Fitness Seller

Pappa is thuis… (trainen met 1 arm)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.261
Ow... Niet bewust dan iig, heb het gewoon nodig voor kickboxen thats all.

• #1.262
Afgelopen zondag 2 uur kickboxen

Afgelopen dinsdag rug en biceps

Ben begonnen met een lichte cut. Voelt wel ff anders zeg...

• #1.263
Vandaag borst en triceps. Merk veel krachtverlies betreffende volume >5 herhalingen.
Ik snap nu waarom men in de cut lager in reps gaat en toch zwaar probeert te trainen.

Schouder zeurt nog steeds.

• #1.264
Vrijdag: Benen

Zaterdag: 3x 150 touwtjespringen

Vandaag: 2 uur kickboxen, ging lekker. Betere conditie al.

Nice cardio man die 150* touwtjespringen! Lukt het je ook al zo snel?

goeie trainingen hier lately!

kom je ook op mijn feestje?????

• #1.268
Dag allemaal.

Een slordige 10 jaar later. Ik post dit in mijn oude digitale logboek. Voor wie dit leest maar meer nog voor mijzelf. Zoals ik ergens teruglas; desnoods voor de eeuwige digitale jachtvelden van dit forum.

Dit log stopte nadat ik een ernstig motorongeluk kreeg. O.a. m’n nek, been, pols en duim brak. Maar erger nog m’n rechter arm verlamde. Nog steeds kamp ik met chronische pijn en een (nagenoeg) lamme arm.

Ik weet nog dat ik o.a. m’n mooie biceps levenloos zag hangen verrekkend van de pijn en dacht laat mij maar sterven.

Omdat 2024 nadert en het nu nog net 10 jaar geleden is wilde ik voor mijzelf en eventueel geïnteresseerden plaatsen hoe dat nu gaat.

Een soort ‘en we gaan nog niet naar huis, nog lange niet’.

Ik was een schreeuwerig mannetje als ik m’n oude shit teruglees. Ik ben nu wat rustiger. Vader geworden. Ouder. Wijzer?

Maar ook jaar na jaar weer serieuzer met sporten bezig.

Tussendoor zag ik net dat Big-T is overleden (rust zacht). Dat plaatst een en ander in perspectief… Damn. Respect voor zijn laatste berichten. Strijder.

En net zoals hij en in zijn mentale sfeer pushen we verder.

Dus geen gejank in dit log. Emoties mogen er zijn. Maar we moeten verder.

Ik meen het dat onze sport mij altijd op de been heeft gehouden en houd. Ik ben er altijd mee bezig gebleven. Zat alweer te curlen in m’n rolstoel terwijl m’n nek nog zat vastgeniet.

Wie weet deel ik nog wel eens meer van mijn verhaal. Ik ben flink lang bezig geweest weer wat vorm in m’n lijf te schoppen. Luister vooral naar jezelf en je lijf mocht iemand die dit leest revalideren.

Dieptepunt was tweede beenbreuk (pin weer stuk) doordat de pin te dun was. Weer in ziekenhuis. Weer een half jaar / jaar weg.

Toen heb ik volgens mij de 117kg aangetikt met pens. Toen de stria daar dreigde in te springen weer normaal gaan doen.

Jaar na jaar verstreek. Steeds beter. Schijt, met die zwaaiende arm de gym weer in. Kijk maar naar dit aapje. Zo voelde dat.

Afgelopen jaar voor het eerst in m’n leven écht aan het cutten geweest. Nu 88kg. Beter eten. Elke ochtend een ijsbad (mentaal ding).

Dit is het eerste jaar dat er weer eens wat mensen in de sportschool aan mij vragen wat ik doe om zulke poten te krijgen.

Kijk!

Als je 37 bent en vader draait het leven niet meer om jezelf, je ego of onzekerheid. Maar dit voelt goed!

De eindeloze complimentjes over dat ik nog train met zo’n arm zijn inmiddels wat vermoeiend maar hè laat het in ieder geval inspireren of zorgen dat jij van die bank afkomt of stopt met janken.

Echter is trainen voor mij ook geen keuze. Mentaal. Fysiek. Ik ben dan gewoon niet te genieten. Heb braaf een half jaar gezwommen maar daar kreeg ik een slappe van.

En nu merk ik toch weer dat ik een digitale schreeuw aan het maken ben. Zoveel ben ik dus toch niet veranderd.

Ain’t nothing to it but to do it.

37 jaar (omfg)

Nieuwe stats met 1 arm:

Deadlift 1 x 140kg
Squat 3 x 140kg
Bench 8 x 45kg

Doe nog steeds veel variatie en volume. Schema is stijl apenkooi.

Vriend en vijand dacht dat het niet meer ging lukken. Doktoren vertelden mij te stoppen.

Maar door onze sport beweeg ik momenteel soepeler dan voor mijn ongeluk. Met een beetje meer verstand wellicht (veel meer nadruk op stabiliteit en variëteit in oefeningen, minder risico’s nemen).

Voor nu een mooi begin of einde in dit log. Heb natuurlijk minder tijd om te posten als gehandicapte. Als vader bedoel ik. Vader.

Ik werk trouwens ook weer. Na het eerste jaar. Maar man man. Als ik terugkijk. Hoe in vredesnaam.

Eigenlijk heb ik gewoon een écht leven nu ; )

Ik zal wel weer eens weer wat plaatsen als ik trots ben. Of vragen beantwoorden. Iedereen alvast een goed nieuw jaar.

En je weet het: de enige beperking is je eigen mentale zwakheid of gebrek aan discipline. De groetjes aan je pijn en motivatiegebrek.

En aan je moeder.

X Snakeman

(P.s. ik wilde een kwetsbaar volwassen verhaal typen maar op een of andere manier verander ik direct weer in een Dbb’er)

Moeilijke en zware tijd gehad en nog altijd!
De strijder in je is er altijd geweest! En nog altijd aanwezig.

Welkom terug en succes! 💪👊

• #1.273
Dank allen. Vandaag wat misselijk. Ff powernap na werk. Moe. Ik eet ook apart (voornamelijk vlees en fruit).

Toch ff de tuin in voor wat squats. Ik ‘train’ nu bijna dagelijks. Dus iets doen is beter dan niets doen zeg ik dan maar tegen mezelf en alle weerstand en luiigheid.

Sets van 5 herhalingen. Podcastje op. Hoofd in de wind.

Begonnen met de stang en steeds 10kg erbij.

Bijna meditatief zo.

5x20
5x30
5x40
5x50
5x60
5x70
5x80
5x90
5x100
5x110
5x120
5x130 (riem om)
3x140 (riem om)

Daarna waren mijn schijven thuis op. En ook een beetje ivm veiligheid (geen kooi in m’n tuin) zo gehouden. Gammel squat rekje buiten. Was niet topfit en dan toch tevreden dat mijn kracht zo stabiel blijft. Of je kunt lezen dat er veel meer in zit als je samen zou trainen. Lol.

Terug naar binnen, beetje opruimen en zo naar bed. Lui gevoel maar wel wat spanning in m’n benen. Toch iets gedaan vandaag.

Truste!

• #1.276
Vandaag snel uit m’n werk een uurtje basic fit.

En snel is voor de vaders wellicht herkenbaar met jonge kids; ff de gym in voordat je thuis komt. Dat is m’n methode nu. Ben dan vaak vrolijk fris met de kids die mij opwachten ondanks m’n werkdag.

Deadlift:

5x 60kg
5x 80kg
5x 100kg
5x 120kg
2x 140kg (pr, 3e x was een fail)
5x 60kg

Één hand dus, met strap. Altijd ff zoeken naar de juiste balans.

Daarna een beetje apenkooi. Incline bench.
20,25,30,35 kg met 1 hand 8 herhalingen. 40 kg 1x. Ik doe alles met olympische halter. Dus balans is ook key. Zit wel meer in maar vandaag geen hulp / spotter gevraagd dus geen risico ik weet dat dit er makkelijk in zit.

Ik vlieg verder een beetje die gym rond.

Seated cable row - rug. Ook 8 herhalingen van 25 tot 45 kg wel met strap voor wat meer controle.

Daarna buik met 5,6,7 en 8 kg soort lying leg raises. 8 herhalingen per set.

Daarna curls, shoulder raises en triceps behind neck afgewisseld met elkaar. Curls tot 8x 20kg strict, schouder tot 14kg en triceps ook tot 20kg. En nog ff met de olympische halter met 1 arm schouders achter m’n nek. Paar sets met 8hh.

Ik begin vaak met 12,14,16,18,20kg.

Jullie krijgen hopelijk een beetje idee.

Dan iets specifieks. Ik heb dus brachial plexus letsel. Voor diegene die ooit dit log bekijken in die situatie:

M’n aangedane arm bind ik vast aan een 1kg of 2kg dumbell en daar doe ik een soort curls mee. En een soort flies. Want m’n borst en biceps zijn door een operatie ietwat verbonden aan 1 overgebleven goede zenuwknoop.

Op weerhandig.nl heb ik een klittenband gekocht waar ik dit mee kan vastmaken. Zo train ik ook iets in m’n rug met cable. Allemaal minimaal maar heb er zeker wat functie mee gewonnen.

Ik zou ook zoiets met deadlift kunnen doen maar dat heb ik nog niet gekocht. Heb dat wel eens gezien dat daar ook iets voor is.

Tips zijn welkom. En anders hoop ik dat het inspireert.

Fijne avond!

Is het dan vooral je hand die niet goed meer wilt meewerken, aangezien je wel nog curls kan doen ed?

• #1.278
Is het dan vooral je hand die niet goed meer wilt meewerken, aangezien je wel nog curls kan doen ed?

Plaatjes en filmpjes doen meer dan woorden. Maar even als omschrijving; je plexus brachialis heeft 5 zenuwknopen. Ongeveer onder je hals. Daar zitten o.a. je schouder, bicep, onderarm, tricep en hand mee verbonden. 4 van de 5 zijn met stekker en al uit m’n ruggenmerg gerukt bij de klap. Dus 1 was nog maar heel. M’n hele arm lag eruit qua functie en met nerve grafting hebben ze zenuwen uit m’n kuit verbonden met die knoop naar m’n bicep, borst en duim. Die laatste doet niks. Dus m’n hand is echt lam. M’n bicep en borst doen ‘iets’ waardoor ik iets onder m’n oksel kan klemmen. En m’n arm kan meetillen. En als ik die dumbell eraan knoop heb je de weirdest curl ever. Maar ik doe i.i.g. een soort van bicep beweging.

Thnx voor je vraag!

Ik zou ook zoiets met deadlift kunnen doen maar dat heb ik nog niet gekocht. Heb dat wel eens gezien dat daar ook iets voor is.
Misschien zijn lifting/gripping hooks iets voor je voor deadlift (ook handig bij walking lunges met zware dumbells)
Kan je met klittenband om je pols doen.
Werkt voor mij wel. Uitval linkerzijde arm en hand (grip).

Plaatjes en filmpjes doen meer dan woorden. Maar even als omschrijving; je plexus brachialis heeft 5 zenuwknopen. Ongeveer onder je hals. Daar zitten o.a. je schouder, bicep, onderarm, tricep en hand mee verbonden. 4 van de 5 zijn met stekker en al uit m’n ruggenmerg gerukt bij de klap. Dus 1 was nog maar heel. M’n hele arm lag eruit qua functie en met nerve grafting hebben ze zenuwen uit m’n kuit verbonden met die knoop naar m’n bicep, borst en duim. Die laatste doet niks. Dus m’n hand is echt lam. M’n bicep en borst doen ‘iets’ waardoor ik iets onder m’n oksel kan klemmen. En m’n arm kan meetillen. En als ik die dumbell eraan knoop heb je de weirdest curl ever. Maar ik doe i.i.g. een soort van bicep beweging.

Thnx voor je vraag!
Duidelijk, thanks voor je antwoord :)
En respect voor je doorzettingsvermogen, maar dat werd vermoeiend dus ik sjjt.

Terug
Naar boven