Fitness Seller

Peck Deck versus Dumbbell fly's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Peck deck zuigt idd, stelt niks voor.

Soms bij ons in de sportschool heb je mannetjes die er op gaan zitten en heel stoer doen met 60 kg ofzo, dan zie je ze echt bezig dat ze het heel moeilijk hebben.
Ik kijk naar ze toe en ze kijken mij aan met "Wat wil je LOOK." Vind het altijd wel grappig om
zo mensen bezig te zien.

Beide oefeningen waar je absoluut niet zonder kunt.

I need a vacation.

Jij beweert dat je niet zonder peckdeck kunt?:roflol:

Liever besteed ik mijn tijd aan db flyes of cable cross als isolatie, naast bench en db press. Dat scheitapparaat is echt mijn laatste keus. Als ik dan nog niet genoeg kapot ben en er persee een oefening/variatie bij wil doen dan kies ik wel voor borstdippen, db pullovers of dip(press) machine. :)

Misschien zit het effect hem ook in de enorme verschillen in kwaliteit tussen deze apparaten onderling en (afhankelijk van het apparaat) je uitvoering. Bij sommige van die krengen heb je te snel de neiging je schouders het werk laat verzetten, ook al probeer je nog zo hard je borst te isoleren. Dat heb ik met die in onze gym en ook in andere gyms iig wel. Fullstack=80kg, zet gewoon echt geen zoden aan de dijk :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Jij beweert dat je niet zonder peckdeck kunt?:roflol:

Liever besteed ik mijn tijd aan db flyes of cable cross als isolatie, naast bench en db press. Dat scheitapparaat is echt mijn laatste keus. Als ik dan nog niet genoeg kapot ben en er persee een oefening/variatie bij wil doen dan kies ik wel voor borstdippen, db pullovers of dip(press) machine. :)

Misschien zit het effect hem ook in de enorme verschillen in kwaliteit tussen deze apparaten onderling en (afhankelijk van het apparaat) je uitvoering. Bij sommige van die krengen heb je te snel de neiging je schouders het werk laat verzetten, ook al probeer je nog zo hard je borst te isoleren. Dat heb ik met die in onze gym en ook in andere gyms iig wel. Fullstack=80kg, zet gewoon echt geen zoden aan de dijk :rolleyes:

Inderdaad nuff said :D

Laatst bewerkt:
Ik vind cable crossover nog beter dan flyes;)

Wat is een peck deck??? Hebben we het nu over het gemiddelde in iedere gym te vinden katrolletjesding met een 80-100kg stack, freeweight apparatuur, Technogym, Hammerstrenght?

Maakt imo ook wel een klein verschilletje, uitgaande van de meest efficiente uitvoering:)

Als we het over de gemiddelde peckdeck heben.. Volgens mij gaan die stacks ook maar tot 80 of 100 omdat ze er vanuit gaan dat echte mannen toch voor db flyes of cable cross gaan;)

zie mijn borst met de week groeien
en heb dat peckdeck app. nog nooit aangeraakt

imo dus niet nodig

bij ons gaat de peckdeck tot 80. vind peckdeck niet zo'n heel goed aanvoelen voor borst.
als je em strikt uitvoert dan zullen de meesten geen 80 pakken.

wat ik tegenwoordig doe is one arm cable flye en dan mn arm doorstrekken.

vind peckdeck niet zo'n heel goed aanvoelen voor borst.
Een beetje als lauwe slappe automaat koffie.

als je em strikt uitvoert dan zullen de meesten geen 80 pakken.
Hangt er vanaf welk apparaat jij op traint. Ik pak op die van ons wel 80 strikt voor xx-reps)

wat ik tegenwoordig doe is one arm cable flye en dan mn arm doorstrekken.

Goed plan. Zie hem ook ook niet eigenlijk. Nog steeds een keertje proberen:D

Sommige Peck Deck machines kunnen heel wat druk op de schouders zetten.
Uiteraard hangt alles weer af hoe je met iets omgaat, maar persoonlijk vind ik db flyes beter, voelt gewoon zwaarder aan.

Goed plan. Zie hem ook ook niet eigenlijk. Nog steeds een keertje proberen:D

ja dat moet je zeker een keer doen. ik doe de oefening nu paar weken en dan maandag en vrijdag en het voelt wel goed aan. je kunt ook de kracht heel precies op een bepaald deel van je borst aansturen. (ik doe voornamelijk bovenkant omdat dat nog altijd iets achterloopt)

ja dat moet je zeker een keer doen. ik doe de oefening nu paar weken en dan maandag en vrijdag en het voelt wel goed aan. je kunt ook de kracht heel precies op een bepaald deel van je borst aansturen. (ik doe voornamelijk bovenkant omdat dat nog altijd iets achterloopt)

Goeie tip man. klinkt lekker. Dan moet je als je zwaar gaat je wel met andere arm vasthouden of op een bankje zitten ofzo lijkt me?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven