XXL Nutrition

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Ik loop er ook al meer dan een half jaar mee Pieter. Alle oefeningen die aan mijn arm trekken doe ik nu niet. Benchen gaat bijv. wel.
Nu gaat het al wel een stuk beter dus eerdaags weer beginnen met Pull oefeningen. Wat me wel helpt is oefenen met een wrist roller zo als
@Sanca Magni ook doet. Licht beginnen en dan opvoeren. Ik zit nu op 10kg maar haal Sanca nog wel in. :D Je zult merken dat die precies je elleboog aanspreekt.

@Ron1957 , wat sneu man !
Als je helemaal geen pull oefeningen doet, lukt het dan wel je rug goed te trainen ?

Ik wordt een beetje bang van deze verhalen van langdurige problemen :bang:

• #1.045
Pokkedruk in de gym :mad:
Gewoon alles bezet, zijn dan maar naar huis gegaan...
Ga morgen namiddag trainen....

• #1.047
Ja Neet, geen enkel toestel was vrij, overal stonden groepjes bij elkaar, dan weet je al dat er niet deftig getraind kan worden...

• #1.048
Maar dus, training van zaterdag, we zijn om 13u30 gegaan, weinig volk, dus gaan met de banaan !

SQ: 5x80
5x85
5x90
5x95
3x102,5
8x90​

Incl BP: 5x60
5x65
5x67,5
5x72,5
2x77,5 (1f)
8x67,5​

T-bar Row: 5x55
5x60
5x62,5
5x67,5
3x72,5
8x62,5​

EZ-curls: 3x10x bar+20
ss V-pushdown: 3x10x41

Cardio: 20min uitstappen

En wat een training, voelde goed, ging ook goed... behalve 1 fail op de Incl BP, ik had geen spotter, en kreeg de bar maar half scheef omhoog en heb dus snel ingehaakt...
Maar de rest ging wel goed ! Squats zonder enig probleem. Ook T-bar gaat heel vlot.

Weet nog niet goed hoe ik de oefeningen voor de BP verder ga doen, zoals eerder gezegd, de spoto-press erbij doen... maar hoe, en qua rep-range ??

Maar voor nu, fijne zondag allemaal :wave:

Heb niet veel pagina's hiervoor gelezen, maar voor de spoto press doe ik sets met 6 reps en dat bevalt me goed.
Niet zodanig veel dat je polsen eraan gaan. En toch redelijk hoog zodat je wat reps kunt maken met relatief lager gewicht dan een normale BP.

• #1.050
@ProudPizza doe je die voor de regular BP of erna ?

bvb 3x6x 60-70% van BP en voor mij dus het bovenste gedeelte van mijn arm-range voor ik mijn BP doe...

@ProudPizza doe je die voor de regular BP of erna ?

bvb 3x6x 60-70% van BP en voor mij dus het bovenste gedeelte van mijn arm-range voor ik mijn BP doe...

Ik bench in principe 4x per week en de spoto press is dan de benchoefening van één dag. Dus een conventionele BP heb ik niet op die dag.

Ik zat afgelopen training op 3 sets, 6 reps @69%

Ja Neet, geen enkel toestel was vrij, overal stonden groepjes bij elkaar, dan weet je al dat er niet deftig getraind kan worden...
Dat is wel extreem. Niet trainen wegens de drukte kan ik mij echt niet voorstellen. Met losse DB's en BB valt toch altijd wel wat te doen? Ik zou gewoon wachten op het squattrack of de bench en ondertussen wat lunges, DB-oefeningen of rek- en strekoefeningen doen.

Die squat gaat lekker zeg, 3 x 102,5. :thumbup:

• #1.053
Het squatrek was bezet
de 5 bankjes met de db's waren bezet
zowel de flat- incline als decline bench was bezet
de smith-machien was bezet
telkens door groepjes van 2,3 jonge gasten
alle fietsen (denk 5 of 6), de loopbanden en cross-trainers waren bezet
de andere toestellen...

Er was een klas of 2 jonge gasten toegekomen voor ons...

Sorry, maar een training die anders een goed uur en een half duurt, daar nu 2 of 3 uur over doen omdat ge steeds staat te wachten, neen danku

We zijn gisteren geweest, in alle rust ;)

• #1.054
Ik bench in principe 4x per week en de spoto press is dan de benchoefening van één dag. Dus een conventionele BP heb ik niet op die dag.

Ik zat afgelopen training op 3 sets, 6 reps @69%

Op mijn 3 trainingen per week doe ik er 2 met BP, dus ga dat daar inpassen, eerst de BP (en mijn gewichten daar nu met 10% verminderen) en dan een reeks proto erachter doen met 50%, 3 sets, 6 reps.

je moet gewoon aan de homegym pieter, lekker de tijd aan jezelf :)

Op mijn 3 trainingen per week doe ik er 2 met BP, dus ga dat daar inpassen, eerst de BP (en mijn gewichten daar nu met 10% verminderen) en dan een reeks proto erachter doen met 50%, 3 sets, 6 reps.

50% lijkt me wel weer erg laag eigenlijk. Zal toch wel 60% aanhouden.

Weet nog niet goed hoe ik de oefeningen voor de BP verder ga doen, zoals eerder gezegd, de spoto-press erbij doen... maar hoe, en qua rep-range ??

Maar voor nu, fijne zondag allemaal :wave:

Denk dat ik Anissa deze nog heb laten doen op voorbereiding van Western, zal eens kijken op welk % ze toen begon en wanneer ze afhaakte.
Moet wel nog ergens op mijn pc te vinden zijn

• #1.058
Would be great ! :thumb:

• #1.059
Training maandag 4/02

Redelijk druk, maar squatrek vrij dus.....
Opwarmen aan het squatrek :D

Squat 5 x 82,5
5 x 87,5
5 x 92,5
5 x 97,5
5 x 102,5
Incl BP 5 x 53
5 x 55
5 x 60
5 x 62,5
5 x 65
Proto Press 6 x 40
10 x 42,5
10 x 45
T-bar Row 5 x 57,5
5 x 60
5 x 65
5 x 67,5
5 x 72,5
EZ-bar curls 3x10x bar+20
ss V-grip pushdown 3x10x45
beide slow neg reps !

Hm, benen voelden nog zwaar aan van de zaterdag, maar toch nog vrij vlot de reps bij het squatten eruit gekregen.
De flat bench was bezet tegen dat ik klaar was, dus maar de incline BP gedaan, en zoals gezegd de gewichten omlaag. Maar zelfs de 5x65 was nog moeilijk ...
Dan Proto gedaan op het vlakke bankje en dat beviel dan wel weer goed, enkel de bar laten zakken tot halverwege, zeg elleboog hoogte, daar vasthouden en opnieuw omhoog. De eerste 6 reps waren too easy, dus daarna 10 reps gedaan.
Na mijn T-bar rows was het vat wel leeg... energie op... heb de curls en pushdowns er echt moeten uit persen... biceps stonden op ontploffen :fire:
Geen puf meer voor cardio, dan naar huis gegaan voor douche, eten en in de zetel languit liggen voor Netflix :D

:wave:

filmpje laatste set squats:

Gaat goed met de squats.
Helaas zie ik je filmpje niet, ik heb dat wel vaker in de browser en bij sommige andere mensen zie ik ze wel. Waarom? :dunno:

Terug
Naar boven