide grip lat pulldown: 1 x 10 x 65kg, 2 x 8 x 65kg. Weer niet helemaal happy met deze, maar activatie van m’n lats voelde goed. Volgende keer 3 x 10 x 65kg voor ik verhoog.
Beetje grappig dat ik nu setjes RDL zit te doen met 90kg, terwijl ik vroeger setjes conventional deed met 80kg. Ik denk dat het feit dat ik nu een spekkie ben er wel voor iets tussenzit, weeg 30kg meer dan toen.

Training van vandaag:
  • BB row: 3 x 8 x 85kg. Vorige keer had ik wat last van m’n rechterpols op 80kg, dus in de tussentijd straps gekocht en nu gebruikt. Geen last meer, volgende keer zelfde gewicht.
  • DB fly’s: 3 x 8 x 18kg. Voelde goed, volgende keer zelfde gewicht.
  • Military press: 2 x 8 x 42,5kg, 1 x 8 x 40kg. De derde set met 42,5kg ging niet lukken, dus wat gas terug. Volgende keer gaan voor de 3 sets.
  • DB side raise: 3 x 8 x 9kg. Laatste reps was puffen, volgende keer zelfde gewicht.
  • Chest press: 3 x 8 x 55kg. Volgende keer toch maar in de smith proberen benchen denk ik, want dit voelt niet heel comfortabel.
  • DB front raise: Wilde totaal niet lukken, ik was op. Paar sets gedaan met 4kg, maar ik weet niet of dat zo’n goed idee was.

M’n eten en drinken begint ook meer en meer op punt te staan, vooral alcohol beperk ik nu tot een minimum. Als ik dan toch op een terras zit drink ik Force Majeure, alcoholvrij, laag in kcal en bijna geen suiker. Smaakt ook echt richting bier/tripel.

Training van vandaag:
  • BB row: 3 x 8 x 85kg. Vorige keer had ik wat last van m’n rechterpols op 80kg, dus in de tussentijd straps gekocht en nu gebruikt. Geen last meer, volgende keer zelfde gewicht.
  • DB fly’s: 3 x 8 x 18kg. Voelde goed, volgende keer zelfde gewicht.
  • Military press: 2 x 8 x 42,5kg, 1 x 8 x 40kg. De derde set met 42,5kg ging niet lukken, dus wat gas terug. Volgende keer gaan voor de 3 sets.
  • DB side raise: 3 x 8 x 9kg. Laatste reps was puffen, volgende keer zelfde gewicht.
  • Chest press: 3 x 8 x 55kg. Volgende keer toch maar in de smith proberen benchen denk ik, want dit voelt niet heel comfortabel.
  • DB front raise: Wilde totaal niet lukken, ik was op. Paar sets gedaan met 4kg, maar ik weet niet of dat zo’n goed idee was.

M’n eten en drinken begint ook meer en meer op punt te staan, vooral alcohol beperk ik nu tot een minimum. Als ik dan toch op een terras zit drink ik Force Majeure, alcoholvrij, laag in kcal en bijna geen suiker. Smaakt ook echt richting bier/tripel.
Goed bezig!

Gemiddeld gewicht laatste week: 105,9 kg (-2,1 kg totaal) - middel: 112 cm (-4 cm totaal)

Training van vandaag:
  • Hammer curl: 3 x 8 x 18kg. 3 sets gehaald! Volgende keer zelfde gewicht.
  • Front squat: 1 x 8 x 45kg, 2 x 8 x 50kg. Geen evenwichtsprobleem meer met de bar op 45kg, dus verhoogd naar 50kg en ging vlot. Volgende keer op 50kg beginnen.
  • BB curl: 3 x 8 x 35kg. Ging OK. Nog niet verhogen.
  • Leg press: 1 x 8 x 100kg, 1 x 8 x 150kg, 3 x 8 x 200kg. Super blij met deze. Ik merkte toen ik eraan begon dat m’n motivatie groter en groter werd, dus verhoogd naar 200kg om 1 set te proberen en het werden er 3.
  • Concentration curl: 3 x 8 x 10kg. Ging goed, maar 12 kg is nog wat hoog gegrepen denk ik.
  • Squat: 3 x 8 x 67,5kg. Ging goed, maar na die leg press voelde ik het wel.

• Like
Waarderingen: K82
Training van vandaag:
  • V-grip machine row: 2 x 10 x 95kg, 1 x 8 x 105kg. Heel vlot, beginnen met 105kg moet lukken volgende keer. Ik kreeg wel pijn aan m’n handen bij 105kg, m’n huid werd vaak samengeknepen. Heeft iemand tips om dit te vermijden?
  • Triceps pushdown straight bar: 3 x 8 x 35kg. Ging net.
  • Romanian deadlift: 3 x 8 x 90kg. Straps gebruikt voor deze sets, ging vlot en goede pomp in m’n onderrug.
  • 1-arm triceps pushdown: 3 x 8 x 15kg. 3 sets gehaald deze keer, succes!
  • BB shrug: 3 x 8 x 100kg. Ik kreeg de tip om boven wat meer te ‘knijpen’ met m’n traps, dus dat gedaan maar dan ook wat gewicht teruggeschroefd. Ik voel het idd wat meer in m’n traps, maar ging nog vlot.
  • Triceps extension: 3 x 8 x 10kg. Ging net.
  • Wide grip lat pulldown: 3 x 10 x 65kg. 3 sets van 10 gehaald, dus volgende keer terug verhogen.

Training van vandaag:
  • BB bent over row: 3 x 8 x 90kg
  • DB fly’s: 3 x 8 x 18kg
  • Muscle clean&strict press: 3 x 8 x 42,5kg. Eens iets anders dan de MP
  • Bench in de smith: 3 x 8 x 50kg.
  • DB side raise: 3 x 8 x 9kg
  • Standing clean: 3 x 8 x 35kg. Ook eens wat anders. Ga deze toch vervangen door een incline chest oefening denk ik, twee cleans is misschien wat veel (en 2 chest oefeningen wat weinig, chest is niet m’n sterkste punt)
  • DB one arm front raise: 3 x 8 x 9kg

Gemiddeld gewicht laatste week: 105,2 kg (-2,8kg totaal) - middel: 111 cm (-5 cm totaal)

Vanaf vandaag ga ik van schema veranderen naar een UB/LB split (https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/). Ik merk langs de ene kant dat m’n regelmaat en motivatie goed zit, ga elke week 3 keer naar de gym, dus een extra dag erbij moet lukken. Langs de andere kant wil ik de noobgains uitmelken zoals een verse koe. Mijn doel op korte termijn is dus blijven afvallen, en zo veel mogelijk kracht blijven winnen tot ik binnenkort op een plateau kom. Vanaf dan verder blijven afvallen en hopelijk door combinatie van goede voeding (eiwitten) en blijven trainen zo veel mogelijk kracht houden.

Training van vandaag:
  • Squat: 3 x 8 x 65kg
  • Romanian deadlift: 3 x 8 x 90kg
  • Leg press: 3 x 12 x 150kg
  • Leg curl: 3 x 12 x 46kg
  • Leg extension (ter vervanging van de calf raises): 3 x 12 x 32kg
  • Lying leg raise: 3 x 10

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven