- Waardering
- 1.884
- Lengte
- 1m82
Bedankt, ook om mij in het begin op de goede weg te zitten met jouw tips.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bedankt, ook om mij in het begin op de goede weg te zitten met jouw tips.
Graag gedaan. Meestal komen die iets dikkere mannen voor weightwachtchers programma. Vandaar mijn eerdere sceptischhouding, maar jij traint er blijkbaar ook goed erbij
Kzie dat je er een beetje kijk op hebt
Lekker man!Het was een goeie training vandaag, ik voel m’n hamstrings. Bij de Romanian deadlift heb ik gemerkt dat ik het mezelf te moeilijk maakte: ik deadlifte elke set vanaf de grond, en na elke set liet ik de bar ook gecontroleerd zakken. Nu heb ik hem vanaf de safety bars getrokken en daardoor vlot de 10 reps gehaald.
Training van vandaag:
- Squat: 3 x 8 x 70kg
- Romanian deadlift: 3 x 10 x 90kg
- Leg press: 3 x 12 x 210kg
- Leg curl: 3 x 15 x 46kg
- Leg extension: 3 x 12 x 36kg
- Lying leg raise: 3 x 12
met de BOR heb ik nu sets van 9 gedaan, maar de uitvoering van die extra rep is niet strikt genoeg. Ik ga dus volgende keer terugschroeven en weer opbouwen.Wat is niet strikt genoeg? Niet elke rep hoeft perfect uitgevoerd te worden, het is prima om een klein beetje te cheaten zolang je de concentrische fase (dus naar beneden zakken bij een BOR) maar gecontroleerd uit voert en tot een volledige strekking komt.maar de uitvoering van die extra rep is niet strikt genoeg. Ik ga dus volgende keer terugschroeven en weer opbouwen.
8 reps zijn momenteel strikt, ik bedoel gecontroleerd naar boven (maar niet vasthouden voor 2 seconden ofzo) en naar beneden. De 9e rechtte ik m’n rug iets meer dan 45 graden en moest ik wat sleuren aan de bar, ik had verwacht omdat het de derde week is dat ik de BOR met dit gewicht doe ik er op z’n minst een rep bij zou kunnen doen.Wat is niet strikt genoeg? Niet elke rep hoeft perfect uitgevoerd te worden, het is prima om een klein beetje te cheaten zolang je de concentrische fase (dus naar beneden zakken bij een BOR) maar gecontroleerd uit voert en tot een volledige strekking komt.
Als je echt een halve deadlift doet, dan idd terug in gewicht
Flinke RDLs en leg press - Hoe diep doe je die presses? Aangezien je squat "maar" 75kg is
Benen wijder uit elkaar zetten.Bedankt! Leg press is nog niet zo diep als ik zou willen, m’n buik zit nog wat in de weg, maar ze zijn wel zo diep als ik kan. Ik denk dat het ook redelijk wat scheelt dat ik bij leg press m’n eigen gewicht niet mee omhoog moet duwen.
Trekt wel bij. LP gaat eerder is gewicht omhoog dan Squat natuurlijk@Vlamm
Ik wil niet zeggen dat ik zo'n sterke squat heb maar die van jou is in verhouding met je legpress wel aan de lage kant, heeft dit een reden?
Of heb je gewoon niet zwaarder proberen te squatten?