MuscleMeat

Peck Deck versus Dumbbell fly's

Status
Niet open voor verdere reacties.
peck deck vind ik zowiezo k*t, net als alle gekke apparaten waarop je een draaiende beweging moet maken

Apart dat er weer een groot aantal mensen zijn die peck deck uitlachen.

Ik vind peck deck wel een goede isolatie-oefening voor de borst, mits goed uitgevoerd.
Spijtig genoeg wordt hij zelden echt goed uitgevoerd omdat het strelen van het ego kennelijk belangrijker is dan een goede stimulatie van de borst.

Grote voordeel van peck deck t.o.v een dumbbell fly is dat de peck deck op elke graad van de beweging weerstand uitoefend op je borst, terwijl een dumbbell fly vooral op het laagste punt van de beweging zwaar is. Op driekwart (dus bovenste punt) van de beweging oefent de zwaartekracht nauwelijks weerstand op je borst, en dat zuigt zwaar.

Ik doe peck deck soms als laatste oefening, het is geen oefening die je zwaar moet pakken, daarom zorg ik mijn borst al vermoeid is met heavy oefeningen.
Bijkomend voordeel om peck deck als laatste oefening te pakken; je rekt de fascia goed op.

Of een peck deck beter is dan een losse dumbbell fly? Hell no!

Cable fly's vind ik nog het lekkerste, omdat deze constant weerstand uitoefenen op je borst, deze zijn dus het zwaarst.

Op driekwart (dus bovenste punt) van de beweging oefent de zwaartekracht nauwelijks weerstand op je borst, en dat zuigt zwaar.
klopt daarom verkies ik ook lying cable flyes boven dumbbell fly

maar laatste tijd doe ik enkel staande cable fly en dan met 1 arm

In een ideale wereld zouden alle peck deck machines en fly bankjes (en zogenaamde fake 'krachtstations', nietwaar Ferremans) op een grote hoop gegooid worden, verhit tot smeltingstemperatuur, en van het ijzer zouden barbells en schijven gegoten worden zoals in de tijden van weleer. Rond het vuur zou een grote vreugdedans ontstaan, en op het uitspreken van de woorden 'peck deck' zou voortaan de doodstraf staan, zodat na enkele generaties de herinnering aan dit heidense kleinood volledig uitgestorven zou zijn. Bij gebrek aan dergelijk inferieur materiaal zou de stamlijn van heler horden beachboys en strandjeanetten langzaam vervagen, terwijl een nieuw ras van ware ijzerenbroeders de vlakten zou bevolken. Moge hun stam uitbreiden en mogen hun vrouwen sterke zonen baren !

Nogmaals. Twee apparaten van verschillende merken/serieus kunnen totaal verschillend zijn. Veel mensen inclusief ikzelf zullen nu roepen dat ze die dingen waardeloos vinden mensen, omdat ze ervaring hebben met de waardeloze apparaten als in veel gyms. Misschien bestaan er ook supergoede peckdecks, ben ze tot op heden nog niet tegen gekomen in de verschillende gyms waar ik train:)

In een ideale wereld zouden alle peck deck machines en fly bankjes (en zogenaamde fake 'krachtstations', nietwaar Ferremans) op een grote hoop gegooid worden, verhit tot smeltingstemperatuur, en van het ijzer zouden barbells en schijven gegoten worden zoals in de tijden van weleer. Rond het vuur zou een grote vreugdedans ontstaan, en op het uitspreken van de woorden 'peck deck' zou voortaan de doodstraf staan, zodat na enkele generaties de herinnering aan dit heidense kleinood volledig uitgestorven zou zijn. Bij gebrek aan dergelijk inferieur materiaal zou de stamlijn van heler horden beachboys en strandjeanetten langzaam vervagen, terwijl een nieuw ras van ware ijzerenbroeders de vlakten zou bevolken. Moge hun stam uitbreiden en mogen hun vrouwen sterke zonen baren !

:roflol: :roflol: :roflol:

• Topic Starter Topic Starter

hiejel zeker , :hahaha:

Nogmaals. Twee apparaten van verschillende merken/serieus kunnen totaal verschillend zijn. Veel mensen inclusief ikzelf zullen nu roepen dat ze die dingen waardeloos vinden mensen, omdat ze ervaring hebben met de waardeloze apparaten als in veel gyms. Misschien bestaan er ook supergoede peckdecks, ben ze tot op heden nog niet tegen gekomen in de verschillende gyms waar ik train:)

klopt ja, ik heb in 3 sportscholen getraind en in 1 van de drie zuigde het apparaat zwaar, nooit gepakt in die tijd omdat het een k*tbeweging was.

1 arm :eek:

pak je jezelf dan beet aan de cable crossover?

wel een idee trouwens, ter variatie.

1 arm idd. als je zwaarder gaat is het in het begin wel lastig om je balans te houden maar valt best mee. wel moet je goed opletten dat je niet gaat meedraaien waar je namelijk snel ongemerkt toe geneigd bent.

overigens weet ik dus niet of het een effectieve oefening is. doe hem nog paar paar weken ;)

:roflol:

geef mij maar de dumbbell fly anytime

k vind zelden een peckdec die "goed" aanvoeld...

Ik denk dat je alleen het gebruik van meerdere gewrichten moet aanhoud als criterium voor compoundoefeningen. Als je dat doet dan word een goed uitgevoerde armoefening ook automatisch een compoundoefening (zowel triceps als biceps zijn bi-articulair) en ik denk niet dat goed uitgevoerde kick backs onder de noemer compound valt.

Het aantal gebruikte spieren speelt imo een grotere rol dan het aantal gewrichten

Ik denk dat je alleen het gebruik van meerdere gewrichten moet aanhoud als criterium voor compoundoefeningen. Als je dat doet dan word een goed uitgevoerde armoefening ook automatisch een compoundoefening (zowel triceps als biceps zijn bi-articulair) en ik denk niet dat goed uitgevoerde kick backs onder de noemer compound valt.

Het aantal gebruikte spieren speelt imo een grotere rol dan het aantal gewrichten

dus een beetje had ik toch gelijk
alleen nu snap ik het zelf wel een stuk beter

met flat of incline dumbbell flys ben je eigenlijk bezig meteen isolatie maar je gebruikt hoe dan ook je schouders toch?
en je moet je armen recht houden dus je tri en bi doen ook beetjes mee
moet het dan niet een compound zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven