XXL Nutrition

PC Hardware Topic

• Topic Starter Topic Starter
Het valt best wel mee hoor,
je moet er alleen dit (
400_F_4379287_O1BcYTWce24FHSbas2LfXQQGpMaBHSMW.jpg
) naast zetten :rolleyes:

Ik had het al nooit op AMD, na het uitgebreid gebruiken van een zogenaamde 8core CPU van hun,
en nu dit geluid gehoord te hebben :windup: het is ook echt niet normaal meer :roflol::roflol:

Heb het ook al eerder gehad met mn cpu van hun
Stock cooler maakte me een t*ring herrie, cooler gekocht en uiteraard dik afgebroken omdat alles veel te stroef was :roflol: echt teveel uitgeveven aan die budget pc

Heb het ook al eerder gehad met mn cpu van hun
Stock cooler maakte me een t*ring herrie, cooler gekocht en uiteraard dik afgebroken omdat alles veel te stroef was :roflol: echt teveel uitgeveven aan die budget pc

Stock cooler amd voldoet gewoon niet aan consumer-end tdp-vereisten van de hogere processors(of toch niet gelijkaardig aan intel), zelfs met dat lawaai.

There, I said it. Prepare for hate.

Then again, ligt gewoon aan stock-coolers.

Laatst bewerkt:
Stock cooler amd voldoet gewoon niet aan consumer-end tdp-vereisten van de hogere processors(of toch niet gelijkaardig aan intel), zelfs met dat lawaai.

There, I said it. Prepare for hate.

Then again, ligt gewoon aan stock-coolers.

Is ook gewoon dikke kak. Maar aan de andere kant, zo leer je wel weer wat. Niet alles staat kant en klaar op 't web. Let er in het vervolg wel op iig komt bij mij geen stockcooler meer op ook.

ik vind de presaties van de huidige laptops echt ronduit matig

ten opzichte van een paar jaar terug gewoon niks verbeterd

X99 i7-5820K of Skylake i7-6700K? Voor programmeren, en photoshop.

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:44 ----------

ik vind de presaties van de huidige laptops echt ronduit matig ten opzichte van een paar jaar terug gewoon niks verbeterd

xps 13

als ik nu een laptop met vergelijkbare specs wil kopen als ik nu heb moet ik meer uitgeven dan mn huidige laptop heeft gekost..

dat vind ik ronduit belachelijk voor een inmiddels bijna 3 jaar oude laptop. Focussen alleen maar op rare dingen als touch screen, dunne laptops etc. Hopelijk kan ik nog wat generaties processors wachten tot ik een nieuwe hoef te kopen :o

als ik nu een laptop met vergelijkbare specs wil kopen als ik nu heb moet ik meer uitgeven dan mn huidige laptop heeft gekost.. dat vind ik ronduit belachelijk voor een inmiddels bijna 3 jaar oude laptop. Focussen alleen maar op rare dingen als touch screen, dunne laptops etc. Hopelijk kan ik nog wat generaties processors wachten tot ik een nieuwe hoef te kopen :o

XPS 13 meaantje... Beste laptop die je momenteel kan kopen die betaalbaar is.
Fantastisch scherm, zeer snel en 15 of 12 uur batterij (afhankelijk als je met of zonder QHD/touchscreen neemt). Zo'n laptop gaat tenminste 5 jaar mee.

ik vind de presaties van de huidige laptops echt ronduit matig

ten opzichte van een paar jaar terug gewoon niks verbeterd

We zitten met 15w tdp cpu's met igpu die aan(dichtbij, skylake laptop cpu's zitten erover) het niveau van 9800gtx zitten... Paar jaar geleden was dat ten minste 35w voor bucht igpus.

Qua laptop gpu zitten we met prestaties van top discrete gpus van 3 jaar geleden die nu in laptop kunnen...

We zitten met 15w tdp cpu's met igpu die aan(dichtbij, skylake laptop cpu's zitten erover) het niveau van 9800gtx zitten... Paar jaar geleden was dat ten minste 35w voor bucht igpus. Qua laptop gpu zitten we met prestaties van top discrete gpus van 3 jaar geleden die nu in laptop kunnen...
En de M GPU's in laptops zijn nu 80% zo snel als de desktop varianten!

XPS 13 meaantje... Beste laptop die je momenteel kan kopen die betaalbaar is.
Fantastisch scherm, zeer snel en 15 of 12 uur batterij (afhankelijk als je met of zonder QHD/touchscreen neemt). Zo'n laptop gaat tenminste 5 jaar mee.

dat bedoel ik dus :p

duurder en minder goeie prestaties

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

We zitten met 15w tdp cpu's met igpu die aan(dichtbij, skylake laptop cpu's zitten erover) het niveau van 9800gtx zitten... Paar jaar geleden was dat ten minste 35w voor bucht igpus.

Qua laptop gpu zitten we met prestaties van top discrete gpus van 3 jaar geleden die nu in laptop kunnen...

maar tdp boeit mij niet. Ik wil best een dikkere laptop waar een betere koeler in kan voor 35 of 45w. Men focused tegenwoordig alleen nog maar op die dunne en lichte ondingen ten koste van de prestaties

dat bedoel ik dus :p duurder en minder goeie prestaties

Wat?

Ik bedoelde dat zo'n laptop onmogelijk te vinden was 3 jaar geleden. Zelfs al was hij 10cm dik...

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

LOL, zelfs laptops zijn duurder in NL :D

Wat?

Ik bedoelde dat zo'n laptop onmogelijk te vinden was 3 jaar geleden. Zelfs al was hij 10cm dik...

hoe bedoel je, met welke features?

idd, Nederland is qua laptops volgens mij duurste land. Heb de mijne dan ook uit duitsland, scheelt zo 100€

Zeg eens wat je nodig hebt en wat je budget is. Dan kunnen we misschien beter helpen...

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:20 ----------

hoe bedoel je, met welke features? idd, Nederland is qua laptops volgens mij duurste land. Heb de mijne dan ook uit duitsland, scheelt zo 100€

Toon mij een laptop met een 3200x1800 IPS paneel (je mag de size zelf kiezen), met 12 uur batterij en een 3.2Ghz quadcore processor. Onder de 1500€.

Zeg eens wat je nodig hebt en wat je budget is. Dan kunnen we misschien beter helpen...

---------- Toegevoegd om 18:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:20 ----------

Toon mij een laptop met een 3200x1800 IPS paneel (je mag de size zelf kiezen), met 12 uur batterij en een 3.2Ghz quadcore processor. Onder de 1500€.

die xps zijn geen quadcore, is dual core. Die hoge resoluties zijn idd iets van de laatste tijd, dat was er 3 jaar geleden nog niet.

ik ben zelf nu nog niet opzoek naar een nieuwe laptop. Alleen is mn behuizing helemaal stuk en denk wel dat in de recente toekomst ik hierom een nieuwe zal moeten kopen :( 1500€ vind ik wel veel geld voor een nieuwe laptop. Ik heb zelf een relatief goedkope gekocht en die over de jaren geupgrade.

Ik snap nog steeds het nut niet van een consumer 17' laptop boven 1080p. Het wordt gewoon te klein.

Terug
Naar boven