Fitness Seller

PC Hardware Topic

Ja die xps ziet er idd mooi uit. Maar wel wat aan de dure kant. Hoe zit het eiglk met de performance van die i5 6600u? Ik zoek wel een PC die vlot draait enz. Ik heb al laptops van die prijsklasse gezien met i7 quadcore processoren.. Ik wil niet enkel betalen voor het design endan met een trage bak zitten..
Hangt af wat je doet ermee. Die i5 is meer dan snel genoeg. Ik heb een desktop met 6 cores aan 4.3Ghz, maar in een laptop heb ik meer dan voldoende aan een dualcore i5. Ik zal toch geen hele films bewerken of fotoshoppen op mijn laptop (hoogstens wat Lightroom). Een i7 verbruikt meer energie op de koop toe.
Ik twijfel eraan als je laptops met een PCI-E SSD vind die goedkoper zijn dan de XPS 13 en toch zo'n scherm, toetsenvoed en bouwkwaliteit hebben.

De input lag heeft meestal te maken met de input van je monitor. De meeste IPS schermen hebben slechts 8ms responstijd, maar in de praktijk is dit 50ms doordat het beeld verwerkt wordt nogvoor het wordt weergeven.
Als je CSGO speelt heb je geen andere keuze dan een 144Hz TN paneel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt af wat je doet ermee. Die i5 is meer dan snel genoeg. Ik heb een desktop met 6 cores aan 4.3Ghz, maar in een laptop heb ik meer dan voldoende aan een dualcore i5. Ik zal toch geen hele films bewerken of fotoshoppen op mijn laptop (hoogstens wat Lightroom). Een i7 verbruikt meer energie op de koop toe.
Ik twijfel eraan als je laptops met een PCI-E SSD vind die goedkoper zijn dan de XPS 13 en toch zo'n scherm, toetsenvoed en bouwkwaliteit hebben.

De input lag heeft meestal te maken met de input van je monitor. De meeste IPS schermen hebben slechts 8ms responstijd, maar in de praktijk is dit 50ms doordat het beeld verwerkt wordt nogvoor het wordt weergeven.
Als je CSGO speelt heb je geen andere keuze dan een 144Hz TN paneel.
Heb nog wat verder gezocht en vond nu de hp envy 13
http://store.hp.com/NetherlandsStore/Merch/Product.aspx?id=N9Q77EA&opt=ABH&sel=NTB

heeft ook hele mooie specs en een i7 en is goedkoper dan de dell xps 13..
Welke ssd heeft deze dan? en is dit zoveel trager dan pci-e?

Ik twijfel tussen de macbook air, dell xps 13, asus zenbook en de hp envy. Welke zou jij aanraden?
Batterij, performance en gewicht zijn voor mij belangrijk.

Die is ook PCI-e (M.2 SSD). Mijn neefje heeft die HP, hij is er ook content mee. De XPS vindt ik nog iets meer premium dan de andere opties. Met het 1080p scherm heb je ook een absurt batterijleven (meer dan 14 uur volgens sommigen).

Je hebt nog steeds niet gezegd wat je er nu mee gaat doen...

Die is ook PCI-e (M.2 SSD). Mijn neefje heeft die HP, hij is er ook content mee. De XPS vindt ik nog iets meer premium dan de andere opties. Met het 1080p scherm heb je ook een absurt batterijleven (meer dan 14 uur volgens sommigen).

Je hebt nog steeds niet gezegd wat je er nu mee gaat doen...
Ik wil hem gebruiken als hoofdpc en PC om mee te nemen naar de les. Ik moet gwn vlot office, internet, Adobe CS en wat statistische programma's kunnen draaien. Desalniettemin zou ik liefst een i7 hebben zodat ik wat future proof ben.
Is het verschil tussen full HD en qhd heel groot en die paar 100 euro extra waard?

Ik wil hem gebruiken als hoofdpc en PC om mee te nemen naar de les. Ik moet gwn vlot office, internet, Adobe CS en wat statistische programma's kunnen draaien. Desalniettemin zou ik liefst een i7 hebben zodat ik wat future proof ben.
Is het verschil tussen full HD en qhd heel groot en die paar 100 euro extra waard?
I7 is niet nodig hoor voor uw toepassingen. Af en toe wat PS kan een i5 perfect aan. Dat 1080p scherm is meer dan voldoende als je geen touch wil. Sowieso vind ik de upgrade naar QHD en touch zeer duur, ik zou dan ook opteren voor i5 met 1080p scherm. Als je echt zeer vaak zware programma's moet draaien, dan kijk je best niet naar de ultrabooks. De verschillen tussen een i5 en i7 ligt onder de 10% voor de U-series.

I7 is niet nodig hoor voor uw toepassingen. Af en toe wat PS kan een i5 perfect aan. Dat 1080p scherm is meer dan voldoende als je geen touch wil. Sowieso vind ik de upgrade naar QHD en touch zeer duur, ik zou dan ook opteren voor i5 met 1080p scherm. Als je echt zeer vaak zware programma's moet draaien, dan kijk je best niet naar de ultrabooks. De verschillen tussen een i5 en i7 ligt onder de 10% voor de U-series.
Ik twijfel ook nog over het scherm van de xps. Zou voor de full HD versie gaan aangezien ik geen touch wil. Nu heb ik gehoord dat het matte full HD scherm niet echt helder is.

Ik twijfel ook nog over het scherm van de xps. Zou voor de full HD versie gaan aangezien ik geen touch wil. Nu heb ik gehoord dat het matte full HD scherm niet echt helder is.
http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-xps-13-non-touch-2015
Is een zeer goede review van hoe ik hem zou configureren op een budget. Scherm is echt wel beter dan de meeste laptops in die prijsklasse.
Gewoon wat geld besparen en gewoon voor het 1080p scherm gaan. Je gaat er sowieso geen spijt van hebben.

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-xps-13-non-touch-2015
Is een zeer goede review van hoe ik hem zou configureren op een budget. Scherm is echt wel beter dan de meeste laptops in die prijsklasse.
Gewoon wat geld besparen en gewoon voor het 1080p scherm gaan. Je gaat er sowieso geen spijt van hebben.
Heel verleidelijk die xps 13 :D. Het prijskaartje houdt me nog een beetje tegen. Ik heb immers momenteel een asus 15" notebook die 5j oud is maar nog uitstekend werkt. Heeft een i5 450m 2.4 tot 2.8ghz cpu en 4gb ram. Heb er zelf nog een ssd ingestoken. Enkel de batterij is volledig kapot. En het blijft een zwaar lomp ding. Denk je dat die i5 6200u een groot verschil gaat geven met mijn 450m aangezien deze bijna dezelfde freq heeft?

Iemand al ervaring met die virtual glasses waar je je telefoon in kan stoppen?

SSMIS001300_1.jpg
iemand?

Heren, ik heb een Dell laptop waarvan de accu kapot is. Nu ben ik van plan een nieuwe te kopen via subtel, op de site staat dat de accu compitabel is voor de laptop die ik heb. Echter verschillen deze wel van mAh - capaciteit. Is dit een probleem?

Al eens op replacedirect gekeken?

Al eens op replacedirect gekeken?

He, nee. Net wel gedaan. De accu is met minder mAh is daar voor dezelfde prijs. Dat is dus niet echt voordelig, wat mijn vraag eigenlijk is of een accu met minder mAh wel compatibel is voor mijn laptop? Of geeft dat slechts aan dat ik er wat minder mee kan zonder adapter?

Zit eraan te denken om een MX Master te nemen, iemand ervaringen mee of goedkoper/beter alternatief?

Aan welke onderdelen zat je te denken? Prijs valt btw best wel mee vind ik

Aan welke onderdelen zat je te denken? Prijs valt btw best wel mee vind ik

vond ik ook idd. RAM en SSD, im mn huidige laptop zit nog 16gb ram en 240gb mSATA ssd. Dus met i7HQ en 750gb harde schijf komt de prijs dan op 1100€. Valt heel erg mee eigenlijk, maar moet mn ouders wel heel lief aankijken :o :o

vind het eigenlijk zo zonde dat ik een nieuwe moet. Maar mn huidige hangt nu letterlijk met tape aan elkaar. Komt alleen maar door 1x te snel willen openen maken nadat ik eiwit shake gemorst had over mn toetsenbord

Laatst bewerkt:
vond ik ook idd. RAM en SSD, im mn huidige laptop zit nog 16gb ram en 240gb mSATA ssd. Dus met i7HQ en 750gb harde schijf komt de prijs dan op 1100€. Valt heel erg mee eigenlijk, maar moet mn ouders wel heel lief aankijken :o :o

vind het eigenlijk zo zonde dat ik een nieuwe moet. Maar mn huidige hangt nu letterlijk met tape aan elkaar. Komt alleen maar door 1x te snel willen openen maken nadat ik eiwit shake gemorst had over mn toetsenbord

Ram moet je wel ff goed kijken of die wel hetzelfde is, dat verschilt namelijk per moederbord. Msata zal die wel gewoon hebben neem ik aan

ram is universeel of iig per soort. Sinds 2010 ongeveer is het al allemaal hetzelfde DDR3

zou ree dood zijn? :(

Terug
Naar boven