BVE
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 44
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 72kg
- Vetpercentage
- 9%
Het is een hele serieuze reactie, jij roept dat je van alles kan vinden op het internet. Nee, meen je niet joh.
Maar om terug te komen op de discussie van oorsprong. Ben je van mening dat het alarmistische of bijna paniekerige gejank van Wilders en zijn volgmalloten in verhouding staat met de werkelijke gegevens? Ben jij van mening dat we in deze tijd van economische nood, een tijd waarin we echte keuzes moeten maken wat betreft uitgaven, er voor moeten kiezen om even met de botte bijl, of schep in dit geval, even 10.000 agenten erbij moeten aanstellen en daar minstens 700 miljoen aan moeten uitgeven? Je hebt niet het idee bij het horen van een kreet als "meer blauw op straat!!!" in de huidige economische situatie en gekeken naar de eerder gedeponeerde statistieken aangaande criminaliteit en dan daarbij nog genomen veel belangrijkere actualiteiten die momenteel spelen dat dit geroep een nogal goedkope manier is om de aandacht te krijgen van goedgelovige halve garen die in iedere situatie snakken naar een verlosser?
Ik doelde meer op die aangiftes. Dalende/stijgende criminaliteit enz. Ik heb alleen de 1e pagina door gelezen, daar kwam ik jou post tegen daarop heb ik gereageerd. Verder heb ik niks door gelezen.
Om dan toch terug te komen op jou post van de extra politie inzet. Uit de cijfers blijkt dus, dat de criminaliteit niet daalt. Iig niet de cijfers van geweldsdelicten. Aangezien er ongeveer 5,2 miljoen Misdrijven gepleegd (geschat worden opbasis van slachtofferschap) worden per jaar. Waarvan er door de politie maar 275.000 worden opgehelderd. *
* Cijfers: cbs 2009, veiligheidsmonitor ijk 2009
Vind ik dat er aardig wat extra blauw opstraat mag komen

Afnemende criminaliteit
Dat is maar een klein deel. Aangezien je ook nog het dark number hebt. De niet geregristreede criminaliteit. Zoals fietsendiefstallen die wel gepleegd worden maar geen aangifte van gedaan wordt. Mishandeling wat wel voorkomt, maar geen aangifte van gedaan wordt. Ik hoop dat jij dit wel snapt. Hoe je wel aan de juist cijfers komt. Of iig aardig in de buurt. Is door te werken met slachtofferschap. grote enquetes af te nemen. en noem maar op. Dan komen er andere getallen uit. Deze getallen heb ik, zie het * bij de vorige post vandaan. Je komt dan op 5,2 miljoen misdrijven per jaar. Fietsendiefstallen, mishandeling en noem maar op. Het hele totale plaatje. Hierdoor is de totale criminaliteit dus niet dalende wat jij beweert. Aangezien de geregristreede criminaliteit geen goed meetpunt is.