- Waardering
- 554
Valt mij wel op dat er toch nog veel mensen op latere leeftijd (25+) van het MBO een HBO of zelfs WO gaan doen! Komt dat doordat mensen een baan hebben die ze niet leuk vinden en daardoor weer bereid zijn om in de schoolbanken te gaan zitten? Vroeger zag ik zelf ook niet het nut van school in.. was dat bij deze mensen ook zo?
Ik was 23 toen ik hbo ging doen, wist na de havo niet wat ik wilde dus heb vijf jaar 'genikst' (gewerkt... en wat cursussen gedaan) en ben toen toch maar gaan studeren omdat ik toch iets van m'n toekomst wilde maken en niet de rest van m'n leven achter de kassa van de Albert Heijn wilde zitten..
In de zomer hoop ik klaar te zijn met m'n studie en ben er dan ook wel écht klaar mee... Heb er echt helemáál geen zin meer in, ik ga dus ook geen master doen. Vind het wel best zo. Ik denk dat ik het ook niet echt nodig heb voor het vakgebied waar ik in wil gaan werken. En bovendien kan ik op zich, als ik het zou willen, altijd nog een master gaan doen, recht op studiefinanciering is na dit jaar toch al voorbij dus daar hoef ik niet voor te haasten.