MuscleMeat

Partijprogramma PVV

Het is een hele serieuze reactie, jij roept dat je van alles kan vinden op het internet. Nee, meen je niet joh.

Maar om terug te komen op de discussie van oorsprong. Ben je van mening dat het alarmistische of bijna paniekerige gejank van Wilders en zijn volgmalloten in verhouding staat met de werkelijke gegevens? Ben jij van mening dat we in deze tijd van economische nood, een tijd waarin we echte keuzes moeten maken wat betreft uitgaven, er voor moeten kiezen om even met de botte bijl, of schep in dit geval, even 10.000 agenten erbij moeten aanstellen en daar minstens 700 miljoen aan moeten uitgeven? Je hebt niet het idee bij het horen van een kreet als "meer blauw op straat!!!" in de huidige economische situatie en gekeken naar de eerder gedeponeerde statistieken aangaande criminaliteit en dan daarbij nog genomen veel belangrijkere actualiteiten die momenteel spelen dat dit geroep een nogal goedkope manier is om de aandacht te krijgen van goedgelovige halve garen die in iedere situatie snakken naar een verlosser?

Ik doelde meer op die aangiftes. Dalende/stijgende criminaliteit enz. Ik heb alleen de 1e pagina door gelezen, daar kwam ik jou post tegen daarop heb ik gereageerd. Verder heb ik niks door gelezen.

Om dan toch terug te komen op jou post van de extra politie inzet. Uit de cijfers blijkt dus, dat de criminaliteit niet daalt. Iig niet de cijfers van geweldsdelicten. Aangezien er ongeveer 5,2 miljoen Misdrijven gepleegd (geschat worden opbasis van slachtofferschap) worden per jaar. Waarvan er door de politie maar 275.000 worden opgehelderd. *

* Cijfers: cbs 2009, veiligheidsmonitor ijk 2009

Vind ik dat er aardig wat extra blauw opstraat mag komen

Om dan toch terug te komen op jou post van de extra politie inzet. Uit de cijfers blijkt dus, dat de criminaliteit niet daalt. Iig niet de cijfers van geweldsdelicten. Aangezien er ongeveer 5,2 miljoen Misdrijven gepleegd (geschat worden opbasis van slachtofferschap) worden per jaar. Waarvan er door de politie maar 275.000 worden opgehelderd. *

Geweldsdelicten misschien niet, totaal criminaliteit is dalende. Dit staat in groot contrast met wat Wilders ons wil doen laten geloven. Dan nog, staat de lichte stijging van deze enkele categorie totaal niet in verhouding met het geroep van Wilders. Zoals ik inderdaad zei, de criminaliteit is al jaren dalende, jij moest hier heel hard om lachen. Volgens mij valt er niet zoveel te lachen.

Ja, laten we van de gevangenissen instituten maken die psychopaten en andere maatschappijhaters creeeren. In Nederland is er al jaren sprake van een afnemende criminaliteit. We doen het beter dan vele andere Westerse landen, wat de kleine zuurburgers ook mogen vinden, laten we ons niet gaan meten aan landen die het slechter dan ons doen. Hoorde van de week ook zo'n figuur, "Ja ik was pas in Zuid-Amerika, daar weten ze wel hoe ze moeten omgaan met tuig op straat! Gelijk rammen".

Waarop gaat de PVV nu eigenlijk precies bezuinigen en is een investering van bijna een miljard in het politie apparat echt zo noodzakelijk ten op zichte van andere zaken? Ik bedoel, ontwikkelingssamenwerking kost geen 35 miljard.

En sinds wanneer is defensie een linkse hobby? :roflol:

jouw reactie:

Jij snapt het man:rolleyes: Afnemende criminaliteit :roflol: Nou we merken er iig niks van :roflol:

Ik heb geen idee hoe jij aan die 5,2 miljoen misdrijven komt en hoe je dit uit slachtofferschap haalt maar ik wil het toch gewoon houden bij geregistreerde criminaliteit.

Laatst bewerkt:
Geweldsdelicten misschien niet, totaal criminaliteit is dalende. Dit staat in groot contrast met wat Wilders ons wil doen laten geloven. Dan nog, staat de lichte stijging van deze enkele categorie totaal niet in verhouding met het geroep van Wilders. Zoals ik inderdaad zei, de criminaliteit is al jaren dalende, jij moest hier heel hard om lachen. Volgens mij valt er niet zoveel te lachen.

Ik heb geen idee hoe jij aan die 5,2 miljoen misdrijven komt en hoe je dit uit slachtofferschap haalt maar ik wil het toch gewoon houden bij geregistreerde criminaliteit.

De geregistreede criminaliteit klopt dus niet;) Dat is maar een klein deel. Aangezien je ook nog het dark number hebt. De niet geregristreede criminaliteit. Zoals fietsendiefstallen die wel gepleegd worden maar geen aangifte van gedaan wordt. Mishandeling wat wel voorkomt, maar geen aangifte van gedaan wordt. Ik hoop dat jij dit wel snapt. Hoe je wel aan de juist cijfers komt. Of iig aardig in de buurt. Is door te werken met slachtofferschap. grote enquetes af te nemen. en noem maar op. Dan komen er andere getallen uit. Deze getallen heb ik, zie het * bij de vorige post vandaan. Je komt dan op 5,2 miljoen misdrijven per jaar. Fietsendiefstallen, mishandeling en noem maar op. Het hele totale plaatje. Hierdoor is de totale criminaliteit dus niet dalende wat jij beweert. Aangezien de geregristreede criminaliteit geen goed meetpunt is.

Ik moest hardlachen om jou post. De cijfers zijn droeving. Daarom ben ik ook voorstander van a. Een hardere aanpak en b. Meer politie opstraat.

"De misdaad stijgt omdat er te weinig blauw op straat is", eerlijk gezegd vind ik die denkwijze gewoon getuigen van een verkankerd, misantropisch mensbeeld. Blijkbaar creëert onze manier van samenleven een menstype dat enkel door angst op de goeie weg wordt gehouden.

Hahaha, ja dat "aardig in de buurt", zo lust ik er nog wel een paar. Als jij denkt op basis van speculatieve niet aangegeven misdrijven op een nogal robuust getal weet te komen van 5,2 miljoen misdrijven per jaar dan wil je mij waarschijnlijk ook wel even uitleggen hoe je aan dit wonderbaarlijk getal bent gekomen? :roflol:

Geregistreerde criminaliteit is misschien geen perfect meetpunt maar als vergelijkingsmateriaal naar voorgaande jaren lijkt het mij voldoende om een redelijk helder beeld te scheppen, maar wellicht kan jij mij dat fabeltje wel uit mijn hoofd praten met allerlei gegoochel met aantallen personen die in toenemende mate besluiten niets te zeggen over hun overkomen leed!

Hahaha, ja dat "aardig in de buurt", zo lust ik er nog wel een paar. Als jij denkt op basis van speculatieve niet aangegeven misdrijven op een nogal robuust getal weet te komen van 5,2 miljoen misdrijven per jaar dan wil je mij waarschijnlijk ook wel even uitleggen hoe je aan dit wonderbaarlijk getal bent gekomen? :roflol:

Geregistreerde criminaliteit is misschien geen perfect meetpunt maar als vergelijkingsmateriaal naar voorgaande jaren lijkt het mij voldoende om een redelijk helder beeld te scheppen, maar wellicht kan jij mij dat fabeltje wel uit mijn hoofd praten met allerlei gegoochel met aantallen personen die in toenemende mate besluiten niets te zeggen over hun overkomen leed!

Met aardig in de buurt, bedoel ik natuurlijk je kan niet elke persoon ondervragen over slachtofferschap. Dan kan je er leuk om doen. Echter is het een veel gebruikte methode. Het afnemen van grote slachtofferenquetes. Zoek het maar is op. Wat ik nu al voor de 3x zeg: Kijk het * nu bij 2 post geleden. Gezien??

Geregristreede criminaliteit is geen goed meetpunt omdat:

Politieregistraties bevatten maar een deel van
de daadwerkelijk gepleegde delicten

Waarom?

Haal- en brengwerk

Meldings- en aangiftebereidheid slachtoffers

Afhankelijk van beleidsaandacht

Verborgen criminaliteit

Dark number

Registratiefouten

slachtoffers van moord kunnen niet meer
ondervraagd worden
bij bepaalde misdrijven zijn mensen toch niet
bereid hun gevoelens bloot te geven
bij veel misdrijven geen duidelijk slachtoffer

Je hebt geen gelijk, en ik hoop dat je nu dat zelf ook allemaal wel in ziet

Laatst bewerkt:
Iedere lamlul begrijpt dat registraties niet het gehele plaatje laten zien, maar we hadden het hier dan ook over een lichte daling van de totale criminaliteit. Kan je verklaren waarom criminaliteitscijfers van 2003 niet te vergelijken zijn met 2007 als het gaat om in kaart brengen van een toename of afname, kan je verklaren waarom er in jouw beredenering eens verdubbelingen of sterker lijken plaats te vinden van zwijgende slachtoffers?

Ik weet niet precies wat je probeert te copy/pasten maar het lijkt erop dat je met behulp van wat standaard aantekeningen uit een of andere LOI cursusje mij probeert te overtuigen van je expertise. Vooralsnog heb je in geen geval weerlegt dat er sprake is van een lichte daling van de totale criminaliteit, of sterker nog, dat het allemaal steeds erger wordt want dat lijk je te vinden. Je kan dan heel hard je best doen om mij er van te overtuigen dat de criminaliteitsregistraties geen helder beeld geven van de werkelijke criminaliteit, vooralsnog heb je nog geen reet kunnen zeggen over de dalende tendens die de algemene criminaliteitsregistraties vertoont.

Laatst bewerkt:
Iedere lamlul begrijpt dat registraties niet het gehele plaatje laten zien, maar we hadden het hier dan ook over een lichte daling van de totale criminaliteit. Kan je verklaren waarom criminaliteitscijfers van 2003 niet te vergelijken zijn met 2007 als het gaat om in kaart brengen van een toename of afname, kan je verklaren waarom er in jouw beredenering eens verdubbelingen of sterker lijken plaats te vinden van zwijgende slachtoffers?

Ik weet niet precies wat je probeert te copy/pasten maar het lijkt erop dat je met behulp van wat standaard aantekeningen uit een of andere LOI cursusje mij probeert te overtuigen van je expertise. Vooralsnog heb je in geen geval weerlegt dat er sprake is van een lichte daling van de totale criminaliteit, of sterker nog, dat het allemaal steeds erger wordt want dat lijk je te vinden. Je kan dan heel hard je best doen om mij er van te overtuigen dat de criminaliteitsregistraties geen helder beeld geven van de werkelijke criminaliteit, vooralsnog heb je nog geen reet kunnen zeggen over de dalende tendens die de algemene criminaliteitsregistraties vertoont.

a. Ik heb cijfers uit 2009 gebruikt. Geen LOI cursusje, cijfers uit een powerpoint, alleen dat lettertyp is zo groot, dat probeerde ik kleiner te maken, maar dat lukte alleen niet zo goed.

b. Zo hard doe ik mijn best niet. Ik laat je een paar cijfers en feiten zien, maar dat dringt allemaal niet tot je door. Jij begrijpt niet, dat je ook een darknumber hebt. Ik heb al aangetoond, dat er geen dalende tendens is. Lees nog maar een paar post terug. Als het niet te moeilijk is.

Aangezien er niks tot je door dringt houd ik er maar ook over op. Gaat maar lekker in je kraakpandje met je andere hippie vriendjes, praten over de "wilders-gang" hoe slecht het allemaal wel niet is. En je zorgen maken, of alle mocro's wel een uitkering krijgen...

Ik vind het allemaal heel boeiend die interessante termen die je daar allemaal gebruikt, vooral dark number, die ga ik zeker onthouden maar je hebt in geen geval kunnen aantonen dat die mysterieuze dark numbers en andere variabelen die de geregistreerde gegevens doen afwijken van geheel andere orde waren in de jaren met significant hogere criminaliteitscijfers. Je lult en gist maar wat, maar dat geef je ook wel een beetje aan met die laatste opmerking van je.

Laatst bewerkt:
Potverdomme Klaas. Dat je er uberhaupt nog op ingaat.

Ik vind het allemaal heel boeiend die interessante termen die je daar allemaal gebruikt, vooral dark number, die ga ik zeker onthouden maar je hebt in geen geval kunnen aantonen dat die mysterieuze dark numbers en andere variabelen die de geregistreerde gegevens doen afwijken van geheel andere orde waren in de jaren met significant hogere criminaliteitscijfers. Je lult en gist maar wat, maar dat geef je ook wel een beetje aan met die laatste opmerking van je.

Ik lul en gis niks. Als jij nou gewoon lekker gaat zoeken naar de cijfers die uit de onderzoeken van slachtofferschap te voorschijn komen. Voor de 3e of 4e maal, kijk het * bij een van mijn vorige post. Via die cijfers, kom je op 5,2 miljoen misdaden. Deze informatie heb ik uit bronnen van het cbs. Waar ik van jou moest gaan zoeken. Ook met andere bronnen uit het cbs heb ik aangetoond, dat de daling van de criminaliteit niet aan de orde is. Dit beweerde jij. Een foute bewering dus.
Verder ga jij het dan hebben over de geregristreede misdaad. Hier haal jij je feiten uit tevoorschijn. Heb ik jou ook al geprobeerd uit te leggen, waar je daar de fout maakt. Dit begrijp je niet, of wil je niet begrijpen. Nou dan houd het op.

---------- Toegevoegd om 22:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Potverdomme Klaas. Dat je er uberhaupt nog op ingaat.

;)

Ik lul en gis niks. Als jij nou gewoon lekker gaat zoeken naar de cijfers die uit de onderzoeken van slachtofferschap te voorschijn komen. Voor de 3e of 4e maal, kijk het * bij een van mijn vorige post. Via die cijfers, kom je op 5,2 miljoen misdaden. Deze informatie heb ik uit bronnen van het cbs. Waar ik van jou moest gaan zoeken. Ook met andere bronnen uit het cbs heb ik aangetoond, dat de daling van de criminaliteit niet aan de orde is. Dit beweerde jij. Een foute bewering dus.
Verder ga jij het dan hebben over de geregristreede misdaad. Hier haal jij je feiten uit tevoorschijn. Heb ik jou ook al geprobeerd uit te leggen, waar je daar de fout maakt. Dit begrijp je niet, of wil je niet begrijpen. Nou dan houd het op.

Ik constateer dat er een lichte daling is van geregistreerde criminaliteit, jij bent kennelijk al zover dat je dit ook ziet. Vervolgens constateer jij op grond van geregistreerde slachtofferschap dat er een groot aantal mensen geen aangifte doen. Echter, dit is in ieder peiljaar zo. Sterker nog, het slachtofferschap is heel licht dalende met de jaren.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...=40-60&D2=0&D3=a&D4=a&HDR=G1,G3,G2&STB=T&VW=T

Nogmaals, je lult en gist maar wat.

Ach ja vooral je concentreren op 1 gedeelte van de misdaad, geweldsmisdrijven. Dat het aantal inbraken jaarlijks daalt (en andere vermogenmisdrijven waarbij burgers financiele schade oplopen) boeit zeker niet?

Als dan ook nog eens een stijgende lijn te zien is in het aantal opgeloste misdrijven vraag ik me af wat meer blauw voor voordelen gaat opleveren.

Hoe kom je trouwens aan de veiligheidsmonitor 2009? Die staat gepland om uitgebracht te worden over 3 dagen. Jij hebt die stukken al, BVE?

Ach Mass Defect is toch een k*tspel, kan je beter wat research doen.

Maar ik hoop dat de linkse hobbies zoals defensie afschaffen en daarnaast meer smurfen op straat onze problemen gaan oplossen. Met minister van defensie Gidi Markuszower moet dat lukken, die beperkt de defensie uitgaven tot wat steun aan onze bloedbroeders de Israeliers. Jeruzalem zit in ons hart, je weet toch? Shalom.

Ach Mass Defect is toch een k*tspel, kan je beter wat research doen.

Ik vind het wel een aardig spel (geen Fallout 3, dat dan weer niet), het is wat rpg betreft vrij licht allemaal maar het heeft een behoorlijk geschreven verhaal al dan niet iets te lineair en vooral als je 'm op een wat hoger moeilijkheidsgraad speelt is het nog best aardig. Op de normale moeilijkheidsgraad of zelfs lager blaas je gedachteloos door de battles heen en wordt het behoorlijk slaapverwekkend. Ohja, goede muziek ook.

Ben wel 'blij' dat de PVV eindelijk met een programma op de proppen komt. Blij tussen aanhalingstekens omdat het programma weer lijkt op een van dik hout zaagt men plankenvisie die het zo goed als onmogelijk maakt om te regeren.

lrg-2882-geert-wilders-holland-pvv-yarmulka-kippa-wailing-wall-israel-240.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

020510_paus.jpg

Ja allemaal slecht onderbouwd :roflol: Man ga wat opzoeken op het internet. Ik weet wel waar ik over praat. Gaat heel geen moeite nemen om het allemaal aan te wijzen voor je. Je komt het zelf ook allemaal wel tegen. Als je nu mijn vorige post nog is leest. Zie je welke aangiftes niet meer gedaan worden. Diefstal en vermogen delicten. Deze aangiftes worden misschien met een reden niet meer gedaan. Dat er dan een stijging in opgeloste zaken, komt is 1+1. Ik zoek op het internet met een paar kleine zoekopdrachten en je haalt van alles boven water. Man blijf gewoon lekker in je eigen geloven, noem andere halve gare. Gewoon denken dat jouw "feiten" goed zijn. Als je het zelf maar allemaal gelooft.

klaaswitz blijft origneel :D

Terug
Naar boven