XXL Nutrition

Pijn in de borst

Officier

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Hallo iedereen

Toen ik vandaag aan het trainen was, een gevechtssport, (3u) voelde ik na zo'n dikke 2u hartkloppingen, ademnood en pijn in de borststreek, toch ben ik doorgegaan en pas na 45min dan wat rustiger aan gedaan.

Inmiddels zijn die hartkloppingen over, maar heb nog steeds pijn in de linkerborst, ter hoogte van het hart. Ook als ik ademhaal doet dit nog pijn. (momenteel ongeveer 7u na de training)

Heb vannacht wel een tamelijk zware nacht gehad met maar een uurtje of 3 slaap en wat alcohol.

Ik heb zonet 4u geslapen in de hoop dat het zou overgaan, maar ik heb er nog steeds last van.

Wat moet ik hiermee doen?

oke dit is heel weird ... ;p

ik heb vandaag ook in de ochtend ff gefitnesst... opeens ging ik omlaag met mn lichaam en mn hart versnelde echt als een malle... dacht ff door te trainen maar ben toch naar huis gegaan...hartritme wel verminderd... maar nu heb ik wel een snellere hartritme als normaal.. en dat gewoon de heletijd...
en zoals jij ook aangeeft.. af en toe pijn in de borststreek...

ik twijfel echt de heletijd om naar het ziekenhuis te gaan ofzo, maar misschien is het niet zo erg ...
ik weet niet wat het is... maar hoop wel dat het morgen over is.

ook als ik lig bijvoorbeeld.. komt er heel vaak zn soort van kippenvel bij mn kont gedeelte haha...
niet plesant

Hallo iedereen

Toen ik vandaag aan het trainen was, een gevechtssport, (3u) voelde ik na zo'n dikke 2u hartkloppingen, ademnood en pijn in de borststreek, toch ben ik doorgegaan en pas na 45min dan wat rustiger aan gedaan.

waar de fack ben je dan mee bezig gast, ik zou ff een dokter raadplegen ofzo :rolleyes:

Altijd opletten bij pijn in de borst na inspanning. Stekende pijn? Trap of duw op je borst gekregen?

Uw hart is een spier die van bloed wordt voorzien door de kransslagaders. Als die tijdens inspanning te weinig zuurstof leveren krijg je pijn in de borst. Kan dus wijzen op een hartprobleem. Grootste kenmerk hiervan is dat de pijn in de borststreek blijft aanhouden en niet kan vermeerderd of verminderd worden door in en uitademen en bewegingen. Ook pijn in de linkerarm, tussen of op de schouderbladen, in de buikstreek of aan je kaak kan wijzen op een hartprobleem. Als je bijvoorbeeld meer pijn krijgt bij draaien van je romp is het waarschijnlijk een probleem met je rib of spier. Als je meer last krijgt bij diep inademen zou het wel eens je long kunnen zijn.

Toch best even laten nakijken. In België kost een sportmedische screening (ECG, echo, inspanningstest) rond de 70 euro. Niet nodig voor iedereen maar als je regelmatig hartkloppingen hebt, pijn in de borst, intensief sport of problemen hebt bij inspanning zou je het zeker moeten doen.

rustig in en uit ademen, er niet teveel aan denken.. veel water drinken maat.. komt wel goed ! en idd zoals hierboven vermeld word een screening doen als het vaker voorkomt.

Als het erger of minder erg wordt met in- en uitademen dan heb je waarschijnlijk een spier tussen je ribben verrekt/gescheurd of iets dergelijks. Blijft de pijn gelijk bij het in- en uitademen dan zou ik voor alle zekerheid maar langs de dokter gaan

Tot morgen wachten als je voor je gevoel prima de nacht door kan komen. Heb je er morgen nog steeds last van of weer pijn na het trainen, dan direct naar de huisarts. Zou ook iets aan je longen of slokdarm kunnen zijn, of in een erger geval een hartritmestoornis.

Als het erger of minder erg wordt met in- en uitademen dan heb je waarschijnlijk een spier tussen je ribben verrekt/gescheurd of iets dergelijks. Blijft de pijn gelijk bij het in- en uitademen dan zou ik voor alle zekerheid maar langs de dokter gaan

Hier ga ik in mee. Typische pijn op de borst die van het hart komt, zit niet vast aan de ademhaling. Ook is op jonge leeftijd zuurstoftekort van het hart door slechte doorbloeding erg onwaarschijnlijk - dit wordt normaal veroorzaakt door aderverkalking en dat is met name een ziekte van ouderen (en mensen met een gemiddeld minder gezonde leefstijl dan hier op het forum).

Ik krijg alleen pijn in de borst na 5 vodka cola's , halve gram coke

Ik krijg alleen pijn in de borst na 5 vodka cola's , halve gram coke

Serieuze reactie omdat ik het nou eenmaal niet kan helpen :+ Cocaine kan voor spasmen van de kransslagaders zorgen en zo een hartaanval veroorzaken bij gezonde, jonge mensen. Wat je ermee doet moet je zelf weten :P

Terug
Naar boven