XXL Nutrition

Pieter68' s log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.021
Het is op de middag gestopt en nu volop aan het dooien...

Vanaf nu elke training een paar setjes curls en extensions? Would follow!

• #1.023
Vanaf nu elke training een paar setjes curls en extensions? Would follow!

Heb dat inderdaad al overwogen, maar vrees dus voor de ontsteking in mijn elleboog... Ga ze vanavond al eens doen met wat lichte gewichten...

EZ-bar curl ss V-handle pushdown

Heb dat inderdaad al overwogen, maar vrees dus voor de ontsteking in mijn elleboog... Ga ze vanavond al eens doen met wat lichte gewichten...

EZ-bar curl ss V-handle pushdown
Hoeft ook niet zwaar! Kan zelfs bevorderlijk zijn voor je elleboog, imo al weet ik niet in welke mate je fucked bent maar lijkt me dat doorbloeding van de armen alleen maar goed is.

Ik volg ook hier vanaf nu!

• #1.026
Welkom hier allemaal, we maken het gezellig :)
Morgen log ik de training van vandaag :wave:

• #1.028
Training woensdag 30/01

opwarmen 6min fietsen

Squatrek was bezet, maar mocht meedoen...
Hij squatte 180, 200 en 220... vooral meegeholpen dus met op en afhalen van de 20kg schijven, is een workout op zich :D
Toch redelijk wat tijd verloren hier, dus op het einde mijn eigen training hierdoor ingekort...

Squat 5 x 80
5 x 85
5 x 90
5 x 90
Military Press 5 x 42,5
5 x 45
5 x 47,5
5 x 50
RDL 5 x 95
5 x 100
5 x 105
5 x 110​

EZ-bar curls 3x10x bar+10
ss V-grip pushdown 3x10x41

Cardio fiets 6min rustig tempo

Vandaag light squatdag, viel goed mee, geen issues... buiten het lange wachten tussen mijn sets
MP gezien het squatrek nog bezet was vanuit een rekje gedaan dat dient voor de flat bench... dus steeds onhandig omhoog gooien, opvangen en dan vanuit stilstand pressen, en op het einde terug onhandig laten zakken naar mijn middel en opheffen en inhaken... niet ideaal dus...
RDL... vlotjes... enkel de 110 voelde wat zwaarder aan, maar ging nog goed... (Bij het zakken voelde ik wel mijn linker onderarm en elleboog protesteren, maar oh wonder, deze ochtend pijnvrij opgestaan :emo:)
Dan toch maar de EZ-curls en V-pushdown gedaan, niets bijzonders hier, gingen goed en geen last van de elleboog gehad...
En daarna toch nog even uitgefietst

That's all folks :wave:

Iedere workout telt he, ook schijven verwisselen :D
Ontstond die elleboog van jou plotseling, of was het iets waar je steeds meer en vaker last van kreeg. Meer als een typische tenniselleboog?

• #1.030
Iedere workout telt he, ook schijven verwisselen :D
Ontstond die elleboog van jou plotseling, of was het iets waar je steeds meer en vaker last van kreeg. Meer als een typische tenniselleboog?

Wel moeilijk te zeggen Neet, ik herinner me wel dat ik steeds meer last kreeg bij bv pull-ups,en dat ik die dan vermeed, en daarna werd het nog erger bij de klassieke row's en dan verergerde het nog meer bij bv DL's etc tot gewoon een karton melk uit de ijskast nemen niet meer ging...

• #1.031
Nu ik er over nadenk is het toch bij een pull-up als eerste naar boven gekomen... maar dan had ik al pijn en ik heb me daar nog meer geforceerd door te blijven omhoog trekken...

Wat ik wel nog af en toe voorheb: ik ga thuis door een deur, zeg maar van gang naar huiskamer bvb, en omdat ik breder geworden ben schat ik verkeerd in en sla met de elleboog tegen de deuromlijsting :o
En dat net tegen dat uitstekende botje natuurlijk, daardoor voelt dat helemaal pijnlijk aan, en het wil niet overgaan, daar zit dus ontsteking op nu...

Dus het is toch een beetje gradueel ontstaan. Maar je hebt het erger gemaakt met optrekken.....

Wat ik wel nog af en toe voorheb: ik ga thuis door een deur, zeg maar van gang naar huiskamer bvb, en omdat ik breder geworden ben schat ik verkeerd in en sla met de elleboog tegen de deuromlijsting :o

Tegen de deur lopen lijkt me nu ook erg pijnlijk :(

• #1.033
Is pijnlijk op het moment, ja... en vooral dom, heel dom...

Ik draai mezelf altijd preventief een beetje in :D

Ik loop er ook al meer dan een half jaar mee Pieter. Alle oefeningen die aan mijn arm trekken doe ik nu niet. Benchen gaat bijv. wel.
Nu gaat het al wel een stuk beter dus eerdaags weer beginnen met Pull oefeningen. Wat me wel helpt is oefenen met een wrist roller zo als
@Sanca Magni ook doet. Licht beginnen en dan opvoeren. Ik zit nu op 10kg maar haal Sanca nog wel in. :D Je zult merken dat die precies je elleboog aanspreekt.

Goed idee Sanca. Ik kom hier over 10 jaar weer op terug maar ben bang dat ik het NET niet haal. :)

Terug
Naar boven