Fitness Seller

Operatie Renovatie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Animal 💪

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Bull!

Vandaag de tip van @Bullshark gebruikt en DB shoulder press als eerste gedaan met dumbells van 18kg, ging super vlot. BOR blijft ook lekker gaan, ik denk dat ik binnenkort hoger ga zitten dan mijn vorige sets (8x90kg met goeie vorm). Met lat pulldown had ik een paar weken geleden problemen op 75kg en dat is ook volledig achterwege. Ben benieuwd hoe lang ik die verhogingen nog ga kunnen volhouden in mijn cut, maar ik neem alle gains die ik krijg dankbaar aan.

Training van vandaag:
  • DB shoulder press: 3 x 10 x 18kg
  • Benchpress: 3 x 6 x 68kg
  • BOR: 3 x 9 x 87,5kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 9 x 85kg
  • Triceps pushdown: 3 x 11 x 30kg (yes, repje meer per set)
  • Concentration curl: 3 x 12 x 9kg
  • Facepull: 3 x 12 x 20kg
M’n hammetjes beginnen ook beefy te worden, bovenbenen meten koud 65cm en kuiten 44 cm. Ik neem aan dat hier wel een aantal cm vanaf zullen gaan naarmate ik afval

IMG_1249.jpeg

Gemiddeld gewicht deze week: 101,6kg (-6,4kg totaal) - omtrek middel: 104,5cm (-11,5cm totaal)

Ik doe de 4-daagse UB/LB split nu al een paar weken en deze bevalt me goed, het is een schema met voor mij genoeg variatie en ik ga er als beginner goed mee vooruit. Eigenlijk had ik beter vanaf het begin één van de standaardschema’s hier op het forum gevolgd in de plaats van mijn homebrew schema, maar dat gezegd zijnde ga ik deze split de komende maanden zeker blijven doen.

Vandaag heeft het weer beslist dat het dan toch tijd is om het correcte seizoen te zijn hier in Belgenland, het zonnetje geeft direct motivatie om er goed in te vliegen. Squat ging nog altijd vlot en ik denk als het meezit dat ik in een rechte lijn kan blijven verhogen naar setjes met 100kg. Zou mooi zijn, en dan is m’n squat tenminste niet meer zo uit verhouding met de rest. RDL voelde zwaar aan en hiermee denk ik dat ik volgende keer met 2,5kg ga verhogen ipv 5kg.

Training van vandaag:
  • Squat: 3 x 8 x 85kg
  • Romanian deadlift: 3 x 10 x 100kg (voor de zekerheid maar straps gebruikt)
  • Legpress diep: 3 x 12 x 200kg
  • Leg curl: 3 x 12 x 59kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 55kg
  • Lying leg raise: 3 x 12

Mooi Vlamm!!

Vandaag warm weer, dus ik ben vanmorgen voor dag en dauw een half uurtje gaan wandelen. Deze middag naar de gym en daar was het puffen.

Nervous Ted Striker GIF by filmeditor

Halverwege hadden ze de airco goed koud op turbo gezet, dus bij het buitenkomen een goeie slag gekregen van de hitte op de parking. Tijdens het trainen was ik blij met m’n 1,5L water en handdoek, ik ben er wel in geslaagd om een beetje tietjesvijvers (da’s een woord, toch?) te kweken.

20240625_131047.jpeg

De training zelf ging lekker, enige kleine minpuntje was dat bij de lat pulldown 10e rep van 2e en 3e set m’n linker grip faalde. Als dit volgende keer weer gebeurt best straps gebruiken? Lijkt een beetje raar voor die oefening… BOR ging goed, 10 reps gecontroleerd met 87,5kg dus volgende week gaat m’n vorige beste set (8 x 90kg) eraan.

Training van vandaag:

- Benchpress: 3 x 8 x 68kg
- BOR: 3 x 10 x 87,5kg
- Incline DB press: 3 x 11 x 20kg
- Lat pulldown wide grip: 3 x 10 x 85kg (linker grip fail 10e rep laatste sets)
- Triceps pushdown: 3 x 11 x 30kg
- Concentration curl: 3 x 8 x 10kg
- Facepull: 3 x 12 x 20kg

De airco was vandaag kapot in de gym, en ik ook.

20240627_125601.jpeg

Bij de deadlift faalde mijn linkergrip op de 4e rep bij de werkset van 140kg, ik was wat slordig geweest bij het windelen van m’n straps. Geen gekke dingen gedaan en de bar terug dead gelegd, strap goed omgedaan en de laatste 2 reps nog getrokken. Ook fails op de laatste reps van de laatste sets leg curl en extension, het werd me wat te veel. Toch al bij al een goeie training, want tegenover vorige week was alles behalve de deadlift met 5 kg omhoog.

Training van vandaag:
  • Deadlift: 1 x 5 x 60/80/100/120/130/140kg (belt vanaf 100kg, straps vanaf 120kg)
  • Legpress: 4 x 12 x 200kg
  • Leg curl: 3 x 12 x 59kg, 1 x 11 x 59kg
  • Leg extension: 3 x 12 x 55kg, 1 x 11 x 55kg
  • Lying leg raise: 3 x 12

lekker toch? een beetje temperatuur tijdens het trainen.
ga je straps blijven gebruiken bij deadliften of nog wat met mix-grip proberen?
Op zich vind ik het niet echt m’n prestaties hinderen, maar ik zit na een paar sets echt om de paar minuten met de handdoek m’n hoofd op te soppen :D Vooral buiten de gym vind ik het geweldig dat het eindelijk een keer warm is.
Op langere termijn wil ik eigenlijk (het grootste deel van) m’n werksets overhands kunnen trekken. 100kg is nu geen probleem, maar 120 lukt nog net niet met links, met rechts zou het wel lukken. De komende weken ben ik van plan nog straps te gebruiken en dan probeer ik een keer mix uit, kijken hoe het bevalt.

Vandaag de BOR terug verhoogd naar 90kg en het ging heel vlot. Ik had nog wat gas in de tank en daarom een keer voor de wetenschap getest of theoretische 1RM contact met de realiteit overleeft @Bullshark. Ik denk dat als ik die niet vlak na m’n werksets had gedaan dat het mooier was geweest, maar theoretische 1RM lijkt aardig te kloppen (+-5kg laten we zeggen).

20240629_090207.jpeg

Bij lat pulldown geen grip fail meer, ik denk dat het vorige keer failed omdat ik ze vlak na de BOR deed. Voor de rest niets speciaal te melden, triceps heeft weer een klein sprongetje vooruit gemaakt en daar ben ik altijd blij mee.

Training van vandaag:
  • Benchpress: 3 x 6 x 70,5kg
  • BOR: 3 x 8 x 90kg, gekke 1RM laten we maar erbuiten en ga ik ook niet meer doen
  • DB shoulder press: 3 x 10 x 18kg
  • Triceps pushdown: 3 x 12 x 30kg
  • Lat pulldown wide grip: 3 x 10 x 85kg
  • Concentration curl: 3 x 8 x 10kg
  • Facepull: 3 x 8 x 22,5kg

Gemiddeld gewicht: 100,8 kg (-7,2kg totaal) - omtrek middel: 104,5cm (-13,5cm totaal, ik heb deze altijd flexed gemeten, maar ik heb gelezen dat je deze eigenlijk best ontspannen na uitademen meet. Totaal verlies blijft hetzelfde, maar de getalletjes zijn dus een beetje hoger :o)

Het is ongeveer 2 maanden geleden sinds de OP, dus ik heb even wat foto’s gemaakt om te vergelijken. Onderaan ook een aantal relaxed foto’s als referentie met de DEXA scan van overmorgen. Ik ben er nu niet bepaald trots op, maar dan heb ik foto’s om later op terug te kijken.

Begin vs. nu:

IMG_1199.jpeg

IMG_1260.jpeg

IMG_1208.jpeg

IMG_1261.jpeg

Relaxed:
IMG_1263.jpeg

IMG_1264.jpeg

IMG_1265.jpeg

Echt goede progressie nu !

sterk! waar laat je de scan uitvoeren?

die dexa scans is zonde van je geld

Noem mij maar ouderwets, maar ik zie er niks in. Voeding en supplementen zijn al duur genoeg, zou liever daar mijn geld voor apart houden

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven