MuscleMeat

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Ah, en is LHM bvb ook mogelijk ? want wil de High op woensdag houden, gezien op maandag al de banken bezet zijn :o
 
HLM en LHM? Enlighten me please.
 
High Low Medium of andere volgorde qua intensiteit, op maandag, woensdag en vrijdag bvb van BP
En alternerend spelen met reps/sets
 
Had je voor die verkapte FB op basis van GBR al niet eens zoiets gedaan?
 
scroll hier eens doorheen, staan een paar leuke artikelen in over HML trainen en hoe je deze trainingen kunt inrichten
 
Had je voor die verkapte FB op basis van GBR al niet eens zoiets gedaan?

Niet dat ik me zo kan herinneren...
Echt op de BP concentreren toch nog niet hoor, wel altijd elke compound verdeeld over de week gedaan
 
OK.. Ik heb het dus even beter bekeken, wel wat lastig want laatste weken niet altijd 3x geweest. Dus heb een week genomen waar je wel 3x trainde, verbeter mij als ik verkeerd geteld heb:

Spiergroep / sets per week

Quads
11​
Hams
10​
Chest
10​
Back
9​
Shoulders
9​
Tri
6​
Bi
4​
Calves
6​
 
Ok, dus even afwerken. Je wilt dus kortere trainingen en meer focus op BP. Ik zou in een 3daags schema 2*UB en 1*LB doen. In principe is 6sets/week voldoende voor massa behoud.

Dus LB-dag (6sets quads + 6sets hams + 3sets glutes of calves of whatever you like).
Qua oef-keuze zou ik eens iets anders doen dan wat je al geruime tijd doet, één of andere variant: bvb front squat of RDL, bulg split sq, etc)

UB-dag: starten met borst (6sets), dan rug (6sets) + schouders (4sets): zou hier vooral opteren voor lateral of rear aangezien je door te banken de voorkop al zal aanspreken, tri + bi (elk 4sets). en dit dan 2x/week

Zou iets meer volume opleveren per week. Ik haspel zulke trainingen af in 60-75min, dus is beter dan je huidige tijd.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Er staat sinds kort een hack-squat machine, eventueel die eens insteken ?
 
Training nog van woensdag 18/12

BP5*
80​
@9
6*
75​
@9
8*
70​
@8
8*
70​
@8
T- ROW8*
75​
@8
8*
75​
@8
8*
75​
@9
INCL LEG PRESS - SMALL STANCE 8*
240​
@8
8*
260​
@8
6*
280​
@8
5*
300​
@8
SEATED HAM CURL10*
77​
@8
10*
77​
@8
10*
77​
@8
REAR DELT FLY Machine15*
73​
@8
15*
73​
@8
15*
73​
@9
V-PUSHDOWN12*
91​
@8
12*
91​
@8
12*
91​
@8
SEATED CALF RAISE10*
70​
@8
10*
70​
@8
10*
70​
@8

Whoep whoep dikke PR... 300kg gehaald :hedbang:

 
Netjes Pieter! :thumb:
 
Happy NY mede DBB'ers ! :cheer:

Nog eerst mijn laatste training loggen van afgelopen jaar :D
Dan eens neerpennen wat ik ga doen de komende weken...

Vrijdag 20/12
DL 8*
125​
@8
8*
130​
@8
6*
135​
@8
5*
140​
@8
INCL DB PRESS 15°10*
28​
@8
10*
28​
@9
10*
28​
@9
LEG EXT 12*
73​
@8
12*
73​
@8
12*
73​
@8
LAT PULLDOWN10*
59​
@8
10*
59​
@8
10*
59​
@8
Cable curl12*
41​
@8
12*
41​
@8
12*
41​
@8

Was een beetje een ingekorte training want ben uit gaan eten met de misses, was ook onze laatste werkdag van 2019...
Wel super blij met de DL, die ging nog vrij goed :p

 
Ok, dus even afwerken. Je wilt dus kortere trainingen en meer focus op BP. Ik zou in een 3daags schema 2*UB en 1*LB doen. In principe is 6sets/week voldoende voor massa behoud.

Dus LB-dag (6sets quads + 6sets hams + 3sets glutes of calves of whatever you like).
Qua oef-keuze zou ik eens iets anders doen dan wat je al geruime tijd doet, één of andere variant: bvb front squat of RDL, bulg split sq, etc)

UB-dag: starten met borst (6sets), dan rug (6sets) + schouders (4sets): zou hier vooral opteren voor lateral of rear aangezien je door te banken de voorkop al zal aanspreken, tri + bi (elk 4sets). en dit dan 2x/week

Zou iets meer volume opleveren per week. Ik haspel zulke trainingen af in 60-75min, dus is beter dan je huidige tijd.

Bon, na veel wikken en wegen, eens iets op papier gezet...
Never change een winning team zeggen ze, dus ga toch nog verder met de squats en de DL's gezien die wél heel goed gaan.
Verder ben ik voorstander van KISS, Keep it simple stupid :D
Dus gekende oefeningen en niet teveel variatie...

Ik hoop inderdaad alles op een goed uur af te kunnen werken, want wil erna toch een 30-tal minuten aan lichte cardio doen, gezien ik mijn uithouding wil verbeteren.
Zo te zien op woensdag, na de LB, zal dat wel lukken, maar op maandag en vrijdag is het nog afwachten...

Komende week is een test-week, waar ik enkel op maandag een UB ga doen, en danop vrijdag de LB (want woensdag geen training, mijn wagen is in de garage)

Maar een normale week zal er dus zo ongeveer gaan uitzien:

UBLBUB
BP5*SQ5*Incl BP5*
5*5*5*
5*5*5*
5*5*5*
3*3*3*
2*2*2*
T-row8*DL5*T-row8*
8*5*8*
8*5*8*
5*
Cable D-Row8*3*Cable V-Row8*
8*2*8*
8*8*
Stand. Calve Raises10*
Cable side raise8*10*DB side raise8*
8*10*8*
8*10*8*
8*8*
V-pushdown12*V-pushdown12*
12*12*
12*12*
12*12*
EZ-curl8*DB-curl8*
8*8*
8*8*
8*8*

Graag jullie bedenkingen / opmerkingen ....

Cheerio :wave:
 
Intensiteit LB-dag?
 
Intensiteit LB-dag?

Ja, dat is wel een dingetje hé...

Ofwel als ik mij goed voel op alle2 knallen, maar dat ga ik maar af en toe kunen doen denk ik... met véél rust tussen alle sets (min 3min ofzo)
Dus eerder de ene week RPE 8,9 op SQ en dan 6,7 op DL, en de volgende week omgekeerd...

Misschien, héél misschien, doe ik er nog wat Incline Leg Presses bij :p
kwestie van naar huis te moeten kruipen dan... :D

Whatya think ?
 
Intensiteit LB-dag?
Dat is wel het kortste rijtje van de 3 he?
Misschien, héél misschien, doe ik er nog wat Incline Leg Presses bij :p
Ik zou zelf voor leg extensions of goblet squat kiezen of zelfs bulgarian sq, misschien moet dat een wisseloefening zijn. Maar het is altijd lastig je in een ander persoon te verplaatsen.
Succes met je nieuwe schema!
 
Dat is wel het kortste rijtje van de 3 he?

Ik zou zelf voor leg extensions of goblet squat kiezen of zelfs bulgarian sq, misschien moet dat een wisseloefening zijn. Maar het is altijd lastig je in een ander persoon te verplaatsen.
Succes met je nieuwe schema!

Misschien wel het kortste, maar zeker niet licht hoor....

Er is een nieuwe hack-squat machine ook, die zou ik nog overwegen te doen, maar doe sowieso al de gewone squats hoor, dat gaat goed, net zoals de DL's dus die blijf ik doen...
 
Maar de vraag is: waar wil je focus op
 
En al sik zie dat bvb Koppie 140 en 150 squat of zeg maar 180 deadlift, ja, dat zijn wel cijfers waar ik naartoe wil werken...
 
Back
Naar boven