AndroidHealthClinic

PB bench press 2010

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Beste mede Bodybuilders en Powerlifters.

Ik en mijn trainings maat hebben gister voor het eerst sinds april 2010 getopt op bench press, had nog best last van mn borst en triceps van afgelopen week maar ik voelde mij fit.

We hadden het als volgt opgebouwd:

2 opwarm setjes: 60 kg 20x

Set 1: 6x 100Kg ( makkie)
Set 2: 4x 130Kg (voelde goed)
Set 3: 1x 150Kg (Begon zwaarder te worden maar geen probleem)
Set 4: 1x 170Kg (Dit gewicht was even wennen maar ging goed)
Set 5: 2x 180Kg (Deze deed pijn maar het ging)

Daarna droppen naar 100 kg en zoveel mogelijk herhalingen (22 reps :) )
Daarna gelijk 60 kg die ging maar 12x :)

Oefening 2 Incline dumbbell press:

Set 1: 15x 40Kg
Set 2: 12x 52Kg
Set 3: 12x 60Kg Droppen met 34kg en pompen.

Oefening 3 Incline dumbbell flights

Set 1: 15x 26 Kg
Set 2: 15x 32 Kg
Set 3: 12x 40 Kg
Set 4: 10x 46 Kg Droppen met 18 en pompen

Oefening 4 ( bonus oefening om nog even helemaal stuk te gaan gister benchpress machine 4 setjes).

Na deze training had ik kramp in mn pecs, ze trilde gewoon.

Heb ik ( voornamelijk eerste oefening) het maximale uit kunnen halen of heb ik bij de eerste sets nog minder herhalingen moeten maken?

Ik houd jullie op de hoogte als ik ooit weer de 200kg aantik.

Mvg vanuit Sport & Fitness Almere

Jasperko

Laatst bewerkt door een moderator:
Pics, filmpjes?

• Topic Starter Topic Starter
ik ga een dezer dagen fotos maken.

Ja, wat verwacht je nu dat wij zeggen? Moet je hier nu echt speciaal een topic over maken in de verkeerde sectie? Als je een log wil starten, start er dan een, dan kan je ander helpen met advies en dergelijke en kunnen we je progressie bekijken, maar nu lijkt het dat je gewoon wilt stoefen en een paar goedkope complimentjes wil aannemen.

Ik zeg maar hoe het overkomt.

Ja, wat verwacht je nu dat wij zeggen? Moet je hier nu echt speciaal een topic over maken in de verkeerde sectie? Als je een log wil starten, start er dan een, dan kan je ander helpen met advies en dergelijke en kunnen we je progressie bekijken, maar nu lijkt het dat je gewoon wilt stoefen en een paar goedkope complimentjes wil aannemen.

Hij is gewoon trots op z'n prestatie en wil dat delen lijkt me, niets mis mee toch? Je bent niet verplicht om te reageren.

2x180 benchpress is een goede prestatie en niet voor iedereen weggelegd. Ik had zelf de eerste 2 sets wat minder herhalingen gemaakt, bijvoorbeeld 2x12x60kg, of 1x12x60kg en daarna 1x10x80kg en daarna verder met 100kg.

Akkoord, maar je weet dat de kans groot is dat er negatieve reacties zullen bijzitten.

Idd, zeer sterke bench, vind het gwn een bizarre post.

Niet meteen haten vriend. Ik wil graag weten of meer mensen op mijn manier zo proberen sterker te worden en/of eventueel aanbevelingen hebben om meer resultaat te halen. Een blog starten is een mogelijkheid maar weet niet of ik daar de tijd voor heb vandaar.

the Rock:

Tnx, ik denk dat ik ook voortaan de eerste set minder reps maak, word aardig gepompt en die pomp belemmerd het een en ander.

Niet meteen haten vriend. Ik wil graag weten of meer mensen op mijn manier zo proberen sterker te worden en/of eventueel aanbevelingen hebben om meer resultaat te halen. Een blog starten is een mogelijkheid maar weet niet of ik daar de tijd voor heb vandaar.

the Rock:

Tnx, ik denk dat ik ook voortaan de eerste set minder reps maak, word aardig gepompt en die pomp belemmerd het een en ander.

Was je van plan dit soort trainingen vaker te doen dan? Zo af en toe is het wel leuk om te kijken waar je top zit, maar ik durf er niet eens van te dromen om dit bijvoorbeeld elke week te doen :D Zouden dan eerder nachtmerries zijn.

Was je van plan dit soort trainingen vaker te doen dan? Zo af en toe is het wel leuk om te kijken waar je top zit, maar ik durf er niet eens van te dromen om dit bijvoorbeeld elke week te doen :D Zouden dan eerder nachtmerries zijn.

Wil hem 1x per maand zo doen :D. Had het voor het laatst zo gedaan omdat ik een aardige duim blessure heb opgelopen ( niet door trainen). Heb mijn grip moeten aanpassen en begin nu weer eindelijk lekker te banken. Heb veel dumbbell getraint laatste maanden omdat ik me duim dan minder belast.

Wil hem 1x per maand zo doen :D. Had het voor het laatst zo gedaan omdat ik een aardige duim blessure heb opgelopen ( niet door trainen). Heb mijn grip moeten aanpassen en begin nu weer eindelijk lekker te banken. Heb veel dumbbell getraint laatste maanden omdat ik me duim dan minder belast.

Eén keer per maand vind ik redelijk veel. Zelf top ik eigenlijk zelden, kan me de laatste keer eigenlijk niet herinneren. Het zijn naar mijn mening niet echt trainingen waar je fysiek wat aan hebt. Misschien mentaal wel als je een nieuwe top neer zet, maar ik ben zelf iemand die liever een nieuwe 8RM of 6RM top neer zet.

Eén keer per maand vind ik redelijk veel. Zelf top ik eigenlijk zelden, kan me de laatste keer eigenlijk niet herinneren. Het zijn naar mijn mening niet echt trainingen waar je fysiek wat aan hebt. Misschien mentaal wel als je een nieuwe top neer zet, maar ik ben zelf iemand die liever een nieuwe 8RM of 6RM top neer zet.

Daar heb je wel gelijk in, het is eigenlijk ook meer om te voelen hoe en wat. Mischien per kwartaal en tijden de cut niet.

ziekelijk 180kilo nice maar vroeg me af hoe je normaal je sets doet ,neem aan dat je altijd topt ik altans wel

vroeg me af of je met dat droppen goeie massa opbouwt ? zelf maak ik ook 4 sets alleen ik doe 10 8 6 6 en ik ga altijd tot het uiterste , wat is jou mening hierover !

wat deadlift je?

hoeveel rowt je spotter btw?

Laatst bewerkt:
ben ik ook benieuwt naar myself 210:D

Nice hoor kerel, 2x180. Respect.

flys met 46kg na zo'n zware bench sessie? :s

Terug
Naar boven