MuscleMeat

PC Hardware Topic

Die 4690 is wel DDR3, terwijl die 6600 DDR4 ram nodig heeft.

I5-4690K, 8GB ram (2x4 zodat je nog kan upgraden naar 16GB), goedkoop mobo met goede reviews H97 of Z97 als je wil overclocken, case hangt af als je voor mITX gaat of voor full size ATX, kies wat binnen je budget past. Die Antec's dat ik heb zijn naar het schijnt zeer betrouwbaar. Seasonic ook. 550W of 430W is meer dan voldoende, zo kan je later zelfs een high-power GPU toevoegen.

Ps: Koeling is de meegeleverde voldoende als je niet overclockt (en dus voor een H-serie mobo gaat). Als je overclockt is een CM 212 EVO uitstekend qua prijs/kwaliteit in mijn ervaring.

Ik zie het nut er niet van in om een K processor te nemen. Deze zijn speciaal bedoeld om te overklokken. Neem dit systeem zonder de grafische kaart en je bent klaar. (de cpu heeft een gpu onboard). http://tweakers.net/reviews/4158/3/desktop-best-buy-guide-september-2015-basisgamesysteem.html De i5-4460 is in ieder geval een veel gekozen CPU.

Ter inspiratie kan ik je aanraden om op dit forum te neuzen, daar vind je een hoop meer setups:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/121

Verder sluit ik me volledig aan bij datgeen wat Henri zegt.

Laatst bewerkt:
Ik dacht gwn die 6600 te nemen omdat deze een nieuwe generatie is en ik graag het laatste nieuwe heb. De bedoeling is ook dat deze PC jaren meegaat. Verder hebben jullie wel gelijk dat die k reeks niet echt nodig is. Maar had toch wel graag een hoge frequentie gehad. Wil zkr in de toekomst de mogelijkheid hebben om dingen te upgraden dus een goe mobo lijkt mij wel handig dan.

Nieuwe generatie betekent niet altijd dat het beter is, maar hoe dan ook is het wellicht wel raadzaam om de nieuwste generatie te nemen (Skylake).

Ik dacht gwn die 6600 te nemen omdat deze een nieuwe generatie is en ik graag het laatste nieuwe heb. De bedoeling is ook dat deze PC jaren meegaat. Verder hebben jullie wel gelijk dat die k reeks niet echt nodig is. Maar had toch wel graag een hoge frequentie gehad. Wil zkr in de toekomst de mogelijkheid hebben om dingen te upgraden dus een goe mobo lijkt mij wel handig dan.
Ik heb al gemerkt dat de meeste mensen die iets kopen "voor de toekomst" er toch nooit gebruik van maken. Ga gewoon voor de beste prijs/kwaliteit. Dan kan je met het geld dat je bespaart uiteindelijk een jaar vroeger upgraden naar het nieuwste van het nieuwste.
De 6600 is zijn totale meerprijs niet echt waard tov de extra performance. Duurdere processor, DDR4, moederbord. + de vorige generatie is zeer betrouwbaar en stabiel. Alle problemen zijn al uitgewerkt en je zal zelf niets meer moeten doen achteraf.
Wat ga je precies doen met deze pc?

Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk gewoon fb, office ,internet en wat statistiek programma's aka spss. Ben geen gamer. Ik wil gwn altijd de beste stuff.

Je kunt bovenstaande in principe al met een i3 cpu. i5 is redelijk overkill wat dat betreft.

• Topic Starter Topic Starter
afhankelijk van de hw ubuntu of mint cinnamon desktop
Waar is dat dan afhankelijk van(voor) ?

Ik zou voor mint kiezen meer voor n00bs(nieuwe gebruikers) aangezien het heel erg gebruikers vriendelijk is gemaakt..
hardware maakt niet veel uit bij linux...

linux is over het algemeen sneller in computing, dus handig voor mij...

Groetjes de forum droeft**ter..

wat vinden jullie van de macbook air? Ik zat een beetje te denken aan een goede laptop voor school.. Batterij gaat 10u+ mee claimen ze..
Pluspunten zijn het formaat en batterij en degelijkheid. Maar dan betaal je toch snel 1500 euro voor de snellere versie.

wat vinden jullie van de macbook air? Ik zat een beetje te denken aan een goede laptop voor school.. Batterij gaat 10u+ mee claimen ze..
Pluspunten zijn het formaat en batterij en degelijkheid. Maar dan betaal je toch snel 1500 euro voor de snellere versie.
Ben zelf geswitched van een MBPr (van zo'n 2500€) naar een XPS 15. Ik zie enorm veel Surface Pro 3's in de les en zelf ga ik de de Surface Book aanschaffen als deze uit is in Europa. Notities kunnen schrijven met een pen (voor wiskunde, schema's,...) is gewoon fantastisch.

Ja, de Surface Book ziet er echt super uit! Heb zelf de Surface Pro 3 op mijn werk, ook erg aangenaam kan ik je vertellen. :)

Ik heb altijd al gehoord dat die surface dingen veel te duur en onhandig zijn voor wat ze zijn.. Heb ook al paar keer met samsung notes gewerkt om te schrijven maar vindt dit niet echt handig.. Ook het microsoft systeem staat me niet zo aan.. Ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen dan !

Uhh een Macbook air is duurder dan een Surface? Bovendien gaat het eerder om je eigen ervaring. Installeer OS X in een virtual machine en speel er eens mee. Bepaal eerst met welk OS je wil gaan werken (Windows, Linux, OS X) en kies dan de juiste hardware.

Nog betere tip:
Loop een mediamarkt binnen en speel eens met een Surface en een Macbook en oordeel zelf.

Laatst bewerkt:
Waar is dat dan afhankelijk van(voor) ?

Ik zou voor mint kiezen meer voor n00bs(nieuwe gebruikers) aangezien het heel erg gebruikers vriendelijk is gemaakt..
hardware maakt niet veel uit bij linux...

linux is over het algemeen sneller in computing, dus handig voor mij...

Groetjes de forum droeft**ter..
Het gekke is dat Ubuntu en alle afgeleide daarvan niet goed aan het werk krijg op mijn PC (Asus P8z68 deluxe/Intel i7 2600k). Ik heb er een AMD kaart inzitten 290x en wil Steam aan het werk krijgen. Spellen spelen niet op standaard Linux drivers dus wil hiervoor AMD drivers gebruiken. Krijg ze met geen mogelijkheid aan de gang met een re-install OS tot gevolg!

Opensuse (Tumbleweed) in tegenstelling werkt als een malle! Debian niet geprobeerd, maar dit werkt meestal op iets oudere kernels!

casekings.de

Terug
Naar boven