AndroidHealthClinic

Opleidingsniveau?

Peiling Peiling Niveau

• Basischool/LBO

Stemmen: 17 6,7%
  • VMBO/MBO

Stemmen: 48 19,0%
  • Havo/HBO

Stemmen: 110 43,7%
  • VWO/WO

Stemmen: 77 30,6%

• Totaal stemmers
    252
Eerst 3 jaar havo, toen na 3 havo naar mbo (cios) gegaan, nu ben ik 3e jaars. Als ik 18 ben heb ik mijn diploma en ga ik door naar hbo sporthogeschool.

Helaas was ik niet in staat om havo te halen omdat ik discalculie (rekenstoornis) heb. Ach mij maakt het niet veel uit, nu kom ik er via een omweggetje.

Ik heb ook Discalculie! Helaas begreep mijn school dat toendertijd niet zo goed en kreeg ik de toetsen in posterformaat omdat ze dachten dat het hetzelfde was als dyslexie.:o

• Topic Starter Topic Starter
Valt mij wel op dat er toch nog veel mensen op latere leeftijd (25+) van het MBO een HBO of zelfs WO gaan doen! Komt dat doordat mensen een baan hebben die ze niet leuk vinden en daardoor weer bereid zijn om in de schoolbanken te gaan zitten? Vroeger zag ik zelf ook niet het nut van school in.. was dat bij deze mensen ook zo?

vmbo gedaan, nu bezig met MBO

Valt mij wel op dat er toch nog veel mensen op latere leeftijd (25+) van het MBO een HBO of zelfs WO gaan doen! Komt dat doordat mensen een baan hebben die ze niet leuk vinden en daardoor weer bereid zijn om in de schoolbanken te gaan zitten? Vroeger zag ik zelf ook niet het nut van school in.. was dat bij deze mensen ook zo?

Heeft voor mij niets te maken met het niet leuk vinden van een baan. Ik heb gewoon gemerkt dat als je hogerop het bedrijfsleven in wil dat het niet uitmaakt of je veel kennis hebt maar dat alles om een papiertje draait.

De kennis is er al lang maar ik kom gewoon niet verder zolang ik geen HBO heb. Moet zeggen dat ik nu vrij eenvoudig door mijn HBO heen fiets door de jarenlange werkervaring.

VMBO gedaan en op het moment bezig met mbo applicatie

4e jaar van MBO en daarna aan het werk. Wellicht een HBO avondstudie volgen erbij wanneer ik ooit nog eens ambitieus en gemotiveerd genoeg ben om me in te zetten voor school.

2de jaar burgerlijk ingenieur :)

hoe met ik dat dan noemen?

WO, tweede jaar Rechten

Hahaha. En wat voor functie heb je nu in die ''ordelijke profilerings maatschappij''? Verhuizer of toch fabrieksarbeider? Je kan wel lekker de anarchist uithangen, maar in een samenleving als die van Nederland of Belgie heb je gewoon diploma's nodig.

Of de juiste mensen kennen.

Ze komen er achter dat ze zonder papiertje voor hetzelfde werk een heel pak minder kunnen krijgen:)

Zonder gekheid, ik zit in de klas bij jongens die mavo-mbo-hbo-wo doen, dan ben je al gauw rond de 26 maar heb je wel een hele bak praktijkervaring door stages/afstudeertrajecten.
Ik heb zelf havo-hbo-wo master gedaan terwijl ik makkelijk vwo had kunnen doen en daarna gelijk wo. Ik voelde daar toendertijd helemaal niks voor, was vooral lui. Achteraf toch blij dat ik het zo gedaan heb, had mijn stages en afstuderen voor geen goud willen missen.

Ik zie ook heel vaak dat mensen na de havo gelijk willen gaan verdienen en daarom ff makkelijk een mbo'tje halen en dan gelijk aan de bak willen. In mijn ogen echt retarded, je zou zo lang moeten studeren als mogelijk is, eruit halen wat er in zit, heb je uiteindelijk zoveel profijt van. Hoe vaak hoor je niet dat iemand niet kan doorgroeien omdat ze niet de benodigde papiertjes hebben?

Redelijk veel hoogopgeleiden hier trouwens.

Ik heb ook Discalculie! Helaas begreep mijn school dat toendertijd niet zo goed en kreeg ik de toetsen in posterformaat omdat ze dachten dat het hetzelfde was als dyslexie.:o

Haha bij mij precies hetzelfde. Ik werd getest op discalculie, bleek dat ik dat dus had, het 1e proefwerk na de test kreeg ik het ook op posterformaat.

Toen ze vertelde dat ze niks voor me konden doen ben ik maar van school af gegaan.

wo voor mij, heb zelfs nog eens een jaartje op het gymnasium gebivakkeerd. Daar zat ik helaas toch echt niet op mijn plek; was beetje het zwarte schaap daar :)

Gestrand op HvA omdat ik poolen in de coffeeshop en rellen toendertijd interessanter vond dan chemie en bio praktijk.

Deze poll is trouwens net zo realistisch als menig penislengte op dbb :D

HBO hiero :)

HBO werk en denk niveau. behalve in de gym..:D

Even een serieuze vraag, voel je je nu niet heel dom?

Zoveel tijd gestoken in een diploma en dan werk je in een magazijn, beetje epic waste of time als je het mij vraagt.

nou nee, mijn contract werd niet velengt. en ik had het wel gehad om in een fabriek te werken. dus ben ik lekker in een magazijn gaan werken.

- betere werktijden
- heftruck certificaat op kosten van de baas gehaald
- lekker je eigen gang gaan. niemand die zegt het moet nu af.
- geen collegas die het beter weten dan jouw.
- lekker gek doen met chauffeurs
- bijna nooit overwerken

dus ik zit hier wel goed.

Havo --> HBO --> WO

Na 2 jaar hbo was ik het wel zat. Iedere keer maar stompzinnige verslagen maken in groepsverband, wat gewoon niet werkt, en twee keer per week vergaderen. Tijdens mijn hbo-rechten jaren heb ik meer tijd verspild aan die onzin dan aan het recht zelf. Wat dat betreft is de uni echt een verademing. Geen verslagen, geen presentaties, geen vergaderingen, geen verplichte bullshitlessen en geen gezeik van klasgenoten als je 5 minuten vertraging hebt en daardoor te laat een vergadering binnenloopt. Ik ben blij dat ik me nu volledig op het recht kan storten en merk dat ik na slechts enkele maanden WO al meer heb geleerd dan 2 jaar hbo.

Maar goed, dat was niet echt de vraag hier.

Terug
Naar boven