Fitness Seller

Pieter68' s log

Lookin good mate!

• Topic Starter Topic Starter
Tx Guys ! :)

Goeie skwaaats! Gaan echt een stuk beter nu! :thumbup:

Training gisteren vrijdag 2/03

Gelukt om er te geraken door het beetje sneeuw, maar vooral veel ijzel, serieus glad onderweg (en gelukkig ook veilig thuis geraakt)

Opwarmen 6min fietsen

Enkele opwarmsets op de incl bench

BP: 4x8x 72,5
1x8x 60

D-handle row: 4x8x 63,5

Incl BP: 2x12x 60
1x8x 60

Pulld V-handle: 3x12x 59

Cardio fietsen 25 min

Hehe, BP ging goed, enkel de laatste rep van de laatste set 4x8 was semi failed, ik kreeg hem niet meer in de bovenste haakjes, maar nog wel in de middelste :p
Daarom na wat rust toch nog de deloaded reps gedaan.

Rest was redelijk ok, maar had alles op bp gegeven, en inclined ging dan niet echt meer, daar heb ik gas moeten terug nemen. Maar niet erg he, ben blij dat bp terug omhoog is gegaan ;)

Oh ja, gewicht update ook eens: Deze ochtend woog ik nog 91,1
En ik kom van 93+ begin vorige week, niet slecht dus!

Training maandag 5/03/18

Opwarming 6min fietsen
enkele opwarmsets

SQ: 4x8x 102,5

RDL: 3x8x 125

LP: 3x15x 100

Calf raise: 3x15x 155

Cardio 25 min

Het was jaarmarkt gisteren in Geraardsbergen, en ben kort na de middag d'er geweest, ongeveer 1,5 à 2u geslenterd/gewandeld... Later dan naar de gym vertrokken.
Voelde dat dus wel in de benen als ik begon op te warmen, maar het is toch nog een goede training geworden.
Er was wel weinig volk in de gym, en dat hielp wel om alles rustig te kunnen voorbereiden, en geconcentreerd uit te voeren. Ook genoeg rust tussen de sets zonder zich druk te moeten maken omdat er iemand anders op dat toestel wil, of om te denken dat het volgende bezet gaat zijn, helpt wel om er de flow in te houden...

En dus lekkere skwaats, dl'en en kuitjes in braaaand :fire:

Godver, ik ga een weekje op vakantie en jij zit ineens boven de 100 kg squats! :thumbs::thumb:

Godver, ik ga een weekje op vakantie en jij zit ineens boven de 100 kg squats! :thumbs::thumb:

jaja, en ik blijf nog effe doorgaan, heb goed evenwicht tussen voeding en training momenteel. Is wel "zwaar" maar het lukt wel...
En zwaar is de bedoeling hé :D

Is ook in de smith machine hoor...
dat weten je kuitspieren niet, het gaat om de belasting :)
Daarom snapte ik @neet61 zijn comment niet..

Mijn kuiten zijn wel sterk..massa daarentegen:o
OK, het staat mij bij dat je kuiten met vrij laag gewicht deed (en meer op MMC focust). Kuiten zijn idd heel sterke spieren vooral bij fietsers/lopers en moet je met enorme gewichten en rep sets pesten is mijn ervaring.

Wel, de mijne worden sterk, maar groeien... met de snelheid van een slak denk ik :mad:
Helling lopen op de loopband hielp wel, maar gun mezelf daar de tijd niet meer voor:o

dat weten je kuitspieren niet, het gaat om de belasting :)

OK, het staat mij bij dat je kuiten met vrij laag gewicht deed (en meer op MMC focust). Kuiten zijn idd heel sterke spieren vooral bij fietsers/lopers en moet je met enorme gewichten en rep sets pesten is mijn ervaring.
Ik doe beide..maar ook zeker 1 van mijn twee trainingen met zware maar gecontrolleerde reps. De discussie ging toentertijd over de seated variant waarvan jij de gewichten uit verhouding vond ;)

De discussie ging toentertijd over de seated variant waarvan jij de gewichten uit verhouding vond ;)
Daar heb je denk ik gelijk in :)

Staand doe ik 20 reps met BW+30 kg voor 1 been, dat zou BW+140 voor 2 benen zijn, in de orde van grootte van Pieter ook, en zittend 40 reps met 30 kg voor 1 been. Dat is te weinig gewicht, maar ik kan niet iets beter verzinnen bij mij thuis. Misschien lukt het zittend op een bankje onder zo'n smith ding beter :)

training woensdag 7/03

opwarmen 6min fietsen
enkele opwarmsets

BP: 2x8x 75, 2x6x 75

T-bar row: 2x8x 60, 2x8x 65

MP: 3x12x 20, 30, 40

Pulld Lats breed: 3x12x 50

Cardio 25 min fietsen

Babysteps progressie ! Laatste 2 sets op BP toch maar 6 herhalingen eruit geperst, wel blij met de eerste 2.
De T-bar row ging errug lekker :p
En 'k ga terug wat MP doen, nu eerst geprobeerd en zelfs de 12x40 ging nog vlotjes... dus de komende weken verder omhoog.

Gewicht-update: ik blijf rond de 92k hangen nu.
Buik lijkt me minder gezwollen, maar verder nog niet veel meer definitie overall.
Echt twijfel tussen verder kcal zakken tov krachtverlies dan...:(

Gewicht-update: ik blijf rond de 92k hangen nu.
Buik lijkt me minder gezwollen, maar verder nog niet veel meer definitie overall.
Echt twijfel tussen verder kcal zakken tov krachtverlies dan...:(
Tja, wat is je doel? Droger worden..sterker worden?

Aan het begin zul je echt nog niet zo snel krachtinleveren (mits je niet te rigoreuze drops doet in je dieet)

Tja, doel ?
Groter en droger worden... Maar niet zomaar groot, toch ook sterk... Heb een beetje ideaalbeeld in me hoofd van +95kg te wegen, en dan droog te staan, voor 1m90 is dat mooi denk ik en haalbaar.
Momenteel ben ik qua squats en dl waar ik wil zijn, misschien nog iets meer.
Op de BP vind ik mezelf nog te zwak, maar het lukt me niet echt vlot om dat nog veel te verhogen... Heb lange armen en eens ergens gelezen dat dat niet echt helpt om goed te benchen...
En als ik minder begin te eten om droger te staan, zakt ook direct het gevoel van sterk te zijn, dat heb ik vorig jaar goed ondervonden.
Aan de andere kant heeft het split-programma van vorig jaar me wel geholpen om meer definitie te krijgen, samen met dieet.
Misschien dat ik dat terug oppak in enkele weken...

Terug
Naar boven