Fitness Seller

Persoonlijk en volledig UB/LB trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Het spijt me, maar je hebt geen idee wat Marcel heeft aangeleverd en wat ik daar vervolgens mee heb gedaan. Daarnaast weet je evenmin wat ik de afgelopen maanden heb gedaan. Tot slot weet je ook niet wat ik met mijn voeding heb gedaan. Ik vind het fijn dat je wilt helpen en lullig om te zeggen, maar ik kan hier niets mee.
Waarschijnlijk 482929934729019448389 setjes…..
 
Ja of je pakt een bewezen schema als https://forum.bodybuilding.nl/topics/ub-lb-massa-schema-beginners-intermediate.416164/
Zoek de verschillen..

Maar als je blijkbaar niet open staat voor kritiek zal het lastig worden.

Met je aangeleverde schema zal je vast afvallen gezien je flink volume hebt. Of je er snel breed van wordt is een tweede..

Ik sta er niet voor open om mijn hele plan om te gooien nee.

Waarschijnlijk 482929934729019448389 setjes…..
Als we dan toch respectloos bezig zijn en blijven; ik heb waarschijnlijk meer setjes beenoefeningen gedaan dan jij in je leven ja. Zo lang ik geen spuit in mijn reet zet omdat ik mezelf niet goed genoeg vind, een foto van mijn misvormde lichaam als profielfoto gebruik en anderen ga bashen omdat ik bang ben om op een normale manier contact met mensen te maken komt het goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta er niet voor open om mijn hele plan om te gooien nee.


Als we dan toch respectloos bezig zijn en blijven; ik heb waarschijnlijk meer setjes beenoefeningen gedaan dan jij in je leven ja. Zo lang ik geen spuit in mijn reet zet omdat ik mezelf niet goed genoeg vind, een foto van mijn misvormde lichaam als profielfoto gebruik en anderen ga bashen omdat ik bang ben om op een normale manier contact met mensen te maken komt het goed.
Heb even zitten lezen en vind het jammer dat je ak niet serieus neemt, hij heeft gewoon gelijk. Man up fgs (excuses voor iedereen die zich door mijn uitspraak gekwetst voelt..zucht).
Wil je alleen laten inzien dat je huidige aanpak vrij zinloos is en je al maanden hebt weggegooid met marcel. Als je gewoon begin dit jaar de basic deed niet allerlei rare oefeningen en beetje je voeding on point had was je nu al veel verder.
Wat betreft je schema, te veel, simpel.
 
Kneesovertoesguy op youtube voor je enkel/mobiliteit/stabiliteit issues. 1 oefening per gewricht/spiergroep. Enkele sets per oefening. Progressief opbouwen van makkelijk naar moeilijk, licht naar zwaar, weinig naar veel.
 
Heb even zitten lezen en vind het jammer dat je ak niet serieus neemt, hij heeft gewoon gelijk. Man up fgs (excuses voor iedereen die zich door mijn uitspraak gekwetst voelt..zucht).

Wat betreft je schema, te veel, simpel.
Zou ak zelf een aandeel kunnen hebben in dat ik hem niet (meer) serieus neem?

Fijn hoe je reageert. Ik kan mezelf voorstellen dat je het teveel vindt gezien de consensus.

Wat nou als ik zo’n training zonder problemen en spierpijn of merkbare schade draai? Ik heb prima deed op 20.000kg per dag versjouwen op mijn werk en de dokter zei dat ik er “niet normaal” uit zag? En ik maar 1x per week tijd heb? Alsnog aanzienlijk minder volume draaien?
 
Kneesovertoesguy op youtube voor je enkel/mobiliteit/stabiliteit issues. 1 oefening per gewricht/spiergroep. Enkele sets per oefening. Progressief opbouwen van makkelijk naar moeilijk, licht naar zwaar, weinig naar veel.
Geweldige tip, dank je wel! Zal er nog eens naar kijken. Ik wil zo’n nordic curl bench😋

De oefeningen zoals ze er hiertoe nu staan vormen wel de warming up.
 
Wat nou als ik zo’n training zonder problemen en spierpijn of merkbare schade draai?
Als dat je doel is prima natuurlijk. Er zijn altijd uitzonderingen, maar met jouw schema ga je niet optimale resultaten halen als het gaat om kracht en of hypertrophy. Als je twee keer per week fullbody kunt doen kom je al een stuk verder, drie keer zou ideaal zijn.
Nordic hamstring curl bankje kun je van wat restmaterialen makkelijk zelf maken (plaat+twee balkjes+bezemsteel met wat schuim erom) :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Als dat je doel is prima natuurlijk. Er zijn altijd uitzonderingen, maar met jouw schema ga je niet optimale resultaten halen als het gaat om kracht en of hypertrophy.
Nordic hamstring curl bankje kun je van wat restmaterialen makkelijk zelf maken (plaat+twee balkjes+bezemsteel met wat schuim erom) :rolleyes:
Heb even geteld, maar negen oefeningen voor de borst op weekbasis vind ik bijvoorbeeld niet buitensporig. En ja, het heeft mijn voorkeur om de spieren dan zoveel mogelijk de volle rom te laten uitvoeren. Niet dat het staat met een oefening meer of minder hoor..

Misschien moet ik idd maar eens zelf aan de slag, lijkt me een killer oefening..
 
Laatst bewerkt:
Zou ak zelf een aandeel kunnen hebben in dat ik hem niet (meer) serieus neem?
Nee, het antwoord bevalt je niet, dus je ga je voorbij aan de inhoud en begin je over de toon. Zijn punt was dat dit schema niet optimaal is en dat als je meer optimaal had getraind en op je voeding had gelet je waarschijnlijk al verder had kunnen zijn. Daar kunnen best redenen voor zijn, maar die blijken nergens uit.
Fijn hoe je reageert.
Weer dat gezever over de toon.
Ik kan mezelf voorstellen dat je het teveel vindt gezien de consensus.
Dit is eigenlijk niet fijn hoe jij reageert, je snapt het dat het schaapnde kudde volgt.
Wat nou als ik zo’n training zonder problemen en spierpijn of merkbare schade draai? Ik heb prima deed op 20.000kg per dag versjouwen op mijn werk en de dokter zei dat ik er “niet normaal” uit zag? En ik maar 1x per week tijd heb? Alsnog aanzienlijk minder volume draaien?
Dan voeg je er later allerlei informatie aan toe die niet uit je vraag bleek en mogelijk wel belangrijk was voor het antwoord.

Spierpijn is geen indicatie van progressie, schade aan spieren toebrengen de noodzaak.

Daarbij blijft deze manier van trainen niet het meest optimale en 1x per week trainen ook niet.

Je zou eens kunnen kijken hoe Brian Alsruhe op YT traint, die gebruikt veel giant sets. Afhankelijk van hoeveel trainingsdagen je hebt en hoeveel er tussen zit kan je wellicht beter voor fullbody gaan.

Succes!
 
Als we dan toch respectloos bezig zijn en blijven; ik heb waarschijnlijk meer setjes beenoefeningen gedaan dan jij in je leven ja. Zo lang ik geen spuit in mijn reet zet omdat ik mezelf niet goed genoeg vind, een foto van mijn misvormde lichaam als profielfoto gebruik en anderen ga bashen omdat ik bang ben om op een normale manier contact met mensen te maken komt het goed.
Dat “misvormde” lichaam is het resultaat van een degelijk split/voeding. Dat jij meer setjes qua benen hebt gedaan (lijkt me sterk) is weer een teken dat meer niet beter is. Kwaliteit van de training bepaald icm de juiste voeding jou resultaten. Indien jij 100 werksets per training doet is dit gewoon een wandeling ipv trainen en als jij nog steeds 126kg weegt en niet sinds begin dit jaar al makkelijk 15/20kg had kunnen verliezen is het wederom een bewijs dat je totaal niet weet wat je aan het doen ben. Gewoon doorgaan en over paar maanden zal het je wel duidelijk zijn, maar tegen die tijd ben je al gedemotiveerd en hangt en loop je weer te vreten.

Succes met je PTer!
 
Deed lange tijd precies hetzelfde als BigGuy84. Meer = meer gains. Zo'n 50 setjes chest per week en 60-70 sets benen. Dacht echt oprecht dat dat the way to go was.
Was altijd sore, ook dusdanig dat ik eigenlijk 24/7 niet kon zitten, staan of lopen. Pakte ieder griepje, virusje of wat dan ook mee. Voelde me constant crappy etcetera. M'n lifts zaten al maanden vast op vrij lage cijfers (squat = 65kg, bench = 57,5, OHP = 40kg). Begon along the way zelfs achteruit gang te zien. Kwam iedere paar weken bij de fysio. Werd wel wat "atletischer" maar lang niet op het tempo en de manier die ik verwacht had.

Daarna door een combinatie van zelfstudie, daadwerkelijke opleiding en afkijken bij anderen m'n trainingsschema kleiner en kleiner gemaakt. Voel me nu zelde sore, ben veel minder ziek, al in tijden geen pijntjes/blessures meer. Squat naar 100kg verhoogt. Bench naar 80. OHP naar 60. Heb meer spiermassa gebouwd in 10 weken dit 5x60min schema dan in 2,5 jaar tijd 6x120min.

Uiteindelijk gesetteled op een schema die deze hoeveelheden betreft, misschien heb je er iets aan? Persoonlijk denk ik zelf op het moment dat zelfs dit schema nog wel eens een beetje teveel zou kunnen zijn. Heb zelfs je superset opties een kleurtje gegeven :)
Maandag (benen):
4x8 squat
3x10 deadlift
3x10 leg press
3x12 leg extension

3x12 leg curl
3x15 kuiten

Dinsdag (pull)
4x5 pullups
3x10 horizontal rows
3x10 lat pulldown
3x15 straight arm pull down
3x12 reverse fly (trap focus)

3x10 shrugs
3x10 ez-bar cheat curls

3x10 seated incline hammer curls

Woensdag (push)
5x5 Bench
3x10 Incline Chest press machine
3x8 Military Press (OHP)
3x12 Cable crossovers
3x10 ez-bar skullcrushers

4x10 leaning cable side raise
3x15 crossed tricep extensions


Donderdag (lower body)
3x8 Deadlift
4x8 Squat
3x10 leg press
3x12 Leg extensions
3x12 leg curl

3x15 kuiten

Vrijdag (upper body)
4x8 Bench
4x5 Pull ups

4x10 Seated DB shoulder press
3x12 Cable Crossovers

3x10 lat pulldown
4x10 reverse fly (rear delt focus)
3x10 ez-bar cheat curls

3x10 ez-bar skullcrushers
 
Deed lange tijd precies hetzelfde als BigGuy84. Meer = meer gains. Zo'n 50 setjes chest per week en 60-70 sets benen. Dacht echt oprecht dat dat the way to go was.
Was altijd sore, ook dusdanig dat ik eigenlijk 24/7 niet kon zitten, staan of lopen. Pakte ieder griepje, virusje of wat dan ook mee. Voelde me constant crappy etcetera. M'n lifts zaten al maanden vast op vrij lage cijfers (squat = 65kg, bench = 57,5, OHP = 40kg). Begon along the way zelfs achteruit gang te zien. Kwam iedere paar weken bij de fysio. Werd wel wat "atletischer" maar lang niet op het tempo en de manier die ik verwacht had.

Daarna door een combinatie van zelfstudie, daadwerkelijke opleiding en afkijken bij anderen m'n trainingsschema kleiner en kleiner gemaakt. Voel me nu zelde sore, ben veel minder ziek, al in tijden geen pijntjes/blessures meer. Squat naar 100kg verhoogt. Bench naar 80. OHP naar 60. Heb meer spiermassa gebouwd in 10 weken dit 5x60min schema dan in 2,5 jaar tijd 6x120min.

Uiteindelijk gesetteled op een schema die deze hoeveelheden betreft, misschien heb je er iets aan? Persoonlijk denk ik zelf op het moment dat zelfs dit schema nog wel eens een beetje teveel zou kunnen zijn. Heb zelfs je superset opties een kleurtje gegeven :)
Maandag (benen):
4x8 squat
3x10 deadlift
3x10 leg press
3x12 leg extension

3x12 leg curl
3x15 kuiten

Dinsdag (pull)
4x5 pullups
3x10 horizontal rows
3x10 lat pulldown
3x15 straight arm pull down
3x12 reverse fly (trap focus)

3x10 shrugs
3x10 ez-bar cheat curls

3x10 seated incline hammer curls

Woensdag (push)
5x5 Bench
3x10 Incline Chest press machine
3x8 Military Press (OHP)
3x12 Cable crossovers
3x10 ez-bar skullcrushers

4x10 leaning cable side raise
3x15 crossed tricep extensions


Donderdag (lower body)
3x8 Deadlift
4x8 Squat
3x10 leg press
3x12 Leg extensions
3x12 leg curl

3x15 kuiten

Vrijdag (upper body)
4x8 Bench
4x5 Pull ups

4x10 Seated DB shoulder press
3x12 Cable Crossovers

3x10 lat pulldown
4x10 reverse fly (rear delt focus)
3x10 ez-bar cheat curls

3x10 ez-bar skullcrushers
Voor dit zou ik letterlijk 2 uur nodig hebben als ik zoveel sets zou moeten doen :roflol:
 
Voor dit zou ik letterlijk 2 uur nodig hebben als ik zoveel sets zou moeten doen :roflol:
Hahaha. 60-70min kom ik er meestal wel doorheen. Maar zoals ik ook zei: "Persoonlijk denk ik zelf op het moment dat zelfs dit schema nog wel eens een beetje teveel zou kunnen zijn."

Ben ook aan het overwegen om er iedere dag nog wat uit te gaan gooien :) Vooral nu de gewichten omhoog gaan merk ik dat m'n trainingen steeds langer beginnen te duren en ik bij de laatste oefeningen vaak denk: Echt waar.... Nog een oefening meer :roflol:
 
Hahaha. 60-70min kom ik er meestal wel doorheen. Maar zoals ik ook zei: "Persoonlijk denk ik zelf op het moment dat zelfs dit schema nog wel eens een beetje teveel zou kunnen zijn."

Ben ook aan het overwegen om er iedere dag nog wat uit te gaan gooien :) Vooral nu de gewichten omhoog gaan merk ik dat m'n trainingen steeds langer beginnen te duren en ik bij de laatste oefeningen vaak denk: Echt waar.... Nog een oefening meer :roflol:
Met alleen squatten ben ik al een half uur zoet en dan doe ik maar 2 setjes.. opwarmen/werken naar m'n werpgewicht kost al enorm veel tijd :')
 
Teveel oefeningen kijk hier op het forum naar ub/lb programma. Ik doe tijdens een upperbody training niet meer dan 10 oefeningen in snel tempo werkt goed. Dit is echt overkill.
 
Nee, het antwoord bevalt je niet, dus je ga je voorbij aan de inhoud en begin je over de toon. Zijn punt was dat dit schema niet optimaal is en dat als je meer optimaal had getraind en op je voeding had gelet je waarschijnlijk al verder had kunnen zijn. Daar kunnen best redenen voor zijn, maar die blijken nergens uit.

Weer dat gezever over de toon.

Dit is eigenlijk niet fijn hoe jij reageert, je snapt het dat het schaapnde kudde volgt.

Dan voeg je er later allerlei informatie aan toe die niet uit je vraag bleek en mogelijk wel belangrijk was voor het antwoord.

Spierpijn is geen indicatie van progressie, schade aan spieren toebrengen de noodzaak.

Daarbij blijft deze manier van trainen niet het meest optimale en 1x per week trainen ook niet.

Je zou eens kunnen kijken hoe Brian Alsruhe op YT traint, die gebruikt veel giant sets. Afhankelijk van hoeveel trainingsdagen je hebt en hoeveel er tussen zit kan je wellicht beter voor fullbody gaan.

Succes!

Als je het vervelend vind hoe ik "zever over de toon" is dat jouw probleem. Als je emotioneel volwassen bent kun je dit zelf oplossen, in plaats van mij ermee lastig te vallen. Ja, ik waardeer het wanneer iemand volwassen reageert temiddden van dit niveau en dan spreek ik het uit.

Ik had mijn doelen/vraag duidelijk gesteld. Nu gaan lopen miepen dat ik bepaalde info wel had moeten geven verandert dat niet. Het is evenmin een rechtvaardiging voor respectloze, niet of slecht onderbouwde reacties.

Spierpijn is een indicatie van schade, en daarop volgende eiwitsythese helpt hoogst waarschijnlijk ja. Wat is dit voor random argument? Om minder te doen terwijl ik geen symptomen van spierschade heb? Hiermee zeg ik overigens absoluut niet dat ik dus meer zou moeten doen.

Bedankt voor de tip over Giant sets. Ik doe de supersets (van antagonisten) vooral omdat ik anders tussendoor moet wachten. Ik doe dat niet om voor meer gains te zorgen, maar omdat ik het anders zonde vind van mijn tijd en mijn vorm wil behouden om blessures te voorkomen.
 
Dat “misvormde” lichaam is het resultaat van een degelijk split/voeding. Dat jij meer setjes qua benen hebt gedaan (lijkt me sterk) is weer een teken dat meer niet beter is. Kwaliteit van de training bepaald icm de juiste voeding jou resultaten. Indien jij 100 werksets per training doet is dit gewoon een wandeling ipv trainen en als jij nog steeds 126kg weegt en niet sinds begin dit jaar al makkelijk 15/20kg had kunnen verliezen is het wederom een bewijs dat je totaal niet weet wat je aan het doen ben. Gewoon doorgaan en over paar maanden zal het je wel duidelijk zijn, maar tegen die tijd ben je al gedemotiveerd en hangt en loop je weer te vreten.

Succes met je PTer!
Jouw lichaam door degelijke split/voeding? Een spuit zul je bedoelen.
Man, je rug is helemaal uit proporties en aan je benen te zien hoef ik voor tips over leg day echt niet bij jou te zijn.

Ga jij eerst maar eens terug naar school om opnieuw te leren rekenen met je 100 werksets en idiote aannames over wat mij motiveert.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven