XXL Nutrition

OPHETHOF's Fotolog, Maandelijkse Update! Bulk Included

• Topic Starter Topic Starter
5th month into the bulk!

De 5e maand van de bulk zit er op!

In gewicht niet veel toegenomen, mis af en toe de lust om te eten. Dit geprobeerd te compenseren door op die dagen dat ik de lust mistte makkelijker voedsel te eten wat lekker smaakt (en ja... af en toe mcdonalds bezoek.. slecht, slecht). Ik ga proberen komende maand wat meer clean te eten, want mijn vet % is gestegen op zowel de foto als te zien is in de spiegel. :o

Vorige week met een 170kg deadlift setje door mijn rug gegaan en iets verrekt of iets dergelijks, daarom een week rust genomen. Rug voelt nu een stuk beter aan en over een week weer rustig beginnen met squats/deadlifts! :D

Van 82kg naar 82.6kg deze maand.
van 76kg naar 82.6kg na 5 maanden bulk.

Progressie na 5 maanden bulk qua kracht vergeleken met begin:

Bench Press Straight : 1x 95kg --> 6x 100kg --> 1x 115kg
Squat 90* : 1x 100kg --> 6x 125kg --> 1x 145kg
Deadlift : 1x 150kg --> 6x 170kg --> 1x 200kg

Photo on 2011-08-19 at 11.58 #8.jpg

Photo on 2012-01-26 at 18.10.jpg

Photo on 2011-08-19 at 11.58 #6.jpg

Photo on 2012-01-26 at 18.09.jpg

Heb alleen het idee dat je schouders niet echt groeien of ligt dat aan mij?

Welk deel van de schouders doel je op?

Schouder in het algemeen, de rest ziet er stuk voller uit (wel lastig te beoordelen op de foto's door andere belichting en afstand.

Maar je armen en borst ogen een stuk voller waardoor je schouders zelfs iets kleiner ogen (in verhouding natuurlijk) dan daarvoor.

Schouder in het algemeen, de rest ziet er stuk voller uit (wel lastig te beoordelen op de foto's door andere belichting en afstand.

Maar je armen en borst ogen een stuk voller waardoor je schouders zelfs iets kleiner ogen (in verhouding natuurlijk) dan daarvoor.

Belichting is ook knudde, is een webcam van de IMac... Zal ergens een keer goede foto's maken.

Klopt ook dat mijn schouders niet tot nauwelijks zijn gegroeid, aangezien ik geen enkele schouderoefening doe. Ik doel op de grote IV : Bankdrukken, optrekken, squats en deads en dat zijn ook eigenlijk de enige oefeningen die ik doe.

Echte plers hebben juist vaak dikke triceps en schouders en een kleine borst :p

Is er een reden dat je helemaal geen overhead werk doet?

Is er een reden dat je helemaal geen overhead werk doet?

Ik vind de militairy press een mooie oefening, maar ik zie er het nut niet van inzitten om de oefening in mijn schema op te nemen, evenals het apart trainen van je kuiten of van je hamstrings.

Lekker bulk hoor! Goede kracht toenames en nauwelijks in vet gestegen, ga zo door :).

Krachtstats vliegen omhoog

Doe je serieus alleen maar deadlifts, squat, bench en chins? Gaan je kuiten, armen en schouders dan niet erg achterlopen?

Doe je serieus alleen maar deadlifts, squat, bench en chins? Gaan je kuiten, armen en schouders dan niet erg achterlopen?

Ik train nu al bijna een jaar zo, bevalt mij prima.
De scholspier (oftewel de M. Soleus) wat de dieper gelegen kuitspier aanduid, wordt tijdens het squatten en deadliften ook meegenomen. De scholspier verzorgt voor het grootste deel de contouren en de massa van je kuiten, heb daarom waarschijnlijk ook niet van die saté prikkers.

Ik beweer niet dat het apart trainen van je kuiten onzin is.
Bij een deadlift/squat maak je uiteraard nooit zoveel range of motion als met enig andere kuitoefening, maar ik ben tevreden met de dikte/contouren van mijn kuiten. :p

Wat betreft armen of schouders, verder dan kritiek van Killy, er nog nooit wat over gehoord.

Ik train nu al bijna een jaar zo, bevalt mij prima.
De scholspier (oftewel de M. Soleus) wat de dieper gelegen kuitspier aanduid, wordt tijdens het squatten en deadliften ook meegenomen. De scholspier verzorgt voor het grootste deel de contouren en de massa van je kuiten, heb daarom waarschijnlijk ook niet van die saté prikkers.

Ik beweer niet dat het apart trainen van je kuiten onzin is.
Bij een deadlift/squat maak je uiteraard nooit zoveel range of motion als met enig andere kuitoefening, maar ik ben tevreden met de dikte/contouren van mijn kuiten. :p

Wat betreft armen of schouders, verder dan kritiek van Killy, er nog nooit wat over gehoord.

Als je van deadliften en squaten kuiten zou krijgen zou ik ze wel hebben hoor :p

Ik zou schouders erbij pakken man, zijn ook hardstikke leuke oefeningen.

Ziet er goed uit! fysiek lijkt wel enigsinds op die van mij, sleutelbeen ook wat lager, borst aanhechting precies hetzelfde. Als er nog wat massa op je pecs er bij krijgt dan heb je echt kanonnen van pecs:p Schouders is niks mis mee hoor, gewoon door knallen zo gaat prima;) Zou wel je kuiten gewoon apart aanpakken, je pakt ze wel aan met compound oefeningen maar niet zo denderend als dat je calf raises doet om ze te isoleren. En oefeningen zoals side raises voor schouders zijn wel een must vindt ik om mooie ronde kanonskogels te krijgen

Echte plers hebben juist vaak dikke triceps en schouders en een kleine borst :p

Je bent weer eens hopeloos in de war, Killy. Strongman en pl is voor jou allemaal hetzelfde, of niet?

Als je van deadliften en squaten kuiten zou krijgen zou ik ze wel hebben hoor :p

Hoezo? Jij squat en deadlift toch bijna nooit?

OT: Ik zou wel kijken of ik military press of overhead press oid nog erin kon passen als ik jou was. Verder heb je niet veel nodig inderdaad, nog wat rows misschien.

Maar je gaat cleaner eten?
Wilt dat zeggen dat je eindelijk eens gaat stoppen met het voeren van killy met gezoute pinda's?
Haha

Je bent weer eens hopeloos in de war, Killy. Strongman en pl is voor jou allemaal hetzelfde, of niet?
Alles in mijn leven is 1 grote sompige kleffe eenheid van verschillen....

Nee, ben nog nooit verder gekomen dan de machines bij fit for free! Maar dat was toch ons geheim :mad:

Ziet er goed uit! fysiek lijkt wel enigsinds op die van mij, sleutelbeen ook wat lager, borst aanhechting precies hetzelfde. Als er nog wat massa op je pecs er bij krijgt dan heb je echt kanonnen van pecs:p Schouders is niks mis mee hoor, gewoon door knallen zo gaat prima;) Zou wel je kuiten gewoon apart aanpakken, je pakt ze wel aan met compound oefeningen maar niet zo denderend als dat je calf raises doet om ze te isoleren. En oefeningen zoals side raises voor schouders zijn wel een must vindt ik om mooie ronde kanonskogels te krijgen

Ja gezien je foto's wel ja haha. Precies die isolatie voor de kuiten vind ik dan (voor mij) niet nodig. Kijken over een jaar of 3 wel verder waar ik extra aandacht aan besteden moet :p, tot dan blijft mijn schema vrijwel gelijk (de grote IV)

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jan 2012 om 11:02 ----------

OT: Ik zou wel kijken of ik military press of overhead press oid nog erin kon passen als ik jou was. Verder heb je niet veel nodig inderdaad, nog wat rows misschien.

Ik snap dat voor het benchen de militairy press wel belangrijk is, het nadeel is wel dat ik vroeger hiermee een schouderblessure heb opgelopen, waar ik bij het recht/schuin bankdrukken ook last van had. Misschien is nu de tijd rijp om hem weer eens (lichtjes aan) te proberen.

Rows pak ik soms, als ik geen zin kan vinden om op te trekken met gewichten, op zich een lekkere oefening.

Hahaha Killy

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jan 2012 om 11:03 ----------

Maar je gaat cleaner eten?
Wilt dat zeggen dat je eindelijk eens gaat stoppen met het voeren van killy met gezoute pinda's?

Nee Killy die pinda's ga ik je alsnog voeren!!! :D

Heb je foto's wat beter bekeken en je schouder, vooral je lateral deltoid (zijkant) loopt wel wat achter. Zou zeker side raises aanraden en over een paar maanden kijken hoe je schouder er uit zien.

Terug
Naar boven