In de praktijk volledig verwaarloosbaar. In de praktijk hebben de meeste gamers meer dan 50ms vertraging op de input tot deze effectief op het scherm komt. Je zal een kleine verbetering in animatie zien met meer dan 60fps. 144fps op een 60Hz paneel is merkbaar minder goed dan 144 fps op een 144Hz paneel. Daar komt ook nog bij dat de meeste 60Hz schermen een veel langere reactietijd hebben (vooral in het omzetten naar het beeld, niet het paneel zelf).
Op mijn 34" Dell (60Hz IPS paneel) merk ik geen verbetering als ik nu 200fps heb of mijn minimum fps net boven de 60fps is. Een 144Hz scherm is voelbaar beter voor CSGO of een gelijkaardig competitief spel.
Geen flauw idee wanneer deze in belgië komt. Zal waarschijnlijk nog wel even duren.
Raar dat die Zenbook slechts 5e generatie processors gebruikt ipv 6e. Zeker omdat hij nog niet uit is.
Ik vind die XPS er aantrekkelijker uitzien, maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze. De Zenbook is nog iets goedkoper zie ik. Kijk anders eens naar wat reviews.
Ik denk niet dat de zenbook PCI-E SSD's gebruikt, dus ze zijn iets minder snel. De processor verbruikt ook een stuk meer, dus waarschijnlijk ook iets minder batterij indien er ongeveer evenveel batterijen inzitten.
De XPS lijn vind ik allesinds zeer goed, heb ik veel ervaring mee, waaronder geen negatieve

.