AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

Pfoeh, lekker zeg die squats!

Proto press... Spoto bedoel je :p

Ik vind het daarbij fijn om de bar sneller dan bij een normale BP te laten zakken. Dan moet je echt twgengas geven tot de plek waar je wilt pauzeren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.064
Proto press... Spoto bedoel je :p

Ik vind het daarbij fijn om de bar sneller dan bij een normale BP te laten zakken. Dan moet je echt twgengas geven tot de plek waar je wilt pauzeren.

Heu... idd Spoto :rolleyes:

Dat laten zakken gaat inderdaad wel vlot, het is het afremmen dat telt, heb ik duidelijk gevoeld :thumb:

Laatst bewerkt:
Heu... idd Spoto :rolleyes:

Dat laten zakken gaat inderdaad wel vlot, het is het afremmen dat telt, heb ik duidelijk gevoeld :thumb:

Kan je niet helpen met %, blijkbaar deed ze als dichtste variant paused board presses. Maar dat was voor andere redenen dan jouw sticking point. Denk tussen 6-10 reps gewoon wat aanvoelen, overloaden en alles komt goed

Ik was nog even op zoek gegaan of ik niets terug vond, maar kwam iets anders interessant tegen.

De PL'ers die deze log volgen zullen wel even moeten inhaken ..

Aangezien je maar 3*/week kan trainen, en als madcow niet meer bevalt, sheiko heeft een 3daags programma wat mij wel leuk lijkt te volgen.

Curls, curls, curls :heart:

• #1.068
Training woensdag 6/02

Opwarmen aan het skwatrek want vrij :heart:

Squat 5 x 82,5
5 x 87,5
5 x 92,5
5 x 92,5
Savickas press 1 x 47,5

Military Press 5 x 45
5 x 47,5
5 x 50
4 x 52,5 (1f)
RDL 5 x 95
5 x 102,5
5 x 107,5
5 x 112,5
Chest press mach 8 x 45
9 x 55
10 x 59
10 x 64
Light squat day... viel wel mee, alleen de laatste set kwam wat moeilijker van de grond... beetje de vermoeidheid die speelt want moest een uur vroeger opstaan en voelde goed dat de recuperatie niet 100% was.

Na de skwats de forum challenge eens geprobeerd in het squatrek... eerst met de bar alleen, dat ging goed. En dan met het voorziene gewicht (95/2)... amai, viel dat tegen :eek!:
Kreeg de bar welgeteld 1 keer omhoog, en dan nog eens enkele cm's...
Dus maar mijn gewone MP gedaan... En daar bij mijn laatste set 1 fail gehad, kreeg hem maar 4 keer omhoog...

RDL ging heel vlot nog, ook de laatste set, zie filmpje... heb bemerking gekregen dat het geen RDL is... Tja, ik laat de gewichten niet echt neer op de grond, probeer ze er net boven af te remmen en tegen te houden, misschien lijkt het niet zo in het filmpje of is de techniek niet 100% juist, maar het zijn zeker geen conventionele DL's waar je de gewichten laat vallen en elke keer opnieuw optrekt... Misschien zit ik er ergens tussenin :dunno:

En omdat ik nog even de tijd had samen met een kameraad enkele Chest presses gedaan op de machine, om de borst eens extra te activeren... viel best mee, ik hoop dat als ik regelmatig andere oefeningen ga bijdoen mijn BP toch nog wat wordt...

doei doei :wave:

Lekkere RDL's hoor Pieter! Alleen dat filmpje???

• #1.070
Oeps.... Ge moet mij volgen op insta hé seg :D

Alles voor meer volgers :p

Je zou misschien wel beter kiezen om een echte RDL te doen of conv DL (sowieso niet laten vallen, maar begeleiden tot de grond, dus met deadstop)

• #1.072
hmmm, dan toch maar voor conv DL gaan als het zwaarder wordt.... :thinking:

De deadlift die je nu doet is inderdaad een soort van hybride tussen conventional en romanian.
Voor welke wil je nu het liefste gaan? Dan kunnen we daar misschien wat tips voor geven.

• #1.074
De deadlift die je nu doet is inderdaad een soort van hybride tussen conventional en romanian.
Voor welke wil je nu het liefste gaan? Dan kunnen we daar misschien wat tips voor geven.

Heu, heb altijd veel RDL's gedaan om aan de techniek te werken in het begin, en om sterker te worden, had moeite met de conv DL's in het begin...
Maar nu pas kom ik aan de echt zware gewichten toe, en als ik filmpjes zie denk ik eerder die richting uit te gaan...

Dus ja graag tips :)

• #1.075
@mouss : What'ya think mate ? You've seen me in action b4 !

Heu, heb altijd veel RDL's gedaan om aan de techniek te werken in het begin, en om sterker te worden, had moeite met de conv DL's in het begin...
Maar nu pas kom ik aan de echt zware gewichten toe, en als ik filmpjes zie denk ik eerder die richting uit te gaan...

Dus ja graag tips :)

Heb je ergens een filmpje van hoe je een conventionele deadlift uitgevoerd hebt?

• #1.077
:o nee....

@mouss : What'ya think mate ? You've seen me in action b4 !

Ik zou altijd opteren voor conv DL..
Filmpje maken zou misschien wel geen slecht idee zijn, nu al een paar cues: je bovenrug recht houden + zo snel je knieën niet buigen/strekken. Je bar maakt altijd een ommetje

Terug
Naar boven