AndroidHealthClinic

PC Hardware Topic

Ik snap nog steeds het nut niet van een consumer 17' laptop boven 1080p. Het wordt gewoon te klein.

zeker op 13" is 1080p wel genoeg idd. Voor 15 en 17" zou je mischien het verschil met 1800 wel merken. Maar wel tegen de prijs van bijvoorbeeld lager fps met gamen

mischien word 1800p geschaald naar 900p?

die xps zijn geen quadcore, is dual core. Die hoge resoluties zijn idd iets van de laatste tijd, dat was er 3 jaar geleden nog niet. ik ben zelf nu nog niet opzoek naar een nieuwe laptop. Alleen is mn behuizing helemaal stuk en denk wel dat in de recente toekomst ik hierom een nieuwe zal moeten kopen :( 1500€ vind ik wel veel geld voor een nieuwe laptop. Ik heb zelf een relatief goedkope gekocht en die over de jaren geupgrade.
Een goedkope behuizing/moederbord in je laptop zorgt ervoor dat die geen 5 jaar meegaat.
Mijn HP van 6 jaar geleden wordt nog steeds dagelijks gebruikt (basismodel was toen 1300€), die meerprijs zit in iets.
Ik snap nog steeds het nut niet van een consumer 17' laptop boven 1080p. Het wordt gewoon te klein.

Ik gebruik nu 3200x1800 op een 15" scherm met 140% scaling. Voor mijn fotobewerking is dit gewoon een droom. (voordien een XPS 12, daarvoor een retina MBP 15)

---------- Toegevoegd om 18:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:32 ----------

zeker op 13" is 1080p wel genoeg idd. Voor 15 en 17" zou je mischien het verschil met 1800 wel merken. Maar wel tegen de prijs van bijvoorbeeld lager fps met gamen mischien word 1800p geschaald naar 900p?

900P werkt inderdaad voor gamen.

mobo was in princiepe wel goed (veel misbruikt, overclocken etc maar doet het nog prima :D), gewoon alle basis specs gekozen en die later uitbereid. Behuizing was inderdaad wel erg goedkoop en die is nu idd stuk :(

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

Nice monitor!
Net de Dell 34" besteld samen met dit:

8 x 2515h
1 x u3415w

4 x Asus X99A USB3.1
4 x i7 5820K
4 x G-skill 32GB 2400 CL15
3 x Antec Truepower Classic 550W
3 x Fractal Design Define R4
3 x Samsung 850 500GB EVO
3 x Cooler Master Hyper 212 EVO
1 x Gigabyte GTX 750 TI (2x DVI) Black edition
10 x Logitech M500
4 x Microsoft Wired Keyboard 600

Lol 4 setups?

1100 euro voor die Acer! Da's wel goed gestoord...

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

Niet enkel voor mij hé.
3 nieuwe programmeurs, ik heb tijd nu, dus ipv Dell systemen van 3000€/stuk ga ik nu eens wat zelf maken.

Zelfbouw is een leuke bezigheid :D Mooie systeempjes.

Die 750TI dient gewoon om de schermen aan te drijven. De TI had een stuk betere connectiviteit dan de normale 750. Zo kan ik nog 3x 4K schermen aandrijven mocht ik dat ooit nodig hebben. Zal ook een stuk beter zijn waarde behouden dan de andere kaarten die ik zal gebruiken. Een Quadro 3800FX en een Quadro 4000. In mijn eigen systeem zit een GTX 770; niet goed genoeg om te gamen op max settings met de 34", maar ga zien wat het wordt. Anders bestel ik nog een GTX 980 TI erbij (was wel van plan om te wachten tot volgend jaar voor een nieuwe GPU).

• Topic Starter Topic Starter
Die 750TI dient gewoon om de schermen aan te drijven. De TI had een stuk betere connectiviteit dan de normale 750. Zo kan ik nog 3x 4K schermen aandrijven mocht ik dat ooit nodig hebben. Zal ook een stuk beter zijn waarde behouden dan de andere kaarten die ik zal gebruiken. Een Quadro 3800FX en een Quadro 4000. In mijn eigen systeem zit een GTX 770; niet goed genoeg om te gamen op max settings met de 34", maar ga zien wat het wordt. Anders bestel ik nog een GTX 980 TI erbij (was wel van plan om te wachten tot volgend jaar voor een nieuwe GPU).

Daar is de kaart super voor inderdaad,
net maar even bekeken maar de mijne heeft er ook 4 :p
gebruik de mijne puur alleen voor het folden..

GTX980Ti(erbij) gaat u zeker zeer tevreden mee zijn :D

Iemand al ervaring met die virtual glasses waar je je telefoon in kan stoppen?

SSMIS001300_1.jpg

Hallo iedereen, ik zou graag een desktop samenstellen. Ik was al een beetje aan het knoeien op alternate.be. Kan iemand mij wat helpen met het samenstellen van een setup? Ik ken namelijk alleen de basis dingen hiervan.

Ik ben GEEN gamer. Ik wil gwn een supersnelle pc die jaren meekan. Graphics zijn bij mij dus niet echt van toepassing. Enkel high end cpu, ram en ssd zijn belangrijk voor mij. Mss ook een goed moederbord zodat ik later nog kan uitbreiden.

BUDGET: 600-800 euro
Ik dacht zelf al aan volgende componenten:

PROCESSOR:

- Intel® Core i5-4690K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost), Processor

- Intel® Core i5-6600K, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost), Processor
(FC-LGA4, "Skylake")

SSD:

- 256gb samsung evo

RAM:

Kingston hyper fx 8gb

VIDEOKAART:
Niet echt nodig aangezien ik geen gamer ben en al intel hd graphics heb.
Kan later nog bijgekocht worden maar nu liever niet om budget te drukken.

MOEDERBORD: ???
PROCESSORKOELING: ???
VOEDING: ???
CASE: ???

Ik zou graag jullie meningen hebben over deze componenten en goeie ideeen voor de ontbrekende delen !
alvast bedankt !

Waarvoor denk je high end cpu nodig te hebben? Voor beetje internet browsen en office gebruiken heb je vrijwel nodig.

moederbord: hangt af van processor (socket)
koeling: hangt af van wat je vanplant ben je gaan doen
case: persoonlijke voorkeur (+ moederboord form)
voeding: http://tweakers.net/pricewatch/360226/seasonic-m12ii-evo-520w.html of soortgelijke

Terug
Naar boven