MuscleMeat

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet te onderschatten, vorig jaar hing mijn tong tot op mijn schoenen op het einde van elke training, ze zijn best pittig !
Elke spiergroep wordt goed aangepakt, en krijgt genoeg tijd om te recupereren elke keer, wat ook wel belangrijk is.

Nu begint mijn lijf zo aan te voelen alsof het niet genoeg kan recupereren, de vermoeidheid begint zijn tol te eisen.
Dat voel ik goed aan, en wil dus blessures voorkomen, en niet steeds blijven pushen tot het uiterste.

Vind je het niet jammer dat je met dit schema elke spiergroep maar 1 keer pakt? Lijkt mij niet ideaal......
Precies mijn mening. Als je zo'n jaar of 5 bezig bent en naturel, dan levert 1x per week een spiergroep trainen niet heel veel meer op.

Het is niet te onderschatten, vorig jaar hing mijn tong tot op mijn schoenen op het einde van elke training, ze zijn best pittig !
Elke spiergroep wordt goed aangepakt, en krijgt genoeg tijd om te recupereren elke keer, wat ook wel belangrijk is.

Nu begint mijn lijf zo aan te voelen alsof het niet genoeg kan recupereren, de vermoeidheid begint zijn tol te eisen.
Dat voel ik goed aan, en wil dus blessures voorkomen, en niet steeds blijven pushen tot het uiterste.
Tja, ook voldoende recupereren is belangrijk. Mogelijk kan je het kombineren door dezelfde spiergroep 1x zwaar, en 1x wat lichter aan te pakken per week (daily undulating periodisation), of zwaar, middel, licht in 2 weken tijd.

Tja, ook voldoende recupereren is belangrijk. Mogelijk kan je het kombineren door dezelfde spiergroep 1x zwaar, en 1x wat lichter aan te pakken per week (daily undulating periodisation), of zwaar, middel, licht in 2 weken tijd.

En op deze manier kan ik veel meer TUT & MMC doen :D

Ondanks dat het misschien niet ideaal is kan het voor je algemene herstel best lekker zijn om een poosje zo te trainen. Zolang je maar progressie blijft maken.

... dezelfde spiergroep 1x zwaar, en 1x wat lichter aan te pakken per week (daily undulating periodisation), of zwaar, middel, licht in 2 weken tijd.

Als ik train, ga ik altijd tot het gaatje, licht trainen kan/ken ik eigenlijk niet...

Je begrijpt wel dat hier nog een enorm gebied tussen ligt, he? :p

Ja, tuurlijk wel ;)
Maar als ik ga, wil ik altijd heel intensief trainen, écht licht trainen valt mij niet mee, dan ken ik mezelf, en wil het toch weer zwaarder of doe ik wat meer, want anders was het geen goed training, snap je?

Ik zou echt niet overstappen op een bro split van 3dagen.
Hetgene wat je nu doet, werkt overduidelijk.. Je hebt op alle gebied gegaind.

Je kan een iets anders aanpak hanteren, maar zou blijven opteren voor een UB/LB.
Ga gewoon eens hoog/hoger op reps op de mainlifts. En doe een grote reset qua gewicht, zal sowieso noodzakelijk zijn als je high rep doet ipv low rep.

4*12 Deadlift, Bench 15-12-12-10, ben maar wat luidop aan het brainstormen.
Hoef je niet meteen extra cardio toe te voegen, ga je wat meer verbruiken tijdens het trainen.

Tja, vandaar de twijfel hé, de bro split heeft wel geholpen vorig jaar (was toch meerdere cm's kwijt op mijn middel, ook door juiste voeding, en fysiek toch duidelijk veranderd hoor), alleen was ik er niet sterker door geworden.
Nu kan ik duidelijk veel zwaardere gewichten aan ! Dat klopt wel.

Hmm, kga toch deze week de split eens doen, zien hoe ik daar al op reageer, kan dan nog terug naar wat je voorstelt...

Training gisteren 12/03

Opwarmen 6min fietsen

Rug

Lat Pulldown 4 x 12 x 50
+ pulley row V handle 4 x 12 x 45,5

T-bar row small 4 x 12 x 45,5
+ pulley row met rechte bar 4 x 12 x 41

Dumbbell row 3 x 10 x 8, 10, 10
liggend op schuin bankje
+ straight arm pulldown 3 x 10 x 40, 50, 50

Bicep

barbell curl 20 x 18
15 x 18
12 x 20
8 x 20

hammer dumbbell curl 4 x 8 x 12
+ EZ bar curl 4 x 8 x 20, 10, 10, 10

zittend iso dumbbell curl 4 x 8 x 10

Wel, fijne training ! Heb goed kunnen door trainen, ondanks dat ik soms 2 toestellen moest bezetten, en er toch vrij veel volk in de gym was.
Beetje te enthousiast aan de Lat Pulld begonnen, had geen opwarmsetjes gedaan, dus volgende keer beter opwarmen... daardoor op de rows toch lager in gewicht moeten gaan dan ik eerst dacht.

Verder was de MMC goed aanwezig !! voelde eindelijk nog eens echt goed mijn rug verharden en lekker branden, idem voor de biceps, amai, kon op het einde bijna geen dumbell meer vasthouden :) ze stonden on fire :fire:

En als ik vergelijk met vorig jaar juni dezelfde training, kan ik nu op alles zwaarder in gewichten gaan, dus ben blij met de vooruitgang !

Training woensdag 14/03

opwarmen 6minfietsen

Borst
enkele opwarmsets
Incline bench press: 12 x 60, 10 x 65 (2failed), 8 x 60, 6 x 60

flat dumb press: 4 x 12 x 16
+ flat dumb fly: 4 x 10 x 12

Incline dumb press: 4 x 8 x 16, 16, 18, 18
(bank op 60°)

Tricep

small bench press: 4 x 12 x 40, 50, 50, 50

french press (rechtstaand met schijf): 15 x 20, 12 x 20, 10 x 20, 8 x 20

dippen: 4 x BW x 20, 20, 15, 10

Ok, de 2de Bro-training :D
Viel weer goed mee, borst eindelijk nog eens gevoeld... Incl BP direct goed zwaar genomen, misschien volgende keer toch iets lager starten qua gewicht.
Flat press & fly = ok. Maar na de Incl Dumb Press stond de borst eindelijk goed hard !

En de triceps, wel dat deed deugd zeg :rolleyes: het dippen begon goed, maar op het einde had ik trillende armen :fire: kon na de training bijna mijn armen niet opheffen om mijn haar te wassen tijdens het douchen haha :o
En ik voel vandaag nog steeds borst en armen, dus blij met het resultaat :thumbup:

Ok, de 2de Bro-training :D
Viel weer goed mee, borst eindelijk nog eens gevoeld... Incl BP direct goed zwaar genomen, misschien volgende keer toch iets lager starten qua gewicht.
Flat press & fly = ok. Maar na de Incl Dumb Press stond de borst eindelijk goed hard !

En de triceps, wel dat deed deugd zeg :rolleyes: het dippen begon goed, maar op het einde had ik trillende armen :fire: kon na de training bijna mijn armen niet opheffen om mijn haar te wassen tijdens het douchen haha :o
En ik voel vandaag nog steeds borst en armen, dus blij met het resultaat :thumbup:
Klinkt als een topworkout dit! Goed bezig Pieter:cheer:

Tx Guy's !
Ja, voelde gisteren nog steeds m'n rug, borst én armen... stijve spieren, lang geleden dat het zo lang blijft duren.

Wel vreemd, deze nacht wakker geworden met hoofdpijn, en koud zweet... rillen en te warm hebben etc pfff
Dan toch maar iets genomen om de hoofdpijn weg te krijgen, en uiteindelijk toch nog wel een uurke of 2 dan geslapen tot de wekker om 5u30 ging.
Voelde me wel wat slappekes deze ochtend.
Heb gisterenavond blauwe bessen gegeten, en enkele smaakten nogal vreemd, verduft bijna, zou dat daar kunnen aan liggen ?

Maar ben nu op het werk, en al wat koffie en banaan binnen, en voel me best nu !
Genoeg eten mee vandaag ook, om hopelijk sterk aan de benen-training vanavond te starten. We'll see :)

Spierpijn beschouwen we maar als een goed teken he?
Rillen en zo klinkt meer als een aankomend griepje dan als een probleem met bedorven voedsel hoor...

Terug
Naar boven