Fitness Seller

Operatie Renovatie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Maar je moet het wel zelf doen, en volhouden. Maar graag gedaan !

Moet nu zelf gaan trainen, anders krijg ik nooit het fysiek van Ron :p

• Topic Starter Topic Starter
Het was een goeie training vandaag, ik voel m’n hamstrings. Bij de Romanian deadlift heb ik gemerkt dat ik het mezelf te moeilijk maakte: ik deadlifte elke set vanaf de grond, en na elke set liet ik de bar ook gecontroleerd zakken. Nu heb ik hem vanaf de safety bars getrokken en daardoor vlot de 10 reps gehaald.

Training van vandaag:
  • Squat: 3 x 8 x 70kg
  • Romanian deadlift: 3 x 10 x 90kg
  • Leg press: 3 x 12 x 210kg
  • Leg curl: 3 x 15 x 46kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 36kg
  • Lying leg raise: 3 x 12

Het was een goeie training vandaag, ik voel m’n hamstrings. Bij de Romanian deadlift heb ik gemerkt dat ik het mezelf te moeilijk maakte: ik deadlifte elke set vanaf de grond, en na elke set liet ik de bar ook gecontroleerd zakken. Nu heb ik hem vanaf de safety bars getrokken en daardoor vlot de 10 reps gehaald.

Training van vandaag:
  • Squat: 3 x 8 x 70kg
  • Romanian deadlift: 3 x 10 x 90kg
  • Leg press: 3 x 12 x 210kg
  • Leg curl: 3 x 15 x 46kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 36kg
Lekker man!

Vandaag ontdekt dat ik de gewichten van de benchpress verkeerd heb geteld. Ik doe ze de laatste weken in de smith, maar die blijkt een beginweerstand te hebben van 5,5 kg en geen 20 zoals ik dacht. Een bench van 70kg was dus wat optimistisch :duh: met de BOR heb ik nu sets van 9 gedaan, maar de uitvoering van die extra rep is niet strikt genoeg. Ik ga dus volgende keer terugschroeven en weer opbouwen.

Training van vandaag:
  • Bench: 3 x 8 x 60kg
  • BOR: 3 x 9 x 90kg
  • Incline DB press: 3 x 8 x 18kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 9 x 75kg
  • Triceps pushdown: 3 x 8 x 32,5kg (ik zit hier ook al een even op vast, ook beter terugschroeven denk ik)
  • DB curl: 3 x 8 x 14kg

Gaat hier netjes ook! Veel succes

maar de uitvoering van die extra rep is niet strikt genoeg. Ik ga dus volgende keer terugschroeven en weer opbouwen.
Wat is niet strikt genoeg? Niet elke rep hoeft perfect uitgevoerd te worden, het is prima om een klein beetje te cheaten zolang je de concentrische fase (dus naar beneden zakken bij een BOR) maar gecontroleerd uit voert en tot een volledige strekking komt.
Als je echt een halve deadlift doet, dan idd terug in gewicht

Wat is niet strikt genoeg? Niet elke rep hoeft perfect uitgevoerd te worden, het is prima om een klein beetje te cheaten zolang je de concentrische fase (dus naar beneden zakken bij een BOR) maar gecontroleerd uit voert en tot een volledige strekking komt.
Als je echt een halve deadlift doet, dan idd terug in gewicht
8 reps zijn momenteel strikt, ik bedoel gecontroleerd naar boven (maar niet vasthouden voor 2 seconden ofzo) en naar beneden. De 9e rechtte ik m’n rug iets meer dan 45 graden en moest ik wat sleuren aan de bar, ik had verwacht omdat het de derde week is dat ik de BOR met dit gewicht doe ik er op z’n minst een rep bij zou kunnen doen.

Goeie training vandaag, in heb alles in gewicht of reps kunnen verhogen. Ik merk ook dat mijn benen sneller herstellen dan een maand geleden, de volgende dag heb ik er nauwelijks nog last van.

Training van vandaag:
  • Deadlift (hex bar): 5 x 80kg, 5 x 100kg, 5 x 120kg, 5 x 130kg, 5 x 145kg (eerst van plan om te maxen op 140kg, maar de 130 ging zo vlot dat ik er maar wat bij heb gedaan)
  • Leg press: 4 x 12 x 210kg
  • Leg curl: 4 x 13 x 46kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 41kg

Vandaag BOR en triceps pushdown gereset, en de facepulls als optionele oefening erbij gedaan. Al bij al een goeie training, en de lat pulldowns gaan een stuk vlotter dan een paar weken geleden.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 7 x 62,5kg
  • BOR: 3 x 10 x 80kg
  • Standing DB shoulder press: 3 x 9 x 18kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 10 x 75kg
  • Triceps pushdown: 3 x 12 x 27,5kg
  • DB curl: 3 x 8 x 14kg
  • Facepulls: 3 x 10 met licht gewicht, wennen aan de beweging

Gemiddeld gewicht: 103,7kg (-4,3kg totaal) - omtrek middel 107,5cm (-8,5cm totaal)

Nog 5,5cm van m’n middel af en dan ben heb ik de eerste horde genomen (obesitas buikomvang), aan dit tempo gaat dit hopelijk over een maand tot 6 weken gebeuren.

Ik heb ook wat maaltijdcomponenten besteld bij de Nederlandse Reus. Hiermee ga ik bakjes mealpreppen (kip+groenten+carbs) voor middagmaaltijden op m’n thuiswerkdagen. Ik merk dat ik nogal snel een heel pak beleg tussen m’n boterhammen kwak om goed wat eiwitten binnen te krijgen; dan lijkt het me goed dit te vervangen door een evenwichtige maaltijd.

Goed bezig!! :flexbiceps:

Blij met de training vandaag. Squat ging goed, ik ben een stuk stabieler geworden de laatste weken en daardoor kan ik meer kracht beginnen zetten. Ook de andere oefeningen in gewicht verhoogd, en bijna allemaal direct naar het max. aantal reps.

Training van vandaag:
  • Squat: 3 x 8 x 75kg
  • Romanian deadlift: 3 x 10 x 92,5kg
  • Leg press: 3 x 12 x 220kg
  • Leg curl: 3 x 12 x 50kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 46kg

Flinke RDLs en leg press - Hoe diep doe je die presses? Aangezien je squat "maar" 75kg is

Flinke RDLs en leg press - Hoe diep doe je die presses? Aangezien je squat "maar" 75kg is

Bedankt! Leg press is nog niet zo diep als ik zou willen, m’n buik zit nog wat in de weg, maar ze zijn wel zo diep als ik kan. Ik denk dat het ook redelijk wat scheelt dat ik bij leg press m’n eigen gewicht niet mee omhoog moet duwen.

@Vlamm

Ik wil niet zeggen dat ik zo'n sterke squat heb maar die van jou is in verhouding met je legpress wel aan de lage kant, heeft dit een reden?

Of heb je gewoon niet zwaarder proberen te squatten?

Bedankt! Leg press is nog niet zo diep als ik zou willen, m’n buik zit nog wat in de weg, maar ze zijn wel zo diep als ik kan. Ik denk dat het ook redelijk wat scheelt dat ik bij leg press m’n eigen gewicht niet mee omhoog moet duwen.
Benen wijder uit elkaar zetten.
@Vlamm

Ik wil niet zeggen dat ik zo'n sterke squat heb maar die van jou is in verhouding met je legpress wel aan de lage kant, heeft dit een reden?

Of heb je gewoon niet zwaarder proberen te squatten?
Trekt wel bij. LP gaat eerder is gewicht omhoog dan Squat natuurlijk

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven