Fitness Seller

Operatie Renovatie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik kan de stoel van de leg press ook in een andere hoek zetten, door de hoek te vergoten kreeg ik ook meer ruimte in mijn rom. Misschien dat je daar eens naar kan kijken ?

En de benen wijder zetten zoals Bullshark zegt

Ja zoals Mister_Little en Bullshark zeggen, zijn wat opties om ROM te vergroten. De rugleuning platter zetten als dat kan, benen wijder op het plateau, maar één die mij ook veel diepte geeft is om de tenen naar buiten te zetten t.o.v. je hak. Dan volgen je knieën dezelfde richting naar buiten en gaan je benen eerder om je buik/lichaam

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips iedereen, ik ga ermee aan de slag.

Squat hield ik inderdaad bewust wat achter omdat ik niet helemaal stabiel stond en de eerste paar keer wat schrik heb gepakt omdat ik wat in m’n rechterkuit voelde. Nu sta ik stabiel en heb ik de laatste weken niks meer gevoeld. De volgende weken schat ik in dat ik vlot met 5kg per week kan blijven verhogen dus dat trekt wel bij.

Bedankt voor de tips iedereen, ik ga ermee aan de slag.

Squat hield ik inderdaad bewust wat achter omdat ik niet helemaal stabiel stond en de eerste paar keer wat schrik heb gepakt omdat ik wat in m’n rechterkuit voelde. Nu sta ik stabiel en heb ik de laatste weken niks meer gevoeld. De volgende weken schat ik in dat ik vlot met 5kg per week kan blijven verhogen dus dat trekt wel bij.
Succes!

Squats4Life!

Hier gaat het vrolijk verder, vandaag heb ik weer alles of in gewicht, of in reps kunnen verhogen.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 8 x 62,5kg
  • BOR: 3 x 10 x 82,5kg
  • Incline DB press: 3 x 10 x 18kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 11 x 75kg
  • Triceps pushdown: 3 x 10 x 30kg
  • Concentration curl: 3 x 10 x 9kg
  • Facepull: 3 x 10 x 10kg
Ik heb ook een afspraak gemaakt om een lichaamssamenstelling meting te laten doen met een DEXA scan bij Adlon in Hasselt, op 3 juli. Ik merk dat ik gemotiveerder ben als ik een doel heb om naar te werken (bv 102/93cm buikomtrek, bepaald vet% of gewicht…), dit zal me helpen om in te schatten hoe veel ik nog moet afvallen om op een bepaald vet% te komen. Er zit ook een kort advies bij over BMR enzo, dat zal me ook helpen m’n eten wat meer af te stemmen, want nu doe ik het nog vooral op ‘gevoel’ (maar wel heel clean).

Ik zal na de scan ook weer wat foto’s maken op te vergelijken met de beginfoto’s hier, en om een referentiepunt te hebben op een bepaald vet% voor de mensen die daarin geïnteresseerd zouden zijn.

Dit is alvast een foto van hoe ik er nu bij sta voor de training vandaag, ik begin zelfs hier en daar wat definitie te zien als ik héél goed kijk.

20240612_111943.jpeg

Het doel zou je wel alvast kunnen zetten, voor de meting toch?!

Het doel zou je wel alvast kunnen zetten, voor de meting toch?!

Yep, ik wil graag uitkomen op 10-12% vetpercentage. EDIT: momenteel zien m’n doelen er ongeveer zo uit: 102cm middel -> 93cm middel -> 12% vetpercentage (-> 10% vetpercentage?)

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: RLS
Vandaag enkele dingen aangepast. Bij de legpress zet ik m’n voeten nu breder, dat helpt om dieper te gaan en maakt het ook wat zwaarder, dus hier heb ik wat gewicht teruggeschroefd. Deadlift heb ik vandaag met een oly bar gedaan want de hex bar kon ik maar tot 145kg laden. Ik heb m dan wel uitgevoerd op twee plates omdat ik naar mijn gevoel mobiliteit mis onderin de lift. Ik heb m’n set van 130kg ook even laten filmen om de vorm te kunnen bekijken, en vastgesteld dat ik de reps niet altijd goed uitlockte. Bij de set van 140kg heb ik hier extra op gelet, en volgende keer ga ik terug dezelfde gewichten nemen en even laten controleren dat alles goed zit. Als jullie andere verbeterpunten zien, brand maar los.

Training van vandaag:
  • Deadlift: 1 x 5 x 80, 100, 120, 130, 140kg (belt en straps vanaf 120kg)
  • Legpress: 4 x 12 x 190kg
  • Leg curl: 4 x 12 x 50kg
  • Leg extension: 4 x 12 x 46kg
  • Lying leg raise: 3 x 12

De training ging al bij al goed, het enige dat niet wou lukken was de standing DB press. Vol goede moed aan begonnen, maar elke set haalde ik een rep minder.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 7 x 65kg
  • Standing DB press: 1 x 9/8/7 x 18kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 12 x 75kg
  • Facepull: 3 x 10 x 17,5kg

De training ging al bij al goed, het enige dat niet wou lukken was de standing DB press. Vol goede moed aan begonnen, maar elke set haalde ik een rep minder.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 7 x 65kg
  • Standing DB press: 1 x 9/8/7 x 18kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 12 x 75kg
  • Facepull: 3 x 10 x 17,5kg
Dan weet je nu dat je de volgende training met DB press moet beginnen

Gemiddeld gewicht: 102,5kg (-5,5kg totaal) - middel: 106cm (-10cm totaal)

Nu ik ‘s middags vaker dezelfde dingen eet (rijst/kip/groenten) ben ik ook begonnen met kcal een beetje in te schatten. Op niet trainingsdagen zit ik rond 2300/2400, op trainingsdagen rond 2800/2900 (Ik heb een heel zittend beroep, dus mijn verbruik ligt laag). Ruwweg ziet mijn dag er zo uit:
- ‘s morgens schep whey delicious met 400ml melk
- ‘s middags 150gr kip, 150gr groenten, 150gr rijst
- namiddag schep whey delicious met 400ml melk
- ‘s avonds +- 350-450gr vlees of vis (afhankelijk van hoeveel m’n zoontje opeet), 150gr groenten, 200gr rijst/aardappel/pasta
- als dessert fruit en op trainingsdagen fruit en noten

Gisteren was het rotweer, maar toch er een cheatdagje van gemaakt met ribs op de BBQ. Vandaag terug knopje om en clean knallen. De laatste tijd is er geen kat meer in de gym, dus ik kon alles in een goeie flow afwerken met alle gewichten hoger dan vorige week. Lekker.

Training vanmorgen:
  • Squat: 3 x 8 x 80kg
  • Romanian deadlift: 3 x 10 x 95kg
  • Legpress: 3 x 12 x 195kg
  • Leg curl: 3 x 12 x 55kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 50kg

De compounds blijven verbeteren. Bij de assistentie-oefeningen worstel ik wel met triceps, die ik al een keer gereset heb. Ik vraag mij af of het nut heeft deze een keer als eerste te doen, want dan mat ik m’n triceps af voordat ik nog aan bench en incline bench moet beginnen.

Training vanmorgen:
  • Bench: 3 x 8 x 65kg
  • BOR: 3 x 10 x 85kg
  • Incline DB press: 3 x 8 x 20kg
  • Facepull: 3 x 8 x 20kg

dat is een stevige BOR die je doet :thumbup:

Vandaag de deadlift volledig van de grond getrokken, en voor de zekerheid toch even een werkset laten filmen om zeker te zijn dat de rug goed zit. Ben niet helemaal tevreden over legdrive, maar als ik zie dat ik op een paar weken van hexbar naar trekken vanaf een dikke bumperplate naar grond ben gegaan dan denk ik dat dit met tijd wel zal beteren. Volgende week nog een keer dezelfde gewichten en dan ga ik verhogen.

Training van vandaag:
  • Deadlift: 1 x 5 x 80/100/120/130/140kg, belt vanaf 100kg en straps vanaf 120kg
  • Legpress: 4 x 12 x 195kg
  • Leg curl: 4 x 12 x 55kg
  • Leg extension: 4 x 12 x 50kg

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven