AndroidHealthClinic

Optijd slapen = fresh wakker worden

Theorie klopt wel aangezien de slaap een circadiaan proces is.
Je hebt non-REM periodes en REM (rapid eye movement) periodes.
2e periode van de nacht wordt meer REM slaap gevonden, hier kan je dus spontaan ontwaken. Door die cycli te timen en je alarm daarop in te stellen kan je dus makkelijker uit je bed.
Ik ben vanochtend om 5u spontaan wakker geworden, klaarwakker, terug gaan slapen totdat om 7u mijn alarm ging en ik bijna geen oog open kreeg..

Volgens mij zijn er intussen wekker op de markt die je slaapritme registreren en je op exact het juiste moment in de cyclus kunnen wakker maken.

ik gebruik menatoline (( weet niet of goed gespeld)) 5 mg per pilletje of zo .

Om in slaap te komen vanwege me ADHD

maar ik zal je vast zeggen. maar het maakt niet uit of ik om 10 uur of om 7 uur wakker word.
bij mij is het als ik wakker word en gelijk op sta ben ik heel de dag super fit.

als ik wakker word en ik blijf een half uur liggen voel ik me vertieft.

dus ja voor mij is het dicipline geworden.

Trouwens ik heb een wake and shake wekker, enorme tril schijf in je kusse die als een mother ****er trilled als het alarm af gaat. (( zou vet gave vibo zijn voor een chik xD))

maar ja koste me 70 euro omdat ik 1 doof oor heb. hoor ik de wekker niet . dus elke ochten een disco in me kamer. (( zit zo'n flits licht ook in die als een gek begin te knipperE:P ))

heb net me pre workout in genome maar ik reageer er hyper op dus sorry voor gekke onzin tekste hahaha laterz en op naar de sportshcool

^ Mkaayy... Interesting. Epic grote sig ook

Ik word altijd wakker rond 4 uur voor een pisje en evt een shake te nemen.
gaat dus niet op voor mij deze theorie?

ik gebruik menatoline (( weet niet of goed gespeld)) 5 mg per pilletje of zo .

Om in slaap te komen vanwege me ADHD

maar ik zal je vast zeggen. maar het maakt niet uit of ik om 10 uur of om 7 uur wakker word.
bij mij is het als ik wakker word en gelijk op sta ben ik heel de dag super fit.

als ik wakker word en ik blijf een half uur liggen voel ik me vertieft.

dus ja voor mij is het dicipline geworden.

Trouwens ik heb een wake and shake wekker, enorme tril schijf in je kusse die als een mother ****er trilled als het alarm af gaat. (( zou vet gave vibo zijn voor een chik xD))

maar ja koste me 70 euro omdat ik 1 doof oor heb. hoor ik de wekker niet . dus elke ochten een disco in me kamer. (( zit zo'n flits licht ook in die als een gek begin te knipperE:P ))

heb net me pre workout in genome maar ik reageer er hyper op dus sorry voor gekke onzin tekste hahaha laterz en op naar de sportshcool

zeker dat je niet aan de speed zit ? haha

ik was wakker om 16u:exactly:

:trollface:

Ik was ook wakker om 16u? u mad? :scratch:

Afdeling open deuren

Ik ga dit wel eens proberen, een wakker gevoel 's morgens kan ik wel gebruiken, heb echt een zombiegevoel dan.

edit: Nou, het werkt.

Laatst bewerkt:
Hier heb je ook een app voor: SleepCycle. Leg je in je bed en maakt je ook (binnen een bepaald window) wakker in een lichte fase van je slaap.

Bestaat in ieder geval voor iOS, android weet ik niet.

7:30 opstaan, dus 11 slapen dus kwart voor 11 in bed liggen... ben benieuwd

Het idee is leuk, maar heb er zo mijn bedenking bij. Je diepe slaap bereik je al snel (fase 4) Daarna wordt je slaap steeds korter. Aan het eind van de nacht zit je nog maar in fase 1 en worden de rem stages langer. Vooral de diepe slaap is belangrijker dus of je zoveel wakkerder zult zijn als dat op het exacte einde is vraag ik me af.
Ook van invloed zijn leeftijd, omgeving- en lichaamstemperatuur, evenals je staat van gezondheid. Je zult al veel fysiologische factoren moeten meten om tot een optimale slaap te komen.
Dan heb je aan een app op je mobiel niet voldoende info lijkt me.

..

Laatst bewerkt:
Gem. in 14 min in slaap kunnen vallen, wtf? ???
Ik doe er altijd ruim 'n uur over, zelfs met mela duurt het minstens 'n half uur.

Gem. in 14 min in slaap kunnen vallen, wtf? ???
Ik doe er altijd ruim 'n uur over, zelfs met mela duurt het minstens 'n half uur.

neem gewoon een borreltje, doe ik ook altijd, na een minuutje of tien lig ik dan lekker te ronken, waar ik anders zeker nog een uur wakker blijf.

neem gewoon een borreltje, doe ik ook altijd, na een minuutje of tien lig ik dan lekker te ronken, waar ik anders zeker nog een uur wakker blijf.

Als ik drank gehad heb val ik wel sneller in slaap (wel met wat meer dan 'een' borreltje), maar duurt alsnog ongeveer even lang als met bijv. mela.

...

Laatst bewerkt:
Hoe lang zit je op het minst diepe punt van je slaap cyclus? Want als ik volgens dat ding van 12pm tot 9am slaap, en ik val om kwart over 12 in slaap dan word ik dus niet op het beste moment wakker.. of wel?

Terug
Naar boven